mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål


Gå til bund
Gravatar #22501 - Brugernavn
20. dec. 2012 07:57
??
Gravatar #22502 - Fjolle
20. dec. 2012 07:59
Svjv kan man ikke køre apps fra et sd kort på WP endnu.
Gravatar #22503 - Manofsciencemanoffaith
20. dec. 2012 08:42
Nu er mit bredbånd lige blevet flyttet fra Telmore til Fullrate, og det ser ud til, at det virker med den samme opsætning og det samme udstyr, som jeg brugte med Telmore.

Mon der sker noget ved, at jeg aldrig tilslutter Fullrates skrammelkasse?
Gravatar #22504 - Brugernavn
20. dec. 2012 08:51
Brugernavn (22499) skrev:
I jellybean (Android 4.1 +, se indstillinger->om) kan du ikke køre apps fra SD kortet.


Lige sådan til almen oplysning, er der et mod til note 2 på vej, der gør at man kan snyde telefonen til at swappe det interne og det eksterne kort, så man kan have op til 64 GB app storage. Det findes sikkert også til andre telefoner.

Der er også et andet alternativ:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2...
Gravatar #22505 - Jakob Jakobsen
20. dec. 2012 17:16
Er der nogen der kan finde producenten af denne arbejdsstol?

Kan ikke umiddelbart finde den på nettet, men er kraftigt interesseret, da den ville være perfekt til en af mine handicappede venner.

[edit]
...og så fandt jeg den selvfølgelig et minut efter jeg postede dette
http://www.humanhoist.com/
Gravatar #22506 - terracide
20. dec. 2012 19:45
Manofsciencemanoffaith (22503) skrev:
Nu er mit bredbånd lige blevet flyttet fra Telmore til Fullrate, og det ser ud til, at det virker med den samme opsætning og det samme udstyr, som jeg brugte med Telmore.

Mon der sker noget ved, at jeg aldrig tilslutter Fullrates skrammelkasse?


Nul telefoni, nul support...og du får sikkert en regning fra din tideligere udbyder hvis du ikke returnere udstyret...
Gravatar #22507 - Brugernavn
21. dec. 2012 07:45
Det er vist desværre en prototype:
http://www.technewsdaily.com/15917-the-human-hoist...
Gravatar #22508 - Brugernavn
21. dec. 2012 08:03
MySQL = My fucking nightmare :-(
Jeg bruger lige nu Navicat, men det går ned flere gange om dagen, så jeg skal starte forfra med at åbne tabeller, sætte filtre op osv.

Er der nogen, der kender et godt MySQL værktøj, der ikke giver mig flere grå hår? (Jeg har rigeligt i forvejen med mine 35 år)

Jeg kan godt finde ud af at google det, men jeg vil gerne høre fra nogen, der har erfaringer med et værktøj.
Gravatar #22509 - m910q
21. dec. 2012 08:30
#08
Hvad har du brug for?

Personligt har jeg brugt HeidiSQL, men det kan dog ikke rigtigt noget avanceret.
Gravatar #22510 - Brugernavn
21. dec. 2012 08:35
m910q (22509) skrev:
Hvad har du brug for?


Jeg bygger lidt queries. Helst ved at skrive dem selv, men navicat har code completion, og det er en stor hjælp.

Laver backup

Slår op i tabeller og retter lidt data, så der har jeg brug for filtre på kolonnerne. Jeg gider ikke at skrive update statements hele tiden :-)

Jeg bruger det også til at synkronisere databasestrukturer, men det kan jeg jo godt fortsætte med, selvom jeg begynder at bruge et andet værktøj.
Gravatar #22511 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. dec. 2012 09:20
Mark Damp Jensen vil gerne vide om man kan tilføje et spil til Steam selvom man ikke har købt det derinde? o_O

