mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg har også hørt at det kan betale sig at lade være med at installere KB971033 http://support.microsoft.com/kb/971033
OxxY (12804) skrev:Jeg har også hørt at det kan betale sig at lade være med at installere KB971033 http://support.microsoft.com/kb/971033
Problemet er den bliver pushet med under SP1, hvor man (Som jeg ser det ihvertfald) ikke har mulighed for at slippe for den ;)
Svaret er en bootloader, af den ene eller anden slags ;)
OxxY (12807) skrev:Nu er sp1 jo bre en samling af alle de tidligre updates, så der er ingen grund til at installere den for folk der ellers har automatiske updates.
Enig.
Jeg er dog bange for, at man i et distræt øjeblik glemmer at fjerne fluebenet i boksen og derved får hentet SP1 ved et tilfælde.
Bachy (12806) skrev:Problemet er den bliver pushet med under SP1, hvor man (Som jeg ser det ihvertfald) ikke har mulighed for at slippe for den ;)
Svaret er en bootloader, af den ene eller anden slags ;)
Ja jeg har ingen problemer haft. Plus at Daz loaderen giver en dejlig hurtig opstartstid på mac.
LinguaIgnota (12799) skrev:Hey, erm, jeg vil gerne installere en, erm, "uatoriseret" kopi af Windows 7 på kærestens spritnye Mac, men jeg har aldrig brugt en, erm, "uatoriseret" kopi af et OS før, så jeg tænker, at jeg nok får brug for et par hints til, hvordan dælen jeg gør. Jeg har i forvejen en autoriseret kopi af Windows 7 Ultimate liggende på en skive - kan jeg evt. bruge den som udgangspunkt, fremfor at skulle downloade og brænde?
Sådan som du prædiker Crapple så finder jeg det ufatteligt hyklerisk at du ikke blot vil installere Win7 på en Crapple...men at du oveni købet vil nasse dig til Win 7.
Terra - I hope the Crapple gets borked :)
Jeg vil ikke installere Windows, jeg bliver nødt til det. Og jeg vil gerne både love og garantere, at det kun bliver brugt, når der skal spilles.
Jeg gav 1500 kr. for Windows til min egen Mac - og jeg har ikke booted i Windows én eneste gang i år.
Jeg gav 1500 kr. for Windows til min egen Mac - og jeg har ikke booted i Windows én eneste gang i år.
No no, helt seriøst. Hvis du alligevel ikke bruger den er det da netop hvad du skal. Så får du det meste ud af produktet :D
Hvad er det nye?
Et par venner, som ikke har noget job for tiden, er begyndt at tulle rundt ude i skoven, under påskud om at de Geocacher.. De mener at det bliver en kæmpe hype lige om snart!
Er det noget vi skal til at gøre allesammen, om ikke så længe? Har I, set tendencer i jeres vidtstrækkende vennekreds, på at dette skulle være sandt? - Og i så fald, skal alle de med gps i deres smartphone nu til at forpeste min dejlige skov, med vandren omkring i timer, fordi der altså lige var et træ der tog signalet?
Et par venner, som ikke har noget job for tiden, er begyndt at tulle rundt ude i skoven, under påskud om at de Geocacher.. De mener at det bliver en kæmpe hype lige om snart!
Er det noget vi skal til at gøre allesammen, om ikke så længe? Har I, set tendencer i jeres vidtstrækkende vennekreds, på at dette skulle være sandt? - Og i så fald, skal alle de med gps i deres smartphone nu til at forpeste min dejlige skov, med vandren omkring i timer, fordi der altså lige var et træ der tog signalet?
Skal jeg gøre ham endnu mere nedtrykt? Ok,
Min farfar på 72 år har "dyrket" geochaching i hvert fald i 6-7 år..
Min farfar på 72 år har "dyrket" geochaching i hvert fald i 6-7 år..
Dejsovs (12824) skrev:Er det noget vi skal til at gøre allesammen, om ikke så længe?
Mit indtryk er, at geocaching primært er for folk som synes GPS er nyt og spændende. Dvs. når nu vi "alle" har fået det, så er det kortvarigt populært, og så dør det igen.
Tilbage er mindretallet som synes der er mere i det end nyhedens interesse. Men de har haft GPS i mange år nu. Og så nogle stykker i samme kategori, som lige har opdaget det.
Men et stort fænomen tror jeg ikke på. Fascinationen af at finde et sted ved hjælp af en maskine, kan da for pokker ikke blive ved med at være spændende for særligt mange.
Og selv om cacherne kan være sjove, så synes jeg ikke det lyder som noget der fanger den store interesse i vores Facebook/Angry Birds/Paradise Hotel samfund.
Men hvad jeg jeg om hvad der er populært. ;-)
Hvad er det her? Og hvad bruges den til?
Der står en del af dem på et åbent græsareal i Aalborg Ø. De er nummeret og står med 50-100 meters mellemrum. De minder mest af alt om noget, der bruges i en form for spil. Men hvilket og hvordan?
Der står en del af dem på et åbent græsareal i Aalborg Ø. De er nummeret og står med 50-100 meters mellemrum. De minder mest af alt om noget, der bruges i en form for spil. Men hvilket og hvordan?
Mnc_ (12836) skrev:#34,35
http://www.google.dk/images?q=disc%20golf
Aha .. Har aldrig hørt om det før. Men så lærte jeg også noget i dag! :)
Fjolle (12838) skrev:Yes. Det er disc golf banen. Meget underholdende at se folk stå og koncentrere sig om at kaste en frisbee. Det er også interessant at man åbenbart skal have 20+ forskellige "discs" for at kunne spille det.
