mboost-dp1

Studentergave?!


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
9. jun. 2008 16:10
Hej,
Nu bliver jeg, forhåbentlig, snart student og i den forbindelse har en eller anden utrolig fornuftig gut (må jo være en mand!) fundet på, at så skal studenten have nogle gaver, og de skal helst være i en god prisstørrelse!

Men hvad djævlen kan man ønske sig af studentting? Langt de fleste i min familie siger, at det ikke kan være hverdagsting, og det skal være noget som kan huske en, hvad man har været igennem, men jeg er fuldkommen blank, når det ikke skal være smykker og den slags (som jeg ikke gider gå med)

Så hvad har i andre studenter fået, da i blev student?
Gravatar #2 - Niklas H
9. jun. 2008 16:20
En ny computer må da være på sin plads :P
Gravatar #3 - Jonasee
9. jun. 2008 16:22
En T61p ville ikke være værste.
Cisco netværks udstyre kunne også brugs
Gravatar #5 - Cloud02
9. jun. 2008 16:37
Gravatar #6 - MiniatureZeus
9. jun. 2008 16:42
Var nok det forkerte sted at spørge?! :P
Gravatar #7 - lagoni
9. jun. 2008 17:30
Det er nok ikke den store inspiration, men jeg fik bl.a. et pas, "nu er du jo klar at komme ud og opleve verden!"

...
Gravatar #8 - searchia
9. jun. 2008 17:34
måske en
en 3d scanner

eller
Facbook
Myspace
Google
Microsoft
En figurer a dig selv i guld
Gravatar #9 - rumagenten
9. jun. 2008 17:36
et lækkert ur fik jeg. det er jeg kanon glad for, og så husker man hvorfor man fik det, hver gang man ser efter hvad klokken er.
Gravatar #10 - bulldog
9. jun. 2008 18:11
Jeg fik bl.a. en lommelærke og sådan en Georg Jensen gorilla-ting, samt et sæt mancet-knapper med der tilhørende skjorte.

Derudover kunne man også ønske sig penge til en rejse.
Gravatar #11 - vandfarve
9. jun. 2008 19:10
Okay, her kommer en prioriteret liste over ting, som jeg enten fik, som jeg ville have ønsket mig, eller som ville gøre mig glad:

1) Et ordentlig jakkesæt
2) Dekorative genstande og møbler til den lejlighed, som du snart får: Et spisebord, en lækker læderstol, lamper, kunst til væggen (Vidste du, at Mandalaes dame har fernisering på torsdag?!)
3) Et gavekort til en rejse - så du kan komme væk fra det læseferieshelvede, som du har været igennem
4) Et ur: Igen, det er en fantastisk gave
5) En oplevelse: Efter om det er kæresten, momse & moffe eller gutterne, som definerer indholdet, så kan det være alt fra en lækker middag, til en tur i Knuthenborg Safaripark eller paintball... Nej, paintball holder max, så skriv det på listen!
6) En ny cykel
7) Alle de bøger, som du altid har ønsket dig, men som ingen har (gidet at) give dig endnu
8) Fred i verden (Den skal med)
9) iPhone 3G (Hæhæ...)
10) Øhh...

Det stoppede min kreativitet, men jeg skal nok komme på flere. Det vigtigste er, at du blot holder en fest med ALLE dine venner, bekendte og familie, så du får en fantastisk oplevelse, som du aldrig vil glemme.
Gravatar #12 - don
9. jun. 2008 19:11
#10 er Georg Jensen Gorilla = Rosendahl Abe fra Kay Bojesen

En 3d printer kan man altid bruge!
Gravatar #13 - rackbox
9. jun. 2008 19:14
Man går aldrig galt i byen ved at ønske sig et velvalgt mordvåben...
Gravatar #14 - vandfarve
9. jun. 2008 19:14
#13

Mmmm... Stinger-missil... *Savle savle*
Gravatar #15 - Caek of Doom
9. jun. 2008 19:42
Strap-on!!!!!!!
Gravatar #16 - RHO
9. jun. 2008 19:50
#15

Reffere det til selvvalgt mordvåben eller en studenter gave?
Gravatar #17 - Spiderboy
9. jun. 2008 19:56
#15
Hey, det var trylleklovns replik! :-)
Gravatar #18 - Norrah
9. jun. 2008 20:02
Min far gav mig en malerpensel.
Og sagde jeg skulle male huset..

