mboost-dp1

Tips til mp3 afspiller, lang batteri level tid


Gå til bund
Gravatar #1 - Claus Jørgensen
7. sep. 2016 12:59
Jeg leder efter en mp3 afspiller med ekstra lang batteri tid, og hvis muligt, udskiftelige konventionelle batterier (AAA/AA)

Den skal bruges til rejser i områder med meget lille, eller ingen, adgang til elektricitet.

Så en iPod Nano er ikke førstevalget...
Gravatar #2 - Hånter
7. sep. 2016 14:31
Laver man overhovedet sådan nogle længere.

Umiddelbart vil jeg jo forslå en iPod Nano (haha) - men med et god powerbank, således iPoden kan oplades 100 gange.
Gravatar #3 - Claus Jørgensen
7. sep. 2016 18:30
Hånter (2) skrev:
Laver man overhovedet sådan nogle længere.
Et rigtig godt spørgsmål :-)

... men en iPod Nano kunne godt gå hen og blive en ide, nu hvor iPhones ikke længere har jackstik.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. sep. 2016 12:36
Hvad med en iPod Shuffle? Den holder satme længe på en opladning. Og med en powerbank burde du kunne klare en uges tid eller to.
Gravatar #5 - mrtb
8. sep. 2016 12:58
Alt efter hvor du skal hen, og hvor lang tid du bliver samme sted - Hvad så med en powerbank med en solcelle? Vil tro at det kan drive de fleste MP3 afspillere i meget meget lang tid.
Du kan for den sags skyld også nøjes med et foldbar solpanel.
Gravatar #6 - Useful
8. sep. 2016 13:08
Må jeg foreslå http://www.huffingtonpost.com/2011/07/29/-solar-po...


Ellers tror jeg vejen frem er enten, køb en brugt MP3 der stadig bruge udskiftelige batterier, eller køb en ordentlig powerbank.
Gravatar #7 - mvoigt27
12. sep. 2016 04:07
Man kan få powerbanks nutildags der bruger aa batterier....
Gravatar #8 - CBM
12. sep. 2016 08:25
Hmm.. fjern jack stick og genstart "mp3 afspiller revolutionen?

Potentiale for mersalg

Så skal man have både ipod og iPhone
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. sep. 2016 08:50
#8

Jeg føler at du er meget stødt over at Apple fjerner minijack? Især taget i betragtning af, at Claus faktisk bare gerne vil have en lille musikenhed med udskiftelig (eller meget godt) batteri.

Når det så er sagt, så vælger jeg faktisk at købe mig en iPod - men det er ikke for at bruge minijack, det er for at bruge Lightning stikket i min nye bil, så jeg kan have Apple Music o.l. i bilen.

Fuck minijack, jeg bruger alligevel kun de medfølgende høretelefoner.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [2714323263]
12. sep. 2016 17:47
Desværre ikke klar endnu: http://getkraftwerk.com/
Gravatar #11 - zymes
12. sep. 2016 17:53
Desværre ikke klar endnu: http://getkraftwerk.com/
_______

Er det ikke bare ligesom en Brunton?
http://www.brunton.com/products/hydrogen-reactor-p...
Gravatar #12 - CBM
14. sep. 2016 11:07
#9: hvorfor en mp3 afspiller? Ville dig og claus ikke begge være bedre stillet med at bruge jeres mobiler som video og mp3 afspiller?
Man har vel ikke lyst til at bære på ENDNU et device hvis man kan undgå det?

Smartphones skulle jo gerne erstatte en lang række devices, ellers skulle man rende rundt med telefon, kamera, mp3 afspiller og måske andre devices

selv de gamle nokia telefoner kunne bruges som kamera, video og mp3 afspillere
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. sep. 2016 06:54
CBM (12) skrev:
#9: hvorfor en mp3 afspiller? Ville dig og claus ikke begge være bedre stillet med at bruge jeres mobiler som video og mp3 afspiller?
Man har vel ikke lyst til at bære på ENDNU et device hvis man kan undgå det?



PHP-Ekspert Thoroughbreed (9) skrev:
så jeg kan have Apple Music o.l. i bilen.


Jamen hvorfor bruge min telefon til det? Så skal jeg hele tiden have den ud af lommen - og huske at have den med igen.

Når jeg skal køre en tur skal jeg ikke have hverken noget ind i mine lommer, eller ud af mine lommer.

Og hvis du læser beskeden, så vil Claus gerne have en musik-enhed der holder strøm *lidt* mere end bare en halv dag.
Gravatar #14 - gramps2
17. sep. 2016 07:56
PHP-Ekspert Thoroughbreed (13) skrev:
Når jeg skal køre en tur skal jeg ikke have hverken noget ind i mine lommer, eller ud af mine lommer.


