mboost-dp1

Sjove sygedomme - de dybeste hemmeligheder

Gå til bund
Gravatar #151 - Fjolle
20. apr. 2010 08:49
Damn.. så meget vrede..
Gravatar #152 - Dreadnought
20. apr. 2010 08:50
Quincke's Ødem eller mere specifikt: Hereditært Angioødem type II.
Pilondal cyste. Jeg har været under kniven tre gange pga. det.
Gravatar #153 - LinguaIgnota
20. apr. 2010 08:51
Buddha skrev:
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Gravatar #154 - Elskov
20. apr. 2010 08:53
LinguaIgnota (153) skrev:

I love you <3 men ikke lige så meget som jeg elsker Yoda <33
Gravatar #155 - Elskov
20. apr. 2010 08:54
Fjolle (151) skrev:
Damn.. så meget vrede..

Ja... det kommer ellers meget sjældent til udtryk..
Gravatar #156 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 09:05
ZiN (148) skrev:
#146: Hvad så med skizofreni og lignende lidelser der ikke kan kureres?

Frem med defekt-stemplen og sende dem til bornholm ^^ Nu kender jeg ikke så meget til Skizo. :) Ville hellere se på HVORFOR man får det.. hvor stammer det fra, etc. Men hey, der er tilfælde hvor forkert QiGong har været skyld i forskellige sygdomme, heriblandt skizo. og personligt fik jeg selv en infektion i tungen fordi jeg for tidligt startede på dét lukkede kredsløb :) Så hvem ved, der er også eksempler på at det har kunne hjælpe mod det ;)

Elskov (150) skrev:
#146 - jeg er syg, fordi det er på mode? Jeg ville tusind gange hellere være en kedelig, grå, gennemsnitlig tøs, som ingen lagde mærke til, end ikke at kunne klare en hverdag selv

Nej det er ikke hvad jeg mente. Jeg mener at folk snakker om sygdomme og diverse som om de acceptere det :S Der var engang hvor man blev stemplet groft som "damaged goods" hvis man viste tegn på svaghed. nu er det "normalt" for "hey, vi tager da bare nogen piller"

^^ stille og rolig nu trunte, og lyt til onkel lingu.

Find mig et sted hvor man kan samle sådan en deppression op, så kan jeg "lære hvad jeg skal tale om"

Anyhow, problemet ligger ikke i hvordan man kommer af med en depression, men hvordan man undgår at komme ind i én :)
Gravatar #157 - Elskov
20. apr. 2010 09:11
SlettetBruger (156) skrev:
Jeg mener at folk snakker om sygdomme og diverse som om de acceptere det :S Der var engang hvor man blev stemplet groft som "damaged goods" hvis man viste tegn på svaghed. nu er det "normalt" for "hey, vi tager da bare nogen piller"

Acceptere er ikke det samme som at mene, at det er noget godt. Men man er nødt til at indse og acceptere, at det er et stort problem, for at komme ud af det. Åbenhed er vejen frem i stedet for, at det fortsat skal være et tabu. Jeg har ikke noget imod, at fortælle om, hvad jeg fejler, for hvis flere gør det, kan det være, at man hen ad vejen slipper for den meget normale "du er en freak"-holdning. Men jeg ved da godt, at risikoen er at høre på folk som dig.

SlettetBruger (156) skrev:
Anyhow, problemet ligger ikke i hvordan man kommer af med en depression, men hvordan man undgår at komme ind i én :)

True that, men fx i mit tilfælde aner jeg faktisk ikke rigtigt, hvad der triggede det. Men ja, emnet skal undersøges meget, meget mere.

Og jeg vil meget gerne tage det roligt, men kan du ikke se, hvor meget dine udtalelser provokerer?
Gravatar #158 - zin
20. apr. 2010 09:37
#156:
Du kan jo eventuelt hygge dig med lidt læsning.
De, jeg kender, der har skizofreni, skal tage medicin for ikke at få udbrud og fungerer derfor som relativt normale mennesker. Får de ikke deres medicin, dog... Så går de grassat.
Gravatar #159 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 09:39
til de kære, nærtagene kvinder...

:) Jeg kunne ligesåvel påstå at i var snæversynede, det kommer alt sammen an på hvorfra og hvordan man kigger. Min "religion" og min levestil har lært mig man fint kan klare sig uden medicin. og det har fået mig til at tænke ned om de mennesker der sluger piller og medicin for at slippe af med en influensa bare svagt hurtigere end os andre... Sådan er JEG bar.
Jeg har erfaret og læst utallige eksempler på hvordan -diverse- kureres uden brug af medicin. Så hvorfor er JEG snæversynet fordi I mener piller er salvation?

