mboost-dp1

Søger nyt elektronisk musik!


Gå til bund
Gravatar #1 - Swankie
9. aug. 2009 17:54
Tjaa, jeg har en rimelig stor samling af hardstyle/harddance/techno tracks på min computer, men lige pt. føler jeg, at der skal noget nyt ind!

Hvis i kender noget godt musik (det behøver ikke at være hardstyle, eller techno, det skal bare som minimum indeholde en god opløftende melodi, også gerne lyrik)

For at i ikke skal skrive forgæves har jeg hørt alt med følgende kunstnere: D-block & S-te-Fan, The Prophet, Dj Zany, Technoboy (og næsten alle aliases med ham). Ran-D (næsten alt, men kom gerne :) )

Også hjemmelavet musik er velkommen!
Gravatar #2 - GormDK
9. aug. 2009 21:08
Jeg har ikke meget forstand på elektronisk musik, men for lige at få denne her tråd i gang nævner tre kunstnere, jeg godt kan lide:

Chemical Brothers - "Known for their live sets, they are pioneers of the big beat electronic dance genre which achieved mainstream popularity in the 1990s."




Electrojuice - to danske drenge på kun omkring 15 år, men ikke uden evner.

Deadmau5 - Mange af mine venner er vilde med ham; gav eftersigende en god koncert på roskilde i år.


http://www.youtube.com/user/UltraRecords#play/sear...
Gravatar #3 - Tumleren
9. aug. 2009 21:17
Benny Benassi? Du har sikkert hørt de mest kendte som Satisfaction, I Love My Sex etc., men der er virkelig også nogle fede, knap så kendte numre.

B-Complex er også meget godt synes jeg, noget israelsk (eller noget i det område) drum'n'bass

Trucha har postet et par gange herinde på newz, og må godt nok sige hans compilations er ret catchy

Ellers er der også [url= (drum'n'bass) og selvfølgelig David Guetta.

Men det er måske det lidt hårdere du er ude efter?

Desuden kan Drum & Bass Arenas podcast med The Risky bestemt også anbefales. Og [url= (Hospital Records har generelt bare nogle ret fede kunstnere hos sig)
Gravatar #4 - Maltheskalle
9. aug. 2009 21:51
Jeg stener p.t. rigtigt meget over lulu rouge. tjek albummet "Bless You" med fokus på [url=

kan også klart anbefale [url=http://www.last.fm/music/Yukio+Bergholdt'>http://www.last.fm/music/Yukio+Bergholdt

Ellers er det værd at nævne Gui Borretto, Heiko Voss, Micheal Mayer, Peaches.

Hvis man er til blogs vil jeg klart anbefale datasapiens

Det meste er minimal techno med dub undertoner, men når man lige er kommet ind i det, åbner der sig bare en ny verden bla bla bla. ...
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
9. aug. 2009 22:32
Jeg er normalt ikke så meget for nyere elektronisk musik, men [url= Snare[/url] er jeg blevet ret vild med.
Gravatar #6 - Rasmus064
10. aug. 2009 04:54
Normalt er "elektronisk musik" ikke lige mig.
The Entropy League havde et afsnit for et par uger siden der vist var en combo mellem Metal og Elektronisk.
http://www.metalinjection.net/podcasts/entropy-lea...
måske er der noget som du kan lide?
Gravatar #7 - Niklas H
10. aug. 2009 05:46
Når jeg ser de kunstnere du skriver du allerede har hørt, så tænker jeg straks "Showtek"! De har lavet noget rimelig godt musik, og har næsten en finger med i alt inden for hardstyle.
Gravatar #8 - PowerPatrick
10. aug. 2009 10:00
Newgrounds Audio Portal

Dér kan du finde hvad-som-helst af elektronisk musik og mere til, og alt der er blevet indsendt dertil er licenseret under Creative Commons.

Det er i hvert fald derfra jeg får min musik.
Du kan selv kigge lidt på min public playlist.
Gravatar #9 - Swankie
10. aug. 2009 18:58
Tak for svarene alle sammen! Jeg er dog mere til det lidt hårde inden for genren, men eller rigtigt gode numre i har disket frem. (:
Gravatar #10 - noramskull
10. aug. 2009 19:47
#1

Værs'go
http://www.fear.fm/splash

Her kan du høre alt det gode. Hvis du gerne vil støtte, så mener jeg at de laver nogle top40 albums for hver måned som kan erhverves på lovlig vis.

Så der selvfølgelig også mine personlige favoritter:
Headhunterz vs. Abject - Scantraxx Rootz
Showtek - Raver
Headhunterz - Rock civilization
Gravatar #11 - Armadodo
13. aug. 2009 15:39
Den tyske technoprins: Paul Kalkbrenner, (start evt. med hans "Berlin Calling OST", en samling af de helt klart fedeste numre!)

Der Dritte Raum, prøv at hør deres gamle numre, evt. Hale Bopp, De holder stadig! (lidt acid noget af det måske)

Gui Borattos "Chromophobia" er også en klassiker, især "Terminal" og "Gate 7"
(gentagelse :S)
Aril Brikha kunne måske også være en mulighed

Årh, kunne blive ved! - Men må lige have en sidste med...

Prøv nogle af Guy Gerber's gamle numre, start med at høre en
collab han har lavet med Chaim der hedder "My Space".

Sig til hvis noget er det falder i din smag, så kunne det lige uddybes noget mere, og der kunne komme flere forslag på bordet :D..
Gravatar #12 - Norrah
13. aug. 2009 17:08
Justice.
Ved godt det måske er lidt ude af din kategori, da det lyder godt..
*Host.
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
18. aug. 2009 09:41
16 bit lolitas
m83
Console
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login