mboost-dp1

The Windows 7 killer released

Gå til bund
Gravatar #1 - PoulErik
28. apr. 2012 12:14
http://www.ubuntu.com/ 12.04

Prøv det !
Gravatar #2 - Magten
28. apr. 2012 13:13
http://en.wikipedia.org/wiki/Desktop_Linux#Year_of...

:-)

Men det skal da lige prøves... Er der noget sådan en skide Windows mand som mig skal tjekke ud af fede ting? Synes ikke jeg bliver imponeret over deres "What's new?" side..
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1168628679]
28. apr. 2012 17:17
Jeg har pt. Ubuntu 12.04 i dual-boot og har længe kørt med Ubuntu i dual-boot. Jeg har også brugt den en del, men jeg løber konstant ind i underlige problemer. F.eks. vil min Netbeans ikke blive hængende i sidebaren. Når jeg bruger Remote Desktop til en windows maskine, så bliver min markør en meget sær farve. Ubuntu er sjovt at prøve, fedt at lege med og en god ting at kende.

Ubuntu/Linux server ville jeg dog ikke leve uden, dejligt system.

Ubuntu 12.04 byder dog på så lidt nyt, det var faktisk slet ikke spændende at vente på. Linux distroerne har stadig lang vej for at erstatte Windows hvis brugeren bare er lidt avg. Joe eller normal.

Ubuntu 12.04 - Windows 7 killer? Nej, næppe, måske en anden go' gang.
Gravatar #4 - arne_v
28. apr. 2012 17:57

Det er mit klare indtryk at Ubuntus popularitet har toppet.

Se f.eks.:
http://www.version2.dk/blog/ubuntu-nej-tak-linux-m...
Gravatar #5 - PoulErik
28. apr. 2012 19:48
For mig er der ingen tvivl. Nu har jeg kørt Windows 7 i 1/2 års tid.
Og jeg er lykkelig for at komme tilbage til et ordentligt OS.

Må dog tilføe at jeg ikke er til unity:
apt-get install gnome-session

og har også fundet et par mindre bugs ved 12.04, men for mig er der ingen tvivl. Det er langt mere brugbart end Windows 7.

Jeg må da også sige at jeg begynder at synes at Ubuntu bliver mere og mere strømlinet, i den forstand at det bliver mere og mere besværligt at customize, hvilket godt kunne få en til at overveje en anden dristro. Mint måske.
Gravatar #6 - PoulErik
28. apr. 2012 20:01
Magten (2) skrev:
Er der noget sådan en skide Windows mand som mig skal tjekke ud af fede ting?

Det er bare fedt at det virker og man kan det man vil, uden for meget bøvl.

Faktisk er jeg imponeret over Unity. Det er bedere/funktionelt end jeg havde troet.

Men igen jeg foretrækker gnome classic uden 3d og andet lir.

Måske er noget af det fedeste slet ikke ubuntu men det der er på nettet om og til ubuntu og linux.
Man kan surfe på nettet og læse om programmer og installere uden hele tiden at få følelsen af at alle bare vil tage røven på en, på den ene eller anden måde: Programmer der kun virker halvt eller i 30 dage, spyvare, ekstra toolbars virus reklammer, etc. Det er meget mere rent.
Gravatar #7 - PoulErik
28. apr. 2012 20:10
Det der egentlig nok betyder mest for mig er workspace-switcheren, der gør at du kan hade 16 skriveborde(workspaces) og man kan meget hurdigt navigere rundt med (mod fx. ALT)+piletaster. Det gør overflødigt med flere skærme. Man kan meget nemt og hurtigt finde det program(vindue) man ønsker.

