mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
vandfarve (14548) skrev:Dette problem løses, hvis fx landmænd får stillet det rensede spildevand til rådighed, enten gratis eller til kostprisen.
Nu har landmændene jo deres egne boringer i forvejen, så hvorfor skulle de besværliggøre vandingsprocessen ved at bruge vand fra andet sted? Endda eventuelt med en kostpris på.
vandfarve (14546) skrev:Alle (kommunale) rensningsanlæg, som jeg har hørt om, udlader sit spildevand fra de tilknyttede husholdninger i havet.
Mit vand kommer fra en boring ca. 1 km væk. Jeg har mit eget rensningsanlæg, hvor vandet forlader min grund via fordampning. (Og på det tidspunkt skulle det så være renere end regnvand.)
Spørgsmålet er så hvor lang tid der går inden vandet bliver til grundvand igen. Eller om skyen svæver ud over havet før det regner ned igen.
Altså, jeg er ikke i tvivl om at mit eget vand ikke regner hen over boringen. Men så bare det bliver til grundvand et eller andet sted ser jeg ikke det store problem.
Det vand jeg bruger til havevanding er enten regnvand eller fra boringen. Det som ikke fordamper må løbe ned i jorden. Og derfra ned af bakke ca. tilbage til boringen.
vand fra rensningsanlæg er renset for *visse* ting, eks nitrater og lorte, men ikke for bakterier og den slags. Der er desuden mange rester af forskellige kemikalier - eksempelvis kunstige hormoner fra p-piller og alt mulig andet medicin i.
Det lyder som en ufatteligt dårlig idé at sprøjte det på grøntsager eller på bondemandens marker. Hint: Nogen der har hørt om VTEC?
At etablere en alternativ vandforsyning med urent vand til toiletter osv lyder usandsynlig dyrt, med mindre det bliver gjort i et område hvor der i forvejen etableres ny infrastruktur som i ørestaden.
Det lyder som en ufatteligt dårlig idé at sprøjte det på grøntsager eller på bondemandens marker. Hint: Nogen der har hørt om VTEC?
At etablere en alternativ vandforsyning med urent vand til toiletter osv lyder usandsynlig dyrt, med mindre det bliver gjort i et område hvor der i forvejen etableres ny infrastruktur som i ørestaden.
MarkJensen støvsuger
Jeg var igang med at støvsuge (poseløs støvsuger) og slangen bliver så stoppet til. Det fikser jeg så, men nu vil den ikke starte igen? Jeg har tømt alt, hvad der tømmes kan, men den vil ikke. Jeg vil helst ikke have ødelagt den, for den er ikke min :( pwease help
Jeg var igang med at støvsuge (poseløs støvsuger) og slangen bliver så stoppet til. Det fikser jeg så, men nu vil den ikke starte igen? Jeg har tømt alt, hvad der tømmes kan, men den vil ikke. Jeg vil helst ikke have ødelagt den, for den er ikke min :( pwease help
jo- hold fingrene fra den i 30 min. Tænd igen.
Chill- det er også sket for mig- den tændte fint efter 30 min- kæresten blev også panisk.....kvinder........
Chill- det er også sket for mig- den tændte fint efter 30 min- kæresten blev også panisk.....kvinder........
Min mor købte også et mundstykke til indersiden af radiatorer. Den er lille, men hun ville stadig have støvsugeren på fuld spade. Den blev varm og slukkede, og en lampe blinkede. Hun troede, jeg havde pillet strømmen fra den. )=
Min far havde på et tidspunkt en hjemmelavet vandsuger, som var bygget via en gammel nilfisk. Den var cirka dobbelt så stor, men ellers var der ikke megen forskel. Vi havde så også en almindelig støvsuger, som også var en nilfisk og som til forveksling lignede vandsugeren, dog i mindre format..
Min lillebror tømte så et badekar (af grunde som ingen ved..) med den almindelige nilfisk.. Det døde den rimelig hurtigt af..
Min bror har faktisk en rimelig dårlig trackrecord inden for støvsugere.. Han har også suget aske og tændte gløder op med min mors støvsuger.. Det var heller ikke noget den var bygget til..
Min lillebror tømte så et badekar (af grunde som ingen ved..) med den almindelige nilfisk.. Det døde den rimelig hurtigt af..
Min bror har faktisk en rimelig dårlig trackrecord inden for støvsugere.. Han har også suget aske og tændte gløder op med min mors støvsuger.. Det var heller ikke noget den var bygget til..
vandfarve (14564) skrev:Saving Private Jenson
Hvilke militærenheder hører til på Høvelte Kaserne? Kan det passe, at vores Leopard-kampvogne hører til her?
Ved da i hvert fald at Den Kongelige Livgarde holder til der. Aner ikke hvad der ellers holder til.
vandfarve (14567) skrev:terracide (14565) skrev:Det er de skide tinsoldater.
De fleste af vores Leopard II hører hjemme i JDR ved Holstebro.
Modtaget. Der gik ellers rygter om en tur i en Leopard, men det kunne ikke passe med, at ekskursionen går til Høvelte.
Tak for svaret.
Jeg kan ikke svare på om tinsoldaterne har en udstillings Leopard, men den eneste panserbataljon i DK ligger Holstebro.
Tinsoldaterne i Høvelte er PINF'er...så de har nok PMV, Piranha, eller Lemur...de ligner jo nok en KGV for en tinsoldat.
Du siger noget. At der er tale om Høvelte udelukker ikke nødvendigvis en tur i en pansret vogn. Det kunne være sjovt med en Leopard, men PMV'ere m.fl. kan jeg sagtens stille mig tilfredsmed.
