mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg


Gå til bund
Gravatar #251 - Clauzii
10. mar. 2009 23:22
#250:
>Videnskabeligt< set er det noget uredeligt møj, men nu skriver jeg jo heller ikke om noget med forskellige, i hver sin henseende, gyldige betegnelser, kiloByte og kibiByte.
Men ang. SSD mener jeg at det absolut er sprogligt forkert at sige SSD-drev, da man ifølge lægevidenskaben så er tosproget stammer! :)

Industrien er da egentlig underlig. De står med super-ultra avanceret teknologi og laver magnetisk støv til opbevaring af snart billiarder af 0-er og 1-taller. Og bruger så termer der rent faktisk både kan misfortolkes af usagkkyndig og altså strengt videnskabeligt set er usande.

Jeg er dog ikke ude på et 'Ordnung-Muss-Sein' togt, så jeg bliver nok også ved med at sige SSD drev :D
Gravatar #252 - Clauzii
10. mar. 2009 23:23
Men lad os da alle mødes på Den Gyldne Middelvej

XD

PS: I forrige post skulle der selvfølgelig have stået "usagkyndige"...gonk..
Gravatar #253 - LinguaIgnota
12. mar. 2009 04:31
Jeg mangler lidt et sted at smide den her:

Slagtermester Per Pedersen på 61 år står selv i baglokalet og tilbeder flæskesvær, da Ekstra Bladet opsøger ham.

– Jeg lever at lave flæskesværd - dagen lang. Det er umuligt at gøre uden at svine.


Eb.dk.

I LOL'd.
Gravatar #254 - engfeh
12. mar. 2009 11:53
#253

Hvad er sjovest? At han tilbeder flæskesvær (Oh du almægtige grisehud...) eller at han laver flæskesværd (som må være ret ubrugelige, sløve og knække let)?
Gravatar #255 - LinguaIgnota
12. mar. 2009 12:31
#254

Det sjoveste var klart at visualisere hele forløbet:

En "journalist" fra Ekstra Bladet træder ind i et dunkelt baglokale, hvor han finder en 61-årig, halvskaldet slagter med bleg ølvom, formentlig iført skridsikre træsko og en snasket netundertrøje, knælende foran en spand flæskesvær, messende et mantra på sanskrit. Slagteren løfter blikket, ser "journalisten", rejser sig op og udbryder: "Jeg lever at lave flæskesværd - dagen lang!" Savlet glider ned ad hagen på ham og fugter de friturestegte svinehudsskorper, der desperat klynger sig fast til hans pjaltede, gråsprængte fuldskæg. Efter en pause på 10-15 sekunder tilføjer han sagte: "Det er umuligt at gøre uden at svine..."

- Hvis dét ikke er ømt, så ved jeg fandeme ikke hvad det er.
Og så er det rart at se, at Ekstra Bladet stadig sætter en ære i seriøs, opsøgende journalistik.
Gravatar #256 - MiniatureZeus
12. mar. 2009 19:09
#225 Genialt, ikke mindre end genialt! :P
Gravatar #257 - Ronson ⅍
12. mar. 2009 21:19
Kæft det er træls at få en tegnestift op i foden!

http://multimedia.ekstrabladet.dk/eb/archive/00419...
Gravatar #258 - Dreadnought
12. mar. 2009 22:32
#257
Hmm... Og knægten ligger bare der og ligner en der er vant til det. -- Morfin er godt.
Gravatar #259 - MiniatureZeus
12. mar. 2009 22:41
#257 i denne sammenhæng: "flamebait" = klamt
Gravatar #260 - LinguaIgnota
13. mar. 2009 11:30
Se min opdigtede beskrivelse af Per Pedersen i #255 - og se så Per Pedersen in person i et indslag fra Tv2 Lorry.

Fuck, I'm good. O_O
Gravatar #261 - zin
13. mar. 2009 11:39
#260:
Well... Hvis det er "godt" at kunne gætte udseendet ud fra en stribe generaliserende fordomme omkring slagtere, så ja - så er du dæleme god - men beskidt ser han da ikke ud - og heller ingen netundertrøje.
Gravatar #262 - Dreadnought
13. mar. 2009 11:45
LinguaIgnota (260) skrev:
Se min opdigtede beskrivelse af Per Pedersen i #255 - og se så Per Pedersen in person i et indslag fra Tv2 Lorry.

