mboost-dp1

Skat stjæler penge!


Gå til bund
Gravatar #1 - awesome-o
27. nov. 2014 14:23
Hej Newz'ere.

Jeg håber der er nogle som er lidt klogere end mig på det her område, og evt. har noget erfaring.

I august flyttede min kæreste ind hos mig. Hun er 17 og får derfor ikke SU. I stedet fik hun så lovet af hendes social rådgiver i hendes kommune, at hun ville få omkring 900 kr om måneden ved noget ungdoms halløj fordi hun netop er under 18 og er flyttet. Desuden aftalte hendes mor at hendes børnepenge skulle sættes direkte ind på kærestens konto.

Det var selvfølgelig fedt så jeg ikke 100% skal sørge for hende økonomisk. Vi ventede men ingen penge kom. Hun fik en ny socialrådgiver(ny kommune) da hun flyttede hjem til mig. Vi tog kontakt til hende for at høre hvad der blev af pengene.

Vi fandt så ud af at fordi hendes mor er på kontanthjælp (pga. rygskade kan hun ikke arbejde), og skylder penge til regninger, skat, dr licens osv. har skat taget de penge der skulle gå til kæresten.

Hendes socialrådgiver undersøgte det så, og i dag fik vi at vide at pengene begynder at komme ind fra den 1. forhåbentlig, men pengene som skat tog er, ifølge hende, væk og kan ikke skaffes tilbage.

Det er alligevel en slat penge fra 1. august til 1. december.

Mit spørgsmål er så, kan skat godt tillade sig dette? Og kan det virkelig passe at hun ingen penge kan få?
Gravatar #2 - Hængerøven
27. nov. 2014 14:41
awesome-o (1) skrev:
Mit spørgsmål er så, kan skat godt tillade sig dette?


Det kommer helt an på hvordan de penge var "opsparet"

hvis hendes mor, ikke havde lavet en "ægte" børneopsparing, er pengene som sådan stadig hendes, og derfor er der hjemmel for at skat kan tage pengene.

er der derimod tale om en ægte børneopsparingskonto, er pengene barnets*


* Så hut jeg hvisker er en børneopsparing kun beskyttet op til et hvis beløb (30-40,000 tror jeg det er)

awesome-o (1) skrev:
Desuden aftalte hendes mor at hendes børnepenge skulle sættes direkte ind på kærestens konto.


Det lyder ikke som en børneopsparing, da den som udgangspunkt ville være i barnets navn.
Gravatar #3 - gramps
27. nov. 2014 14:50
awesome-o (1) skrev:
Mit spørgsmål er så, kan skat godt tillade sig dette? Og kan det virkelig passe at hun ingen penge kan få?


Tag kontakt til noget økonomisk rådgivning eller Forbrugerrådet Tænk. Meld dig ind i Forbrugerrådet Tænk, de kan helt sikkert hjælpe. Det koster 120 kr. for studerende (det håber jeg du eller din kæreste er). Det er helt sikkert mere kompetent rådgivning end hvad du kan få herinde.

Google-søgning: gratis økonomisk rådgivning til private

Forbrugerrådet Tænks gratis gældsrådgivning for socialt udsatte
Gravatar #4 - milandt
27. nov. 2014 14:57
gramps (3) skrev:
Det er helt sikkert mere kompetent rådgivning end hvad du kan få herinde.


Nu synes jeg du undervurderer newz.dk's brugere. Vi er alle eksperter i alt! Det må du ikke glemme.
Gravatar #5 - Vandmand
27. nov. 2014 15:44
Jeg tror ikke vi kan komme taet paa et fyldestgoerende svar med mindre du fremlaegger alle regnskaber og bilag i den her sag.
Gravatar #6 - awesome-o
27. nov. 2014 16:23
Hængerøven (2) skrev:
Det kommer helt an på hvordan de penge var "opsparet"

hvis hendes mor, ikke havde lavet en "ægte" børneopsparing, er pengene som sådan stadig hendes, og derfor er der hjemmel for at skat kan tage pengene.

er der derimod tale om en ægte børneopsparingskonto, er pengene barnets*


* Så hut jeg hvisker er en børneopsparing kun beskyttet op til et hvis beløb (30-40,000 tror jeg det er)

awesome-o (1) skrev:
Desuden aftalte hendes mor at hendes børnepenge skulle sættes direkte ind på kærestens konto.