Depression starter og slutter ét sted, og det er i hovedet. Det eneste pillerne gør er at gemme skidtet af vejen. Hvis man vil det til livs så er der ikke andet for, end at gribe skovlen og finde ud hva fuck der gik galt.

Og nu i dit tilfælde siger du selv du ikke ved hvordan det startede :-) så er det nok der "pillen" der viser vejen ud - ligger.

Elskov (157) skrev:
Acceptere er ikke det samme som at mene, at det er noget godt. Men man er nødt til at indse og acceptere

Acceptere er måske så meget sagt :) Men man skal også passe på, hvad og hvordan man tænker om det, for én to tre så gør kroppen det værre end det er :-) man skal ikke undervurdere hvad kroppen er i stand til at gøre uden man ved det, eller kan kontrollere.

Elskov (157) skrev:
Og jeg vil meget gerne tage det roligt, men kan du ikke se, hvor meget dine udtalelser provokerer?

Jo sagtens :P holder mig til at udtrykke mig på nettet hvor der er minimal chance for at folk putter mig på spyd ^^ Min manglende forklarings-evne gør det hele meget sort/hvidt.

Elskov (157) skrev:
Åbenhed er vejen frem i stedet for, at det fortsat skal være et tabu

Enig til en hvis grad :) men man skal passe på det ikke UBEVIDST bliver gjort til noget for at få opmærksomhed/medlidenhed. For så kan man ryge ud i noget nocebo.

Elskov (157) skrev:
Men jeg ved da godt, at risicisen (stav.dk?) er at høre på folk som dig.

^^ Sry, vi findes desværre, og erkender os det måske er helt korrekt iforhold til "religionen" at pådutte folk at de er sørgelige ^^ men jeg er ung endnu ;P
Gravatar #160 - terracide
20. apr. 2010 09:40
Newz.dk er nu officielt Skvat.dk, med alle de bovlamme eksistenser der render rundt herinde....
Gravatar #161 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 09:41
#158, well thank you.

Gravatar #162 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 09:43
Nu er depression altså konsekvensen af noget fysisk..........nemligt manglende serotonin.
Gravatar #163 - Kris
20. apr. 2010 09:44
SlettetBruger (159) skrev:
til de kære, nærtagene kvinder...
Så hvorfor er JEG snæversynet fordi I mener piller er salvation?

Fordi du nægter at indse at der er andre veje end kun din egen. Jeg synes det da er fedt hvis du kan leve et helt liv uden piller, kudos og en rød kappe skal du da ha.
Men som med alle andre "religioner" så mener jeg helt grundlæggende at man skal kunne acceptere at andre mener anderledes og at verdenen ikke kun er sort/hvid.
At der findes andre mennesker derude som ikke oplever tingene på samme måde som dig, som ikke bare kan hoppe op på cyklen og være fri for deres baggage.
Den mening som du kommer til udtryk med viser snævertsynethed, ikke fordi du har en anden mening, ikke fordi du ikke spiser piller, men udelukkende fordi du kun vil høre på dig selv og mener at du er den eneste i hele verden som har den rigtige løsning.
Gravatar #164 - Woller
20. apr. 2010 09:58
Dreadnought (152) skrev:

Pilondal cyste. Jeg har været under kniven tre gange pga. det.

4 gange her :/
Gravatar #165 - Elskov
20. apr. 2010 09:59
Det der med at leve uden piller osv, og lade kroppen ordne det selv... det prøvede jeg de første par år, for der fik jeg ingen behandling whatsover. Og det er de værste år af mit liv. Kan ikke se, hvorfor du har et problem med noget, der kan hjælpe nogle mennesker til at få det bedre. Jeg synes det er pissefedt, at du lever som du gør uden problemer. Men det er ret fundamentalistisk, at vi andre skal gøre det samme. Og det med at tage fat i problemet i stedet for bare at sluge piller. Det er noget du tænker dig til. Og du ignorerede fuldtændigt, hvad jeg skrev om det tidligere. At dulme symptomerne gør det desuden mange gange nemmere, at kæmpe mod problemet.
Gravatar #166 - zin
20. apr. 2010 10:20
#160: Show up or shut up, please.
Gravatar #167 - Elskov
20. apr. 2010 10:31
terracide (160) skrev:
Newz.dk er nu officielt Skvat.dk, med alle de bovlamme eksistenser der render rundt herinde....

perfekte terra, der intet fejler nogensinde <3 :D
Gravatar #168 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 10:50
moveax1ret (162) skrev:
nemligt manglende serotonin.