Altså, jeg har et spil originalt, og kan få en ekspansion på steam til 7€, men det kræver at jeg har spillet på steam?.. Kan jeg tilføje det?
Gravatar #22512 - Manofsciencemanoffaith
24. dec. 2012 09:36
Måske, men højst sandsynligt nej.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?re...
Gravatar #22513 - Rainmeter
24. dec. 2012 11:13
#22511
Du kan forsøge at tilføje et ikke steam spil, bare tryk på menu punktet spil, så du får din drop down så i bunden, der finder du også aktivere et steam produkt det kan muligvis også virke.
Ikke steam spil burde dog virke for dig så vidt jeg husker.
Gravatar #22514 - csstener(^,^)
24. dec. 2012 11:43
Rainmeter (22513) skrev:
#22511
Du kan forsøge at tilføje et ikke steam spil, bare tryk på menu punktet spil, så du får din drop down så i bunden, der finder du også aktivere et steam produkt det kan muligvis også virke.
Ikke steam spil burde dog virke for dig så vidt jeg husker.

og hvis han har købt/fået spillet i mens steam har haft det på deres store så er der stor sansynlighed for at spillet kan registreres.
Gravatar #22515 - HrJakobsen
27. dec. 2012 14:35
Mark data Jensen

Er der nogen der ved hvordan man tjekker data forbrug på Windows Phone 8?
Gravatar #22517 - Jakob Jakobsen
28. dec. 2012 18:59
Er der en der hedder Mira, der er død for nylig?

http://s8.postimage.org/bwx70m06r/mira.png
Gravatar #22518 - Jakob Jakobsen
29. dec. 2012 17:28
Har flere gange hørt at man ikke skal lade folk der er kommet ud for ulykker, komme over og sidde i ens bil, da brandvæsenet så kunne finde på at skære den op, men ikke hørt at det er sket i virkeligheden, før nu.

Men hvem står så med ansvaret for den nu totalskadede bil, der ikke var indblandet i ulykken?
Er det brandvæsenets ansvar, den forulykkedes forsikring, din egen forsikring, eller er det bare ærgeligt for dig?
Gravatar #22519 - Fjolle
29. dec. 2012 18:52
Hørte at det var sket for en taxa en gang. Det er vel samme situation som når de klipper en anden bil op. Det er jo ikke et krav at bilerne skal være totalskadede før man begynder at klippe i den.
Gravatar #22520 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. dec. 2012 19:21
#22518
Har selv gjort det - altså klippet taget af, og kender en der har gjort det på en hvid bil, med blå blink - og der var ikke Polini ^_^

Ansvaret ligger på ejeren af bilen, så hvis du ikke har kasko, er det en MEGET dum ting at gøre (altså give den tilskadekommende ly)

Se mere under:
Teknisk Fastklemt
Gravatar #22521 - Slettet Bruger [3237728890]
29. dec. 2012 20:06
Thoroughbreed (22520) skrev:
så hvis du ikke har kasko


vel ligegyldigt om der er kasko eller ej. Præmien stiger nok..
Gravatar #22522 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. dec. 2012 20:20
#22521

1: Yvossen kører galt.
2: Du tager ham ind i din bil.
3: Redderne kommer
4: Yvossen har ondt i hovedet/nakken/ryggen
5: Brand & Redning kommer og klipper taget af din bil.
6a: Du har kasko og får ny bil (penge fra forsikring)
6b: Du har ikke kasko, og står nu uden bil, da den ikke er forsikret.

Besides, hvis din premie stiger fordi at du laver en skade, så burde du finde et andet selskab :)
Gravatar #22523 - XorpiZ
29. dec. 2012 20:28
Det er sgu usselt. Det burde være brandvæsenet (kommunen/staten vel), eller hvem der nu hygger sig med den slags, der var ansvarlig for den slags.
Gravatar #22524 - drbravo
29. dec. 2012 21:01
Så hvis du kører galt og klager over nakkesmerter skal brandvæsnet give dig en ny bil fordi de totalskader din? De lyder som en pænt dum ide..
Gravatar #22525 - XorpiZ
29. dec. 2012 21:05
drbravo (22524) skrev:
Så hvis du kører galt og klager over nakkesmerter skal brandvæsnet give dig en ny bil fordi de totalskader din? De lyder som en pænt dum ide..


