mboost-dp1

Stemning for freelance-samarbejde?

Gå til bund
Gravatar #1 - 3214N
4. jun. 2009 00:00
Jeg ville lige hvordan stemningen er herinde, for en eller anden form for samarbejde - primært indenfor IT og design.

Dette er jo ikke et jobopslag, så jeg mener ikke den hører til under "Jobs". Er der stemning for det, kan jeg efterfølgende lave et opslag der.

Vi er jo mange herinde, med hver vores baggrund og områder, men samlet set tror jeg vi holder et stort potentiale. Der er sikkert også mange der ikke har lyst/tid/overskud til et "joint venture".

Hvilken form for samarbejde? Hvordan?
Godt spørgsmål, det kommer vel an på hvad andre kan tilbyde. Men jeg forestiller mig at nogen står for kundekontakt, og andre står for produktion. Dem der deltager vil med fordel have et CVR nr., så de kan fakturere.

Som jeg skriver på min profil, kan jeg tilbyde:
CMS- og hjemmesideløsninger, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling m.v.

Lad mig høre hvad I siger til ideén, og send mig endelig en PM, eller skriv her i tråden.

Mvh
Brian
Gravatar #2 - 3214N
4. jun. 2009 06:01
Jeg ved ikke om det fremgår af ovenstående, men jeg tænker at der må være andre herinde, der er selvstændige eller freelancere, og kan se en fordel i et samarbejde.
Gravatar #3 - Anders Fedеr
4. jun. 2009 15:15
Du kan da godt skrive mig op for HTML, CSS, PHP og MySQL, samt basal administration af Linux og Windows. Vil dog mene at diverse jobsites nok er et bedre udgangspunkt hvis man vil i gang med noget profit-baseret.

Derimod kunne det måske være interessant hvis man kunne få gang i noget open source udvikling..
Gravatar #4 - 3214N
4. jun. 2009 16:54
Tak for dit indlæg Anders. Jeg har noteret dig på listen. Hvis du har yderligere info, skal du være velkommen at sende mig en PM.
Har du CVR og egne kunder? Og er du interesseret i samarbejde med mig som designer?

Jeg er også selv interesseret i open source, så det kunne måske være en mulighed.

Gravatar #5 - Windcape
4. jun. 2009 18:12
De fleste er voksne professionelle, som allerede HAR arbejde.
Gravatar #6 - fiskah
4. jun. 2009 20:02
Der er da absolut intet ved ovenstående der angiver, at 3214N eller Anders Feder er hverken børn eller uprofessionelle?
Gravatar #7 - Anders Fedеr
4. jun. 2009 20:18
Jeg vil var også lige ved at hoppe gennem skærmen og stikke Windcape en virtuel flad (j/k), men ved anden gennemlæsning tror jeg han mener at vi er "undtagelsen der bekræfter regelen".
Gravatar #8 - Windcape
4. jun. 2009 20:54
s/er/her/

Så giver en det mere mening. Jeg mente at der generelt ikke er særlig mange på dette her forum som ville være interasseret i den her slags.

Utrolig så meget en typo kan lave om på en sætning ;)
Gravatar #9 - 3214N
4. jun. 2009 21:06
Så var det at jeg ville høre om stemningen herinde.
Er der nogen der er interesseret, skal de bare give mig besked.
Gravatar #10 - gnаrfsan
4. jun. 2009 21:22
Jeg tror at min chef ville blive godt mobset, hvis jeg gjorde noget i den her retning, sry.

Ellers en god ide.
Gravatar #11 - 3214N
4. jun. 2009 21:41
Tak, glad for at du syntes det er en god ide.

Har vi da den samme målgruppe? Hvis vi ikke er konkurenter, har det vel ingen betydning?
Gravatar #12 - gnаrfsan
4. jun. 2009 21:51
#11: Det firma, jeg arbejder for har målgruppen: Nogen, der gider at betale for programmering.
Gravatar #13 - 3214N
4. jun. 2009 22:19
OK, der er nogen der ikke tager kunder ind, der har et budget på under 1 mill. Jeg taler af erfaring.

Gravatar #14 - 3214N
5. jun. 2009 10:51
Andre der er interesseret?
Gravatar #15 - zin
6. jun. 2009 10:23
Du kan skrive mig op som generel-gut. Jeg kan det meste, man kan sætte mig til ; Linux, Windows administration/support, databaser (basisk), DNS, DHCP, osv.
Mine stærke sider er;
Netværk, "sikkerhed" (er noget jeg aspirer, men jeg er bestemt ikke professionel), og ellers alt andet.
Jeg kan også bakse Bash-scripts og andet fusk. :-)
Bemærk dog at jeg p.t. er i arbejde og alt hvad jeg vil kunne kontribuere er på et frivilligt plan.
Gravatar #16 - 3214N
6. jun. 2009 16:37
Tak ZiN, jeg har skrevet dig op også.

Det skal lige nævnes, at jeg også har et dagjob, udover mit eget firma. Men derfor vil jeg altså alligevel gerne have kontakter til samarbejdspartnere.

Nogen der evt. vil kunne bruge mig som freelancer?
Gravatar #17 - D_V
6. jun. 2009 17:49
@3214N

Hvis du hopper forbi IRC (#newz.dk @ freenode), så vil jeg da gerne snakke med dig om et eventuelt samarbejde.
Har allerede en eksisterende kundebase, men mangler nogen kompetencer inden for design og lidt andre ting.
Gravatar #18 - 3214N
6. jun. 2009 18:41
Det lyder interessant, jeg sender dig en PM med kontaktoplysninger, så kan vi tage den derfra.

Mvh
Brian
Gravatar #19 - zin
7. jun. 2009 13:17
IRC ftw BTW. :-)
Gravatar #20 - BluepaiN
7. jun. 2009 20:19
Billedbehandling/manipulering og tildels også designs/koncepter af forskellig art.

Det er ikke et krav at der er noget profit i det - det er ligeså meget om det er sjovt, dét man laver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login