De er langt best uden compiz, der går det langsommere.
Gravatar #8 - Magten
28. apr. 2012 20:17
PoulErik (6) skrev:
Det er bare fedt at det virker og man kan det man vil, uden for meget bøvl.
Hehe ja, det havde jeg slet ikke regnet med du ville sige. Du VIL jo hade MS produkter for enhver pris ;)

PoulErik (6) skrev:
Faktisk er jeg imponeret over Unity. Det er bedere/funktionelt end jeg havde troet.
Hvad kan Unity som gør det godt? Sælg varen, giv mig nogle informationer udover "det er godt" :)

PoulErik (7) skrev:
Det der egentlig nok betyder mest for mig er workspace-switcheren, der gør at du kan hade 16 skriveborde(workspaces) og man kan meget hurdigt navigere rundt med (mod fx. ALT)+piletaster.
Jeg må indrømme jeg aldrig har set det smarte i den funktion. Jeg prøvede at vænne mig til bruge det på min Mac men det er aldrig lykkedes..
Men det er nok fordi jeg hellere lukker programmer ned når jeg ikke bruger dem, end at lade dem ligge og køre i baggrunden og sluge ressourcer.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1168628679]
28. apr. 2012 20:43
PoulErik (7) skrev:
Det der egentlig nok betyder mest for mig er workspace-switcheren, der gør at du kan hade 16 skriveborde(workspaces) og man kan meget hurdigt navigere rundt med (mod fx. ALT)+piletaster. Det gør overflødigt med flere skærme. Man kan meget nemt og hurtigt finde det program(vindue) man ønsker.

Jeg ville ALDRIG bytte 3 skærme for workspace switcheren i Ubuntu eller OSX, ALDRIG! F.eks. når jeg sidder og koder, så er det en dyd at have flere skærme til f.eks. test, flere siders kode, flere kode filer osv. Måske endda databasen åben og ligende. Hvis det gør det overflødigt med flere skærme for dig, så er det fordi du faktisk ikke har brug for flere skærme. En anden ting er f.eks. også at det kan være rart at have dit digitale scrum board på en skærm ved siden af, så har du hele tiden øje på hvad personerne i dit team laver. Flere skærme > workspaces .. nuf said.
Gravatar #10 - praktikant muffe AKA pewbe
28. apr. 2012 21:22
PoulErik (7) skrev:

Det er ganske vist ikke indbygget i Windows, men Dexpot virker glimrende.
Gravatar #11 - arne_v
28. apr. 2012 21:55
Vossen (9) skrev:
Flere skærme > workspaces .. nuf said.

Ikke nok sagt.

flere skærme med flere skrivebord > flere skærme med et skrivebord > en skærm med flere skriveborde > en skærm med et skrivebord
Gravatar #12 - kasperd
29. apr. 2012 03:50
Vossen (3) skrev:
Jeg har pt. Ubuntu 12.04 i dual-boot
Det er aldrig lykkedes for mig at få dual boot af flere forskellige Ubuntu installationer til at virke. Den sidste man installerer overskriver /boot og så kan man ikke komme tilbage til de andre. Jeg synes dual boot med to Fedora installationer var lidt nemmere at have med at gøre, men det fungerede heller ikke optimalt.

Det virker som om dem der skrev koden til at håndtere dual boot antog at det absolut måtte være dual boot med et Linux system og et Windows system.

arne_v (11) skrev:
flere skærme med flere skrivebord
Det som jeg savnede da jeg havde sådan et setup var muligheden for at skifte skærmene hver for sig.

Hvis jeg har to skærme af samme opløsning, så synes jeg at jeg burde have mulighed for at have f.eks. 6 skriveborde af den størrelse og så kunne vælge at lige nu vil jeg se skrivebord nummer 3 og 5 på skærmene.

Hvis skærmene er forskellig opløsning er det nok mere praktisk at have et antal skriveborde af den ene opløsning og et antal af den anden opløsning, man stadigvæk mulighed for at skifte dem uafhængigt af hinanden.
Gravatar #13 - PoulErik
29. apr. 2012 07:32
arne_v (11) skrev:
Ikke nok sagt.

flere skærme med flere skrivebord > flere skærme med et skrivebord > en skærm med flere skriveborde > en skærm med et skrivebord

flere skærme med flere skrivebord > en skærm med flere skriveborde > flere skærme med et skrivebord > en skærm med et skrivebord
Gravatar #14 - PoulErik
29. apr. 2012 07:33
kasperd (12) skrev:
Det som jeg savnede da jeg havde sådan et setup var muligheden for at skifte skærmene hver for sig.