Hvis man sætter sig ind i en 3. parts bil (en som intet har med noget at gøre) og brandvæsenet vælger at totalskade bilen, så synes jeg sgu det må være deres job at betale. Om det så skal være Staten eller kommunen ved jeg ikke, men det bør ikke være en tilfældig forbipasserendes problem.

edit:

Jeg tror du misforstod problemet.

Du kører galt
Jeg kommer tilfældigt forbi og du stiger ind i min bil
Brandvæsenet ankommer og du klager over, at du har lidt ondt i nakken
Brandvæsenet totalskader min bil

Hvorfor skal jeg betale for det?
Gravatar #22526 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. dec. 2012 21:08
#22525
Hvorfor fanden skal kommunen betale det? Det er jo DIG der pludselig leger skadestue midt i det hele - lad hellere være med det. Og btw - jeg er pisse ligeglad med om det regner og blæser - har du ondt i hovedet/nakken/ryggen så LIG STILLE!

Du yder meget bedre hjælp ved at pakke folk ind i et alu-tæppe.
- og husk kasko forsikring hvis du ikke har råd til at miste bilen ^_^
Gravatar #22527 - Ronson ⅍
29. dec. 2012 21:11
- Virker dørene? Jeg tror vi klipper taget af så.
Gravatar #22528 - XorpiZ
29. dec. 2012 21:14
Thoroughbreed (22526) skrev:
#22525
Hvorfor fanden skal kommunen betale det? Det er jo DIG der pludselig leger skadestue midt i det hele - lad hellere være med det. Og btw - jeg er pisse ligeglad med om det regner og blæser - har du ondt i hovedet/nakken/ryggen så LIG STILLE!

Du yder meget bedre hjælp ved at pakke folk ind i et alu-tæppe.
- og husk kasko forsikring hvis du ikke har råd til at miste bilen ^_^


Det er vel kommunens ansatte, der ødelægger min bil.

Antag, at jeg kommer kørende en mørk vinteraften. Det er -8 grader udenfor, og der holder en bil i grøften. Jeg standser og vedkommende, der er kørt galt, står ved siden af bilen og fryser. Jeg spørger om han vil ind i bilen (fordi det er pissekoldt). Han har ringet 112, så brandvæsenet ankommer kort efter og spørger om han har ondt i nakken.

Det har han åbenbart, og så vælger de at totalskade min bil på min regning.

Hvorfor er det fair?

Hvor mange kender du der har et alu-tæppe i bilen og som ville sige "Nej, læg du dig ned i sneen og vent på ambulancen", når vedkommende ville ind i ens varme bil?
Gravatar #22529 - csstener(^,^)
30. dec. 2012 01:47
#22526
jammen hvis det er en selv som kommer til at betale for at hjælpe andre i en bil ulykke, så ender det danske samfund med at vi bare ignorere folk som er havnet i en bil ulykke.
Gravatar #22530 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. dec. 2012 09:03
#22528
Hvis du ikke har råd til at miste din bil, så få en kasko forsikring!

Jeg kender mange som kører rundt med et alu tæppe i bilen - og refleksvester til alle ... Men om det er vores sydlige naboer der har en god indflydelse, skal jeg lade være usagt.

Men at staten skal betale for din bil, er fuldstændigt hul i hovedet! Og nej, vi klipper ikke så snart der sidder en og siger "av", overdrivelse fremmer forståelsen.