Spis nogen flere bananer? =3

Kris (163) skrev:
Fordi du nægter at indse at der er andre veje end kun din egen.

Er ikke agnost, men i den her tråd synes jeg der er fortalere nok for begge sider til at jeg godt kan nøjes med at promovere min :)

Kris (163) skrev:
At der findes andre mennesker derude som ikke oplever tingene på samme måde som dig, som ikke bare kan hoppe op på cyklen og være fri for deres baggage

Enig, ved nogen mennesker kræver det lidt mere work. Men jeg intet er umuligt..

Kris (163) skrev:
Den mening som du kommer til udtryk med viser snævertsynethed, ikke fordi du har en anden mening, ikke fordi du ikke spiser piller, men udelukkende fordi du kun vil høre på dig selv og mener at du er den eneste i hele verden som har den rigtige løsning.

Det tager jeg til efterretning :)
Men i depressions tilfælde; vestisk medicin kurere det ikke, men hjælper dig til at håndtere den hvis du ikke selv er stærk nok. Kuren kommer indefra :)
Gravatar #169 - Fjolle
20. apr. 2010 11:06
SlettetBruger (168) skrev:
Kuren kommer indefra :)

Det gør pillernes effekt også...
Gravatar #170 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:13

Der er en smule tryptofan i bananer, der kan hjælpe med at genopbygge serotonin da det er en precursor til det, men hvis at serotonin receptorernes affinitet er nedsat pga. depression gør det absolut ingen forskel.

Iøvrigt skal du spise så mange bananer at du ville dø af overspisning for at det har nogen effekt.

Det er endnu en af de der kvalmende "ugebladets søndags/kost og helse" skrøner. JEG BRÆKKER MIG!!!!!
Gravatar #171 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:15
Jeg reagerer virkeligt stærkt på dette emne da jeg ikke ved noget værre end folk der fraråder folk medicinsk behandling uden at vide en fucking ting om det.

En bekendt af mig droppede kemo for at prøve noget akupunktur/homøtapi pis og døde af det.

og inden i siger at kræft og depression ikke kan sammenlignes vil jeg indskyde at begge dele kan lede til døden.
Gravatar #172 - Fjolle
20. apr. 2010 11:15
moveax1ret (170) skrev:
serotonin receptorernes affinitet er nedsat pga. depression gør det absolut ingen forskel.

Sagde du ikke lige før at serotonin var grunden til depression?

Og kan man smide al slags depression i en boks?
Gravatar #173 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:18

Mangel på serotonin ja.

Og nej, man kan ikke smide alt i en boks.
Gravatar #174 - Fjolle
20. apr. 2010 11:19
Så man får depression pga. mangel på serotonin, og man kan ikke optage serotonin pga. depression. Det er sku en ond cirkel :(
Gravatar #175 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 11:20
Dunno ^^ det var lige banan jeg fik øje på på wiki :P

moveax1ret (171) skrev:
En bekendt af mig droppede kemo for at prøve noget akupunktur/homøtapi pis og døde af det.

Enhver anden hippie ville sige "han har sikkert ikke troet nok på det"

Holder mig fra at udtale mig omkring kræft :P
Gravatar #176 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:20

Excactemundo!!! Det var en meget interesant artikel om netop den problemstilling i illustreret videnskab for nogle år siden.

Det er derfor at SSRI kan være gode til at bryde den onde cirkel.
Gravatar #177 - Tage
20. apr. 2010 11:23
Min bugspytkirtels beta-celler valgte for 3 år og 11 måneder siden at begå kollektivt selvmord, så jeg kunne indkassere et styks kronisk sygdom på den konto. Det er jeg efterhånden gået hen og blevet lidt træt af...
Gravatar #178 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:29
Jeg har epilepsi og psoreasis.

De fandt først ud af jeg havde epilepsi da jeg var 24, jeg havde levet med uopdagede natlige anfald i 6 år op til da.
Forestil jer ikke at få rem søvn i 6 år....... Jeg kunne falde i søvn på 2 minutter og måtte powernappe på toiletter i smug.
Gravatar #179 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:40
Jeg havde i mange år vidst der var et eller andet helt galt med min søvn- det kunne ikke passe at jeg altid var træt i løbet af dagen og frisk om natten.

Altså sygeligt træt, kunne falde i søvn midt i en samtale.

Jeg opdagede at det ingen forskel gjorde hvor meget jeg sov om natten, og ofte lå jeg søvnløs en hel nat.
Det bliver kedeligt i længden, så havde altid videnskabelige foredrag kørende til stor irration for min kæreste.