Det var ikke en joke...
Gravatar #19 - Izaaq
9. jun. 2008 20:08
#18 Owned! lol

#topic
Skal du læse et eller andet nørdet? Så er en god graflommeregner da sagen. Har du en ide om, hvor du skal hen og læse bagefter (hvis du skal altså)? Evt ny cykel til at komme til studiet, eller en ny fed taske. Mange bruger sådan en over-skulderen bæretaske til den slæbbare...
Gravatar #20 - myplacedk
9. jun. 2008 20:15
11 skrev:
6) En ny cykel
[...]
8) Fred i verden (Den skal med)

Interessant at du hellere vil have en cykel (og 6 andre ting), end fred i verden.
Gravatar #21 - gentox
9. jun. 2008 20:46
#20
Så længe der er mere end 2 menesker der lever forskelligt, og vil have de samme ting, er der ikke fred i verden, og så er en cykel (plus det andet)mere opnåelig og realistisk.

Ved dog ikke om det var derfor vandfarve prioriterede fred i verden lavere.
Gravatar #22 - MiniatureZeus
9. jun. 2008 21:03
20 skrev:
11 skrev:
6) En ny cykel
[...]
8) Fred i verden (Den skal med)

Interessant at du hellere vil have en cykel (og 6 andre ting), end fred i verden.


Selvom der er fred i verdenen, skal du jo stadigvæk fra A til B og der er en cykel jo meget god. Og på den måde, så er en cykel jo også en meget god start på, at få fred i verdenen, så det kunne være jeg skulle smide sådan en på listen.
Gravatar #23 - Svindleren
9. jun. 2008 23:33
#22
et pr rulleskøjter og en grim t-shirt + shorts... så kan du nyde sommeren istedet for at sidde foran computerem... på den måde kan du få lidt sol samtidigt med at du evt får det godt med dig selv bagefter.... og folk vil kigge på dig... LÅÅL en nørd !!! :)

vgod nat...
Gravatar #24 - Dreadnought
10. jun. 2008 04:43
Anhængertræk.
Gravatar #25 - rackbox
10. jun. 2008 05:44
#24 Nårh ja... Han er jo jyde :)
Gravatar #26 - myplacedk
10. jun. 2008 08:18
25 skrev:
#24 Nårh ja... Han er jo jyde :)

Jeg snakkede faktisk engang med en københavner, som havde en "jydekrog". Han havde den udelukkende for at mindske risikoen for buler i bagkofangeren, og den havde faktisk reddet ham.
Gravatar #27 - The-Lone-Gunman
10. jun. 2008 08:21
#26

Så smarte er københavnere nemlig... det er klart bedre at smadre stellet på bilen og overføre mere kraft til kabinen i et sammenstød, end at kofangeren tager den del af stødet, som den er designet til.
Gravatar #28 - Dreadnought
10. jun. 2008 08:30
#27
Det kræver jo at skovlen bagved kører hurtigere end en selv.
Gravatar #29 - Jonasee
10. jun. 2008 08:32
#27

Vis det skal gå galt så skal det være fuldt ud
Gravatar #30 - rumagenten
10. jun. 2008 09:35
ja, eller et kørekort hvis du ikke har det, og hvis du har. Så en bil eller en motorcykel.
Gravatar #31 - myplacedk
10. jun. 2008 10:26
27 skrev:
det er klart bedre at smadre stellet på bilen og overføre mere kraft til kabinen i et sammenstød, end at kofangeren tager den del af stødet, som den er designet til.

Til småbuler er tippet nu godt nok. I stedet for at de to kofangere tager hver sin del af stødet, tager ham bagved det hele.

Ved større sammenstød vil jeg nu tro at bilen er designet fornuftigt nok til at deformationszoner osv. virker som de skal.
Gravatar #32 - buch
10. jun. 2008 10:56
Nu gør i jo lidt grin med anhængertræk. Men hvordan lever man uden sådan et?

Det er jo det samme som at bestille en pizza uden fyld!

Man kan godt høre at der er nogen der aldrig har været på auktion og kommet til at købe for meget, fordi det er så pisse billigt her i den rigtige del af Danmark!
Gravatar #33 - Dreadnought
10. jun. 2008 11:03
#32
Enten har man anhængertræk, eller også har ens forældre.
Gravatar #34 - XorpiZ
10. jun. 2008 11:28
#33

Og det skal helst være ens forældre. Der er få ting, der er mere ucharmerende end anhængertræk!
Gravatar #35 - myplacedk
10. jun. 2008 11:54
32 skrev:
Nu gør i jo lidt grin med anhængertræk. Men hvordan lever man uden sådan et?

Nemlig! Traileren er i øvrigt også god uden bilen. Jeg bruger den gerne som trillebør under havearbejdet. Man kan sgu tage meget i ét læs. Og bliver den for tung kan jeg jo bare spænde bilen for.


34 skrev:
Og det skal helst være ens forældre. Der er få ting, der er mere ucharmerende end anhængertræk!

