mboost-dp1

TV 2 Sputnik


Gå til bund
Gravatar #1 - DanaKaZ
16. jun. 2008 19:39
Da jeg intet tv signal har og egentligt gerne ville se EM fodbold. Bestemte jeg mig for at købe et abonnement til tv2 sputnik. Spændt på at se Tyrkiet - Tjekkiet igår, blev min skuffelse ret stor da forbindelse forsvandt efter 5 min og herefter var det umuligt at få kampen igang igen.

Jeg ringer så til deres kundeservice. Jeg forklarer vedkommende at det fungerede før, men ikke nu og jeg at får at vide fra Windows Media Player at den ikke kan få forbindelse til serveren. Han foreslår først at jeg opdaterer til WMP 11, allerede her lugter jeg at personen næppe har nogen reel viden omkring emnet, da eftersom at det virkede før på WMP 9 stadig burde virke, men jeg leger med og installerer WMP 11, hjælper ikke.

Han fortsætter med at det kan være min trådløse forbindelse der kan være problemet og at jeg skal prøve med et kabel. Jeg forklarer ham at jeg har lavet en tdc hastighedstest og den gav >2 mbit, han mener dog stadig at det måske kunne hjælpe. Her er jeg meget tæt på bare at lægge på og give op. Men jeg siger pænt farvel og prøver et par gange at reloade linket, men det virker ikke og jeg giver op. Her skal det sige at min comp er maks 3m fra routeren og der er frit udsyn til den.

I dag ville jeg så prøve igen for at se om det kunne have været en offday for Sputnik. Endnu en gang virker det i 5-10 min, hvorefter forbindelsen ryger og der er ingen fodbold til mig.

Jeg har tænkt mig at skrive til tv2 og kræve mine penge tilbage, da jeg synes det virker ret tydeligt at problemet ligger i at de ikke har nok båndbredde udad til. Grunden til at jeg skriver her er ikke at jeg er nervøs for ikke at få mine penge, men fordi Tv2 er så fræk at påstå at de ikke ved hvad problemet er: Sputnik support. Og jeg synes ikke at det bliver bedre af at jeg har betalt for denne service. I det mindste har DR ærlighed nok til at indrømme når de ikke har båndbredde til flere.
Gravatar #2 - T-Hawk
16. jun. 2008 20:12
Lyder træls, jeg kan dog godt lide denne passage i artiklen:
TV2 skrev:
Vi er i øjeblikket i gang med at undersøge hvad denne fejl kan skyldes, da der er desværre et fåtal af vore kunder der oplever problemet.


Læg venligst mærke til at der desværre er et fåtal der oplever problemet ;)

Udover det, har du så prøvet at gøre som de foreslår derinde?
Gravatar #3 - DanaKaZ
16. jun. 2008 20:14
#2 Jeps, har fuldt alle deres råd, slået UDP fra og sat buffercache til 15s.

Lortet funker også fint normalt, bare ikke lige når alle de andre også skal til at se bold.
Gravatar #4 - gentox
16. jun. 2008 20:22
#3
Så er det jo rimeligt klart at Sputnik(TV2) sælger et produkt de ikke kan levere.

At få dem til at indrømme det, og måske give nogle penge retur, er en helt anden sag.
Gravatar #5 - DanaKaZ
16. jun. 2008 20:24
#4 Jeg har under alle omstændigheder 14 dages returret, hvilket de også selv påpeger.

Men ja, kan godt være det med indrømmelserne bliver svært, men jeg skal fandme prøve. Svumpukler!
Gravatar #6 - XERXES
17. jun. 2008 03:20
Bare forlang dine penge tilbage med det samme, det bliver ikke bedre. Det er det samme altid når der store arrangementer, bare prøv at søg på "sputnik le mans 2007", så skal du nok se en masse vrede sputnik brugere.
Gravatar #7 - T-Hawk
17. jun. 2008 06:30
To be fair, så kan de faktisk godt. Min svigerinde havde købt Sputnik til at se Le Mans i år, der havde de sat prisen væsentligt op. Men det kørte så også uden problemer.
Gravatar #8 - kimx
17. jun. 2008 08:10
#7

Nu var det så også muligt at se det på tv alle 24-timer, det var der mange der ikke havde mulighed for i 2007
Gravatar #9 - natterjack
17. jun. 2008 09:23
Hvis du har 14 dages returret benytter du dig vel bare af det?
Gravatar #10 - T-Hawk
17. jun. 2008 09:49
#8
Det var det ikke, hvis man ikke havde Eurosport eller TV2Sport.
TV2 sendte kun de første 1½ time, og de sidste 1½ time på hovedkanalen.
(Jeg kan være ligeglad, jeg har både TV2Sport og Eurosport ;) )
Gravatar #11 - kimx
17. jun. 2008 09:58
#10

Det jeg mente var at alle antenneforeningerne har haft mulighed for at stemme TV2 Sport ind, og derved er der en betydeligt større procentdel der har haft mulighed for at se det på tv.
Gravatar #12 - DanaKaZ
17. jun. 2008 11:11
#9 Jaja, men jeg brokker mig sgu aligevel. :-)
Gravatar #13 - terracide
17. jun. 2008 11:19
Virkede det med kabel?
Jeg ville aldrig streame video/game over WLAN...WLAN != erstatning for kablet LAN

