mboost-dp1

Tendends ved gamere


Gå til bund
Gravatar #1 - doh09
3. aug. 2009 18:54
Ved ikke om det bare er mig, men har lagt mærke til et mønster hos de fleste gamere jeg kender, inklusiv mig selv.

Efter/imens jeg/de andre gamer er der en tendens til at personen der gamer bliver mere aggressiv end normalt. Ikke "jeg vil dræbe dig aggresiv" men svare surt og synes folk er irriterende aggresiv, jeg er næsten altid en forholdsvis fredelig person men råber mere hvis jeg sidder ved pc'en.

Nogen andre der har bemærket dette :)?
Gravatar #2 - Anders Fedеr
3. aug. 2009 19:05
Jeg ved ikke om det er specielt for gamere. Det vel altid pisseirriterende at blive afbrudt når man er ved at koncentrere sig om et eller andet.
Gravatar #3 - shantri
3. aug. 2009 19:19
Indebrændt manglende social adfærd... ses ofte.
Gravatar #4 - markjensen
3. aug. 2009 19:29
Sådan havde jeg det dengang jeg spillede Diablo. En af mine venner siger også at hendes lillebror opfører sig på den måde. Jeg ved ikke om det er, som #2 siger, er særligt gamere der gør sådan. Jeg kunne godt forestille mig at jeg ville blive gnaven hvis jeg blev afbrudt når jeg lavede andre ting.
Gravatar #5 - doh09
3. aug. 2009 19:32
#3 tja muligvis, for når jeg er sammen med folk er det ikke sådan. Det opstår kun hvis jeg har siddet selv ved comp nogle timer, men hvis jeg sidder til LAN osv sker det næsten aldrig.
Gravatar #6 - Svindleren
3. aug. 2009 20:10
#1

jeg har det på samme måde... har flere gange tænkt på hvorfor jeg er mere irriteret og svar flabet tilabge til folk, i forhold til mine kammerater som er IKKE gamer.

Har aldrig fundet ud af det, men nu når du skriver det på den måde, så kan det være det :)

tak, nu skal jeg bare stopppe med at game og blive mere "normal" :D
Gravatar #7 - doh09
3. aug. 2009 20:30
hehe np :)
Gravatar #8 - doh09
3. aug. 2009 20:53
edit: hehe np :)... har selv ret svært ved det da jeg bor 10 km fra den nærmeste by og det er røvkedeligt her uden gaming :D.

edit edit: nåede ikke at edit det andet xD
Gravatar #9 - Tumleren
3. aug. 2009 21:22
doh09 (1) skrev:
Ved ikke om det bare er mig, men har lagt mærke til et mønster hos de fleste gamere jeg kender, inklusiv mig selv.

Efter/imens jeg/de andre gamer er der en tendens til at personen der gamer bliver mere aggressiv end normalt. Ikke "jeg vil dræbe dig aggresiv" men svare surt og synes folk er irriterende aggresiv, jeg er næsten altid en forholdsvis fredelig person men råber mere hvis jeg sidder ved pc'en.

Nogen andre der har bemærket dette :)?


Nok fordi det aldrig går som det skal. Jeg holder mig næsten udelukkende til spil, hvor man ikke skal spille mod andre mennesker, fordi jeg ved at jeg ikke er hurtig nok til at være bedre end dem i head-to-head combat, som i de fleste FPSer. Jeg var utrolig aggresiv dengang jeg spillede CS og Battlefield 2.
WoW har gjort at jeg ikke bliver så sur, hvis ellers jeg holder mig fra PvP. Jeg spiller mod computeren, og man ved hvad der kommer imod en, og man ved hvordan man skal reagere.
Det er også derfor jeg holder meget af bilspil o.l.

Nu jeg er begyndt at spille Battlefield 2 igen, kan jeg godt mærke at med det samme jeg ikke sidder i en helikopter, går det utrolig dårligt, og jeg bliver hurtigt sur og agressiv, fordi jeg ikke er god til at skyde og ramme med våben. Kommer jeg ind i en helikopter, går det for meste ret godt, og jeg fokuserer og koncentrerer mig, uden at blive sur.

Med det samme at skyde skylden på "Indebrændt manglende social adfærd" er vist at være lige lovlig hurtig på aftrækkeren
Gravatar #10 - shantri
4. aug. 2009 07:17
#9

Det er fint du har den holdning Tumleren, men lær din psykologi. Herefter kan vi diskutere videre. Lige i det her tilfælde er det ikke bare computerspil, det er meget generelt. Jeg er godt klar over et gamer forum ikke kan lide at der nævnes noget negativt ved at game. Men når det rækker ud over gaming som livstil og ind i generel adfærd, som kan forklares med psykologi, og det er det, så må man acceptere der er noget der er større end hvad man går og håber.

