mboost-dp1

Super newz.dk Enhancement Suite (SNES) - Så meget bedre!


Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
26. nov. 2011 19:22
http://peecee.dk/uploads/112011/snes1.png

Super newz.dk Enhancement Suite (SNES) er en udvidelse til newz.dk, som retter mange af newz.dk's fejl og mangler.

Spændende introduktion
NES 2.0 aka SNES (som foreslået af Alrekr) er ude. Pga. strengere browserkrav og især en ny installationsmetode, har jeg valgt at oprette en ny tråd. Vil man se, hvad der er sket siden NES 1.1.7, hopper man selvfølgelig ind på Opdateringshistorik på kynz. Meget er blevet tilføjet, ændret og rettet.

Hvorfor (S)NES?
Der er inkluderet ~16 obligatoriske rettelser og tilføjelser, hvoraf der af nye kan nævnes: spoiler-tag virker, tidsstempler på indlæg opdateres, lokal kopi af kommentarfeltet indført (det hænder, at newz.dk kun gemmer halvdelen af et indlæg) og en masse småting (fx overskrifter i nyhedslisten i venstre side skifter nu linje tidligere, så teksten kan læses).

Installation
Følg guiden på kynz. (Tak til D_V for fundet af exploiten, som udnyttes her og gør mit liv nemmere.)

Der er desværre flere, som har svært ved at følge en simpel guide eller formår at ødelægge Chrome, så det kan være, at det vil tage en krig at installere SNES.

Hvad er forskellen på NES og SNES?
NES var skrevet som et "user script", som virkede fint i Firefox, da de er lavet til Greasemonkey. Chrome/Opera not so much. SNES udnytter et hul i newz.dk (som næppe bliver rettet inden for en uoverskuelig fremtid), som muliggør injektion af kode direkte i hjemmesiden. Koden bliver knyttet til brugeren, så den er uafhængig af browser, udvidelser og computere (du vil altså kunne bruge SNES på arbejdet, såfremt du er logget ind og ikke bruger IE <smiley>).

Bug og nye tilføjelser?
Hov, vent. Er fejlen allerede på listen? Nej? Nå, så kom med SNES-version samt browsernavn (du skal bruge den nyeste stable browser) efterfulgt af en fejlbeskrivelse, som kan bruges til noget, her.

Forslag til nye features diskuteres blot her.

Disclaimer
(Super) newz.dk Enhancement Suite er ikke tilknyttet newz.dk ApS eller har på nogen anden måde relationer til det, newz.dk eller SCA. Der benyttes en smule kode fra newz.dk, som er omskrevet og krediteret.

P.S.
Ingen IE-support. IE understøtter ikke meget HTML5.
Gravatar #2 - Alrekr
26. nov. 2011 20:19
Daniel-Dane (1) skrev:
NES 2.0 aka SNES (som foreslået af Alrekr) er ude.


:D
Gravatar #3 - BlackFalcon
26. nov. 2011 21:15
Jeg synes det er på plads at bemærke, at koden man injecter bevidst er formatteret som det er, altså med et tilsyneladende ufuldstændigt tag som starter med " />" og slutter helt uden end-tag.

Da koden forsvinder fra "stylesheet"-feltet under indstillinger når man gemmer, er en måde at kontrollere hvorvidt det gik godt, at kontrollere kildenkoden hvor der skal stå noget i retning af dette i <title>-tagget:
... skrev:
<title>Super newz.dk Enhancement Suite (SNES) - S&aring; meget bedre! &raquo; Tagwall &raquo; Forum | newz.dk</title>


Det er meget vigtig ikke at injecte mere end én gang! Jeg har oplevet en af konsekvenserne af dette, og kunne ikke poste på newz.dk :)
Gravatar #4 - kblood
26. nov. 2011 21:37
NES = Nintendo Entertainment System

SNES = Super Nintendo Entertainment System

;)
Gravatar #5 - LinguaIgnota
26. nov. 2011 22:18
NSS = No Shit, Sherlock.
Gravatar #6 - Alrekr
26. nov. 2011 23:45
kblood (4) skrev:
NES = Nintendo Entertainment System

SNES = Super Nintendo Entertainment System

;)


Det var den absolutte årsag til mine forkortningsforslag.

