mboost-dp1

SO survey 2019


Gå til bund
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
9. apr. 2019 22:31
Det er nemt at se hvorfor kvaliteten af spørgsmål har faldet så meget på SO over de sidste 10 år.

Cirka. 40% af brugerne er studerende, og det er under 25% som faktisk svare på spørgsmål. Så det er en forsvindende lille del af brugerne der faktisk svarer på spørgsmål.

iOS/Swift/Xcode sektionerne som jeg typisk frekventere er også storslemme med 3/4 af alle svar er inkorrekte og ofte dybt idiotiske. Med undtagelse af en håndful eksperter (der opfører sig som arrogante konger) er der næsten ingen tilbage der gider svare på spørgsmål.
Gravatar #3 - arne_v
14. apr. 2019 01:56
#2

Studerende kan godt være meget kompetente indenfor programmering.

Men jeg har en fornemmelse af at studerende i dag fordyber sig mindre end for 20 eller 30 år siden.
Gravatar #4 - Qw_freak
24. apr. 2019 10:51
Claus Jørgensen (2) skrev:
Med undtagelse af en håndful eksperter (der opfører sig som arrogante konger) er der næsten ingen tilbage der gider svare på spørgsmål.


Endnu et tegn på den generation af tech brugere som nu vokset op med hjælpen fra de folk der ikke kunne få meget hjælp.
Min tanke om det er at når tingene er gjort så "nemme" for de unge, så bliver de også langt mere sløsede med at give igen til samfundet samtidig med at man er sig selv nærmest meget mere end før!

jeg sammenholder det lidt med fænomenet hvor selv power brugere af teknologi stadig ikke har den fjerneste ide om hvordan tingene fungerer og det derfor stadig er "farmand" der skal komme og hjælpe med at sætte tingene op når standard instillingerne ikke slår til!
Gravatar #5 - arne_v
24. apr. 2019 13:38
#4

Ja. Man griner ofte lidt over al snakken om den digitale generation.

Man lærer faktisk ikke noget omkring IT ved at checke sociale medier 5 gange i timen på sin smartphone.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login