Det lyder ikke som en børneopsparing, da den som udgangspunkt ville være i barnets navn.


Der har aldrig været nogen opsparing, da det har været meningen at de skulle gå direkte til kærestens konto. Men i stedet har kommunen sendt pengene til morens konto, hvorfra skat så har trukket dem for at dække hendes regninger.

Moren ville lige snakke med hendes socialrådgiver for at høre mere, for hun mente at man ikke måtte gøre sådan og hun har krav på de penge der var ment til hende.
Gravatar #7 - awesome-o
27. nov. 2014 16:25
gramps (3) skrev:
Tag kontakt til noget økonomisk rådgivning eller Forbrugerrådet Tænk. Meld dig ind i Forbrugerrådet Tænk, de kan helt sikkert hjælpe. Det koster 120 kr. for studerende (det håber jeg du eller din kæreste er). Det er helt sikkert mere kompetent rådgivning end hvad du kan få herinde.

Google-søgning: gratis økonomisk rådgivning til private

Forbrugerrådet Tænks gratis gældsrådgivning for socialt udsatte


Det var jo så det der var socialrådgiverens arbejde at få opklaret, men hun gav så op, og jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt at min kæreste ikke kan få hendes ungdomsunderstøttelse fordi hendes mor skylder penge væk
Gravatar #8 - spand-online
27. nov. 2014 16:30
Er det ikke børnepenge? ( ikke børneopsparing )
Uden at have nogen viden om det, synes jeg det lyder som om de tilbageholder pengene fordi moren skylder penge (løntilbagehold evt?). Børnepengene er jo netop et tilskud til hendes mor og derfor er det hendes penge tilbageholder, ikke din kærestes.
Med hensyn til de 900 penge, så har de vel bare glemt at hun skulle have dem, det har man da set før.

Igen det er rent gætteri fra min side :)
Gravatar #9 - thimon
27. nov. 2014 16:32
Skat har hjemmel til at inddrive gæld til det offentlige.

Hvis din kærestes mor har skyldt penge til det offentlige har skat modregnet hendes udbetalte kontanthjælp, således at hun afdrager på gælden.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=71150

Hvis din kærestes børneopsparing består i at din kærestes mor vil betale din kæreste et beløb hver måned som en form for børneopsparing, så tror jeg at Skat er lidt ligeglad med din kærestes "børneopsparing"/støttebeløb.


Jeg tror at det er kommunens fejl i denne sag, da skat har handlet som en inddrivelsesvirksomhed (inkasso) og trækker beløb af al indkomst på din kærestes mor konto. Kommunen skulle selvfølgelig havde sent pengene direkte til din kæreste direkte.

Jeg fandt denne side, som måske beskriver den situation som din kæreste er i.

Er du under 18 år - og ønsker du at flytte sammen med kæresten - skal du huske, at dine forældre fortsat har pligt til at forsørge dig. Det fremgår bl.a. af denne afgørelse (SM O-136-96):

"Det forhold, at en ansøger på 17 år efter uoverensstemmelse med sine forældre flyttede hjemmefra og tog ophold hos sin kærestes forældre, kunne ikke betragtes som en sådan ændring af hendes forhold, at hun var berettiget til kontanthjælp.
Ankestyrelsen lagde ved sin afgørelse til grund, at forældrene havde forsørgelsespligt over for hende, og at kontakten til forældrene var opretholdt efter flytningen. Der blev endvidere lagt vægt på, at ansøgers far havde tilkendegivet, at forældrene fortsat ville deltage i hendes forsørgelse."

http://home1.stofanet.dk/erikjappe/info/em-unge.ht... til unge under 18 å
Den er vist fra 1999, så ved ikke hvor relevant den er længere.

