mboost-dp1

Usenet?


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
3. feb. 2023 13:34
Er jeg den eneste som er gammel nok og gammeldags nok til stadig at bruge usenet?

Spørgsmål trigget af en diskussion omkring at e-s har fjernet C# gruppen hvor følgende blev postet:


NNTP is clearly
on its way out. Not enough funny videos or Kardashians in thongs
to draw a crowd. So I guess we all need to get ready for the funeral.
I'd be surprised if there's anyone here under 50. Probably no
one under 60.

Gravatar #2 - larsp
3. feb. 2023 13:55
Google groups som søger på usenet plejede at være mit "go-to" sted for at finde svar på tekniske spørgsmål. Men det er nok små 10 år siden jeg jævnligt endte der for at finde svar. Det hænder stadig at jeg ender på usenet for at finde svaret på et obskurt problem, men det er efterhånden meget sjældent. Stack overflow og diverse fora har taget over.

Jeg har aldrig selv rigtig bidraget med noget på usenet, og har aldrig haft en rigtig klient installeret og jeg er 41 år. Jeg tænker at jeg er rimelig typisk for folk på den alder der arbejder med IT. Jeg ved ikke om det svarer på dit spørgsmål i #1 :)

NNTP? Network Time Protocol med et ekstra N..?
Gravatar #3 - arne_v
3. feb. 2023 14:18
larsp (2) skrev:

NNTP? Network Time Protocol med et ekstra N..?


NNTP som i https://en.wikipedia.org/wiki/Network_News_Transfe... ...

Ligesom protokollen for email hedder SMTP så hedder protokollen for news readers og news servers NNTP.


Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login