mboost-dp1
The Windows 7 killer released
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#48:
De røder "stænger" imellem Ciscotelefonen og LSA tangen...det er sukker fra CAFEBAR.
Der er mange sites på midterskærmen..em da jeg var på newz.dkl lige der..så var det naturligt at holde den der da jeg tog billedet.
Men har heldigvis friuge (med løn) her kl 21:00...
De røder "stænger" imellem Ciscotelefonen og LSA tangen...det er sukker fra CAFEBAR.
Der er mange sites på midterskærmen..em da jeg var på newz.dkl lige der..så var det naturligt at holde den der da jeg tog billedet.
Men har heldigvis friuge (med løn) her kl 21:00...
Alrekr (46) skrev:Hvis ret skal være ret, så er det hardwaren som ikke understøtter Linux. Mange producenter gider ikke lave drivere til Linux.
Hvad for noget hardware?
Min erfaring er da at normalt hardware (gængse grafik kort, RAID controllere, lyd etc.) understøttes fint..
#100% resource udnyttelse
Jeg kan ikke helt følge debatten.
Programmer som ligger i baggrunden evt. på et andet skrivebord vil normalt bruge meget minimalt CPU.
De vil bruge noget RAM.
Men de fleste OS inkl. både Windows og Linux bruger ubrugt RAM til disk cache, således at RAM udnyttelsen er tæt på 100% uanset hvad.
Programmer som ligger i baggrunden evt. på et andet skrivebord vil normalt bruge meget minimalt CPU.
De vil bruge noget RAM.
Men de fleste OS inkl. både Windows og Linux bruger ubrugt RAM til disk cache, således at RAM udnyttelsen er tæt på 100% uanset hvad.
arne_v (55) skrev:Hvad for noget hardware?
Min erfaring er da at normalt hardware (gængse grafik kort, RAID controllere, lyd etc.) understøttes fint..
Ting i min spand der ville virke ringere(begrænset funktionalitet eller lavere ydelse) eller slet ikke virke hvis jeg skiftede til Linux:
Webcam
Grafikkort (inkl. multimonitor support)
Lydkort
Mus + tastatur
Netkort
OC Palm
Bluetooth headset
Som sagt...linux er ikke en opgradering.
terracide (57) skrev:arne_v (55) skrev:Hvad for noget hardware?
Ting i min spand der ville virke ringere(begrænset funktionalitet eller lavere ydelse) eller slet ikke virke hvis jeg skiftede til Linux:
Webcam
Grafikkort (inkl. multimonitor support)
Lydkort
Mus + tastatur
Netkort
OC Palm
Bluetooth headset
Som sagt...linux er ikke en opgradering.
Man er sgu da også en klovn hvis man køber en OC Plam.
#59:
Ja, for det at OC on-the-fly er for advanceret til Linux...som må reboote hver gang...ikke sandt.
Og betyder det så at du anderkender at det ikke giver mmening at downgrade til Linux...og miste halvdelen af funktionalitet på ens PC
Eller vil du væve uden forsat? :)
Ja, for det at OC on-the-fly er for advanceret til Linux...som må reboote hver gang...ikke sandt.
Og betyder det så at du anderkender at det ikke giver mmening at downgrade til Linux...og miste halvdelen af funktionalitet på ens PC
terracide (60) skrev:#59:
Det betyder, at jeg vokset fra OC og at hocke alskens crap hardware op, bare fordi jeg kan.
Nu bruger jeg min PC til det, som jeg har behov for.
Nu har jeg godt nok ikke fulgt så meget med i Terras udgydelser på det sidste, men jeg er da mest forbløffet over at se en "craptop" på det skrivebord!
Har han endelig fundet ud af at man faktisk kan have brug for at tage sin computer med sig af og til?
Ang. driverproblemerne er det lige modsat for mig. Jeg skal reboote min laptop efter ca. hver anden suspend/resume på windows, hvor Linux kører fint i ugevis.
En ting er jeg dog enig med Terra i: Der er nødt til at ske noget med de s... grafikdrivere til Linux!
Har han endelig fundet ud af at man faktisk kan have brug for at tage sin computer med sig af og til?
Ang. driverproblemerne er det lige modsat for mig. Jeg skal reboote min laptop efter ca. hver anden suspend/resume på windows, hvor Linux kører fint i ugevis.