Ah, det er så besværligt at være afhængig af forældrene til sådan nogle småting. Og så kan jeg altså ikke se noget ucharmerende ved et anhængertræk, men du kan jo montere et aftageligt træk. På nogle bilmodeller tror jeg slet ikke du kan se forskel så, i hvert fald er det langt mere diskret, når selve krogen ikke sidder der.
Gravatar #36 - The-Lone-Gunman
10. jun. 2008 11:55
32 skrev:
Nu gør i jo lidt grin med anhængertræk. Men hvordan lever man uden sådan et?

Det er jo det samme som at bestille en pizza uden fyld!


Man har også brug for trækket når man henter pizza.
Gravatar #37 - XorpiZ
10. jun. 2008 12:24
35 skrev:
Nemlig! Traileren er i øvrigt også god uden bilen. Jeg bruger den gerne som trillebør under havearbejdet. Man kan sgu tage meget i ét læs. Og bliver den for tung kan jeg jo bare spænde bilen for.


34 skrev:
Og det skal helst være ens forældre. Der er få ting, der er mere ucharmerende end anhængertræk!

Ah, det er så besværligt at være afhængig af forældrene til sådan nogle småting. Og så kan jeg altså ikke se noget ucharmerende ved et anhængertræk, men du kan jo montere et aftageligt træk. På nogle bilmodeller tror jeg slet ikke du kan se forskel så, i hvert fald er det langt mere diskret, når selve krogen ikke sidder der.


Njarh, man skal bare lade være med at have brug for den. Så længe man bor i sønderjylland, behøver man ikke en trailer for at køre til Tyskland og hente øl :D

Men kan da afsløre, at på min bil, ville det se forfærdeligt ud med en aftagelig krog. Det ville give et stort hul i bagkofangeren :/
Gravatar #38 - RHO
10. jun. 2008 12:39
#37 > vi kan så konkludere at du er elendig til at vælge bilmodel...

En bil uden træk er bare ikke anvendelig.
Gravatar #39 - MiniatureZeus
10. jun. 2008 12:57
Gravatar #40 - cazotaro
10. jun. 2008 13:32
Den film havde da ikke noget med anhængertræk at gøre? o.O
Gravatar #41 - Cloud02
10. jun. 2008 14:07
#38
Selvfølgelig er en bil uden træk ikke anvendelig... hvordan fanden vil den køre, hvis ikke den kan trække?
Gravatar #42 - holmen
10. jun. 2008 14:08
Jeg ville til hver en tid foretrække at have hængertræk på min bil.

3 af de sæt HT'ere jeg har haft gennem tiden er blevet hentet på trailer, da de ikke har kunnet ligge i bilen (Mazda 626 fra 1992).
Gravatar #43 - rackbox
10. jun. 2008 14:13
#39 hold nu op med at skrive irrelevante indlæg i vores tråd om anhængertræk...!
Gravatar #44 - vandfarve
10. jun. 2008 14:13
Vi kan altså konkludere, at MiniatureZeus skal imigrere til Sønderjylland, bede om jysk statsborgerskab, få sig en gammel bil og smække et anhængertræk på den, så kan kan stjæle halmballer fra naboen og hente billige øl i Tyskland?

Ak ja, så besværligt var det sgu ikke, da jeg blev student. Der fik vi bare et gavekort til boghandleren, og så var den ged barberet.
Gravatar #45 - XorpiZ
10. jun. 2008 15:22
#38

Jeg klarer mig nu ellers fint. Men ok, hvis man har behov for at køre haveaffald væk for konen eller skal transportere hendes IKEA-køb, er det vel fint nok.

Til os andre er det helt fint med en bil uden træk.
Gravatar #46 - Norrah
10. jun. 2008 15:30
Har set en dogde viper med anhængertræk.
Og campingvogn....
Gravatar #47 - myplacedk
10. jun. 2008 15:47
39 skrev:
Øhmm...?

Vi kan vel godt skifte emnet til hvorfor så mange flash-filer ikke kan håndtere widescreen...
Gravatar #48 - Norrah
10. jun. 2008 15:48
#47 ja egentlig, what gives? har ikke noget der er mindre wide end 16:10.... Og intet passer til det endnu...
tsk tsk..
Gravatar #49 - myplacedk
10. jun. 2008 16:10
48 skrev:
#47 ja egentlig, what gives? har ikke noget der er mindre wide end 16:10.... Og intet passer til det endnu...
tsk tsk..

Det burde være simpelt i det mindste at skjule skraldet i siderne. Jeg tror bare flash-folk slet ikke overvejer det.

Jeg har enda set effekten på 4:3-skærme, med mange toolsbars eller anden grund til at der "mangler" en del i højden.
Gravatar #50 - buch
10. jun. 2008 16:36
36 skrev:
32 skrev:
Nu gør i jo lidt grin med anhængertræk. Men hvordan lever man uden sådan et?

Det er jo det samme som at bestille en pizza uden fyld!


Man har også brug for trækket når man henter pizza.


Ja du har da vist aldrig set hvor store pizzaerne er her i Aalborg!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login