Hele mit liv var faktisk centreret omkring min søvn, og jeg prøvede ALT. Intet virkede.

Så fik jeg mit første full blown epileptiske anfald, og fik så medicin mod det.

Jeg kan stadigtvæk have en dårlig nats søvn, men nu er det bare ganske almindeligt søvnbesvær, ikke 8 timer uden REM søvn igen og igen og igen.
Gravatar #180 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 11:50
Ikke for at træde i foromtalte omstændigheder:

How to do the Qi exercise against epilepsy

http://www.livestrong.com/article/25351-qigong-exe...

og ikke for at gentage mig selv: det her virker ikke hvis man ikke tror på det :P

Gravatar #181 - Jakob Jakobsen
20. apr. 2010 11:51
SlettetBruger (180) skrev:
og ikke for at gentage mig selv: det her virker ikke hvis man ikke tror på det :P

Var det så ikke nemmere at lade være med at lave øvelserne og bare tro at man bliver rask i stedet?
Gravatar #182 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 11:55

Ja, det der placebo er satans godt......

Jeg foretrækker dog at faktisk fikse problemerne.
Gravatar #183 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 11:59
Jakob Jakobsen (181) skrev:
Var det så ikke nemmere at lade være med at lave øvelserne og bare tro at man bliver rask i stedet?

Nej
Gravatar #184 - Jakob Jakobsen
20. apr. 2010 12:02
SlettetBruger (183) skrev:
Nej

Hvorfor ikke?
Det er sandsynliggjort at det er 100% troen der er skyld i at folk er blevet raske. Det kan desværre ikke bevises, da der netop ikke er et eneste klinisk bevist eksempel på at folk er blevet kureret af "healing".
Gravatar #185 - Thalion
20. apr. 2010 12:02
Hmm
Svær Depression, diagnosticeret af min læge, har været på mirtazapin, og er nu på sertralin.
Og fra det har der været forskellige former for angst, men ikke noget der er blevet diagnosticeret.

Hypermobile led

Og så overdreven produktion af mavesyre, til alle de andre som lider af det, gå til jeres læge og hør om i ikke kan få nogle Lansoprazol. De virker ufattelig godt.

#SlettetBruger
Gider du ikke godt holde kæft med det pis? Jeg prøvede meget andet inden jeg gik over til medicin for min depression. Jeg har været i terapi siden september, og det er først da jeg fik overskud fra medicinen at jeg fik et kæmpe gennembrud.

Og ja jeg ved godt hvordan min depression er startet. Min mor døde af kræft for lidt over 1 år siden. Men den "normale" post traumatiske stress syndrom, som man ofte får efter at have mistet en person tæt ved en, blev bare værre ved mig. Min depression har været så slem så jeg har haft selvmords tanker dagligt og set det som den bedste løsning. Så jeg er evigt lykkelig over min medicin.
Gravatar #186 - Spiderboy
20. apr. 2010 12:08
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, at der er galt med mig, er at jeg spiller på det forkerte hold.

Men det er jo ikke en rigtig sygdom længere, da det ikke længere er en officielt anerkendt psykisk sygdom. Men hvad er det så? Jeg mener, et eller andet sted i mig må der jo være gået et eller andet galt. :-)

Jo, og så har jeg en mistanke om, at jeg har en mild form for høfeber. Men jeg har ikke ladet mig diagnosticere, for det er ikke noget, jeg rigtig mærker noget til.
Gravatar #187 - LinguaIgnota
20. apr. 2010 12:12
Spiderboy (186) skrev:
Men det er jo ikke en rigtig sygdom længere, da det ikke længere er en officielt anerkendt psykisk sygdom. Men hvad er det så? Jeg mener, et eller andet sted i mig må der jo være gået et eller andet galt. :-)

You haz teh gay! Men ro på, der er ingen grund til at gå i panik - det er ikke noget, som lidt AIDS ikke kan kurere.
Gravatar #188 - Kris
20. apr. 2010 12:14
Spiderboy (186) skrev:
Men hvad er det så? Jeg mener, et eller andet sted i mig må der jo være gået et eller andet galt. :-)

Da organismer startede op her på jorden i sin tid, det som senere skulle udvilke sig til mennesker, var de faktisk tvekønnet, så det skal da ikke kunne udelukkes at vi et eller andet sted burde have været til både det ene og det andet køn. Måske er du endda mere rask end os andre.
Gravatar #189 - noramskull
20. apr. 2010 12:15

Spiderboy (186) skrev:
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, at der er galt med mig, er at jeg spiller på det forkerte hold.