Men jeg ville personligt aldrig sige til en anden at vedkommende skulle sætte sig ind i min bil, medmindre at vejret var direkte livstruende - og nej, det er -10 grader og kuling altså ikke!
Gravatar #22531 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. dec. 2012 09:04
#22529
Det gør danskerne altså også. Tro mig! (Altså ignorerer uheld... Man skal stå og glo, men man hjælper aldrig)
Gravatar #22532 - XorpiZ
30. dec. 2012 09:54
Thoroughbreed (22530) skrev:
Hvis du ikke har råd til at miste din bil, så få en kasko forsikring!


Det har jeg. Men hvorfor er det min forsikring der skal belastes af, at andre med vilje totalskader min bil?

Thoroughbreed (22530) skrev:
Men at staten skal betale for din bil, er fuldstændigt hul i hovedet!


Men hvorfor? Hvorfor er det mere hul i hovedet, end at en tilfældig forbipasserende selv skal betale for sin bil?

Thoroughbreed (22530) skrev:
Men jeg ville personligt aldrig sige til en anden at vedkommende skulle sætte sig ind i min bil, medmindre at vejret var direkte livstruende - og nej, det er -10 grader og kuling altså ikke!


Jeg tror, og det er rent gætværk, at du er en af meget få danskere, der har det sådan. Og det skyldes vel din uddannelse (du er brandmand, ikke?).
Gravatar #22533 - Mort
30. dec. 2012 11:17
Hvad er logikken i at klippe taget af en bil, for at tage passageren ud, når vedkommende allerede har vist at han har været i stand til at stå og gå selv, uden at hans hoved er faldet af eller at han er omkommet af det?

Viser erfaringerne virkelig at anden gang han stiller sig op, så dør han af det, men første gang gør ikke noget?
Gravatar #22534 - Fjolle
30. dec. 2012 12:39
Det er for ikke at gøre mere skade på ryggen end der allerede er.

Det er standard procedure. Hvis en person har været i et trafikuheld og måske har skader på ryggen, og er i en bil, så tager man personen ud på en båre. Det betyder så at man skal klippe taget af. Lige meget om personen har totalskadet bilen eller ej.

Det er desuden en total dum diskussion. Det ville være et helvede hvis redningsfolk skulle tænke på hvad det eventuelt ville koste dem eller kommunen før de begynder på at redde en person.
Gravatar #22535 - XorpiZ
30. dec. 2012 12:48
Fjolle (22534) skrev:
Det ville være et helvede hvis redningsfolk skulle tænke på hvad det eventuelt ville koste dem eller kommunen før de begynder på at redde en person.


Det skal de selvfølgelig heller ikke. De skal bare gøre det.

I øvrigt er det vel begrænset hvor tit det sker, at det er en 3. part, der bliver ramt på den måde.
Gravatar #22536 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. dec. 2012 13:38
#22533
Der skal så lidt til, før det går galt - derfor ryger du på et spineboard. Vi tager ikke nogen chancer, da det jo er os der kommer på forsiden af EB hvis vi tager dig ud af bilen, uden at immobilisere dig først ^_^

#22534 #22535
Jeg kender kun til to sager i Tønder kommune i de sidste 25 år, så ja - det er begrænset hvor ofte det sker. Man skal bare huske det! Jeg fik det f.eks. at vide da jeg tog kørekort, men som sagt kan det være pga. vores sydlige naboer :)

Besides - i vores del af landet, er brandvæsnet frivilligt, og har derfor ikke et budget (jo, ~100.000 om året samlet til vedligehold). Derfor ville det - i vores tilfælde - ruinere brandvæsnet, eller give et kæmpe hul i kommunekassen hvis de skulle betale 250.000 til en ny bil :)

Og som jeg skrev før - hvis din forsikring stiger pga. sådan en kasko-skade, så skift selskab :D
Gravatar #22537 - XorpiZ
30. dec. 2012 14:03
Thoroughbreed (22536) skrev:
Jeg fik det f.eks. at vide da jeg tog kørekort, men som sagt kan det være pga. vores sydlige naboer :)


Det gjorde jeg ikke.