Fuck, I'm good. O_O


Ja, du har ekstrabladets journalistiske kvalitet.
Gravatar #263 - LinguaIgnota
13. mar. 2009 11:48
ZiN (261) skrev:
#260:
Well... Hvis det er "godt" at kunne gætte udseendet ud fra en stribe generaliserende fordomme omkring slagtere, så ja - så er du dæleme god - men beskidt ser han da ikke ud - og heller ingen netundertrøje.


Oh browwa, don't tell me - din søster er slagter og nu vil du forsvare familiens ære, ved at demonstrere, at ikke alle slagtere er småfede og storsvedende? Aight, jeg gi'r mig: Ikke alle slagtere er småfede og storsvedende - nogle af dem er storfede og småsvedende.

Så fik vi opklaret dén misforståelse og kan således fortsætte dagen en erfaring rigere. Tak, altså.
Gravatar #264 - zin
13. mar. 2009 12:00
#263: Jeg kender ingen slagtere. Jeg ved bare hvornår man kan slynge ud med en generalisering og ramme, så kan det næppe kaldes "god", men mere statistisk sandsynlig.
Lidt ligesom når man siger, at nørder er småfede (eller høje og tynde), med briller, og dårlig tøjstil.
Gravatar #265 - LinguaIgnota
13. mar. 2009 12:11
ZiN (264) skrev:
#263: Jeg kender ingen slagtere. Jeg ved bare hvornår man kan slynge ud med en generalisering og ramme, så kan det næppe kaldes "god", men mere statistisk sandsynlig.
Lidt ligesom når man siger, at nørder er småfede (eller høje og tynde), med briller, og dårlig tøjstil.


Stadig, det har skabt en slags tv-karriere for mindst én såkaldt "livstilsekspert". Hvis jeg kan være nogenlunde konsistent i mine beskrivelser, så kan jeg også ryge på DR's lønningsliste. Og derfra er the sky the limit - om 5-10 år vil jeg kunne findes på både DK4, flere af Tv2's regionalstationer, måske Kanal 5 og helt sikkert på forsiden af Ude & Hjemme.
Jeg synes, det er lidt voldsomt, og en smule demotiverende, at du kommer og skyder mine ambitioner i sænk. Jeg har lov til at drømme, damnit!

Jeg kender i øvrigt flere slagtere: Alle er under 30 og i nogenlunde fysisk form. Dog har ingen af dem hår på hovedet, men det er for hovedpartens vedkommende selvvalgt.
Gravatar #266 - zin
13. mar. 2009 12:20
#265: Synes jeg skylder dig et svar.
Stadig, det har skabt en slags tv-karriere for mindst én såkaldt "livstilsekspert". Hvis jeg kan være nogenlunde konsistent i mine beskrivelser, så kan jeg også ryge på DR's lønningsliste.

Sandt, men det gør ikke personen bemærkelsesværdi, når det stadig bare er den samme gamle metode. DR er kendte for at lave dårlige valg.
Og derfra er the sky the limit - om 5-10 år vil jeg kunne findes på både DK4, flere af Tv2's regionalstationer, måske Kanal 5 og helt sikkert på forsiden af Ude & Hjemme.

Så ville jeg langt hellere stile efter at blive den næste Asbjørn Ris.
Jeg synes, det er lidt voldsomt, og en smule demotiverende, at du kommer og skyder mine ambitioner i sænk. Jeg har lov til at drømme, damnit!

Jeg kender i øvrigt flere slagtere: Alle er under 30 og i nogenlunde fysisk form. Dog har ingen af dem hår på hovedet, men det er for hovedpartens vedkommende selvvalgt.

1: Well, det er jo "Things that make you go hmm-leg". Jeg forsøger at holde mig til reglerne... Hvis der ellers er nogle - med undtagelse af dette indlæg.

2: Interessant. Det ændrer dog ikke den stereotypiske opfattelse at en slagter er godt oppe i årene, fed, skaldet og med fuldskæg... Og ofte nogle store svin.
Gravatar #267 - Nextnx
13. mar. 2009 18:22
Det er ikke meningen at der skal være de store regelsæt, ikke andet at man skal forsøg at holde det ontopic og relateret diskussioner hertil er også tilladt.
Dog skal det holde/være indefor alm. netetik.