Hvis det virker med kabel, så er det ikke Sputnik den er gal med...
Gravatar #14 - DanaKaZ
17. jun. 2008 11:22
#13 Prøvede ikke med kabel, mit WLAN skal ikke række særligt langt og er fint solidt. Desuden fungerede det fint før og efter kampen, bare ikke under.
Gravatar #15 - XERXES
18. jun. 2008 10:28
#11
Ja alle har mulighed for det, men der er ikke særlig mange der vil have den ind pga. prisen. Vi giver 25 kr. for den om måneden, hvilket jeg synes er alt for meget, når alle de andre kanaler vi har enten er gratis eller koster under 8 kr. om måneden. Prisen og kvaliteten hænger ikke sammen, og så sender de ikke engang hele døgnet rundt. Desuden sender de stortset det samme som Eurosport, som kun koster 7,49 kr. om måneden.
Gravatar #16 - terracide
18. jun. 2008 10:54
#14:
Min pointe er at du ikke aner hat om ydre støjkilder men bare bræger op om sputnik...uden at vide hvor fejlen lå...og siden du sidder på WLAN og betragter det som en "sure thing" mistænker jeg fejl 40...
Gravatar #17 - DanaKaZ
18. jun. 2008 12:34
#16 Jeg kan se at du er i dit sædvanlige muntre hjørne.

Jeg baserer tilliden til mit WLAN på flere ting:
1: Det er en meget lille lejlighed.
2: Har meget sjældent problemer med at forbindelsen falder ud.
3: DR's netstreaming fungerer upåklageligt.
4: Sputniks netstreaming fungerer fint før og efter kampene.
5: Konstante hastighedstest under problemerne, viser altid +2mbit uadtil, hvilket skulle være mere end rigeligt.

Men du har ret, jeg ved ikke hvor problemet ligger, men det ville jeg stadig ikke om jeg så forsøgte med kabel. Der er stadig risiko for at problemet kunne ligge hos min ISP, min computer, kabel, router osv. men jeg mener at der er så meget der peger på problemer i deres ende at jeg er sikker i min sag.

Desuden skulle det være pudsigt hvis støjkilderne kun lige er aktive på det tidspunkt der er fodbold og kun har effekt på de signaler der har med sputnik at gøre.
Gravatar #18 - terracide
19. jun. 2008 05:38
#17:
Hvilken del af når du bruger trådsløst netværk kan hele universet være en fejlkilde som du ikke kan kontrollere fatter du ikke?

Jeg har selv en 17 dBi WLAn antenne, men satme om jeg vil streame video eller game over det, uden at forvente udfald/lag/forringet oplevelse....hvis du ikke ved hvad 17 dBi betyder ,så kan jeg fortælle dig at dit netkort sikkert smider 2-3 dBi ud

Terra - At du FORMODER er jeg kold overfor...presumptions are the mother of all fuckups...
Gravatar #19 - DanaKaZ
19. jun. 2008 06:44
#18 Hehe, læser du overhovedet mine svar? Det virker ikke sådan, det virker som om at du bare er gået i anti-wifi-terminator-mode og nægter at se på den konkrete sag.

Nå, men har lige fået en email fra TV2, hvor de beklager problemerne og siger at jeg får mine penge tilbage inden for 7 arbejdsdage.
Gravatar #20 - trylleklovn
19. jun. 2008 08:16
Trylleklovn - Fordi newz.dk ikke er en personlig citatside for Terra.
Gravatar #21 - Drakhan
19. jun. 2008 20:02
#18

Jammen det lyder da meget sandsynligt at hele universet lige besluttede sig for at forstyrre det trådløse netværk udelukkende mens der var bold.

At DR så virkede fint (på samme tidspunkt) skyldes sikkert at universet har betalt licens og dermed fik 200 dBi ekstra pga. god karma.


Drakhan - At du er en KLAPHAT er jeg kold overfor - Klaphatte should be worn at football games, not posting on internet forums.
Gravatar #22 - Magten
19. jun. 2008 22:27
Er meget enig i at det højst sandsynligt er Sputnik der har haft problemer. Tror jeg vil prøve at se en kamp imorgen på Sputnik (firma konto ftw :P) og se om jeg oplever problemer.

Hvad jeg så ikke forstår er at du som en stædig 4 årig knægt tramper i gulvet og på ingen måde overvejer at smide et kabel i din pc, blot for at prøve muligheden. Havde du smidt et kabel i, og det stadig ikke virkede, havde gutten ikke haft fred endnu..
Gravatar #23 - DanaKaZ
20. jun. 2008 06:51
#22 Tja, det kunne jeg også godt have gjort. Men da jeg var sikker i min sag gad jeg ikke bøvle med det.

Problemet var jo ikke at mit net ikke kunne følge med, jeg kunne jo slet ikke få forbindelse til deres stream, når det først gik kold.
Gravatar #24 - Evade
20. jun. 2008 07:25
#16 & #18,

Jeg forstår ikke at du syntes at det er okay at snakke sådan til folk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login