mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mere varme, jo tak. Jeg venter en pakke med sommerjakke og knickers. Sweet, sweet knickers.
Og så har jeg et par shorts, der får min pikkemand til at se herrestor ud.
Og så har jeg et par shorts, der får min pikkemand til at se herrestor ud.
Det er en tynd vindjakke til de aftener, hvor klokken bliver sent foran grillen - eller til spadserture på en vindblæst strand.
Okay, jeg købte den fordi, den var billig og jeg mente, at den var pæn. Jeg har intet at bruge den til. :( Slut med at mobbe LinguaIgnota, blev der sagt!
Okay, jeg købte den fordi, den var billig og jeg mente, at den var pæn. Jeg har intet at bruge den til. :( Slut med at mobbe LinguaIgnota, blev der sagt!
LinguaIgnota (7402) skrev:Og så har jeg et par shorts, der får min pikkemand til at se herrestor ud.
Pics?
Edit: Er det hummel? De der løse hummelbukser afslører da godt nok alt
markjensen (7405) skrev:Edit: Er det hummel? De der løse hummelbukser afslører da godt nok alt
Nej, det er Carhartt. De buler ud lige ved pikkemanden. Very nice.
LinguaIgnota (7402) skrev:Og så har jeg et par shorts, der får min pikkemand til at se herrestor ud.
Der kan man bare se. Jeg troede slet ikke Lingu havde sådan en.
markjensen aka spørgsmål:
Er det bare mig eller er der en grim kant på S'et i Lost-logoet/introen?
Man kan se det [url= denne video[/url] efter 10 sekunder ca.
Er det bare mig eller er der en grim kant på S'et i Lost-logoet/introen?
Man kan se det [url= denne video[/url] efter 10 sekunder ca.
Ja, har netop set de sæson 2-5 på 4 forskellige fladskærme(et LG something, et samsung plasma, sony x4500 og et lg sl8500), med fire forskellige dvd'er (noget sony bras, en xbox360, en meget dyr denon og en ps3) og alle gangene er introen grim.. Må være pga. den begrænsede båndbredde på DVD'en, der gør det..
Det har jeg også undret mig over.
I en af de første sæsoner går de over en hjemmelavet bro, der kan man tydeligt se at de har forsøgt at fjerne en wire bagefter.
Og jeg kan også huske at på et tidspunkt ser man et skib på vandet (kan ikke huske hvilket), og der kan se skibet ikke rigtig følger bølgerne.
Til tider er det også tydeligt at 2 klip er filmet så forskelligt, at det har været nødt til at gå helt amok med lys/kontrast/color correction bagefter.
Grafisk er det langt fra den bedste serie. Og hvad fanden sker der lige for sæson 3-6...
I am disappoint.
I en af de første sæsoner går de over en hjemmelavet bro, der kan man tydeligt se at de har forsøgt at fjerne en wire bagefter.
Og jeg kan også huske at på et tidspunkt ser man et skib på vandet (kan ikke huske hvilket), og der kan se skibet ikke rigtig følger bølgerne.
Til tider er det også tydeligt at 2 klip er filmet så forskelligt, at det har været nødt til at gå helt amok med lys/kontrast/color correction bagefter.
Grafisk er det langt fra den bedste serie. Og hvad fanden sker der lige for sæson 3-6...
I am disappoint.
Kan nogen venligst forklare hvad dette stykke Matlab-kode gør:
Plottet kan ses her.
Umiddelbart mener jeg at det plotter resultatet af en Fast Fourier Transform af en sinusbølge plus støj.
Men 1) hvorfor viser plottet tilsyneladende tiden ud af den vandrette akse? Er det ikke meningen at FFT skal konvertere et signal fra "the time domain" til "the frequency domain" hvorfor man burde se frekvensen ud af den vandrette akse?
Og 2) Hvorfor er der to 'spikes' ved hhv. t=27 og t=231? Hvilken signifikans har netop de to værdier for eksemplet?
for k=256:1;s(k)=3*sin(2*pi*k/10);end
n=2*randn(256,1);
x=s+n;
p=abs(fft(x));
plot(p)
Plottet kan ses her.
Umiddelbart mener jeg at det plotter resultatet af en Fast Fourier Transform af en sinusbølge plus støj.
Men 1) hvorfor viser plottet tilsyneladende tiden ud af den vandrette akse? Er det ikke meningen at FFT skal konvertere et signal fra "the time domain" til "the frequency domain" hvorfor man burde se frekvensen ud af den vandrette akse?