Om det ville give et kæmpe hul i kommunekassen tvivler jeg nu på. Haderslev Kommune har f.eks. et budget på 3,3 mia.

Tønder Kommunes er på ~2,4 mia, så vidt jeg kan lure. 250.000 kr. kan ikke mærkes.

Thoroughbreed (22536) skrev:
Og som jeg skrev før - hvis din forsikring stiger pga. sådan en kasko-skade, så skift selskab :D


Det er nu ligegyldigt om den stiger eller ej. Det tæller stadig som en skade. Desuden er det ikke sikkert, at man kan få penge nok fra forsikringen til at kunne købe en tilsvarende bil.
Gravatar #22538 - Jakob Jakobsen
30. dec. 2012 14:06
XorpiZ (22537) skrev:
Desuden er det ikke sikkert, at man kan få penge nok fra forsikringen til at kunne købe en tilsvarende bil.


Jo.

Har de erstatningspligten kan du nægte at modtage pengene, hvis du finder det for lidt og i stedet kræve at de finder en tilsvarende bil til dig.

Gravatar #22539 - XorpiZ
30. dec. 2012 15:16
Jakob Jakobsen (22538) skrev:
Jo.

Har de erstatningspligten kan du nægte at modtage pengene, hvis du finder det for lidt og i stedet kræve at de finder en tilsvarende bil til dig.


Er det noget du har en kilde på?
Gravatar #22540 - Jakob Jakobsen
30. dec. 2012 16:05
#39

Har søgt på det, men kan ikke lige finde noget lov vedrørende det.
Min bror fik dog forhøjet sin erstatning for en del år siden, da han ikke var tilfreds med det beløb han blev tilbudt og forlangte at forsikringsselskabet skaffede ham en bil.
Mente det var lov, men er ikke sikker nu.
Gravatar #22541 - apkat
30. dec. 2012 16:40
XorpiZ (22537) skrev:

Tønder Kommunes er på ~2,4 mia, så vidt jeg kan lure. 250.000 kr. kan ikke mærkes.


Gider du høre om de ikke lige kan sende mig 250.000 også, så?
Gravatar #22542 - drbravo
30. dec. 2012 16:42
XorpiZ (22532) skrev:
Men hvorfor? Hvorfor er det mere hul i hovedet, end at en tilfældig forbipasserende selv skal betale for sin bil?

Når du sætter en skadet person ind i din bil er du ikke længere en tilfældig forbipasserende, så er du en del af skadesstedet.

Hvis du ikke synes om situationen som den er i dag, hvad foreslår du så?

Det er klart at folk ikke er så glade når brandmanden hiver saksen frem i laver lupoen til en cabriolet, men de vil nok heller ikke være så glade hvis de var skyld i at offeret blev lammet fordi han ikke blev taget ud på spineboard.

Mort (22533) skrev:
Viser erfaringerne virkelig at anden gang han stiller sig op, så dør han af det, men første gang gør ikke noget?

Ja.
Gravatar #22543 - XorpiZ
30. dec. 2012 17:28
Jakob Jakobsen (22540) skrev:
Min bror fik dog forhøjet sin erstatning for en del år siden, da han ikke var tilfreds med det beløb han blev tilbudt og forlangte at forsikringsselskabet skaffede ham en bil.


Næeh, man må jo gerne forhandle med dem og få beløbet forhøjet. Men så vidt jeg kan læse, så vil man altid "tabe" (da man sjældent kan få en tilsvarende bil for det beløb man får).

drbravo (22542) skrev:
Når du sætter en skadet person ind i din bil er du ikke længere en tilfældig forbipasserende, så er du en del af skadesstedet.


Man er da stadig en tilfældig forbipasserende. Kommer jeg forbi en ulykke og ser en stå ved siden af bilen og fryse, så er det ikke "har du ondt i nakken?" jeg først spørger om.

drbravo (22542) skrev:
Hvis du ikke synes om situationen som den er i dag, hvad foreslår du så?