En ting er jeg dog enig med Terra i: Der er nødt til at ske noget med de s... grafikdrivere til Linux!
Det er jo så forskelligt fra program til program hvor meget CPU de bruger, selv når de bare kører "i baggrunden". Jeg vil stadig klart foretrække at lukke programmer ned som jeg ikke bruger af flere grunde:arne_v (56) skrev:#100% resource udnyttelse
De vil bruge noget RAM.
1. Jeg bruger dem ikke, hvorfor lade dem køre? Det giver ingen mening
2. De bruger ressourcer, uanset hvordan man vender og drejer det
3. Højere load giver højere ellforbrug, også selvom det måske er minimalt så synes jeg stadig det er værd at tænke over. Jeg kunne jo også lade alle mine computere køre 24/7 hvis nu jeg skulle bruge dem, det er jo minimalt hvad de bruger når de idler.
Jeg har haft problemer med:
* Intel onboard grafikkort (skrivebord på syre kan det beskrives som)
* Diverse netkort (Broadcom og Level1 bl.a.)
* Indbygget multikortlæser
da jeg forsøgte mig med 7.10 og 9.04. Dengang lød det, at det var problemer med at producenterne ikke havde frigivet open source-drivere eller selv lavede drivere til Linux.
Jeg har haft problemer med:
* Intel onboard grafikkort (skrivebord på syre kan det beskrives som)
* Diverse netkort (Broadcom og Level1 bl.a.)
* Indbygget multikortlæser
da jeg forsøgte mig med 7.10 og 9.04. Dengang lød det, at det var problemer med at producenterne ikke havde frigivet open source-drivere eller selv lavede drivere til Linux.
Alrekr (67) skrev:(skrivebord på syre kan det beskrives som)
Nu foretrækker jeg syre på skrivebordet.
Magten (66) skrev:1. Jeg bruger dem ikke, hvorfor lade dem køre? Det giver ingen mening
Er det mere loigisk at lukke dem ned end ikke at lukke dem ned?
Magten (66) skrev:2. De bruger ressourcer, uanset hvordan man vender og drejer det
Hvilke resourcer? CPU? RAM? IO?
Magten (66) skrev:3. Højere load giver højere ellforbrug, også selvom det måske er minimalt så synes jeg stadig det er værd at tænke over. Jeg kunne jo også lade alle mine computere køre 24/7 hvis nu jeg skulle bruge dem, det er jo minimalt hvad de bruger når de idler.
Hvis programmer der ligger i baggrunden uden at blive brugt bruger så meget strøm at det kan kaldes højere elforbrug, så er der noget galt med dem.
En normal Windows kører under alle omstændigheder en 50-75 processer uden GUI i baggrunden.
arne_v (69) skrev:Er det mere loigisk at lukke dem ned end ikke at lukke dem ned?
Ja. Jeg putter også min vinterjakke i skabet om sommeren, ligesom jeg lukker de programmer jeg ikke skal bruge længere.
Hvorfor skal excel køre hvis jeg ikke skal lave flere regneark i denne uge?
arne_v (69) skrev:Hvilke resourcer? CPU? RAM? IO?
Ja, højest sandsynlig alle 3 ting, omend minimalt.
arne_v (69) skrev:Hvis programmer der ligger i baggrunden uden at blive brugt bruger så meget strøm at det kan kaldes højere elforbrug, så er der noget galt med dem.
Uanset hvad så vil det bruge ekstra bare fordi man er for doven til at trykke på det lille kryds.
Alrekr (72) skrev:Jeg er egentlig ligeglad med om det bruger ressourcer eller ej (8 GB RAM gør det ved en), men jeg synes det roder mit skrivebord til.
Har det på samme måde. Gider ikke have min proceslinje fyldt op med programmer jeg ikke bruger. Har vist bare OCD på den måde. Det ser træls ud. Dog er mit skrivebord fyldt med ligegyldige ikoner.
ONTOPIC -
Skifter måske til linux den dag at alle mine spil/programmer kan køre der på. Og nu når Steam er på vej, ser det ud til at blive muligt.
Og jeg smider lige en stemme på flere skærme>virtuelle skriveborde. Bruger bla. min iPad som "extra skærm". Enten til video eller lign.
KopNudler (75) skrev:Dog er mit skrivebord fyldt med ligegyldige ikoner.
