mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Billets:
Sådan som du har haft indtilvidere, så er det da et ret nemt spørgsmål:
Har du lyst til, at mælken ryger op gennem halsen igen? Hvis ikke, så lad være med at drikke/spise, hvis jeg, så drik/spis løs!
når det er sagt, så plejer Gaio (det der yoghurt i et bæger med grøn grafik på) at hjælpe..
Sådan som du har haft indtilvidere, så er det da et ret nemt spørgsmål:
Har du lyst til, at mælken ryger op gennem halsen igen? Hvis ikke, så lad være med at drikke/spise, hvis jeg, så drik/spis løs!
når det er sagt, så plejer Gaio (det der yoghurt i et bæger med grøn grafik på) at hjælpe..
MiniatureZeus (10649) skrev:Alle de BD jeg har set (bl.a. Book of Eli, Avatar, TDK og Old dogs) har haft custom menuer, inkl. spoledims, nogle mere fancy end andre (old dogs var ret flot med en mand eller hund der løber)
Hvad så hvis den fungerer dårligt? Eller er der et blu ray-framework man kan trække på så det fungerer nogenlunde ens på alle film (bortset fra det grafiske)? Jeg skal ikke bruge det til noget særligt, jeg tænker bare at der nok skal være eller komme en film hvor de ikke har testet det ordentligt.
At drikke mælk er aldrig en god idé Mælk er skyld i knogleskørhed er så udbredt her i vesten.
http://www.komaelk.dk/knogler_maelk.html
Hold mælk på et minimum og grøntsager på et maximum ^^
http://www.komaelk.dk/knogler_maelk.html
Hold mælk på et minimum og grøntsager på et maximum ^^
Men kommer mælk automatisk op? Jeg har kunne holde suppe og en halv bolle nede...
Grunden til jeg spørger er sådan jeg har virkelig lyst til mælke morgenmad, men hvis det skader vil jeg jo ikke... :)
Forskningen på mælk er meget upræcis... Og så vidt jeg ved, er intet direkte blevet bevist udover tvivl :)
Men kommer mælk automatisk op? Jeg har kunne holde suppe og en halv bolle nede...
Grunden til jeg spørger er sådan jeg har virkelig lyst til mælke morgenmad, men hvis det skader vil jeg jo ikke... :)
Forskningen på mælk er meget upræcis... Og så vidt jeg ved, er intet direkte blevet bevist udover tvivl :)
markjensen (10652) skrev:Hvad så hvis den fungerer dårligt? Eller er der et blu ray-framework man kan trække på så det fungerer nogenlunde ens på alle film (bortset fra det grafiske)? Jeg skal ikke bruge det til noget særligt, jeg tænker bare at der nok skal være eller komme en film hvor de ikke har testet det ordentligt.
Det ved jeg ikke, men kan da forestille mig at at produktions-studiet kun koncentrere sig om det grafiske.. Sådan er det i hvert fald på dvd'er, ifht. menuer.
Hvis jeg ikke husker galt, så er en BD menu bygget op som et simpelt java-website.
12 year Harvard Nurses Health involving 78,000 nurses found that those who drank the most milk(two or more glasses per day) had a slightly higher risk of arm fracture (5 per cent increase) and significantly higher risk of hip fracture (45% increase).
Tror nu nok Harvard har styr på hvad de laver ^^
Tror nu nok Harvard har styr på hvad de laver ^^
Nu glemmer de lige delen med at dem der drak mellem 1 og 3 glas mælk om dagen ikke havde forhøjet antal af brud i forhold til dem der drak under 1 glas om dagen. De havde dog heller ikke færre brud.
Det eneste det viser for mig er at alt, indtaget i for store mængder, er usundt.
Nu glemmer de lige delen med at dem der drak mellem 1 og 3 glas mælk om dagen ikke havde forhøjet antal af brud i forhold til dem der drak under 1 glas om dagen. De havde dog heller ikke færre brud.
Det eneste det viser for mig er at alt, indtaget i for store mængder, er usundt.
Jeg har drukket mindst en liter mælk om dagen så lang tilbage jeg kan huske. Jeg har aldrig brækket noget. Og det er nu ikke fordi jeg ikke er aktiv da.
Spiller fodbold, badminton og tidligere håndbold.
Spiller fodbold, badminton og tidligere håndbold.
Hmm... hvis man tager Harvads egen udlægning af sagen, finder de ingen sammenhæng imellem knoglebrud og mælkeindtag, hverken positivt eller negativt.
http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/calcium-full-story/ skrev:For example, in the large Harvard studies of male health professionals and female nurses, individuals who drank one glass of milk (or less) per week were at no greater risk of breaking a hip or forearm than were those who drank two or more glasses per week. (2, 3) When researchers combined the data from the Harvard studies with other large prospective studies, they still found no association between calcium intake and fracture risk.