Umiddelbart ser det ud til at din kærestes mor stadig har forsørgerpligt over for hende, og at børnepenge som din kærestes mor får stadig bliver indsat på din kærestes mor konto.







Hvis børneopsparing havde været en børneopsparing oprettet i en bank (faktisk et pensionsdepot), så skulle pengene være din kærestes.

Der er noget generelt om børnesopsparing, indskud etc. og skattefradrag.
http://www.tax.dk/pjecer/boerneopsparing.htm
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2048447&vId=2...
Gravatar #10 - Slettet Bruger [391263379]
27. nov. 2014 17:32
17 år siger du? Er din kæreste single?

1. Hendes mor skylder penge.
2. Der findes ingen børneopsparing = Pengene er moderens.
3. Skat må tage pengene.
4. Moderen skal lære at betale hendes regninger.

The system works!
Gravatar #11 - OxxY
27. nov. 2014 18:05
kæreste single

>_<
Gravatar #12 - holmen
27. nov. 2014 18:15
ikke for at være fordømmende eller noget i den retning, men var det ikke en ide din kæreste begyndte at køre med aviser? Eller smider cheeseburgere over disken på McD eller noget i den retning?
Ikke at man ikke må få hvad man er breittiget til, men det at modtage penge fra det offentlige behøver ikke ligestilles med retten til at ytre sig, eller noget i den stil.
Den formulering med, at hun er under 18, og derfor ikke får SU, men i stedet får noget andet fra det offentlige, skær i mine øjne når jeg læser det. Hvis du og din kæreste vil bo sammen, hvorfor arbejder hun så ikke for det?
Nu er X antal mennesker involveret i det, på newz.dk, for at afklare hvad hun har ret til. hun har ret til at tjene sine egen penge, man får frikort når man er 13 år gammel.

Kom nu. I kan nok godt selv. Hvis i prøver. Jeg har ikke oplevet det selv, men jeg savner godt nok dengang man samlede forråd til vinteren, og de dovne døde af kulde og sult...
Gravatar #13 - Vandmand
27. nov. 2014 18:38
holmen (12) skrev:
...ikke for at være fordømmende eller noget... ....men jeg savner godt nok dengang man samlede forråd til vinteren, og de dovne døde af kulde og sult...


Javel. Jeg vil maaske ikke straekke den helt saa langt som dig, men er dog en smule enig.

awesome-o (1) skrev:
Det var selvfølgelig fedt så jeg ikke 100% skal sørge for hende økonomisk.


Man finder det en smule soergeligt at kaeresten ikke er i stand til at bidrage overhovedet. Men med det sagt, er det dog dybt foruroligende hvis den ansatte ved kommunen har lovet saadan en foranstaltning, og det saa ikke bliver til noget alligevel.
Gravatar #14 - zymes
27. nov. 2014 19:12
Vandmand (13) skrev:
Men med det sagt, er det dog dybt foruroligende hvis den ansatte ved kommunen har lovet saadan en foranstaltning, og det saa ikke bliver til noget alligevel.

Hvis hun kommer fra kommune A, kan hun vel egentlig ikke love hvad der vil ske, når hun flytter ind ved kæresten i kommune B.
Men ja, jeg stemmer på "find noget 'rigtig' vejledning" :)
Gravatar #15 - Hængerøven
27. nov. 2014 19:32
Havde ikke lige fanget at der var tale om børnepenge.

I så fald, er løbet kørt. "Børnepenge" er en ydelse til forsøgeren, ikke barnet, og de penge har derfor aldrig været andre end moderens.

zymes (14) skrev:
kan hun vel egentlig ikke love hvad der vil ske


Hun kan i det hele taget ikke love noget. Det kræver en ansøgning at få pengene udbetalt til andre end moderen, og sådan en ansøgning ville aldrig kunne ende med at en kæreste ville få ydelsen udbetalt.