Læs mine tidligere indlæg. Det står ret klart, synes jeg.

drbravo (22542) skrev:
Det er klart at folk ikke er så glade når brandmanden hiver saksen frem i laver lupoen til en cabriolet, men de vil nok heller ikke være så glade hvis de var skyld i at offeret blev lammet fordi han ikke blev taget ud på spineboard.


Hvem siger offeret ikke skal det da?

Brandvæsenet skal ikke tænke på hvad det koster og ikke koster. De skal gøre hvad de vurderer er bedst. Vurderer de, at taget skal af, så de kan få offeret ud på bedst mulig vis, så skal de naturligvis gøre det.

Men, hvis der er tale om en tilfældig forbipasserende, der intet har med ulykken at gøre, så skal vedkommende naturligvis holdes skadeløs.

apkat (22541) skrev:
XorpiZ (22537) skrev:

Tønder Kommunes er på ~2,4 mia, så vidt jeg kan lure. 250.000 kr. kan ikke mærkes.


Gider du høre om de ikke lige kan sende mig 250.000 også, så?


Du har sikkert en fast kontakt i kommunen, du kan snakke med om den slags.
Gravatar #22544 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. dec. 2012 17:46
#22537
Meget muligt at budgettet er så højt - men har du været i Tønder for nyligt? 2,4 mia. er tydeligvis ikke nok!

Vi har ikke råd til at vedligeholde vejene, skolerne, brandstationen forfalder, halvdelen af byen bliver ikke saltet, plejehjemmet mangler penge - ja, jeg kunne blive ved. Så 250.000 er faktisk en stor sjat alligevel!
Gravatar #22545 - Slettet Bruger [3237728890]
30. dec. 2012 18:02
Thoroughbreed (22544) skrev:
Vi har ikke råd til at vedligeholde vejene


Sidenote: man vil til(i tønder, måske andre steder), at folk på de små veje selv skal samle penge sammen til at få lavet deres veje. Så tager Kommunen sig af hovedvejene.
Gravatar #22546 - XorpiZ
30. dec. 2012 18:18
Thoroughbreed (22544) skrev:
#22537
Meget muligt at budgettet er så højt - men har du været i Tønder for nyligt? 2,4 mia. er tydeligvis ikke nok!

Vi har ikke råd til at vedligeholde vejene, skolerne, brandstationen forfalder, halvdelen af byen bliver ikke saltet, plejehjemmet mangler penge - ja, jeg kunne blive ved. Så 250.000 er faktisk en stor sjat alligevel!


Sådan er det jo alle steder.

Men som du skrev - 2 gange på 25 år. Det er 500.000 kr. ud af et samlet budget på omkring 60 mia (25 x 2,5 mia). Det er 20.000 kr. årligt. Det er formentlig mindre end hvad der forsvinder pga. regnskabsfejl og andet i den dur.
Gravatar #22547 - sgt.borup
31. dec. 2012 00:10
Toilettet i lejligheden vil ikke skylle ud, kan det være den pumpeanordning inde i cisternen som der er lidt knas med ? og i så fald, hvordan pokker får jeg låget af toilettet ? jeg kan ikke skrue knappen af plastiklåget.
Gravatar #22548 - Mort
31. dec. 2012 00:59
Billede af dit toilet (Uden indhold tak) ?
Gravatar #22549 - Brugernavn
31. dec. 2012 01:33
Find brandet med googles billedsøgning, find model udfra billede. Søg på hvordan du åbner det. Det virkede for mig, da jeg ikke kunne få mit gustavsberg op.
Gravatar #22550 - NightZtorm
3. jan. 2013 13:12
Mark Jensen vil til at kode

hvilken guide bør en nybegynder bruge til at lære C# (har kun meget lidt forståelse inden for kodning, så vil mene en guide der starter helt fra bunden er bedst)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login