Min gamle spand har fået en bilradio fra T Hansen (link), og min telefon forbinder automatisk via Bluetooth og begynder at spille musik når jeg starter bilen. Samtidig har jeg håndfri opkald. Hvis telefonen er ved at løbe tør har jeg en cigarstiksoplader med QC 2.0 som kan hælde ca. 1 %-point strøm på batteriet i minuttet.
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. sep. 2016 18:21
#14

Gider ikke BT.
Snakker ikke i telefon i bilen - det er ikke så vigtigt at det ikke kan vente (okay, medmindre jeg kører 2+ timer i bil)
Foretrækker at have fuld kontrol over mit musik/albums/playlister o.l.

Ja, man kunne som du købe en radio til et par hundrede i t-hansen, men vi bruger dem på mit arbejde (som radio) og jeg har ærligt talt dårlig erfaring med dem. Volume "hjulet" går desværre meget hurtig i stykker.

Tl;dr

Jeg vil gerne have en iPod til min bil, da det er smartere.
Gravatar #16 - CBM
17. sep. 2016 18:22
@TB: som gramps skriver så er der muligheder. .. men man kan også købe en mobil hvor hvordan kan bruge et større eksternt batteri... min note 4 holder strøm en uge ved normalt brug...

Lagerplads kan også løses... jeg har pt 128 GB + 32 GB i mobilen plus en verbatim medie share med en 128 GB USB pind som jeg kan tilgå trådløst mens den ligger i bilen...

Alt det medie plads jeg får brug for plus til en masse andet

---
Edit
---


Der er også thansen radioer som kan afspille fra USB pind til små priser

Så lader du pinden sidde i så er der altid musik i bilen

Eller tager den med
..

Det er lige så nemt som ipod


Der er også mp3 afspillere udformet som en USB pind som kan afspille selv eller dele sit indhold til en radio/pc/etc... via usb



Eller få en radio med aux in

Så har du fuld kontrol via mobilen hvis den er i en holder



Du har ikke bedre kontrol med en ipod koblet til en radio en med nogle af de andre løsninger


Jeg har selv en 120 GB ipod classic og en bilradio der kan styre den


Det er bare nemmere og smartere at høre musik via BT
Gravatar #17 - Claus Jørgensen
17. sep. 2016 20:12
En iPod + solar powerbank giver nok god mening. Tænkte bare at der måske var mere klassiske løsninger på markedet.

Og så har chefen forresten bestilt iPhone 7 til hele holdet, så det er ikke noget jeg skal betale for selv :P
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2016 05:59
#16

"Du har ikke bedre kontrol med en ipod koblet til en radio en med nogle af de andre løsninger"

Inden du siger det, så burde du vide hvilken radio jeg har :)

Jeg vil netop have en iPod for at gøre brug af Apple Music (eller Spotify hvis man nu brugte det)

Hvis jeg vælger en normal USB-løsning skal jeg huske at have den ud og opdatere mit bibliotek - tror heller ikke at alle radioer kan forstå spillelister.

Hvis jeg vælger en AUX-løsning, så er jeg ikke sikker på at jeg kan skifte sang via rattet, den vil muligvis kunne bruge spillelister, men så skal jeg skifte på den enhed jeg bruger.

Hvis jeg derimod bruger en iPod - næsten uanset hvilken model - så kan jeg styre det hele via rattet, se mine spillelister på min radio og søge blandt kunstner, album osv.

- og nej, jeg har ikke Apple CarPlay

Gravatar #19 - CBM
18. sep. 2016 06:54
#18: jeg kan se ideen med rat styring men rat styring kan også afspille musik fra din telefon via BT via din radio uden at du skal have telefonen op af lommen. .. forudsat den har et rimeligt batteri .... uanset om det er en iPhone, windows phone eller en android
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2016 09:14
CBM (19) skrev:
#18: jeg kan se ideen med rat styring men rat styring kan også afspille musik fra din telefon via BT via din radio uden at du skal have telefonen op af lommen. .. forudsat den har et rimeligt batteri .... uanset om det er en iPhone, windows phone eller en android


Ja - det er jeg godt klar over - men jeg kan ikke vælge og vrage mellem mine albums, spillelister o.l.
Det er netop det jeg gerne vil.
- kan selvfølgelig også tilslutte min telefon, men så er vi ude i det med at jeg skal huske at få telefonen i lommen når jeg går ud af bilen.

#FirstWorldProblem
Gravatar #21 - CBM
18. sep. 2016 10:43
@TB: true. Alle løsninger har fordele og ulemper.

ipod løsningen har den fordel at lagerplads til medier ikke tager plads på din telefon (andet end egne fotos/video)
Gravatar #22 - gramps2
20. sep. 2016 14:08
#15
Helt fair. Jeg kan sagtens følge din tankegang - jeg forsøgte bare at komme med en anden vinkel, som du måske ikke havde overvejet. iPod + ratstyring virker sublimt ift. Bluetooth og manglende kontrol af hvilken musik der spilles.

Og ja, radioen fra T Hansen er meget ringe. Lyden i den gamle Pioneer var langt bedre, og lyset var også mindre forstyrrende. Men til prisen var det ganske fornuftigt. Især fordi den nu ti år gamle bil blev gjort "smart" for en plovmand.
Gravatar #23 - CBM
20. sep. 2016 17:51
#22: personligt ville jeg aldrig købe en t Hansen radio... men hvis det nu skal være (meget) billigt...