Og 2) Hvorfor er der to 'spikes' ved hhv. t=27 og t=231? Hvilken signifikans har netop de to værdier for eksemplet?
ud over det er virkelig elendig skrevet så er det en sinus+støj (randn er normalfordelt, skriv help randn for at se om 2 er varians eller varians^2 ka jeg ikke huske) abs(fft) viser fft plottet, men højst sandsynelig ikke på en frekvensakse men bare 0-1 (så gang med 2pi for radianer.
esit jeg ka ikke læse eller se plots åbenbart.
i stedet for plot og alt det pjat så bare skriv fft(x) den pleger at plotte det rigtigt :)
spikse er det samme spike bare vidst to gange, husk din basis lære om fft :) så plot fra 1=n/2 divider med antal samples og gang med 2pi (er det ikke rigtigt?)
esit jeg ka ikke læse eller se plots åbenbart.
i stedet for plot og alt det pjat så bare skriv fft(x) den pleger at plotte det rigtigt :)
spikse er det samme spike bare vidst to gange, husk din basis lære om fft :) så plot fra 1=n/2 divider med antal samples og gang med 2pi (er det ikke rigtigt?)
Fjolle (7420) skrev:Mener at du mangler en frekvens-akse for at kunne plotte det i frekvensdomænet ;)
Har du nogen forslag til hvordan dette kan gøres? Evt. bare amplitude vs. frekvens.
Og hvorfor kommer de der spikes i tidsdomænet med en almindelig sinusbølge?
oxxy (7421) skrev:abs(fft) viser fft plottet, men højst sandsynelig ikke på en frekvensakse men bare 0-1 (så gang med 2pi for radianer.
Tak, det prøver jeg.
Hmm. Kan ikke lige huske det, men måske?:
http://www.phys.ufl.edu/~aaronm/fft.html skrev:Matlab's FFT function takes only one vector, so no frequency info is included. The FFT is based on element-to-element changes in data.
After the FFT function is performed, a separate vector must be created which becomes the frequency values. Here's how:
P = abs(fft(X));
f = D*(0:L/2)/L;
P is the vector containing the fourier-transformed data, X is the original data.
f is the vector with frequency values. D is the interval between successive t-values in the original X data. L is the length of the P vector (i.e. number of values). f now has half the number of elements as P, so when plotting, use:
loglog(f,P(0:L/2),'-')
The rest of the data in P is just the negative-frequency values. It should be noted that these instructions apply only to situations where a power-spectrum is needed (that's why I used the abs function when creating P).
erm fft plotter ikke autmoatisk, mig der tager fejl. mener du kan bruge freqz til at lave en frekvensvektor til at plotte med. Ellers er help funktionen din ven, matlab har verdens bedste hjælp.
Kan ikke huske hvilken fft funktion der plotter automatisk, er et par år siden.
Kan ikke huske hvilken fft funktion der plotter automatisk, er et par år siden.
Jeg har lige oprettet en mindre seriøs gmail(til spam og lignende). Der var jeg så dum at bruge min rigtige navn til oprettelsen(ikke i selve emailen, men der hvor google spørger efter ens rigtige navn). Er der nogen som ved hvordan man sletter eller ændrer ens navn? For det er jo mega træls at google nu vælger at bruge mit rigtige navn, når emailen blot er til spam... Kort fortalt, jeg gider ikke at have mit rigtige navn forbundet med den email.
Det er da dælme også fail af Google at de gør det!
Det er da dælme også fail af Google at de gør det!
Say fucking what, nu prøver jeg at oprette en ny email, men umiddelbart skal man ikke skrive sit navn nogen steder. Hvorfor fanden har Google så forbundet mine emails til mit rigtige navn! Er der nogen som kan komme med et logisk svar på det, andet end at Google fejler?
Hvad hvis man ikke vil have ens fulde navn forbundet med ens email?
Hvad hvis man ikke vil have ens fulde navn forbundet med ens email?
Det tror jeg.
Men det var mere en løftet pegefinger om at du ikke må opgive falsk navn...
brug en shitmail der ikke har den TOA
Men det var mere en løftet pegefinger om at du ikke må opgive falsk navn...
brug en shitmail der ikke har den TOA
Men er det så muligt at slette ens gmail? Jeg kan bare godt lide at have samlet alle mine emails hos en udbyder.
Enten er jeg blind eller også er brugervenligheden bare helt i bund. :)
Men er det så muligt at slette ens gmail? Jeg kan bare godt lide at have samlet alle mine emails hos en udbyder.