Børne og unge ydelser er til familier med unge under 18, ikke kærester der bor sammen hvor den ene er ung under 18.
Gravatar #16 - awesome-o
28. nov. 2014 00:40
holmen (12) skrev:
ikke for at være fordømmende eller noget i den retning, men var det ikke en ide din kæreste begyndte at køre med aviser? Eller smider cheeseburgere over disken på McD eller noget i den retning?
Ikke at man ikke må få hvad man er breittiget til, men det at modtage penge fra det offentlige behøver ikke ligestilles med retten til at ytre sig, eller noget i den stil.
Den formulering med, at hun er under 18, og derfor ikke får SU, men i stedet får noget andet fra det offentlige, skær i mine øjne når jeg læser det. Hvis du og din kæreste vil bo sammen, hvorfor arbejder hun så ikke for det?
Nu er X antal mennesker involveret i det, på newz.dk, for at afklare hvad hun har ret til. hun har ret til at tjene sine egen penge, man får frikort når man er 13 år gammel.

Kom nu. I kan nok godt selv. Hvis i prøver. Jeg har ikke oplevet det selv, men jeg savner godt nok dengang man samlede forråd til vinteren, og de dovne døde af kulde og sult...
+ andre

hun har asbergers syndrom, så hun har ikke den vilde mulighed for at både overskue skole og et evt. arbejde. hun havde nu selv sagt hun gerne ville finde et arbejde i sommerferien men der er stadig noget tid til.

men det var nu heller ikke pointen med denne post, at jeg skulle forsvare hende mht. hvorfor hun ikke har et fritidsarbejde
Gravatar #17 - awesome-o
28. nov. 2014 00:44
SlettetBruger (10) skrev:
17 år siger du? Er din kæreste single?

1. Hendes mor skylder penge.
2. Der findes ingen børneopsparing = Pengene er moderens.
3. Skat må tage pengene.
4. Moderen skal lære at betale hendes regninger.

The system works!


Det er ikke børnepenge. Dem har jeg opgivet at få. Det er de penge som burde være kommet direkte ind på kærestens konto, som ungdomsydelse fordi hun er flyttet hjemmefra. Det eneste moderen har med det at gøre er at hun skal skrive under på at kæresten godt må modtage dem, da hun er under 18 og ikke selv må tage beslutninger :P. Så er det jo på ingen måde morens penge. right?
Gravatar #18 - awesome-o
28. nov. 2014 00:47
zymes (14) skrev:
Hvis hun kommer fra kommune A, kan hun vel egentlig ikke love hvad der vil ske, når hun flytter ind ved kæresten i kommune B.
Men ja, jeg stemmer på "find noget 'rigtig' vejledning" :)


Det var hendes social rådgiver som sagde at hvis hun flyttede herud, så ville det udløse at hun kunne få sagt ydelse, så det ville være lidt mærkeligt. Men hun får jo også ydelsen fra december af, forhåbentlig, efter kommunen har snølet sig til at opdatere hvem pengene skal gå til.

Det var de penge som skat havde støvsuget op fra moderens konto som jeg var utilfreds med at vi ikke kunne få tilbage :P

Moderen kontakter hendes rådgiver i morgen, og så håber jeg hun kan fortælle noget mere spændende end kærestens rådgiver som har fri torsdag og fredag ikke kan kontaktes i weekenden, og sidder i mødes mandag til onsdag's svar: de er ude af systemet nu så jeg kan ikke gøre noget.

ja, jeg syntes ikke så meget om hende lige pt -.-
Gravatar #19 - Claus Jørgensen
28. nov. 2014 02:30
Så vidt jeg husker er muligt at få SU hvis man er under 18, men det kræver speciel dispensation. (Typisk hvis man er 17 eller lign. og i en speciel situation, som den der nævnes her)

Hvis man samtidigt har et permanent handikap, som f.eks. aspergers, kan man ydermere få højere SU. Der kræves dog bevis fra en psykiater ved psykiske sygdomme.

