mboost-dp1

Uhyggelige tal


Gå til bund
Gravatar #51 - arne_v
4. aug. 2013 15:25
Magten (47) skrev:
Jeg synes det er et sjovt målepunkt. Det er altså ikke alle der har en eller anden trang til at skulle tjene millioner af kroner, for nogen (mange?) betyder det mere at de laver noget de kan lide på en arbejdsplads de synes er fed.


Der er også nogen som går meget op i indtægt.

Men uanset ens prioriteringer i livet, så holder "De gode jobs besættes lige så ofte af folk uden officielle uddannelser. I længden tæller kun flid, interesse og evner." altså ikke når man bevæger sig fra anekdoter til statistik.
Gravatar #52 - arne_v
4. aug. 2013 15:43
Hubert (49) skrev:
En uddannelse skal heller ikke baseres på hvad vi bruger på desktoppen i dag. Det er sikkert fint nok på en erhvervsuddannelse men jeg synes vi skal stile højere end det på en uddannelse der evt skulle være på bachelor niveau.


De skal gerne lære nogle principper som er langtidsholdbare.

Men teori skal helst suppleres med nogle praktiske eksempler og/eller øvelser i undervisningen.

Jeg ville finde det meget kunstigt, hvis man lavede eksempler og øvelser indenfor client side hvor MS teknologi ikke spillede en meget betydelig rolle.




Gravatar #53 - arne_v
4. aug. 2013 15:47
Hubert (49) skrev:
Jeg havde gerne set lidt os400 eller måske noget zos.


z/OS, i og OpenVMS var de mest oplagte til "non-Windows og non-*nix OS".

Alternativt kunne man i.s.f. server OS kaster sig over et embedded realtime OS.

Linux er også på vej ind i det markede, men der er stadig nogle alternativer som f.eks. VxWorks.
Gravatar #54 - Hubert
4. aug. 2013 18:10
arne_v (52) skrev:

Jeg ville finde det meget kunstigt, hvis man lavede eksempler og øvelser indenfor client side hvor MS teknologi ikke spillede en meget betydelig rolle.


Tja. Jeg kender til internationale virksomheder, der ikke har Windows klienter. Det er et absolut fåtal ja men de findes.

Man kan også spørge sig selv om klient halløjet er noget man skal have på en bachelor uddannelse. Jeg tænker det hører til på it support uddannelsen. Den virker til at være ret ms fikseret alligevel.
Gravatar #55 - arne_v
4. aug. 2013 18:45
#54

Jeg vil absolut mene at det er relevant med client side i en videregående driftsuddannelse.

Central styring af brugere og rettigheder i geografisk distribuerede miljøer. Automatisk udrulning af software updates fra privat staging area. Arkiverings strategi for brugernes materiale. Etc..

Jeg tvivler lidt på at en IP supporter uddannelse vil kvalificere til at planlægge den slags.
Gravatar #56 - Hubert
5. aug. 2013 07:25
arne_v (55) skrev:
#54

Jeg vil absolut mene at det er relevant med client side i en videregående driftsuddannelse.

Central styring af brugere og rettigheder i geografisk distribuerede miljøer. Automatisk udrulning af software updates fra privat staging area. Arkiverings strategi for brugernes materiale. Etc..

Jeg tvivler lidt på at en IP supporter uddannelse vil kvalificere til at planlægge den slags.


Der tror jeg så til gengæld at du undervurderer hvad en supporter kan nå at lære. Det er jo især når de ude på deres praktikpladser de skal lære noget. Det er ihvertfald det jeg har hørt fra de it support uddannede folk jeg kender.

Jeg kan gå med til bruger rettigheder og den slags hører til på en videregående driftsuddannelse. Men slutbruger support og deslige og dermed den mere hardcore klient os operationer mener jeg hører til hos it support uddannelsen. Vil virksomheder så have folk driftsfolk der kan begge dele så må de jo kaste noget uddannelse efter dem. Det er urealistisk at klemme alt hvad der bliver efterspurgt ned i en bachelor uddannelse.
Gravatar #57 - arne_v
14. aug. 2013 15:15
Gravatar #58 - Hubert
14. aug. 2013 15:24
Tja. Det jeg har kunne finde henledet til at tænke at det er en udvikler minded uddannelse... Igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login