Edit: Jeg foreslog jo ikke specielt meget, og min tidsmæssige fremskrivning var også helt hen i vejret.. :)
Gravatar #7 - D_V
27. nov. 2011 01:00
Daniel-Dane (1) skrev:
(Tak til D_V for fundet af exploiten, som udnyttes her og gør mit liv nemmere.)


:-D

Glad for alt den tid du har lagt i det, og forhåbentligt fortsat vil.
Gravatar #8 - kblood
27. nov. 2011 11:52
Alrekr (6) skrev:
kblood (4) skrev:
NES = Nintendo Entertainment System

SNES = Super Nintendo Entertainment System

;)


Det var den absolutte årsag til mine forkortningsforslag.

Edit: Jeg foreslog jo ikke specielt meget, og min tidsmæssige fremskrivning var også helt hen i vejret.. :)


Jeg synes det er lidt sjovt at det krydser over med andre nørdede forkortelser, der skal nok en underlig sammenhæng til før at de bliver misforstået så det tror jeg ikke der er den store risiko for.
Gravatar #9 - Daniel-Dane
27. nov. 2011 11:56
Jeg glemte at skrive i #1, at SNES også virker på mobiler med modne browsere. Jeg har reddet den ved at skrive det på kynz, så deeet.

#4, #8
Hvilket er årsagen til, at jeg kaldte den for NES til at begynde med. Det er kun blevet misforstået én gang.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [1263788554]
27. nov. 2011 13:09
First, i was like...

Daniel-Dane (1) skrev:
den er uafhængig af browser



But then i was like...

Daniel-Dane (1) skrev:
Ingen IE-support


Narrefisse... ;-)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
27. nov. 2011 15:11
Selv IE9 mangler basale HTML5-features. IE10 vil teoretisk set virke.
Gravatar #12 - LinguaIgnota
27. nov. 2011 19:05
Hey, Daniel, er det teknisk muligt at lave visning af Youtube-videoer på samme måde som I har gjort med billeder?
Gravatar #13 - Daniel-Dane
27. nov. 2011 19:40
Ja.
Gravatar #14 - Chewy
27. nov. 2011 19:44
Kan du også lave en indbygget anti-rick-roll funktion?
Gravatar #15 - Qw_freak
27. nov. 2011 19:44
LinguaIgnota (12) skrev:
Hey, Daniel, er det teknisk muligt at lave visning af Youtube-videoer på samme måde som I har gjort med billeder?


Se det vil da være næste skridt i at gøre Newz mere medie venlig... :)

Gravatar #16 - LinguaIgnota
27. nov. 2011 20:02
Jeg stemmer for embeddede Youtube-videoer. Det ville bare være alletiders.
Gravatar #17 - Daniel-Dane
27. nov. 2011 20:21
Altså, følgende slags url'er skal konverteres til embedded video:
http:// www. youtube.com/watch?v=QH2-TGUlwu4
http:// youtu.be/QH2-TGUlwu4

Hvis jeg husker ret, er alle video-id'er på 11 tegn, så id findes således:
var id = /(?:youtu\.be\/|youtube\.com\/watch\?v=)(.{11})/.exec(url)[1];


Linket udskiftes så med:
'<iframe width="' + w + '" height="381" frameborder="0" allowfullscreen="" src="http://www.youtube.com/embed/' + id + '"></iframe>'


w vil være bredden af videoen, som skaleres på samme måde som billeder (altså, de vil være inden for citater).

Det er lige til. Den kommer på listen.
Gravatar #18 - Qw_freak
27. nov. 2011 20:26
#17

så er det op til os at sørge for URL kommer til at stå rigtigt, og undgå sådanne:

youtube.com/watch?v=wyx6JDQCslE&feature=feedu

og

youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GydmPqD9-MU
Gravatar #19 - Daniel-Dane
27. nov. 2011 20:35
youtube.com/watch?v=wyx6JDQCslE&feature=feedu


er ikke noget problem, da regex'en stopper ved det ellevte tegn.

youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GydmPqD9-MU


har jeg ikke set, men det kan nemt understøttes, hvis bare js havde ordentlig lookaround-understøttelse. Denne regex burde være i stand til at klare alle url'er nu:
(?:youtu\.be\/|youtube\.com\/watch\?.*v=)(.{11})(?:&|$)


Edit:
Hvordan formåede jeg at skrive
(?:.+)?
i stedet for
.*
? Mægtigt fjollet.
Gravatar #21 - Mnc
28. nov. 2011 14:38
Daniel-Dane (17) skrev:
(altså, de vil være inden for citater)

Indenfor citat-tags kan videoer vel bare være links... Folk kan bare trykke på "Daniel-Dane (#17)" links hvis de vil se video'en? :)

Ellers ender videoerne bare med at blive lige så små som f.eks. på Facebook.
Gravatar #22 - Clauzii
28. nov. 2011 15:25
OffT:
Hvis der fandtes en 'Årets newz.dk bruger', ville jeg squ' gi' den til DD.