Aaah, 3 stk er vidst meget normalt, lang mellem og kort distance discs. Ikke at jeg har prøvet, syntes normalt golf er mere interresant.
MiniatureZeus (12842) skrev:Prøv at stille samme spørgsmål til en golf spiller, men erstat disc med kølle og kaster med slår..
De fleste danskere er totalt udstyrs freaks når det kommer til sport. Prøv at overvej hvor mange gadgets folk køber bare for at løbe en tur.
Når det er sagt.
Colapusheren (12841) skrev:Kan man ikke nøjes med én disc? Det er vel bare at tilpasse hvor hårdt man kaster?
Der er forskel på vægt og balance på diskene så vidt jeg har forstået, så de er nemmere at kaste med i forskellige situationer. Så det gir fint mening at have mere end en imho. Meen sådan en hel rygsæk virker overdrevet på en som mig der ikke har prøvet det.
Mhs til golf kære snøvs, så kan man klare sig med meget mindre end det de fleste tøffer rundt med, men man gør det nu engang meget nemmere for sig selv ved at have lidt variation i udstyret :)
Nu synes jeg da også nærmere discen kan sammenlignes med golfkuglen og ikke køllen. Kuglen skifter du jo heller ikke rundt hele tiden.
Colapusheren (12844) skrev:Nu synes jeg da også nærmere discen kan sammenlignes med golfkuglen og ikke køllen. Kuglen skifter du jo heller ikke rundt hele tiden.
Men der findes så også et hav af forskellige golfbolde..
MiniatureZeus (12845) skrev:Men der findes så også et hav af forskellige golfbolde..
Der findes også masser af forskellige mærker af fodbolde, tennisbolde og badmintonbolde, basketbolde og amerikanske fodbolde (selvom wilson nok sider halvtungt på de to sidste :P).
En god golfspiller kan sagtens mærke forskel på forskellige typer af golfbolde (og udnytte forskellene).
Ligesom en god fodboldspiller nok også godt kan mærke forskel på en god fodbold og en billig en fra fætter BR, hvor det for en boldidiot som mig ikke ville betyde en skid hvordan bolden er.
Colapusheren (12844) skrev:Nu synes jeg da også nærmere discen kan sammenlignes med golfkuglen og ikke køllen. Kuglen skifter du jo heller ikke rundt hele tiden.
Der er vi meget uenige, de to ting kan slet ikke sammenlignes.
Læs her om de forkellige discs hvis det hr interesse http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_golf#Discs
OxxY (12847) skrev:Der findes også masser af forskellige mærker af fodbolde, tennisbolde og badmintonbolde, basketbolde og amerikanske fodbolde (selvom wilson nok sider halvtungt på de to sidste :P).
En god golfspiller kan sagtens mærke forskel på forskellige typer af golfbolde (og udnytte forskellene).
Ligesom en god fodboldspiller nok også godt kan mærke forskel på en god fodbold og en billig en fra fætter BR, hvor det for en boldidiot som mig ikke ville betyde en skid hvordan bolden er.
Jeg giver bare fakta.. Har absolut ingen holdninger til golf eller disc golf eller til dem der spiller det....
Er markjensen handy man?
Jeg har et par møbler i ulakeret træ, som jeg gerne vil have skinnende sorte, nærmest som var de fra selveste IKEA. Problemer er bare, at jeg på ingen måde er en handy man. Hvordan får man malet, lakeret eller whatever sådan nogle møbler så det kommer til at se nogenlunde anstændigt ud?
Edit: Nu hvor jeg lige tænker mig om, så skal de vel nærmere være mat-sorte.. Generelt - gode råd modtages! :-)
Jeg har et par møbler i ulakeret træ, som jeg gerne vil have skinnende sorte, nærmest som var de fra selveste IKEA. Problemer er bare, at jeg på ingen måde er en handy man. Hvordan får man malet, lakeret eller whatever sådan nogle møbler så det kommer til at se nogenlunde anstændigt ud?
Edit: Nu hvor jeg lige tænker mig om, så skal de vel nærmere være mat-sorte.. Generelt - gode råd modtages! :-)
#..49
Hvis du ikke kan finde ud af det selv så det bliver pænt*, så kan du enten gå til en maler eller en autolakere (hvis det skal være pianolak sort).
Det er dog ret dyrt, specielt autolakere, men resultatet bliver også derefter.
Jeg fik selv et tilbud på lakering af ca. 4 kvm MDF i højglans rød med 4 lag maling, 3 lag lak og 4 lag der beskytter mod ridser, hvilket er normalt. Farven kostede ca. 1000 kr. og arbejdet kunne jeg får for 3000 kr. sort igennem en ven.
Kunne forestille mig det ville blive billigere hos en maler.
* Jeg prøvede at sprøjtemale en stor plade med en semi-professionel sprøjtepistol og lidt show-and-tell fra en maler, og det blev ikke specielt kønt. Specielt ikke i overlapningerne.
Hvis du ikke kan finde ud af det selv så det bliver pænt*, så kan du enten gå til en maler eller en autolakere (hvis det skal være pianolak sort).
Det er dog ret dyrt, specielt autolakere, men resultatet bliver også derefter.
Jeg fik selv et tilbud på lakering af ca. 4 kvm MDF i højglans rød med 4 lag maling, 3 lag lak og 4 lag der beskytter mod ridser, hvilket er normalt. Farven kostede ca. 1000 kr. og arbejdet kunne jeg får for 3000 kr. sort igennem en ven.
Kunne forestille mig det ville blive billigere hos en maler.
* Jeg prøvede at sprøjtemale en stor plade med en semi-professionel sprøjtepistol og lidt show-and-tell fra en maler, og det blev ikke specielt kønt. Specielt ikke i overlapningerne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.