Jo, og så har jeg en mistanke om, at jeg har en mild form for høfeber. Men jeg har ikke ladet mig diagnosticere, for det er ikke noget, jeg rigtig mærker noget til.

Det kunne være værre, du kunne jo være neger.
Gravatar #190 - Mamad (moveax1ret)
20. apr. 2010 12:16

Gendefekt der gør at de områder der skal skifte vores seksuelle attraktion væk fra mænd og over til kvinder i hjernen aldrigt er blevet udvokset.
Gravatar #191 - Jakob Jakobsen
20. apr. 2010 12:17

At betragte det som en sygdom er netop fuldstændigt latterligt. Alle mennesker er forskellige og har forskellige præferencer, nogle kan lide kvinder med store bryster, andre foretrækker små. Jeg kan ikke se forskel på dette og det at man foretrækker mænd eller kvinder.

Der er så dem der betragter det som en arvelig sygdom!?!
Hvis det var en arvelig- eller bare en sygdom... ville den så ikke have ret svært med at brede sig og endda blive udryddet efter et par generationer?
Gravatar #192 - Fjolle
20. apr. 2010 12:28
Thalion (185) skrev:
#SlettetBruger
Gider du ikke godt holde kæft med det pis? Jeg prøvede meget andet inden jeg gik over til medicin for min depression. Jeg har været i terapi siden september, og det er først da jeg fik overskud fra medicinen at jeg fik et kæmpe gennembrud.

Desværre er det jo ikke pis. Forskellen mellem placebo og "rigtige" piller bliver af en eller anden grund mindre og mindre.

http://www.wired.co.uk/wired-magazine/archive/2009...
Gravatar #193 - Jakob Jakobsen
20. apr. 2010 12:34

Problemet med psykofarmaka er at der ikke findes 2 hjerner der er ens. Derfor skal man tit, hvis man har en psykisk lidelse der kræver medicinsk behandling, igennem 4-5 forskellige præparater før man finder et der virker, men samtidig er der næsten garanti for voldsomme bivirkninger.

Af samme grund kommer der hele tiden ny medicin som skal igennem placebo testen og mange af disse vil naturligvis ikke have en bred effekt.
Gravatar #194 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 12:43
Jakob Jakobsen (184) skrev:
Det er sandsynliggjort at det er 100% troen der er skyld i at folk er blevet raske. Det kan desværre ikke bevises, da der netop ikke er et eneste klinisk bevist eksempel på at folk er blevet kureret af "healing".

True :) men nu i Qigongs tilfælde er der flere ting end meditation. massage, kontrol over krop, luft og tanker, massage af indre organer, bevægelser styrker krop og blodomløb osv osv...

Thalion-> Der er mange faktore, ikke til at sige hvor det gik galt :) men glad for du gav det en chance dog
Gravatar #195 - Fjolle
20. apr. 2010 12:45
Jakob Jakobsen (193) skrev:
Af samme grund kommer der hele tiden ny medicin som skal igennem placebo testen og mange af disse vil naturligvis ikke have en bred effekt.

Så du siger at hvis placebo i deres kliniske tests virker bedre end medicinen er det bare fordi de ikke har fundet de rigtige patienter?
Gravatar #196 - Jakob Jakobsen
20. apr. 2010 13:53

Både og, men det er svært at afgøre om man har den forkerte gruppe patienter eller et uvirksomt middel.
Gravatar #197 - Qw_freak
20. apr. 2010 15:16
jeg lider af dårlig ryg i forbindelse med en hel masse "sid på stol timer" som har afløst det gode håndværkerliv!

og så nogen dårlige knæer, men de er på vej tilbage! :)
Gravatar #198 - Tumleren
20. apr. 2010 15:39
Min læge og psykolog vurderer at jeg har haft en vedvarende depression gennem de sidste 3+ år, måske op til 6; er først for nylig blevet diagnosticeret og begyndt på behandling.

Udover det... Pollenallergi og rester af astma fra da jeg var mindre.
Og så kan jeg ikke bøje mine fingre bagud, selv når jeg skubber til dem.
Gravatar #199 - Slettet Bruger [1009217150]
20. apr. 2010 15:47
Ironisk.. Efter al den her snak kommer jeg hjem og finder en kopi af "medicinens fremskridt"-leksikon i posten
Gravatar #200 - Jakob Jakobsen
20. apr. 2010 15:51

Jeg kan anbefale dig at købe en træningsbold og bruge den i stedet for din kontorstol.
Det gør at man aldrig sidder helt stille og man kommer automatisk til at sidde "rigtigt" med ryggen.
Jeg har brugt en som kontorstol i flere år. Har dog ingen lige nu da min hund fik sat kløerne i den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login