Jeg vil anbefale at snakke med en studievejleder om muligheden for dispensation.
Gravatar #20 - thimon
28. nov. 2014 09:59
Er det noget lignende dette?
http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-419....


Såfremt hun skal flytte hjemmefra, kan jeg kun se, at det kan blive på en kostskole, eller såfremt hun trænger til særlig støtte efter serviceloven, ungdomspension, ungdomshybel eller lignende.

Såfremt hun i øvrigt er velfungerende, er hun ikke omfattet af servicelovens bestemmelser om foranstaltninger overfor børn og unge.

Gravatar #21 - thimon
28. nov. 2014 10:07
awesome-o (16) skrev:
holmen (12) skrev:
ikke for at være fordømmende eller noget i den retning, men var det ikke en ide din kæreste begyndte at køre med aviser? Eller smider cheeseburgere over disken på McD eller noget i den retning?
Ikke at man ikke må få hvad man er breittiget til, men det at modtage penge fra det offentlige behøver ikke ligestilles med retten til at ytre sig, eller noget i den stil.
Den formulering med, at hun er under 18, og derfor ikke får SU, men i stedet får noget andet fra det offentlige, skær i mine øjne når jeg læser det. Hvis du og din kæreste vil bo sammen, hvorfor arbejder hun så ikke for det?
Nu er X antal mennesker involveret i det, på newz.dk, for at afklare hvad hun har ret til. hun har ret til at tjene sine egen penge, man får frikort når man er 13 år gammel.

Kom nu. I kan nok godt selv. Hvis i prøver. Jeg har ikke oplevet det selv, men jeg savner godt nok dengang man samlede forråd til vinteren, og de dovne døde af kulde og sult...
+ andre

hun har asbergers syndrom, så hun har ikke den vilde mulighed for at både overskue skole og et evt. arbejde. hun havde nu selv sagt hun gerne ville finde et arbejde i sommerferien men der er stadig noget tid til.

men det var nu heller ikke pointen med denne post, at jeg skulle forsvare hende mht. hvorfor hun ikke har et fritidsarbejde


Læser din kæreste på en ungdomsuddannelse som Gymnasie, HTX etc.

og vil det her være en lignende situation? Dette er fra 2011 og reglerne er måske siden da. Her ser det ud som at børnepengene i stedet bliver udbetalt til barnet som er flyttet hjemmefra.
http://flytte-hjemmefra-guide.dk/flytningen/flytte...

Hvis dig og dine forældre er enige om, at det ikke fungerer at have dig boende hjemme mere, så kan socialforvaltningen sørge for, at du får udbetalt den familieydelse (de såkaldte børnepenge), som din familie ellers får. Du kan også få råd og anden økonomisk hjælp fra socialforvaltningen.
Gravatar #22 - awesome-o
28. nov. 2014 12:01
thimon (21) skrev:
awesome-o (16) skrev:
holmen (12) skrev:
ikke for at være fordømmende eller noget i den retning, men var det ikke en ide din kæreste begyndte at køre med aviser? Eller smider cheeseburgere over disken på McD eller noget i den retning?
Ikke at man ikke må få hvad man er breittiget til, men det at modtage penge fra det offentlige behøver ikke ligestilles med retten til at ytre sig, eller noget i den stil.
Den formulering med, at hun er under 18, og derfor ikke får SU, men i stedet får noget andet fra det offentlige, skær i mine øjne når jeg læser det. Hvis du og din kæreste vil bo sammen, hvorfor arbejder hun så ikke for det?
Nu er X antal mennesker involveret i det, på newz.dk, for at afklare hvad hun har ret til. hun har ret til at tjene sine egen penge, man får frikort når man er 13 år gammel.