Hvorfor f*nden er der så mange som ikke kender forskel på influenza og forkølelse?
Til at blive idiot af når man søger info...
Og mælk skader ikke når men er forkølet eller har influenza. Men kan være skadeligt hvis man har noget bestemt med maven, og kan gavne når man har noget andet...
Dog skulle mælk være forfærdeligt at brække op fordi der sker noget når det rammer mavesyren...
Sådan der... Det tog kun 4 timer at finde ud af..
Til at blive idiot af når man søger info...
Og mælk skader ikke når men er forkølet eller har influenza. Men kan være skadeligt hvis man har noget bestemt med maven, og kan gavne når man har noget andet...
Dog skulle mælk være forfærdeligt at brække op fordi der sker noget når det rammer mavesyren...
Sådan der... Det tog kun 4 timer at finde ud af..
Jeg ville faktisk foretrække at have indtaget mælk før jeg kaster op.
Mælk er rigtig god til at neutralisere mavesyren, hvilket gør det til en lidt bedre oplevelse.
Dog kan mælk, som du selv er inde på, selv være skyld i kvalme og opkast i visse tilfælde.
Mælk er rigtig god til at neutralisere mavesyren, hvilket gør det til en lidt bedre oplevelse.
Dog kan mælk, som du selv er inde på, selv være skyld i kvalme og opkast i visse tilfælde.
Jakob Jakobsen (10671) skrev:#70
jep lidt mælk (ikke for meget) gør lige det hele lidt blødere og kan forhindre halsbrænd.
gnarfsan (10672) skrev:Fysikere
Er surface plasmons i metal en slags elektrisk ækvivalent til ringe i vand?
Who cares?
vandfarve (10674) skrev:gnarfsan (10672) skrev:Fysikere
Er surface plasmons i metal en slags elektrisk ækvivalent til ringe i vand?
Who cares?
Gnarfsan? Ellers havde han vel ikke stillet spørgsmålet.
Ja, men hvis de køber det hjem i 4:3 og ikke må ændre på udsendelsen så er der jo ikke meget at gøre. Tv-ting foregår nogle gange på nogle spøjse måder...Fjolle (10685) skrev:De sender en widescreen pakket ind i et 4:3 signal med deres logo i den sorte bar. Det resulterer i at man skal til at zoome på sit tv eller købe en kikkert.
F.eks. er der et sat feed der sender Late Show ukodet hver dag, vil gætte på det er derfra Zulu får Letterman og det forklarer hvorfor de viser det i 4:3.
Du mener at de sælger det letterboxed, under betingelse af at det bliver vist letterboxed?
Uanset hvad årsagen er, så undrer det mig meget at en film-kanal kan finde på at sende sådan noget. (Jeg ved ikke om TV2 Film stadig gør det, har ikke set den kanal længe.)
Du mener at de sælger det letterboxed, under betingelse af at det bliver vist letterboxed?
Uanset hvad årsagen er, så undrer det mig meget at en film-kanal kan finde på at sende sådan noget. (Jeg ved ikke om TV2 Film stadig gør det, har ikke set den kanal længe.)
I øvrigt, lige lidt simpel matematik for letterboxed 16:9 på en SD-kanal:
SD har i Danmark (PAL) en opløsning som svarer til 720x576. Sendes der 16:9 anamorphisk, betyder det at de 720x576 skaleres til 1024x576.
Men sendes det letterboxed i 4:3-format, så skaleres det til 768x576, og har sorte bjælker for oven og neden. Fjerner vi dem, er der 432 (768/16*9) linjer tilbage.
Dvs. i en tid hvor man diskuterer om film skal ses i 1080p eller 720p, synes nogen det er en god ide at sende i noget man næsten kunne kalde 432p.
1080p: 1920x1080 = 2.073.600 pixels
720p: 1280x720 = 921.600 pixels
SD (PAL): 720x576 = 414.720 pixels
"432p": 720x432 = 311.040 pixels
SD har i Danmark (PAL) en opløsning som svarer til 720x576. Sendes der 16:9 anamorphisk, betyder det at de 720x576 skaleres til 1024x576.
Men sendes det letterboxed i 4:3-format, så skaleres det til 768x576, og har sorte bjælker for oven og neden. Fjerner vi dem, er der 432 (768/16*9) linjer tilbage.
Dvs. i en tid hvor man diskuterer om film skal ses i 1080p eller 720p, synes nogen det er en god ide at sende i noget man næsten kunne kalde 432p.