OnT:
YT on newz=Win!
Gravatar #23 - Alrekr
28. nov. 2011 16:32
Clauzii (22) skrev:
OffT:
Hvis der fandtes en 'Årets newz.dk bruger', ville jeg squ' gi' den til DD.

OnT:
YT on newz=Win!


"Foreslå afstemning: Årets bruger på Newz.dk.

Valgmuligheder: Daniel-Dane. Thats it"
Gravatar #24 - Laziter
28. nov. 2011 16:55
SlettetBruger (10) skrev:
Narrefisse... ;-)


Det er da bedre end harefisse.. Når du endelig får indhentet haren, er det en han :-P
Gravatar #25 - Clauzii
28. nov. 2011 18:11
#23

Er hermed foreslået.
Gravatar #26 - Daniel-Dane
28. nov. 2011 21:19
Boom. YouTube.

Also, <3.
Gravatar #27 - Clauzii
28. nov. 2011 22:03
http://imageshack.us/photo/my-images/411/hoof7hb5....

Dumt ?: Hvorfor vises den som et link?
Gravatar #28 - Daniel-Dane
28. nov. 2011 22:09
Imageshack kan ikke lide hotlinking.
Gravatar #30 - fjols
29. nov. 2011 14:39
Jeg ved det har været snakket om før, men jeg gider simpelthen ikke kigge hele den gamle tråd igennem. Desuden så giver det jo et bump her ;)

Kan man ikke tilføje en under-indstilling til "Åbn alle links i ny fane", der hedder noget i stil med: Men ikke links indenfor (x.)newz.dk?
Jeg plejer nemlig at trykke på den nederste forum knap når jeg er færdig med en tråd.
Gravatar #31 - Slettet Bruger [1263788554]
29. nov. 2011 14:52
fjols (30) skrev:
"Åbn alle links i ny fane",


Folk skal bare lære at bruge middle-mouse istedet for left når de klikker på links de vil åbne i andre faner. Så har man altid valgmuligheden ;-)
Gravatar #32 - fjols
29. nov. 2011 14:56
Jeg plejer at ctrl klikke fordi min bærbare kun har 2 knapper, men på newz er jeg efterhånden blevet vant til at klikke normalt fordi det er nemmere end at trykke ctrl også.
Gravatar #33 - Daniel-Dane
29. nov. 2011 14:59
Snildt.
Gravatar #34 - ignuz
29. nov. 2011 23:07
Ved ikke om det på nogen måde er muligt, men kan der gøres noget for at at alt for store billeder ikke kan linkes med SNES eller kan renderes på en bedre måde? Noget generering af thumbmails er vel ikke muligt at lave ?
Gravatar #35 - izym
29. nov. 2011 23:10
ignuz (34) skrev:
Ved ikke om det på nogen måde er muligt, men kan der gøres noget for at at alt for store billeder ikke kan linkes med SNES eller kan renderes på en bedre måde? Noget generering af thumbmails er vel ikke muligt at lave ?

Den feature indeholder SNES da allerede.
Gravatar #37 - Daniel-Dane
30. nov. 2011 05:47
LinguaIgnota (36) skrev:
Bug?
http://peecee.dk/uploads/112011/foto2.PNG


Hvilket?
Gravatar #38 - LinguaIgnota
30. nov. 2011 05:51
Oh, neverfuckingmind, I'm a retard. Jeg var slet ikke klar over, at man kunne vælge "Forum", så jeg troede krattedeme, at der havde sneget sig Tagwall-tråde ind i min nyhedsoversigt.

Det var også kl. 2 om natten, ikk'.

