mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hold dig fra de "laptop-kølere", det har i bedste fald en meget lille virkning.
Skal jeg bruge den bærbare i sengen eller lign. sætter jeg den bare på et spækbræt, det virker lige så godt og man har det ofte i forvejen.
Skal jeg bruge den bærbare i sengen eller lign. sætter jeg den bare på et spækbræt, det virker lige så godt og man har det ofte i forvejen.
Har du installeret de rigtige ACPI-drivere?
Hvis systemet konstant kører højeste hastighed uden at have brug for det, så vil det jo også give mere varme.
Hvis systemet konstant kører højeste hastighed uden at have brug for det, så vil det jo også give mere varme.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/1008665... hvis man skal bruge støtte så er de her ganske fortrinlige til at bruge hvis man sider meget med klappen på skødet.
OxxY (15006) skrev:http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10086654 hvis man skal bruge støtte så er de her ganske fortrinlige til at bruge hvis man sider meget med klappen på skødet.
Helt enig - jeg sidder med en i skødet lige nu, med computeren ovenpå. Det fungerer herligt!
Elskov (15001) skrev:det er uanset hvad jeg laver. Den er vildt varm lige nu, og jeg har kun været på nettet...
Har du den til at ligge på en stofsofa, bord med stofdug, osv. ofte?
Tjaeh. Min søsters lille HP har altid blevet varm.. og larmet utrolig meget.. der var ikke meget støv at finde i den.. selvom den er 4 år gammel nu. Så det ikke nødvendigvis grunden.. men chancen er der!
Håber for dig at det er en af de nemme... Ved min søs' skulle jeg ha motherBOARded ud før jeg kunne komme til de støvede dele.
et par hyggetimer med Adobe After Effects er nok ikke et dårligt bud.
Optag filmen i farver og lav masks, som du gør til sort/hvid ligesom i Photo Shop.
Optag filmen i farver og lav masks, som du gør til sort/hvid ligesom i Photo Shop.
Elskov (15016) skrev:HP Pavilion dv6
Min HP Pavilion (vist nok også dv6) blev fyldt med støv. Jeg har fået den repareret to gange.
Jeg ville gerne selv skilde den ad og rense den, som jeg plejer at gøre med desktops.
Det viser sig at med min model skal man skilde den ad OPPEFRA, og blæseren er i BUNDEN. Dvs. man skal have stort set ALT ud. Det er noget med 150-200 skruer, over 10 forskellige slags.
Så besluttede jeg mig for at lade den overophede til den gik i stykker, og så få den lavet på den udvidede garanti. Det gjorde jeg to gange. Begge gange fik jeg også ordnet andre ting, så som skiftet harddisk, tastatur, skærmkabel, bundkort...
På nuværende tidspunkt er batteritiden reduceret til 1-2 sekunder, stikket til laderen har en løs forbindelse, og skærmen kan ikke holde sig selv oppe. I øvrigt trænger den til at blive renset, og garantien er udløbet. Nu ligger den bare i et hjørne, indtil jeg får taget mig sammen til at se om der er data på den jeg skal have kopieret før den bliver smidt ud.
myplacedk (15024) skrev:Min HP Pavilion (vist nok også dv6) blev fyldt med støv. Jeg har fået den repareret to gange.
Jeg ville gerne selv skilde den ad og rense den, som jeg plejer at gøre med desktops.
Det viser sig at med min model skal man skilde den ad OPPEFRA, og blæseren er i BUNDEN. Dvs. man skal have stort set ALT ud. Det er noget med 150-200 skruer, over 10 forskellige slags.
Så besluttede jeg mig for at lade den overophede til den gik i stykker, og så få den lavet på den udvidede garanti. Det gjorde jeg to gange. Begge gange fik jeg også ordnet andre ting, så som skiftet harddisk, tastatur, skærmkabel, bundkort...
På nuværende tidspunkt er batteritiden reduceret til 1-2 sekunder, stikket til laderen har en løs forbindelse, og skærmen kan ikke holde sig selv oppe. I øvrigt trænger den til at blive renset, og garantien er udløbet. Nu ligger den bare i et hjørne, indtil jeg får taget mig sammen til at se om der er data på den jeg skal have kopieret før den bliver smidt ud.
+1
TL;DR, du er på spanden Elskov :(
myplacedk (15024) skrev:
Det er kun ~50 skruer (højt sat) og 2 forskellige slags. Men ja den er forpulet besværlig at komme ind i.
Det var fordi myplacedk ikke kun nøjedes med computeren, men fortsatte igennem bord, gulv og kælder..
Woller (15032) skrev:Det er kun ~50 skruer (højt sat) og 2 forskellige slags. Men ja den er forpulet besværlig at komme ind i.
Jeg er temmelig sikker på at det var mere end to slags. Det var især det, som tog modet fra mig.
Det kan godt være at der kun var to slags skruehovedet, men så havde skruerne forskellige længder eller sådan noget. I dunno. Jeg tjekkede ikke, det var bare hvad der stod i værkstedmanualen.
Nå, men uanset hvor mange og hvor mange slags - der er temmeligt mange dimser man skal have af, og lidt for stor risiko for ikke at kunne samle det ordentligt igen.
De må enten designe det så det ikke er så følsomt for støv, designe det så det er til at vedligeholde, eller få lov til at skifte "brændte" dele på garantien.
myplacedk (15035) skrev:Jeg er temmelig sikker på at det var mere end to slags. Det var især det, som tog modet fra mig.
Det kan godt være at der kun var to slags skruehovedet, men så havde skruerne forskellige længder eller sådan noget. I dunno. Jeg tjekkede ikke, det var bare hvad der stod i værkstedmanualen.
Har skilt to ad med en skruetrækker, der er 6 af den ene slags og så er resten den anden og man er slet ikke i tvivl om hvor de skal sidde ;-)
Jeg vil ikke tro du vil have det store besvær med det, første gang tog det ca en time for at skille den fra hinanden, skifte kølepaste, rense blæseren og samle den igen. Uden at jeg havde nogen idé om hvordan den var sat sammen.
markjensen vil hæve penge om natten!
Lukker dankortautomater (dem ved siden af banker) om natten? Eller er det kun netbanker? Jeg vil også meget gerne have en kilde. TAK.
Det drejer sig i øvrigt mest om Nordea, men andre banker kan gå an.
Lukker dankortautomater (dem ved siden af banker) om natten? Eller er det kun netbanker? Jeg vil også meget gerne have en kilde. TAK.
Det drejer sig i øvrigt mest om Nordea, men andre banker kan gå an.
Jeg har oplevet nordeaautomater lukket mellem 1 og 5 - cirka. Men danske bank er åben.
http://www.nordea.dk/sitemod/nordea_all/modules/Lo...
Nordea er lukket 2-6
Danske banks automater i københavn er døgnåbne.
http://www.danskebank.dk/da-dk/Kundeservice/Privat...
http://www.nordea.dk/sitemod/nordea_all/modules/Lo...
Nordea er lukket 2-6
Danske banks automater i københavn er døgnåbne.
http://www.danskebank.dk/da-dk/Kundeservice/Privat...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.