Jeg har: Skraldespand, mapper til Dropbox, SkyDrive og Google Drive, og to widgets (til at overvåge CPU-, RAM- og grafikkortbrug), samt en usynlig mappe til alt rod. Jep, rodet ryger i en usynlig mappe, så rent skal mit skrivebord være.
Alrekr (76) skrev:Jep, rodet ryger i en usynlig mappe, så rent skal mit skrivebord være.
Jeg har før haft det med at smide alt i en mappe. Men ligefrem at gøre den usynlig har jeg ikke gjort. Det ville heller ikke virke, da jeg har gjort skjulte mapper synlige.
KopNudler (75) skrev:Skifter måske til linux den dag at alle mine spil/programmer kan køre der på. Og nu når Steam er på vej, ser det ud til at blive muligt.
Alle dine spil/programmer kommer aldrig til at kunne køre på Linux og jeg tror på Steam til Linux når jeg ser det med egne øjne.
KopNudler (77) skrev:Alrekr (76) skrev:Jep, rodet ryger i en usynlig mappe, så rent skal mit skrivebord være.
Jeg har før haft det med at smide alt i en mappe. Men ligefrem at gøre den usynlig har jeg ikke gjort. Det ville heller ikke virke, da jeg har gjort skjulte mapper synlige.
Det har jeg også. Men mappen har fået et usynlig ikon, og navnet er et ASCII-tegn, som ikke vises. Ergo: Usynlig.
Usynlig
Ja. Når de ikke skal bruges så kan jeg virkelig ikke se nogen grund til de skal køre.arne_v (69) skrev:Er det mere loigisk at lukke dem ned end ikke at lukke dem ned?
Alle tre, men mest CPU.arne_v (69) skrev:Hvilke resourcer? CPU? RAM? IO?
Det kommer jo an på hvad det er for nogle programmer. Jeg har en RSS reader der opdaterer 116 feeds hvert 5 minut. Den ligger på lige omkring 35-45% CPU i 8-10 sekunder på min MBP når den opdaterer. Det er for meget til jeg gider lade den køre i baggrunden når jeg alligevel ikke er i "nyheds-humør". Af samme grund bruger jeg også Google Reader på min stationære da jeg ikke behøver have feeds offline der og lige så godt kan flytte ressourceforbruget væk fra min egen computer.arne_v (69) skrev:Hvis programmer der ligger i baggrunden uden at blive brugt bruger så meget strøm at det kan kaldes højere elforbrug, så er der noget galt med dem.
Men det er ikke noget du selv kan/skal styre, ikke medmindre du har 100% styr på det ihvertfald.arne_v (69) skrev:En normal Windows kører under alle omstændigheder en 50-75 processer uden GUI i baggrunden.
Går altid lidt kold, når flere af de hardware drivere, jeg skal bruge er kodet som et hyggeprojekt af nogle teenagere. Sidste gang, jeg kørte med Ubuntu, kom der pludselig en automatisk opdatering, der fuckede mit grafikkort op, og jeg gider simpelthen ikke at sætte mig nok ind i Linux til at kunne boote udenom gui'en og installere en ny driver fra shellen. Jeg vil bare have et OS, der er der, når jeg skal bruge det. Har ikke oplevet alvorlige problemer af den slags med Windows, de sidste 10 år. Og i øvrigt, vis mig en config fil, og jeg er skredet.
Antager du køre på en Lenovo laptop med Windows XP.engfeh (64) skrev:Ang. driverproblemerne er det lige modsat for mig. Jeg skal reboote min laptop efter ca. hver anden suspend/resume på windows, hvor Linux kører fint i ugevis.
Den kombo af ancient OS og hardware har ihvertfald den fejl. især i WinXP SP2.
Alrekr (79) skrev:Usynlig
403. That’s an error.
Your client does not have permission to get URL /zuiDrJvGgF8geubeVU_fm7N81mCqEjZ05wkpYSWUmiotQ9CoMlK-F33K9-kJT_9ZAS11xi0QVY4 from this server. (Client IP address: xxx.xxx.xxx.xxx)
Forbidden That’s all we know.
:(
Manofsciencemanoffaith (83) skrev:403. That’s an error.
