mboost-dp1

Two convicted for refusal to decrypt data


Gå til bund
Gravatar #1 - coday
12. aug. 2009 15:23
http://www.theregister.co.uk/2009/08/11/ripa_iii_f...

Two people have been successfully prosecuted for refusing to provide authorities with their encryption keys, resulting in landmark convictions that may have carried jail sentences of up to five years.

Det er jo sygt..!
Gravatar #2 - Anders Fedеr
12. aug. 2009 15:30
De er åbenbart kke bekendt med the right to silence (eller rettere: det er de, de har bare besluttet sig for at lave undtagelser).
Gravatar #3 - milandt
12. aug. 2009 17:54
#2 at du har ret til og evt vælger ikke at udtale dig, betyder jo ikke at du ikke kan blive dømt.
Gravatar #4 - Anders Fedеr
12. aug. 2009 17:56
#3 Say what?
Gravatar #5 - coday
12. aug. 2009 17:58
Det har du ret i men det burde heller ikke betyder at du bliver dømt for ikke at udtale sig som i denne sag..

Mig bekendt skal man ikke udtale sig hvis det kan skade ens sag..
Gravatar #6 - Anders Fedеr
12. aug. 2009 18:00
milandt (3) skrev:
#2 at du har ret til og evt vælger ikke at udtale dig, betyder jo ikke at du ikke kan blive dømt.

At man har ret til ikke at udtale sig betyder at man ikke kan blive dømt for at ikke at udtale sig, jo. Hvad skulle "ret" ellers betyde?
Gravatar #7 - Koujinkamu
12. aug. 2009 18:04
#3

Det minder mig lidt om et religiøst argument: hvis du ikke tror på gud, så kommer du i helvede... men du behøver ikke at tro. :)
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
12. aug. 2009 18:34
#2
Husk på at du skal udlevere dine krypteringsnøgler til staten på forespørgsel og det er for bundt at bruge over 256bit(?) kryptering i Danmark.
Gravatar #9 - Azuria
12. aug. 2009 19:20
#8 Det vil jeg gerne se dokumenteret!
Jeg ved US of A har haft den lov, dog ikke om den stadig gælder.
Men er ret så overbevist om at vi i DK har fri ret til kryptering.

Edit:
http://gilc.org/crypto/crypto-results.html#Denmark skrev:

In June 1996, the Danish Information Technology Security Council advocated no restrictions on the use of encryption in Denmark, including mandatory key escrow systems.
Gravatar #10 - Anders Fedеr
12. aug. 2009 19:35
Jakob Jakobsen (8) skrev:
#2
Husk på at du skal udlevere dine krypteringsnøgler til staten på forespørgsel og det er for bundt at bruge over 256bit(?) kryptering i Danmark.

A'hva'? Siden hvornår?
Gravatar #11 - themuss
12. aug. 2009 19:39
Såvidt jeg forstår er man ikke i ond tro i en dansk retssal hvis man har glemt passwordet til sine krypterede drev.
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
12. aug. 2009 19:50
#9 #10

Kan desværre ikke lige finde noget dokumentation, men det kom frem som en del af terrorlovgivningen efter 911.
Det med at udlevere krypteringsnøgler gælder dog kun for firmaer har jeg netop fået af vide fra min bror.
Gravatar #13 - Anders Fedеr
12. aug. 2009 19:58
#12 Det er passer da heller ikke at det er forbudt at bruge kryptering der er stærkere end x antal bit?
Gravatar #14 - arne_v
12. aug. 2009 20:03
#8 og 12

Danmark har ikke restriktioner på brug af kryptering. Ideen blev diskuteret i 97-98 og afvist.

Det ville iøvrigt være absurd at indføre en begr;nsning på 256 bit.

For symmetriske algoritmer er der ingen som har behov for mere end 256 bit.

For assymetriske algoritmer er 256 bit alt for lidt for alle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login