Kom nu. I kan nok godt selv. Hvis i prøver. Jeg har ikke oplevet det selv, men jeg savner godt nok dengang man samlede forråd til vinteren, og de dovne døde af kulde og sult...
+ andre

hun har asbergers syndrom, så hun har ikke den vilde mulighed for at både overskue skole og et evt. arbejde. hun havde nu selv sagt hun gerne ville finde et arbejde i sommerferien men der er stadig noget tid til.

men det var nu heller ikke pointen med denne post, at jeg skulle forsvare hende mht. hvorfor hun ikke har et fritidsarbejde


Læser din kæreste på en ungdomsuddannelse som Gymnasie, HTX etc.

og vil det her være en lignende situation? Dette er fra 2011 og reglerne er måske siden da. Her ser det ud som at børnepengene i stedet bliver udbetalt til barnet som er flyttet hjemmefra.
http://flytte-hjemmefra-guide.dk/flytningen/flytte...

Hvis dig og dine forældre er enige om, at det ikke fungerer at have dig boende hjemme mere, så kan socialforvaltningen sørge for, at du får udbetalt den familieydelse (de såkaldte børnepenge), som din familie ellers får. Du kan også få råd og anden økonomisk hjælp fra socialforvaltningen.


+ andre - igen :P

det er ikke om hvorvidt hun kan få pengene, hun har fået ja og de skulle ankomme her den 1.

det er de penge skat tog fra morens konto der var tiltænkt kæresten, fra 1. august til og med 1 november.

problemet ligger i at de kom til morens konto, men i stedet skulle have været direkte til kærestens, og skat har taget pengene som om det var morens, og nu kan kæresten så ikke få lov til at få dem.
Gravatar #23 - milandt
28. nov. 2014 12:28
Jeg ville ikke mene at Skat har gjort noget forkert. Moren må finde de penge et andet sted, så hun kan betale pengene tilbage til din kæreste.
Gravatar #24 - gramps
28. nov. 2014 12:35
awesome-o (22) skrev:
problemet ligger i at de kom til morens konto, men i stedet skulle have været direkte til kærestens, og skat har taget pengene som om det var morens, og nu kan kæresten så ikke få lov til at få dem.


Hvis de kommer ind på din mors konto vil jeg mene at Skat er i god tro med hensyn til at trække pengene.

Medmindre, åbentlyst, at børnepengene tidligere var en essentiel del af husholdningen, og din kærestes mor ikke kan få enderne til at hænge sammen uden -- men den situation er vi vist ikke ude i.
Gravatar #25 - arne_v
28. nov. 2014 20:01
Hvis pengene juridisk tilhører datteren og er blevet indsat på morens konto ved en fejl (en fejl som hverken skyldes moren eller datteren), så kan jeg ikke se at skat har ret til at tilbageholde pengene. Datteren må have krav på at få pengene af kommunen. Og kommunen må have krav på at få pengene tilbage fra skat. Man får ikke ret til penge som man har fået ved en fejl.

Forudsat at det forholder sig som oplyst.

Gravatar #26 - arne_v
28. nov. 2014 20:05
#25

Analogi: din arbejdsgiver sender din løn til din nabos bankkonto ved en fejl. Det er ikke dit problem - din arbejdsgiver skylder dig stadig din løn og skal betale - og din arbejdsgiver kan kræve pengene tilbage fra din nabo.
Gravatar #27 - milandt
28. nov. 2014 20:08
#25 Lad os hypotetisk sige at der stod nogle penge på morens konto i forvejen, som var tiltænkt til at betale regninger med. Så modtager moren nogle ekstra penge hun ikke er berettiget til. Skat trækker et beløb fra morens konto, der nu betyder at efter moren har betalt sine regninger, så har moren ikke råd til at betale pengene til datteren.

Er det Skats problem?

Det vil nok være svært at påvise præcis hvilke elektroniske penge Skat har taget?
Gravatar #28 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. nov. 2014 20:48
Total off topic ...

Moren? Er det overhovedet et rigtigt ord?
Gravatar #29 - Vandmand
28. nov. 2014 20:59
PHP-Ekspert Thoroughbreed (28) skrev:
Total off topic ...

Moren? Er det overhovedet et rigtigt ord?


Jvf. retskrivningsordbogen er det.
Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. nov. 2014 21:06
Vandmand (29) skrev:
Jvf. retskrivningsordbogen er det.