Som det er sikkert er blevet endevendt før her på newz.dk findes der massere af forsøg og studier der beskriver de gode ting ved gaming, og specielt gaming hvis man er flere (feks. http://www.medieraadet.dk/html/bibliotek/comp_rap/...

Skal nok lige finde et link som beskriver asocial adfærd, senere... Gotta go to work :/
Gravatar #11 - terracide
5. aug. 2009 11:00
Et ord: indlevelse

Gravatar #12 - DiZaster
5. aug. 2009 11:13
#9 Tumleren

Tror du ikke bare det er erkendelsen af din egen utilstrækkelighed der er problemet? At du inderst inde godt ved at din mor løj for dig, da hun dortalte dig at du var "The king of the hill". En ting der kun bliver bekræftet for dig, når du atter engang får smæk i et vilkårligt online spil :-)

Det er vel derfor at du søger imod spil, hvor du ikke bliver udfordret på dine evner? En lidt trist udvikling egentligt :-)
Gravatar #13 - Hrandersen
5. aug. 2009 11:31
Ingen skal komme og forstyrre mig når jeg raider, så får de noget i øjnene!
Gravatar #14 - terracide
5. aug. 2009 11:57
#13:
Hvis du raider som du rater, så forstår jeg godt du er muggen...
Gravatar #15 - cazotaro
5. aug. 2009 12:36
Jeg tror ikke det er en tendens ved gamere som sådan, men når man er begravet i et eller andet, er det da træls at blive hevet ud af det og forstyrret.
For selvom nogle kan multitaske så mister man nok ofte ens evner til at pwne for psygt i et eller andet fps hvis man skal snakke løs med en eller anden samtidig.

Har det på sammen måde med lektier fx. Hvis jeg skal koncentrere mig grundigt om et eller andet. Som jeg måske har svært ved og bliver forstyrret, skal jeg jo nærmest starte forfra - kortpyramiden vælter lissom :P
Gravatar #16 - Tumleren
5. aug. 2009 13:09
DiZaster (12) skrev:
#9 Tumleren

Tror du ikke bare det er erkendelsen af din egen utilstrækkelighed der er problemet? At du inderst inde godt ved at din mor løj for dig, da hun dortalte dig at du var "The king of the hill". En ting der kun bliver bekræftet for dig, når du atter engang får smæk i et vilkårligt online spil :-)

Det er vel derfor at du søger imod spil, hvor du ikke bliver udfordret på dine evner? En lidt trist udvikling egentligt :-)


Wauw, en dybdegående psykologisk analyse af mig, jeg er dybt imponeret.

Jeg spiller spil fordi jeg kan lide dem, og er nogenlunde gode til dem. Jeg bliver sur fordi jeg ikke kan lide at tabe.
Gravatar #17 - cazotaro
5. aug. 2009 15:34
#16

Så vil jeg analysere dig til at være cirka ligesom alle os andre :P
Gravatar #18 - Tumleren
5. aug. 2009 19:18
cazotaro (17) skrev:
#16

Så vil jeg analysere dig til at være cirka ligesom alle os andre :P


DU GODESTE, SÅ LIDER VI ALLE SAMMEN AF DET!
Gravatar #19 - doh09
6. aug. 2009 07:33
lol... hvem kan lide at tabe?

"Hej mit navn er kurt, og jeg spiller for at tabe spil, sjovt nok opnår jeg altid mit mål"

kæft et nedern liv man har så :D
Gravatar #20 - trylleklovn
6. aug. 2009 09:13
Tror ens tolerance for andres fejl bliver en del lavere, når man har stødt på nok noobs i diverse spil.
Gravatar #21 - BluepaiN
6. aug. 2009 17:19
Folk der råber over VT og går amok når de dør, har oftest også problemer socialt - de kommer simpelthen ikke ret meget ud.

Kender det fra flere venner. Det kan køre nok så fint, og så dør de pludselig, og så er det bare rage-quit og flame.
Det er kun sjovt hvis man vinder, for så kan man vise sin store e-pen. Men går det galt, så er det pludselig ikke sjovt længere, og så er alle ens team-mates bare nogle debile idioter, der ikke fatter en meter. Det er aldrig en selv der er noget galt med, for man er jo den bedste.

Oftest er det fordi de ikke selv vil erkende, at de har lavet en fejl. Typisk kan man se det samme IRL. De vil aldrig give sig i en diskussion, og vil altid prøve at vende og dreje det, så de får ret.