1080p: 1920x1080 = 2.073.600 pixels
720p: 1280x720 = 921.600 pixels
SD (PAL): 720x576 = 414.720 pixels
"432p": 720x432 = 311.040 pixels
Mark Jensen med plastikpatter
Er jeg den eneste, der synes, at gevinsten for at gennemføre The Official Dropquest er utroligt fesen?
1 GB er nul og niks i disse dage, og når man tænker over, hvor mange spor og poster man skal igennem, så føles det som en utrolig lille, fesen, gemen og jødisk-like gevinst.
På få øjeblikke kan jeg få masser af GB plads hos bl.a. Google og Microsoft. De kaster det kraftedeme i nakken på én, og så tilbyder Dropbox "waaaauhw-1-monster-meget-giga-plads-byte"?!
Er jeg den eneste, der synes, at gevinsten for at gennemføre The Official Dropquest er utroligt fesen?
1 GB er nul og niks i disse dage, og når man tænker over, hvor mange spor og poster man skal igennem, så føles det som en utrolig lille, fesen, gemen og jødisk-like gevinst.
På få øjeblikke kan jeg få masser af GB plads hos bl.a. Google og Microsoft. De kaster det kraftedeme i nakken på én, og så tilbyder Dropbox "waaaauhw-1-monster-meget-giga-plads-byte"?!
OxxY (10691) skrev:Tv udbyderne er ignorente uden lige, DR har jo endnu ikke fattet at undertekster skal være valgfri. Lige der der har TV2 da i det mindste forstået det.
Du kan bare få YouSee, Stofa eller en anden IP-tjeneste, der kan du selv vælge mellem tekstet for døve (så er alt tekstet) udenlandsk tale og ingen tekst overhovedet..
Du kan det på alle deres nyere udsendelser (tror inden for det seneste år måske) og på nogle nye film (f.eks. Millenium-trilogien der blev sendt i december og The Pillars of the Earth der blev sendt i januar..
Du kan forresten også vælge danske tekster på SV1 og TV2 norge.. Men det er kun på nogle programmer (bl.a. Venner på norge)
OxxY (10691) skrev:Tv udbyderne er ignorente uden lige, DR har jo endnu ikke fattet at undertekster skal være valgfri.
Jeg kan da disable undertekster på alle mine DR kanaler ?
myplacedk (10693) skrev:Hvordan? Altså inkl. den autosync-funktionalitet Dropbox har.
Jeg er selv en stor fan af Dropbox og benyttede tjenesten flittigt under BA-skrivningen (yeah!), men i 2011 er 1 GB ingenting.
Ikke at jeg skal brokke mig højlydt over gratis ting (eller, jo, det er netop det, som jeg gør), men 1 GB er i mine øjne lidt for nærrigt af dem.
Mjoh, men på den anden side, det er jo et betalingsprodukt.
Se det på denne måde: Det er funktionaliteten de tjener penge på, og du betaler for. Prisen kommer an på hvor meget du bruger produktet. Det måles i hvor meget plads du bruger, fordi det er den mest gennemskuelige/forudsigelige metrik.
Ja, jeg har 7.5 GB på min gratis GMail. Men den kan ikke autosync'e filer.
Jeg har 1 GB på min gratis Google Docs. Igen, ingen autosync.
Jeg vil tro Microsoft kan tilbyde noget i samme stil: Masser af plads jeg ikke kan bruge til formålet.
Det er da flinkt nok at man ikke bare kan få lov til at prøve det gratis, men med et forbrug på op til 2 GB kan du enda bare blive ved med at bruge det gratis.
Så har de nogle sjove ideer, så man kan få mere plads. Jeg er oppe på 3.5 GB.
Legen denne gang er noget man gennemfører for sjov skyld, eller man bruger nogle minutter på en walkthrough hvis man bare gerne vil have en GB ekstra.
Mjoh, men på den anden side, det er jo et betalingsprodukt.
Se det på denne måde: Det er funktionaliteten de tjener penge på, og du betaler for. Prisen kommer an på hvor meget du bruger produktet. Det måles i hvor meget plads du bruger, fordi det er den mest gennemskuelige/forudsigelige metrik.
Ja, jeg har 7.5 GB på min gratis GMail. Men den kan ikke autosync'e filer.
Jeg har 1 GB på min gratis Google Docs. Igen, ingen autosync.
Jeg vil tro Microsoft kan tilbyde noget i samme stil: Masser af plads jeg ikke kan bruge til formålet.
Det er da flinkt nok at man ikke bare kan få lov til at prøve det gratis, men med et forbrug på op til 2 GB kan du enda bare blive ved med at bruge det gratis.
Så har de nogle sjove ideer, så man kan få mere plads. Jeg er oppe på 3.5 GB.
Legen denne gang er noget man gennemfører for sjov skyld, eller man bruger nogle minutter på en walkthrough hvis man bare gerne vil have en GB ekstra.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.