mboost-dp1

Vægbeslag til TV..


Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
18. aug. 2009 07:13
Nu skal jeg endelige have mit fjernsyn op på væggen og hænge, og jeg har kigget lidt efter et beslag..

Fjernsynet er et 32" Sony Bravia KDL-32V4500 og Sony's eget beslag hedder SU WL500 men det synes jeg satme er dyrt for så lidt..

Er der nogen der kan anbefale nogle billigere beslag? Det behøver ikke være originalt, men det skal heller ikke være noget skrammel :)
Gravatar #2 - myplacedk
18. aug. 2009 07:24
De fås jo næsten alle andre steder end bageren. Supermarkederne er nok billigst. El-giganten har vist en godt udvalg, men prismæssigt ved jeg ikke hvor de er.

Tjek at beslaget passer på og at den kan klare vægten. Så skal du bare vurdere om features og udseende passer til dig.

Fx. er jeg super-glad for at have mit TV på en "arm". Til dagligt er TV'et næsten inde ved væggen, men jeg kan rykke den så langt ud, at der er plads til at dreje den 90 grader.

Det betyder først og fremmest at jeg kan rykke skærmen tættere på (giver større billede) når jeg ser noget flot HD, men er også fint hvis jeg en sjælden gang vil se TV fra spisebordet.
Gravatar #3 - Magten
18. aug. 2009 07:40
Ja, de fås stort set overalt.. Jeg fik ikke skrevet det før, men spørgsmålet gik også lidt på, om dem man kan få i supermarkeder osv er gode nok, eller om man bør gå efter noget fra butikker der mere specifikt handler med fjernsyn..

Jeg er mildest talt blank på det her område så ethvert råd er vælkommen :D

Men ja, vægten er jeg opmærksom på :)
Gravatar #4 - buch
18. aug. 2009 07:44
Ta fat i beslaget og vurder om det er noget kram- that's the way to do it :)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
18. aug. 2009 07:56
Du mangler lidt at stille nogle krav til hvad det skal kunne.
Hvis du f.eks. som #2 gerne vil kunne se tv fra flere vinkler, så skal du f.eks. kigge på et fra vogel som er kvalitet, men også pebret. Hvis tv'et bare skal op og hænge på væggen, uden at skulle noget andet (heller ikke vinkles!) så smut i Harald Nyborg og køb et beslag fra HAMA til 250 kr. (ca.) som er ganske fint.

Uden pjat, så er det lidt af en jungle, da man også skal overveje hvor trygt man vil sove om natten, mht. om beslaget holder. Og selvom jeg endnu ikke har set historier hvor et beslag ikke har holdt (hvis det er sat korrekt op) så ville jeg nok ikke sove trygt, ved at købe et fra Harald Nyborg etc.

Husk også at tjekke om den væg kan bære tv'et, i sær hvis du får en arm som kræver en ret stærk væg når tv'et skal stå 50-60 cm. ud fra væggen som nogle af de store vogel arme kan..
Gravatar #6 - myplacedk
18. aug. 2009 07:57
#3
Det er nok et godt spørgsmål. Personligt er jeg tilfreds, hvis den kan hvad der står på æsken. (Altså holde vægten, og dreje i de retninger den skal osv.)

Men der er da også detaljer. Fx. hvor stramme leddene er. TV'et skal jo være let at justere, men ikke blæse rundt når man går forbi. På min "arm" kan det justeres.

Jeg ville tjekke priser rundt omkring, og holde mig fra markant billige ting.
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
18. aug. 2009 08:18
Mit tv hænger på beslag fra Bilka. Det er super. Købte to dele, til 299 kr hver.

Den ene del er til at sætte selve tv'et på, og giver mulighed for, at man kan montere det i en vinkel af 5 grader nedaf, hvilket er rart, hvis det hænger lidt højt.

Den anden del, som er valgfri, er en arm så tv'et kan tages godt en meter ud fra væggen og drejes til at pege alle steder hen, selv i 90 grader ud fra væggen.
Gravatar #8 - Magten
18. aug. 2009 08:20
#5
Det har du ret i.. Som udgangspunkt skal det bare hænge på væggen, medmindre jeg kan finde et vinklet beslag, hvor TV'et stadig kan rykkes rimelig tæt på væggen.

Jeg vil, ligesom dig, ikke være tryg ved et billigt beslag fra fx Harald Nyborg - medmindre nogen med forstand på det anbefaler det. (og det vil jeg mene mange herinde har :D)

#6
Jeg tror jeg må på rundtur i forskellige butikker og pille.. Det er vist den eneste måde at være rigtig sikker på at det er kvalitet man får :)
Gravatar #9 - Magten
18. aug. 2009 08:57
http://www.vogels.com

Den er jo genial den side :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login