PS: Og med PINF'er skal man forstå som PanserINFanteri? KGV kan jeg dog ikke lige regne ud på nuværende tidspunkt.
PS: Og med PINF'er skal man forstå som PanserINFanteri? KGV kan jeg dog ikke lige regne ud på nuværende tidspunkt.
Hvis ikke jeg kendte terracide bedre, kunne det næsten lyde som om han brugte ordet "tinsoldater" på en nedsættende måde. Men nej, mine øjne må bedrage mig. Ikke vores terra.
vandfarve (14569) skrev:KGV kan jeg dog ikke lige regne ud på nuværende tidspunkt.
Jeg tror det er fordi terra lige havde skiftet tastatur. Ifølge Hjemmeværnets liste over militære forkortelser forkortes kampvogn som KVG.
Colapusheren (14571) skrev:Hvis ikke jeg kendte terracide bedre, kunne det næsten lyde som om han brugte ordet "tinsoldater" på en nedsættende måde. Men nej, mine øjne må bedrage mig. Ikke vores terra.
Hvad godt er der ved tinsoldaterne?
Vi overtog efter dem i Jalla-land....et kæmpe rod....ingen bunkers...ingen franske mure....ingen shelters
En måned efter havde vi bygget alt det tinsoldaterne ikke fandt nødvendigt og så brød helvede løs.
Havde vi brugt deres "faciliter" så havde vi mistet mange flere end vi gjorde
No wonder de har 2 sorte streger i deres regimentsbælte.
Terra - Fucking tinsoldater...
Efter at ha set 'Brothers' forstår jeg nu Terra bedre...
Han er bims ;)
Tror egentlig nok vi har fået 'tinsoldater' historien før. folk skal bare lære at lytte efter.
Han er bims ;)
Tror egentlig nok vi har fået 'tinsoldater' historien før. folk skal bare lære at lytte efter.
Det er også topnederen at man når frem til en krigszone og så er der ikke engang tyrkiske bade og wellness telte.
pewbe (14537) skrev:Mark Jensen opdaterer sine Office-programmer
Der er lige kommet nogle opdateringer til Office 2010, bl.a. "Security Update for Microsoft InfoPath 2010 (KB2510065), 64-Bit Edition". Men jeg har ikke InfoPath installeret, så det er vel ikke nødvendigt at installere den?
Så vidt jeg husker så bruger f.eks. Word komponenter fra andre Office programmer, så hvis du får tilsendt et dokument der gør brug af infopath, så kan du stadig vise det.
Dvs. din computer har nogen infopath filer.
Men mit dumme spørgsmål er så hvorfor du ikke bare installerer opdateringen?
Dvs. din computer har nogen infopath filer.
Men mit dumme spørgsmål er så hvorfor du ikke bare installerer opdateringen?
fjols (14581) skrev:Men mit dumme spørgsmål er så hvorfor du ikke bare installerer opdateringen?
Hvis der ikke er grund til det, så vil jeg bare skjule den :)
Daniel-Dane (14579) skrev:Det sande spørgsmål er: Hvorfor har du ikke fået dem fjernet endnu?
Jeg har måske 50 modermærker fordelt på hele kroppen, og jeg har indtil videre fået fjernet to, der var 'muterede'.
Jeg undrede mig blot; derfor spørgsmålet. Skægget på mit modermærke på kinden vokser næsten dobbelt så hurtigt som resten. Estimeret. Hvordan kan det være?
Systran (14585) skrev:Jeg undrede mig blot; derfor spørgsmålet. Skægget på mit modermærke på kinden vokser næsten dobbelt så hurtigt som resten. Estimeret. Hvordan kan det være?
Hårvækst dannes i princippet af overskudsvarme, grunden til det vokser hurtigere på dit modersmærke er at det er sort, og derfor reflektere mindre sollys.
There you go, now life is more boring.
myplacedk (14588) skrev:Not at all, det åbner op for muligheder for at eksperimentere.
Borset fra at det ikke vil virke.
Du kan ikke skabe pigmenteringen i huden uden at skade den, eller dække den til. Du kan ikke fremprovokere denne effekt uden at komme til at ligne en komplet idiot med tan lines.
XorpiZ (14589) skrev:Vil det sige, hvis man maler en pikkemand med sort sprit på sin kind, så vil man inden for kort tid have pikkemandsformet skæg?
Varme er ikke den eneste faktorer der ligger til grunde for hårvækst. Specielt skægvækst er mere hormonelt end det i har på hovedet.
Jeg gav jer blot den korte forklaring, mest af alt fordi jeg ikke kender til alle de underliggende årsager. - Jeg er ikke nogen skæg ekspert - Men jeg kan huske at varmen er katalysatoren til protein dannelsen.
markjensen
Hvor finder man et program, som faktisk kan optage in- og output i en telefonsamtale, til Galaxy S 2?
Hvor finder man et program, som faktisk kan optage in- og output i en telefonsamtale, til Galaxy S 2?
Mark Jensen ser film
Hvad hedder den film, hvor nogle krybskyttere betaler for at jagte mennesker? Den er gammel tror jeg..
Hvad hedder den film, hvor nogle krybskyttere betaler for at jagte mennesker? Den er gammel tror jeg..
Battle Royale er overgrineren. Børn, som skal slå hinanden ihjel med alle mulige våben. Man finder ikke bedre human hunting.
Battle Royale er en cool film. Og man kan vist se den gratis på Voddler, såvidt jeg husker.
Min mor kan ses gratis på RedTube.
Min mor kan ses gratis på RedTube.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.