Tænk. Jeg troede stadig, at man skulle sige moderen/faderen ... Nå, jaja
Gravatar #31 - arne_v
28. nov. 2014 21:37
#27

Nu mener jeg ikke at skat laver periodiske check af balance på konti og får banken til at sende dem penge. Det er der næppe lovhjemmel til. Skat har en aftale med dem der administrerer kommunernes udbetaling om at de tilbageholder penge fra udbetaling. Så der vil ikke være tvivl om at skat har taget de penge som skulle være gået til datteren.

Selvom det hypotetisk have været som du tror, så ville skat ikke kunne kræve pengene, hvis moderen ikke har råd til at få trukket de penge.

[skat har faktisk i en del tilfælde trukket penge som folk ikke havde råd til at undvære, men det er ikke korrekt - og hvis sagen føres gennem retssytemet vil skat tabe i sidste ende]

Og selvom det ikke havde været sådan så skulle kommunen stadig betale til datteren og moren ville bare have konverteret gæld til skat til gæld til kommunen.

Stadig forudsat at alt er som oplyst.
Gravatar #32 - Mnc
29. nov. 2014 12:54
arne_v (25) skrev:
Hvis pengene juridisk tilhører datteren og er blevet indsat på morens konto ved en fejl (en fejl som hverken skyldes moren eller datteren), så kan jeg ikke se at skat har ret til at tilbageholde pengene. Datteren må have krav på at få pengene af kommunen. Og kommunen må have krav på at få pengene tilbage fra skat. Man får ikke ret til penge som man har fået ved en fejl.

Forudsat at det forholder sig som oplyst.


+1

Sådan mener jeg også at det virker.

Var der ikke noget nyhedshalløj (EB agtigt) for nyligt om en bank som havde tilbageholdt nogle penge de ikke havde "hjemmel" til?
De blev beordret til at aflevere dem igen. (Men gjorde det ikke.)
Gravatar #33 - Magten
29. nov. 2014 17:11
arne_v (25) skrev:
Hvis pengene juridisk tilhører datteren og er blevet indsat på morens konto ved en fejl (en fejl som hverken skyldes moren eller datteren), så kan jeg ikke se at skat har ret til at tilbageholde pengene. Datteren må have krav på at få pengene af kommunen. Og kommunen må have krav på at få pengene tilbage fra skat. Man får ikke ret til penge som man har fået ved en fejl.

Forudsat at det forholder sig som oplyst.
Det lyder mere som om pengene er sat til udbetaling til moren som derefter skulle overføre dem til datteren, og så har skat ikke noget problem med at tilbageholde dem.
Skulle de stå til udbetaling hos datteren kan jeg ikke se hvordan skat på nogen måde skulle kunne tilbageholde dem. Men kan man overhovedet få børnepenge udbetalt på den måde?
Gravatar #34 - Skak2000
30. nov. 2014 16:50
Hele problemet her er morens økonomi, hvilket flere allerede har framhævet.

Teknisk set bør moren overføre pengene til datterens konto, hvorefter hun overføre pengene til morens konto?

Gravatar #35 - milandt
30. nov. 2014 17:14
Skak2000 (34) skrev:
Teknisk set bør moren overføre pengene til datterens konto, hvorefter hun overføre pengene til morens konto?


say what?
Gravatar #36 - Skak2000
30. nov. 2014 17:56
#35

let me fix that.
Teknisk set bør moren overføre pengene til datterens konto, hvorefter hun overføre pengene til kæresten konto?]
Gravatar #37 - HarryJohnson
5. maj 2022 10:14
När det kommer till nöje, så försöker jag alltid att hitta någonting intressant. På senaste så har jag spelat online casinos om jag har möjligheten och viljan efter mitt jobb. Jag väljer det bästa casinot på https://casinofia.se/ och den här sidan med toppen av de bästa casinos har aldrig gjort mig besviken. Det är väldigt bekvämt när allt det bästa är samlat på en plats.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login