mboost-dp1

Trafiksignal.


Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
8. aug. 2009 11:31
Hej newzere, nu er jeg her igen med endnu et spørgsmål, har søgt på resten af internettet efter svar, men uden held.

Er der nogen der ved hvordan et trafiksignal virker? Jeg har tit undret mig over at det kan tage meget lang tid før det skifter fra grønt til rødt, eller meget kort tid, selvom det er samme trafiksignal, nogen der ved om der er nogle censorer der holder øje med trafikken, og så tilpasser reguleringen efter det?

Strauss :)
Gravatar #2 - ignuz
8. aug. 2009 11:35
#1 Der er nogle få steder hvor det er trafikreguleret, ellers er det hvis blot sat op efter hvordan trafikken normal er.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
8. aug. 2009 11:36
Ved nogle kryds er der

Du kan se på vejen lige før krydset om der er gravet noget ned
Gravatar #4 - Cloud02
8. aug. 2009 12:50
Strauss (1) skrev:
Er der nogen der ved hvordan et trafiksignal virker?
Leprechauns.

Nogle kryds er per automatik røde for alle, og bliver først grønne når der er en bil som passerer sensoren.
Andre kryds er sat op i intervaller. fx. 2min grøn den ene vej, 1min grøn den anden og er altid i den rytme.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2009 12:53
Man er også begyndt at bruge "intelligente" lyskryds, hvor det kan føle hvor mange biler der kører i krydset, samt hvilken vej de kører.
De vil over et stykke tid lære hvordan trafikken kører og så skifte så den bliver afviklet mest optimalt.
disse lyskryds snakker tit sammen med andre i nærheden, så de kan lave en "grøn bølge"
Gravatar #6 - Niklas H
8. aug. 2009 13:05
#5 Så må de per definition hade mig, da jeg altid bliver udsat for en "rød bølge" :P
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2009 13:19
#6

Hvis man kører for hurtigt eller for langsomt, ja så bliver du ramt af den røde i stedt.
Gravatar #8 - vandfarve
8. aug. 2009 14:40
#1 Det afhænger meget, hvor du bor henne. I Køge er der et hav af intelligente lyskryds, men jeg så vidt vides ikke har stødt på nogle i hverken København eller på Frederiksberg.

Så vidt jeg ved, så bruger de magnetiske følere, der vist har en meget stor følsomhed.
Gravatar #9 - buch
8. aug. 2009 16:01
Der er også nogen der har en lille lys sensor, de reagerer på lyset fra bilen- nogen kryds kan man blinde op ved, 2-300m før man når krydset og så er det skiftet når man når hen til det.
Gravatar #10 - Systran
8. aug. 2009 16:04
#9
Dem har jeg også hørt om.

Samt som Jakob Jakobsen siger, er der også nogle lyskryds der måler hastigheden, og hvis du kører for* stærkt, vil sensoren ikke skifte til grønt.

* = ved ikke hvor meget det er
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2009 16:49
#10

Dem har jeg ikke været ude for.

Dem jeg mente er dem der skifter så hvis man kører 45-50Km/t i 50Km/t zone, kan man køre lige igennem flere lyskryds uden at skulle standse, hvis man kører for hurtigt når de ikke at skifte til grønt, er man for langsom når de at skifte til rødt.

Dem jeg tror du mener, er dem man tit ser ved fodgængerovergange, de er normalt timet så hvis du kører over det tilladte, så når du at skulle standse for rødt, men hvis du kører det tilladte, kan man bare holde farten.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
8. aug. 2009 17:34
#9: Var der ikke en bruger med forstand på emnet der skrev at det ikke fandtes (eller var det mon på HOL)?
Gravatar #13 - Frandsen
8. aug. 2009 17:53
Omvendt har de i Holbæk aktivt måttet lave om på en grøn bølge fordi der for et par somre siden blev kørt ræs om natten hvor den uofficielle "rekord" nåede 236 km/t ned gennem byen.
Gravatar #14 - Nerq
8. aug. 2009 18:22
Jeg ved ikke så meget om lyskryds, kun at de er onde!

Vi har et lige ved mit arbejde som er ude på at dræbe mig og min kollega. Vi har været ude for at det skifter til grønt i 5-6 sekunder (ikke nok for fodgængere til at nå særligt langt) eller at det vælger at skifte til 2 gange rødt :s
Gravatar #15 - Cloud02
8. aug. 2009 19:04
sucks at være default så.
Gravatar #16 - freesoft
8. aug. 2009 20:32
Har i Odense set et grøn bølge skilt for cykler, tror der stod 22km/t på det.
Gravatar #17 - Norrah
8. aug. 2009 21:16
Er jeg den eneste der elsker røde bølger?
Hvis man ligger forrest, så får man jo lov til at smoke de andre biler.
Gravatar #18 - slemmebirk
9. aug. 2009 08:49
#17 LANGT FRA!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login