Det har jeg også savnet.
Gravatar #15 - PoulErik
29. apr. 2012 07:42
pewbe (10) skrev:
Dexpot virker glimrende.

Det er lidt tid siden jeg forsøgte at finde en, men jeg synes, alle dem jeg fandt blev langsomme når jeg havde mange ting åbne.

Som en Windows mand siger :
Magten (8) skrev:
Men det er nok fordi jeg hellere lukker programmer ned når jeg ikke bruger dem, end at lade dem ligge og køre i baggrunden og sluge ressourcer.

Det problem har jeg ikke på Linux.
Gravatar #16 - Magten
29. apr. 2012 07:52
Det er ikke det jeg siger.

Jeg lukker mine programmer ned fordi jeg ikke vil have de bruger ressourcer når jeg ikke skal bruge dem - Også selvom de reelt ikke bruger nogen ressourcer, så gider jeg ikke have dem kørene. Der er ingen grund til det.
Gravatar #17 - Magten
29. apr. 2012 07:56
Og så skrev jeg iøvrigt også det var på min Mac - altså OSX og ikke Windows ;)
Gravatar #18 - Hubert
29. apr. 2012 08:00
PoulErik (15) skrev:

Så din påstand er at et program ikke trækker resourcer hvis det ikke er det man bruger på et linux system? Isåfald har jeg en masse jeg gerne vil sælge dig... ;)
Gravatar #19 - PoulErik
29. apr. 2012 08:07
Magten (16) skrev:
Det er ikke det jeg siger.

Nej, men det er sådan du tænker. Hvorfor ?

Når jeg kører Ubuntu med 16 skriveborde, vælger jeg bare et nyt skrivebord når jeg skal starte et nyt program, og med 4GB RAM, 4GB swap, kører det upåklageligt.
Og jeg kan stadig skift skrivebord meget hurtigt.
Gravatar #20 - PoulErik
29. apr. 2012 08:09
Hubert (18) skrev:
PoulErik (15) skrev:

Så din påstand er at et program ikke trækker resourcer hvis det ikke er det man bruger på et linux system? Isåfald har jeg en masse jeg gerne vil sælge dig... ;)

Det tror jeg ikke jeg siger.
Men tilsyneladende virker fordelingen og forbruget af resourser bare bedere på Linux.
Gravatar #21 - Hubert
29. apr. 2012 08:11
PoulErik (20) skrev:

Det tror jeg ikke jeg siger.
Men tilsyneladende virker fordelingen og forbruget af resourser bare bedere på Linux.

Eller også er det fordi du ikke helt forstår hvad magten prøver at fortælle dig.
Gravatar #22 - Magten
29. apr. 2012 08:21
PoulErik (19) skrev:
Når jeg kører Ubuntu med 16 skriveborde, vælger jeg bare et nyt skrivebord når jeg skal starte et nyt program, og med 4GB RAM, 4GB swap, kører det upåklageligt.
Jeg kan også sagtens køre en masse programmer upåklageligt. Men jeg gider ikke, der er absolut ingen grund til at de skal køre i baggrunden når jeg ikke bruger dem. Jeg vil hellere kunne bruge 100% ressourcer på 1 program end 75% pga nogle ting der kører i baggrunden som jeg alligevel ikke bruger.

Gravatar #23 - PoulErik
29. apr. 2012 08:32
Magten (22) skrev:
Jeg vil hellere kunne bruge 100% ressourcer på 1 program end 75% pga nogle ting der kører i baggrunden som jeg alligevel ikke bruger.

Hvilke programmer er det der bruger 100% ?
Gravatar #24 - Magten
29. apr. 2012 08:45
PoulErik (23) skrev:
Hvilke programmer er det der bruger 100% ?
Video endocding fx.

Hvorfor bruge CPU/RAM når der ikke er brug for det?
Gravatar #25 - PoulErik
29. apr. 2012 09:01
Jeg gør mig ikke så meget i det, men hvis det skal være, bruger jeg mencoder, uden gui, hvilket giver bedste resultat(IMHO), men den bruger kun en processor( jo mindre man splitter og joiner) og bruger langt fra alt min ram.
Gravatar #26 - PoulErik
29. apr. 2012 09:02
Magten (24) skrev:
Hvorfor bruge CPU/RAM når der ikke er brug for det?