Jeg har en meget gammel alpine i den ene dyt og en kun lidt gammel jvc i den anden dyt...

Begge med sublim lyd og en hulens masse features..

Dog er der ikke megen sjovt ved hifi hvis der afspilles mp3 filer
Gravatar #24 - gramps2
20. sep. 2016 18:59
#23
Hvad skal jeg sige - jeg regnede med at skifte bilen noget tidligere end tilfældet var. Ingen grund til at hælde for mange penge i en bil, som man ville skifte efter max. et halvt år - tænkte jeg for 2 år siden.
Gravatar #25 - CBM
21. sep. 2016 04:10
#24: det gode ved aftermarket er at radioen kan flytte med til den næste bil, da den bil man køber ofte har en tarvelig t Hansen radio med i købet... ihvertfald en brugt bil.

Jeg gemmer de gamle skod radioer og sætter dem i igen når jeg skal af med bilen igen
Gravatar #26 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. sep. 2016 10:16
Hvor mange biler kan man overhovedet skifte radioen til en 1-din T-Hansen radio efterhånden? Der er sikkert ikke mange inden for de sidste 10 år.
Gravatar #27 - Slettet Bruger [2714323263]
21. sep. 2016 20:52
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26) skrev:
Hvor mange biler kan man overhovedet skifte radioen til en 1-din T-Hansen radio efterhånden? Der er sikkert ikke mange inden for de sidste 10 år.


En Mitsubishi Colt 2008 har plads under original radioen til en 1 DIN aftermarket radio, men det er stadig bedst at bibeholde original radioen, ellers mister man køre computerens funktionalitet. Så hellere bibeholde original radioen.

En Ford Fiesta 2011 skal man skifte mere eller mindre hele midten af instrumenteringen for at få 3. parts radio i. Hvilket betyder noget fugly plastik som skal købes.

Eksemplerne er valgt ud fra at de er de 2 biler jeg senest har haft til rådighed.
Gravatar #28 - CBM
22. sep. 2016 04:05
@TB: antallet af biler hvor du skal have fat i rammer og/eller kabler mv. er klart steget.

Jeg køber kun brugt og en parameter for mig er om de kan bruge aftermarket radioer da
de radioer biler er "født" med, altid
er håbløst forældet

Skal man have en "original radio" der kan bare LIDT... så koster den 5 til 10 gange mere end en aftermarket radio der kan det samme og så passer den kun til ET bilmærke, EN model og EN årgang


@yvossen:
Hvilke funktioner forsvinder med en aftermarket i en colt?


Gravatar #29 - Slettet Bruger [2714323263]
22. sep. 2016 08:15
CBM (28) skrev:

@yvossen:
Hvilke funktioner forsvinder med en aftermarket i en colt?


Funktionerne bibeholdes vist, de kan bare ikke tilgåes. Knappen der bruges til at skifte mellem diverse informationer så som l/100km - historisk og nuværende, gennemsnits fart mv. sidder på radioen og vil ikke være tilgængelig hvis den fjernes. Ud over det, så vil jeg ikke tro at multifunktionsrattet vil kunne styre den nye radio.
Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
22. sep. 2016 09:34
Jeg har en kollega der købte en aftermarket 2-din radio til en Passat (ca 2004-2007 vil jeg tro)

Den fungerede nu ganske fint. Omend touch og generel styring var lidt sløv. Men den kostede nu heller ikke meget mere end en tusse.

Til min gamle bil købte jeg en AUX-enhed for ~200 kr, som jeg kunne sætte i Tape/MD porten på den originale radio, den fungerede faktisk fremragende (bortset fra rat-styring ville spole frem på "båndet")
Gravatar #31 - mrtb
22. sep. 2016 20:15
IT-ekspert Yvossen (29) skrev:
Ud over det, så vil jeg ikke tro at multifunktionsrattet vil kunne styre den nye radio.


Jeg mener faktisk jeg har set nogle adapterstik til netop det formål. Om der findes tilstrækkeligt få standarder til at du er garanteret at kunne finde en adapter der virker, det aner jeg så ikke.
Gravatar #32 - CBM
23. sep. 2016 04:33
@yvossen:

mrtb har ret, der findes en del kabler der lader de fleste aftermarket radioer blive styret af rat styring og nogle kan også styre display fra aftermarket radio

Der er vist endda et par kabel systemer hvor kablet er delt i 2, et til bil modellen og et til radioen. Det sættes så sammen til et kabel som giver rat styring og evt (bil) display styring



Gravatar #33 - Slettet Bruger [2714323263]
24. sep. 2016 09:25
#31 + #32

Men vil det give mig et knap til at navigere kørecomputeren? Den er nemlig kun tilgængelig på radioen.
Gravatar #34 - CBM
24. sep. 2016 14:20
#33: svært at sige da det afhænger af bil, radio og kabel/kabler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login