Et andet træk, er at deres mentale alder ikke just er den højeste, kombineret med manglende sans for hvad der er god takt og skik.

Når det så er sagt, så hidser jeg mig ikke op over computerspil. Det er livet simpelthen for kort til. Der er sQ vigtigere ting i livet, end at have et god-like killingspree på 25-0 i DotA, ace et helt hold i CS eller klare en vild boss i WoW.
Og ja, spiller selv en del (eller rettere, har gjort, har ikke tiden til det længere) forskellige spil, på forskellige niveauer. Nogle gange fik jeg så mange tæv, at det var helt uhyggeligt. Andre gange rykkede jeg alt og alle rundt. Nogle folk ER bare bedre end en selv. Og i sidste ende, så er det kun en selv man kan skyde skylden på.

Mht. til at blive sur, så ligger det også i, at når man er midt i noget og lever sig ind, så gider man ikke afbrydes. Det samme som hvis man ser en god film i fjernsynet, eller er ved at bygge en 10-kilos bombe. Man har ikke lige kapacitet nok, til at koncentrere sig om andet, og så bliver man vrissen.
Gravatar #22 - Tumleren
6. aug. 2009 18:10
Hvorfor er det I insisterer at folk, der bliver sure når de taber, ikke er sociale?

Er det fordi vi snakker om computerspil? Ville I sige det samme, hvis det nu var atleter eller folk, der dyrker sport det drejede sig om?

Jeg kender folk der går meget op i fodbold, og bliver pisse sure hvis de taber. Er de også asociale? De bliver jo sure, så må det jo være fordi de ikke er vant til at omgås andre mennesker.

Jeg kan virkelig ikke se forskellen i at blive sur over at få sluttet en killstreak i BF2 og blive sur over at modstanderen scorer et mål i fodbold
Gravatar #23 - shantri
6. aug. 2009 18:16
#22

Kunne desværre ikke finde noget ordentligt på nettet, Du må have fat i en par psykologi bøger hvis du vil fordybe dig i emnet.

Men for mit vedkommende mente jeg slet ikke det du skriver i indlæg #22 "Hvorfor er det I insisterer at folk, der bliver sure når de taber, ikke er sociale?"

Det jeg mente, beklager hvis jeg ikke udtrykte mig klart nok, var at manglede social adfærd kan udmunde i aggressive tendenser, og IKKE at aggressive mennesker er asociale. Der er en stor forskel.
Gravatar #24 - Anders Fedеr
6. aug. 2009 18:19
#22 Kommer i øvrigt til at tænke på denne undersøgelse (og en ældre). Hvis det er biologisk hensigtsmæssigt at bande når man er stresset på arbejdet, hvorfor skulle det så ikke være det når man gamer?
Gravatar #25 - Hrandersen
7. aug. 2009 08:18
terracide (14) skrev:
#13:
Hvis du raider som du rater, så forstår jeg godt du er muggen...


Uhu uhu i like it ;) er der noget du er muggen over hr. terracide? Du skal endelig sige til hvis der er
Gravatar #26 - terracide
7. aug. 2009 08:19
#25:
Hvem jeg siger var sur, det var bare en observation...
Gravatar #27 - Hrandersen
7. aug. 2009 08:24
terracide (26) skrev:
#25:
Hvem jeg siger var sur, det var bare en observation...

Jeg siger ikke at du er sur, spurgte om du var muggen over noget.
Og det er du ikke, og det er jeg glad for at høre, for vi gider da ikke rende rundt og være mugne vel ;)
Ha' en behagelig dag
Gravatar #28 - cazotaro
7. aug. 2009 08:50
Når bare I ikke begynder en forrådnelsesprocess, det lugter alt for meget.. :P
Gravatar #29 - Hrandersen
7. aug. 2009 09:06
cazotaro (28) skrev:
Når bare I ikke begynder en forrådnelsesprocess, det lugter alt for meget.. :P

Gider du fortælle min kæreste det ? Hun er i den periode, og hun er pænt muggen, der begunder at vokse hår på hende rundt omkring! :S
Gravatar #30 - NioBe
12. aug. 2009 10:41
Jeg kan da godt råbe ad et spil af og til... (Host! Altid!)
Men det er normalt ikke ad andre jeg gør det med, mere at jeg råber (Læs: jeg er en dårlig taber) ad mig selv når jeg taber fordi, jeg ved jeg godt kan, men alligevel ikke gør det. Eller når knapperne på controlleren eller tastatur "failer". Hehe :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login