Hvorfor ikke bruge det ram du nu har købt.
Gravatar #27 - jeldtoft
29. apr. 2012 09:20
Der er en knap, der hedder "Ret indlæg"... Brug den.
Gravatar #28 - PoulErik
29. apr. 2012 11:14
En anden ting :

nfs er stabilt over wifi. Det halter lidt med smb over wifi og store filer.
Gravatar #29 - terracide
29. apr. 2012 13:23
PoulErik (1) skrev:
http://www.ubuntu.com/ 12.04

Prøv det !

Hvorfor skal jeg kastere mit hardware?

Væk mig når Linux understøtter mit hardware lige så godt som Windows...indtil da...die in a fire...really.
Gravatar #30 - PoulErik
29. apr. 2012 13:36
Nej terra.
Vi gider ikke høre mere om din fantastiske killerNIC spand.

terracide (29) skrev:
Væk mig når ......

Nej Nej Nej ......
Gravatar #31 - terracide
29. apr. 2012 13:38
#30:
Jeg gider ikke høre mere om hvor "godt" *unix er...når det ikke kan håndtere min hardware.
Kom igen når du har et voksent OS...og ikke et wannabe OS.
Gravatar #32 - arne_v
29. apr. 2012 13:40
PoulErik (13) skrev:
arne_v (11) skrev:
Ikke nok sagt.

flere skærme med flere skrivebord > en skærm med flere skriveborde > flere skærme med et skrivebord > en skærm med et skrivebord

Åbenlyst forkert hvis flere=2.

Uenig for flere>2.
Gravatar #33 - PoulErik
29. apr. 2012 13:54
Jeg vil til enhver tid foretrække en skærm med flere(>4) skriveborde(gnome classic uden compiz) frem for et skrivebord med 2 skærme.

Med flere skærme skal du både flytte externt og internt focus hovet/øjenene og altt+tab+tab... eller med mus.

Med flere skriveborde skal du bare flytte srivebord( ex: alt + pil_op - pil_left ).
Gravatar #34 - terracide
29. apr. 2012 14:03
Og je ville fortrække et rigtigt OS med større hardware support...istedet for et niche OS...der aldrig bliver til mere...og det her > end virtuelle skærme:

http://img215.imageshack.us/img215/48/29042012650....

Hvis man siger andet, er det helt sikkert fordi man kun har prøvet den ene måde...

Gravatar #35 - Wraith
29. apr. 2012 14:05
PoulErik (33) skrev:
Jeg vil til enhver tid foretrække en skærm med flere(>4) skriveborde(gnome classic uden compiz) frem for et skrivebord med 2 skærme.

Med flere skærme skal du både flytte externt og internt focus hovet/øjenene og altt+tab+tab... eller med mus.

Med flere skriveborde skal du bare flytte srivebord( ex: alt + pil_op - pil_left ).

Altså jeg vil vove den påstand at flytte en mus en skærmlængde er mindre besværligt end at skulle trykke på 2 taster, som du ikke allerede har fat i - her tænker jeg:
mus:
du har fat i den, så den skal blot flyttes.
tastatur:
du skal give slip på musen flytte hånden over på tastaturet trykke 2 taster og flytte hånden tilbage til musen igen...

Gravatar #36 - PoulErik
29. apr. 2012 14:22
terracide (34) skrev:
Og je ville fortrække et rigtigt OS med større hardware support...istedet for et niche OS...der aldrig bliver til mere...og det her > end virtuelle skærme:

Hvis man siger andet, er det helt sikkert fordi man kun har prøvet den ene måde...

OK.
Du tager simpelhen på dumpen og finder en ny gammel skærm, hver gang du skal starte et nyt program. Det ser sgu sejt ud.
Pas nu på, du ikke bliver suget ind i matrixen.
Gravatar #37 - terracide
29. apr. 2012 14:24
#36:
Virtulle skærme duer ikke til mit job...gider ikke side og lege desktop-jockey...bare for at kunne have overblik.