Your client does not have permission to get URL /zuiDrJvGgF8geubeVU_fm7N81mCqEjZ05wkpYSWUmiotQ9CoMlK-F33K9-kJT_9ZAS11xi0QVY4 from this server. (Client IP address: xxx.xxx.xxx.xxx)
Forbidden That’s all we know.
:(
Sjovt - jeg tjekkede ellers efter i Incognito i Chrome om billedet blev vist. Det gjorde det....
Anywho, det her skulle virke
Alrekr (85) skrev:Anywho, det her skulle virke
Det link virker bedre. Interessant.
Personlig har jeg kun "Recycle Bin" ikonet på min desktop, pånær en 3-4 midlertidige filer, der har været der i snart et år.
Alrekr (85) skrev:Sjovt - jeg tjekkede ellers efter i Incognito i Chrome om billedet blev vist. Det gjorde det....
jeg kunne også se det i starten, men efter et stykke tid fik jeg også fejlen
Saxov (82) skrev:Antager du køre på en Lenovo laptop med Windows XP.engfeh (64) skrev:Ang. driverproblemerne er det lige modsat for mig. Jeg skal reboote min laptop efter ca. hver anden suspend/resume på windows, hvor Linux kører fint i ugevis.
Lenovo, ja. Men med win 7 pro, på en sandy bridge. Så ancient er ikke det første jeg ville kalde den...
engfeh (89) skrev:Antager du køre på en Lenovo laptop med Windows XP.
Lenovo, ja. Men med win 7 pro, på en sandy bridge. Så ancient er ikke det første jeg ville kalde den... [/quote]
Googlede lige.. (google har endda problemet på google suggest.
Det er et problem med Lenovos egen software.. rammer åbenbart også win 7 (både med og uden SP1)
http://forums.lenovo.com/t5/IdeaPad-Y-U-V-and-Z-se...
Men ja, Lenovo maskiner har nogle "spændende" flaws her og der.
PoulErik (26) skrev:Hvorfor ikke bruge det ram du nu har købt.
Puha... Jeg har seriøs OCD hvad det angår og har det ligesom Magten med at alt jeg ikke bruger skal lukkes... Hvis jeg observere folk minimere ting de ikke skal bruge alligevel, så får jeg en ustyrlig trang til at tvinge mig adgang til computeren for at lukke det xD
Jeg har et notepad "dokument" åbent, som jeg ikke har brugt i ~2 uger, og ikke ved om jeg får brug for igen. Jeg har åbnet det fra .txt, så det er ikke fordi at jeg bare burde gemme og lukke det, det er allerede gemt. Der er ikke engang ændret i det. :)
*waits for twitching to ensue*
Jeg har et notepad "dokument" åbent, som jeg ikke har brugt i ~2 uger, og ikke ved om jeg får brug for igen. Jeg har åbnet det fra .txt, så det er ikke fordi at jeg bare burde gemme og lukke det, det er allerede gemt. Der er ikke engang ændret i det. :)
*waits for twitching to ensue*
#-brug af RAM man har købt
Jeg har oplevet flere gange at når jeg har eclipse, Android emulator og nogle Chrome tabs åbne, så klar min computer når jeg vil sætte den i standby, tilmed også under normalt brug bliver den laaaangsom og klager på mangel på RAM. Jeg har 4 GB RAM, jeg har normalt ikke kørt med paging eller swap, men det er dog blevet nødvendigt. Bare pt. hvor jeg har meget få ting åben, så bruger min computer 12-15% CPU.
Jeg har en meget slap computer, men det er nu rart at have lidt RAM som buffer-zone for nogle flere Chrome tabs åbne eller et ekstra program.
Min CPU holder sig fint ved alt undtagen større opgaver eller meget multitasking.
Jeg har oplevet flere gange at når jeg har eclipse, Android emulator og nogle Chrome tabs åbne, så klar min computer når jeg vil sætte den i standby, tilmed også under normalt brug bliver den laaaangsom og klager på mangel på RAM. Jeg har 4 GB RAM, jeg har normalt ikke kørt med paging eller swap, men det er dog blevet nødvendigt. Bare pt. hvor jeg har meget få ting åben, så bruger min computer 12-15% CPU.
Jeg har en meget slap computer, men det er nu rart at have lidt RAM som buffer-zone for nogle flere Chrome tabs åbne eller et ekstra program.
Min CPU holder sig fint ved alt undtagen større opgaver eller meget multitasking.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.