Personlig synes jeg at ZiN inde på noget rigtigt. Selvom jeg fint kan acceptere fri satire og "sort snak" så længe det ikke er møntet på en specifik person eller person gruppe.
Hermed ingen personfølgelse, personlige nedladende bemærkninger, latterliggørelse af andre personers livsform og/eller levevilkår. Osv.
For sjov/satire/sort snak hvis skrevet med hentydning/understregning af at det ikke er personligt ment kan accepteres. Alt dette er alm. netetik.
Gravatar #268 - Tumleren
13. mar. 2009 21:49
Things that make you go hmm


Hvorfor der ikke er vedlagt en ske ved Risifrutti (eller er det Mini Meal?)
Regner de med vi skal spise det med fingrene?
Gravatar #269 - Flemhans
13. mar. 2009 22:12
Tumleren (268) skrev:
Hvorfor der ikke er vedlagt en ske ved Risifrutti (eller er det Mini Meal?)
Regner de med vi skal spise det med fingrene?


Jeg tror du er blevet tyvesnydt for der plejer altid at være vedhæftet en.
Gravatar #270 - Tumleren
13. mar. 2009 23:12
#269

Næh, det er nemlig kun ved det ene mærke (mener det er Mini Meal) der er en lille plastic-ske vedlagt. Sådan har det været lige siden de begyndte at lave dem
Gravatar #271 - Jakob Jakobsen
13. mar. 2009 23:55
#270
På Mini Meal, sidder de under låget, på risifrutti, sidder de klistret fat imellem de 2 bøtter.
Gravatar #272 - Nextnx
14. mar. 2009 04:27
#270 Jeg mindes nu også de "plejer" at være der, men samtidig er der også mange der er blevet rullet for deres ske, når man sådanne lige kigger dem igennem, i søgen efter en med ske.
Gravatar #273 - Tumleren
14. mar. 2009 13:28
#271

Hm, så er der nogle ugler i mosen.. Da vi havde købt et par stykker ind (Risifrutti) skulle vi bruge almindelige skeer, netop fordi der ikke var nogen med. I Norge købte vi nogle Mini Meal, og der var de ganske rigtigt - Men mellem de to bøffer o.O
Gravatar #274 - vandfarve
14. mar. 2009 13:35
http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=feda1ca...

... fordi jeg forventer, at det kan ske hvert eneste øjeblik, når vi sidder og har udvidet kvantitativ statistik.
Gravatar #275 - tazimn
14. mar. 2009 17:54
http://www.jobindex.dk/cache/af/2322954.shtml

Lad mig citere:

Grillhytten i hovedgård søger en medarbejder, som kan tale og forstå dansk ca. 15 timer pr. uge, med vekslende vagter dag, aften og weekend.


De søger altså en person som kan tale og forstå dansk 15 timer om ugen.. Resten af tiden behøver de ikke kunne tale og forstå dansk..
Gravatar #276 - MiniatureZeus
14. mar. 2009 20:21
#275 der var en annonce min far havde klippet ud fra en job-avis, hvor der stor noget i stil med:
"Unge omkring 15 år ønskes. Skal tale og forstå dansk, ikke engelsk"
:P
Gravatar #277 - LinguaIgnota
14. mar. 2009 21:18
Stem.
Da jeg trykkede enter reloadede siden og blev vist korrekt, men jeg var ikke logget ind. Does not compute. :(
Gravatar #278 - GormDK
15. mar. 2009 15:59
Gravatar #279 - Spiderboy
15. mar. 2009 22:03
Næste gang I står med en Tuborg sodavand (f.eks. Squash) i hånden, så prøv at kigge oppe i hjørnet af etiketten. Der står "rystes før brug". Den kan man så tænke lidt over.
Gravatar #280 - Ronson ⅍
15. mar. 2009 23:14
#279: Gør du ikke det da?
Gravatar #281 - Dreadnought
15. mar. 2009 23:45
#279 Det er for at fordele bundfaldet.
Gravatar #282 - Clauzii
16. mar. 2009 00:58
#281:

Heh, med 280 i timen når man åbner. De burde vel skrive "Vendes forsigtigt!" ;)
Gravatar #283 - Spiderboy
16. mar. 2009 07:36
#281
Det ved jeg, men man ryster da ikke en sodavand. Man kan til nøds vende og dreje den forsigtigt hvis der er.
Gravatar #284 - Dreadnought
16. mar. 2009 08:46
#283 Det er ikke muligt at røre rundt i en lukket beholder uden at ryste den på en eller anden måde. Sodavand som er kold skal faktisk rystes ret hårdt, før den bruser over.
Gravatar #285 - Spiderboy
16. mar. 2009 08:49
Når hører ordet "ryste" tænker jeg som hvordan man ryster en Mathilde Café. Det tvivler jeg på, at en kold sodavand kan holde til.
Gravatar #286 - LinguaIgnota
16. mar. 2009 08:57
Når jeg hører ordet "ryste", tænker jeg på Michael J. Fox.
Gravatar #287 - Jakob Jakobsen
16. mar. 2009 13:05
Gravatar #289 - LinguaIgnota
17. mar. 2009 01:11
Gravatar #290 - Dreadnought
17. mar. 2009 14:47
Jeg var lige ved at flippe ud på en af mine kammerater, som har nogle netværksproblemer med hans nye vista ultimate. Jeg bad om at få at vide hvilken IP vistaen har og hvilken IP hans gamle spand med XP havde. Hans XP ip fik jeg (192.168.x.x), men hver gang han sendte hans Vistas lokale IP fik jeg den offentlige. Jeg bad flere gange om hans lokale IP 192.168.et eller andet. Og han blev ved med at sende den offentlige IP. Først da jeg sendte min log til ham skrev han hans lokale IP uden punktum. Hmm...
Han har lige installeret den sidste nye messenger. Og hvis han skriver sin lokale IP, modtager jeg hans offentlige IP. Han får intet at vide om at messenger er så flink at ændre hans besked. WTF!!!
Gravatar #291 - Clauzii
19. mar. 2009 15:18
Lad os få noget skæg
Gravatar #292 - Ronson ⅍
20. mar. 2009 14:42
http://kortlink.dk/degulesider/6dz5

Tastefejl eller win? Hmm..

Edit: nyt link
Gravatar #293 - vandfarve
20. mar. 2009 14:46
#292 Lad os ringe til ham!
Gravatar #294 - Nextnx
20. mar. 2009 16:53
En måske overdrevet teknisk forklaret velkendt historie.:
Vimeo.com - 3514904
Gravatar #295 - Nextnx
20. mar. 2009 17:01
Parking not easy for some..
Super underholding da konen også lige skulle se den, men sjovt nok var hun enig.
Gravatar #296 - Spiderboy
20. mar. 2009 17:14
Her er så også et velkendt eventyr skrevet i et sprog, så os matematikere kan forstå den. :-)

http://www.math.sfu.ca/~cbm/errh/101_analysis_bedt...
Gravatar #297 - Tumleren
20. mar. 2009 17:17
Gravatar #298 - Dreadnought
20. mar. 2009 18:02
Gravatar #299 - MiniatureZeus
20. mar. 2009 18:10
Nåede ikke at tage et billede idag, men på nørrebrogade, mellem Nørrebro St. og Runddelen, ligger der en shawarmakiosk. For det første, så har de et flag hængende hvor der står "Store 35 kr. Lille 25 kr."* og for det andet, så har de ikke helt styr på hvad de hedder!
På facaden står der Sheik shawarma, på roden står der Shaik Shawarma, på flaget står der Shiak shawarma og på skiltet ved siden af står der Shiek shawarma! Alligevel ret godt gået..

(* Bliver lige i tvivl hvordan det står skrevet, men tror der er sådan)
Gravatar #300 - xstefan
20. mar. 2009 19:57
297#
Så det er derfor han lige synker og ser meget utilpas ud ? :P

og jeg giver jer nu en liste på 20 youtube film, hvor mange film af dem kender i ?
http://www.pcworld.dk/art/10704?a=rss&i=0
det er uacceptabelt at kende mindre end 15,
man får bonus point hvis man kan genkende den dansende baby ^^
(jeg ligger på 19/20 - den metroseksuelle dommer kendte jeg ikke)

299# Det er noget pis at folk bliver dårligere og dårligere til at stave .......

yay post 300. THIS IS NEWZ POST!!!!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login