Mine øjne er hurtigere end dine fingre...cry me a river...POS OS lover.
Gravatar #38 - PoulErik
29. apr. 2012 14:24
newz-Wraith (35) skrev:
Altså jeg vil vove den påstand at flytte en mus en skærmlængde er mindre besværligt end at skulle trykke på 2 taster, som du ikke allerede har fat i - her tænker jeg:
mus:
du har fat i den, så den skal blot flyttes.
tastatur:
du skal give slip på musen flytte hånden over på tastaturet trykke 2 taster og flytte hånden tilbage til musen igen...

Det kommer vel an på hvor jeg normalt har "hånden". Når jeg koder, er den somregl på tastaturet.
Gravatar #39 - PoulErik
29. apr. 2012 14:29
terracide (37) skrev:
Virtulle skærme duer ikke til mit job...gider ikke side og lege desktop-jockey...bare for at kunne have overblik.

Det ser da ud til, at et godt script kunne overtage dit job.
Gravatar #40 - terracide
29. apr. 2012 14:38
PoulErik (39) skrev:
Det ser da ud til, at et godt script kunne overtage dit job.

Du slår dig bare løs...så kan du gøre mange menensker galde..mit bud er at du finder ud af at det ikke kan laves med et script...men så igen kommer det ikke bag på mig at du er ret clueless.

Men sjovt du mener at den Windows 7 spand jeg sidder ved er for "martix"...betyder det så a linux ikke kan lege med der...eh wanker? :9
Gravatar #41 - Magten
29. apr. 2012 14:53
PoulErik (26) skrev:
Hvorfor ikke bruge det ram du nu har købt.
Aha, du vil simpelthen bruge 100% ressourcer hele tiden, fordi du kan?

Jeg går ikke ud fra du betaler din elregning selv så.
Gravatar #42 - PoulErik
29. apr. 2012 14:57
terracide (40) skrev:
Men sjovt du mener at den Windows 7 spand jeg sidder ved er for "martix"...betyder det så a linux ikke kan lege med der...eh wanker? :9

Magten (41) skrev:

Arrgh ...

Nu har jeg da virkelig skudt mig selv i foden der .... I newz brugere er simpelthen for skarpe til mig ...

Jeg må trække mig.
Gravatar #43 - terracide
29. apr. 2012 14:58
PoulErik (42) skrev:
Magten (41) skrev:

Arrgh ...

Nu har jeg da virkelig skudt mig selv i foden der .... I newz brugere er simpelthen for skarpe til mig ...

Jeg må trække mig.

Opgrader dit OS til windows 7...så kan du måske bedre følge med...
Gravatar #44 - PoulErik
29. apr. 2012 15:00
Jeg har lige opgraderet mit OS, hvis du ikke skulle have fanget den.
Gravatar #45 - terracide
29. apr. 2012 15:08
PoulErik (44) skrev:
Jeg har lige opgraderet mit OS, hvis du ikke skulle have fanget den.

Ikke nok...for du er stadig langt bagefter...
Gravatar #46 - Alrekr
29. apr. 2012 15:36
terracide (29) skrev:
Væk mig når Linux understøtter mit hardware lige så godt som Windows...indtil da...die in a fire...really.

Hvis ret skal være ret, så er det hardwaren som ikke understøtter Linux. Mange producenter gider ikke lave drivere til Linux.
Gravatar #47 - terracide
29. apr. 2012 15:47
#46:
Slutresultatet er det samme...ikke virkende eller stærkt kastreret hardware.

Det er ikk en upgrade...det er en downgrade...og dumt.
Gravatar #48 - Ronson ⅍
29. apr. 2012 15:56

Hvad fanden laver du med alt det sukker?
Gravatar #49 - terracide
29. apr. 2012 16:22
Ronson (48) skrev:
http://img215.imageshack.us/img215/48/29042012650.jpg

Hvad fanden laver du med alt det sukker?

En per kop kammile te...jeg er forkølet..så der ryger et par liter ned.
Gravatar #50 - Alrekr
29. apr. 2012 16:36
Sukker? I øvrigt: Respekt til Terra for at Newz er i midten :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login