Enten er jeg blind eller også er brugervenligheden bare helt i bund. :)
SlettetBruger (7431) skrev:Men det var mere en løftet pegefinger om at du ikke må opgive falsk navn...
Bu-fucking-hu. Jeg opgiver konsekvent et falsk navn, når jeg opretter brugere og pis og lort på div. tjenester. Mit navn rager sgu ikke internettet. Og Google kan kneppe sig selv i røven med en rødglødende ildrager.
Nu skal der rantes :) ikke engang med en guide kan jeg finde ud af at slette min gmail... Jesus christ, hvor er du henne "delete gmail" knap :)
Lad vær med at bruge den?
der er ikke nogen "afmeld" funktion under konti, eller generel google kontis.
sorry
der er ikke nogen "afmeld" funktion under konti, eller generel google kontis.
sorry
Haha okay, sidste rant... Nu har jeg endelig formået at slette min email konto(Selvom Googles egen guide ikke var korrekt) og så prøver jeg at oprette en konto med samme email... og så siger den kraftedeme at emailen er i brug :)
Så skal man alligevel vente på at den sletter den, selvom den ellers lige havde sagt at den var slettet. Men det kan vel ikke tage særlig lang tid...
Rant over :)
Så skal man alligevel vente på at den sletter den, selvom den ellers lige havde sagt at den var slettet. Men det kan vel ikke tage særlig lang tid...
Rant over :)
Captain Awesome (7437) skrev:Så skal man alligevel vente på at den sletter den, selvom den ellers lige havde sagt at den var slettet. Men det kan vel ikke tage særlig lang tid...
Mange systemer forhindrer at et tidligere benyttet brugernavn kan bruges igen for at undgå f.eks. identitetsfusk.
Det gælder f.eks. også på Newz.
Puha, nu går der Apple i skidtet. Nu skal man have tilsendt en sms eller taleopkald for at verificere ens konto. dvs. man giver sit telefonnr til google... :)
Spørgsmål
Jeg har lige haft en tekniker på besøg fra TDC, fordi jeg modtager 0,5-1,5 megabit ud af 20. Han siger, at det er fordi at phone kablet køre helt fra skuret, og ind i stuen så jeg mister "nogle" megabits. Så er spørgsmålet; ville jeg også miste hastighed hvis jeg flyttede routeren ud i skuret, og køre et ethernet kabel ind i stuen?
Jeg har lige haft en tekniker på besøg fra TDC, fordi jeg modtager 0,5-1,5 megabit ud af 20. Han siger, at det er fordi at phone kablet køre helt fra skuret, og ind i stuen så jeg mister "nogle" megabits. Så er spørgsmålet; ville jeg også miste hastighed hvis jeg flyttede routeren ud i skuret, og køre et ethernet kabel ind i stuen?
Umiddelbart vil jeg mene, at der er mindre tab i et ethernet kabel end i et almindelig coax kabel .. Men det er bare et gæt.
Med et ethernetkabel er du jo sikret en hvis hastighed. Med mindre du med "skur" mener "i den ende af byen" så ville det være klart bedst at trække ethernetkabel.
Har et par gange været ude ved kunder hvor hastigheden netop var i bund fordi de brugte et for langt kabel til modemmet.
Har et par gange været ude ved kunder hvor hastigheden netop var i bund fordi de brugte et for langt kabel til modemmet.
Der vil være et tab, men absolut ikke så meget, medmindre vi snakker flere hundrede meter, eller et meget dårligt kabel.
Men prøv at smide dit modem direkte på ude i skuret og mål forskellen.
Så er det op til dig om du vil trække et bedre telefon- eller netkabel, hvis det giver en bedre hastighed.
En anden ide kunne være at kigge efter diverse insekter.
Jeg havde problemer med min ADSL forbindelse, fordi der var ca. 50 ørentviste der havde slået bo i den ydre samledåse. Efter jeg fjernede dem og tætnede samledåsen, har jeg ikke haft problemer.
Der vil være et tab, men absolut ikke så meget, medmindre vi snakker flere hundrede meter, eller et meget dårligt kabel.
Men prøv at smide dit modem direkte på ude i skuret og mål forskellen.
Så er det op til dig om du vil trække et bedre telefon- eller netkabel, hvis det giver en bedre hastighed.
En anden ide kunne være at kigge efter diverse insekter.
Jeg havde problemer med min ADSL forbindelse, fordi der var ca. 50 ørentviste der havde slået bo i den ydre samledåse. Efter jeg fjernede dem og tætnede samledåsen, har jeg ikke haft problemer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.