Anyway, jeg bøjer hovedet i skam og håber, at vi kan lade som om, det her aldrig er sket.
Gravatar #39 - ignuz
30. nov. 2011 07:38
#35 Men det får stadig min browser (chrome) til næsten at crashe når der er tale om store billeder
Gravatar #40 - Daniel-Dane
30. nov. 2011 07:54
Få dig en ordentlig browser eller slå billeder fra, hvis du ikke kan leve med det. Jeg kommer ikke til at generere thumbnails.
Gravatar #41 - Makey
30. nov. 2011 08:00
Mit Chrome crashede (Newz.dk tab'en) faktisk i går medens jeg havde forladt min computer i ca. en halv time, med Peecee-tråden åbnet. Det var så også kun den tab der crashede.

OSX, seneste nye af Chrome og SNES.
Gravatar #42 - snesman
30. nov. 2011 08:45
Har jeg forstået rigtigt, at SNES er bundet til den enkelte bruger? Betyder det i så fald, at man får problemer når man er tvunget til IE på arbejde og ellers bruger FF i fritiden?
Gravatar #43 - Alrekr
30. nov. 2011 08:51
Jeg sidder med IE lige nu (kun for din skyld) og der er ingen problemer umiddelbart.
Gravatar #44 - snesman
30. nov. 2011 08:57
Alrekr (43) skrev:
(kun for din skyld)


Du er sgu så sød:)

Nice. Så prøver jeg SNES ved lejlighed.
Gravatar #45 - Daniel-Dane
30. nov. 2011 09:40
Der sker ikke noget, da IE slet ikke downloader SNES.
Gravatar #46 - Daniel-Dane
30. nov. 2011 15:44
SNES vil desuden slet ikke køre, hvis browseren ikke understøtter localStorage (bruges til at gemme indstillinger) samt pushState (bruges til at ændre url'en, når man skifter side). I så fald får man "Failbrowser. NES kan ikke køre her." i stedet for "SNES-indstillinger".

Man får kun en pop-up, hvis jQuery ikke er startet, hvilket kan ske efter en tømning af cache.

Nå, men hvorfor var der ikke nogen, som fortalte mig, at "Åbn alle links i ny fane" ikke virkede på billeder fra "Vis billeder i indlæg"? Links skal selvfølgelig pilles ved til sidst, når andre features har kørt.

fjols' ønske er forresten implementeret nu.
Gravatar #47 - fjols
30. nov. 2011 16:58
Du er så sød. Hvis jeg nogensinde ser dig vil jeg lige huske at kæle dig lidt på skuldrene.
Gravatar #48 - Daniel-Dane
30. nov. 2011 17:48
Tjah, hvad, I ikke ved er, at jeg har indsamlet jeres kreditkortoplysninger, så nu er min rejse til Hawaii betalt.
Gravatar #49 - cheap|nhlnhl
30. nov. 2011 18:25
<i>It is usually reliable, reassuring and promising</i><br /><br />Now a lot of the big names on the automobile sector have taken fancy on the used new or used cars sector.The end result is you can walk into their used new or used cars marts and can be certain that what you are told is anything you get.<br /><br />Thus your second hand cars and trucks in India that you can buy are reconditioned and refurbished.They are suffering from a long list of tests since they must conform to the details laid downwards.<br /><br />So you possibly can hope to acquire a responsible machine which is not lots of lies a normal dealer from used cars will push to produce quick us dollars.Sale involving used cars is actually seeing your path toward organisation.This certainly is mostly a big turnaround through the ambiguity on the unorganized circumstance of applied cars through India only a few years lower back.<br /> <br />Needless to mention, the market wisdom concerning selling used cars and also too half way decent has be given vogue recently.Why it wouldn't happen earlier enough isn't really absolutely incomprehensible.<br /><br />India located at one point of their time was an automobiles starved industry.Then went Suzuki which in turn tested the waters by using small automobile.Also a good deal was to make a car to get masses which usually largely relied upon two-wheelers application of transport because of their private option.<br /><br />The wheel ever since then, which is related to the early eighties, possesses come entire circle.Now at the very least in a major towns of India the modern cars economy is getting to its at the very least first part saturation.The first phase may be characterized by a poor been employing cars, either while first-timer end users or old users including individuals who maintain multiple private trucks.The minute stage could possibly have new non-car buyers joining the particular bandwagon.Much ?s determined by the ideal economy along with the pace of expanding way infrastructure near you.<br /><br />Used cars easily obtainable in India will populate the difference meanwhile.<br />.
Gravatar #50 - OxxY
30. nov. 2011 19:05
Det var da det mest useless spam jeg nogensinde har set.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login