mboost-dp1

Rolator med indbygget computer :)


Gå til bund
Gravatar #1 - Happy-Cheese
17. jun. 2008 19:38
Mig og en af mine venner har for meget fritid :D

http://www.teamz.dk/Pwonator/Pwonator.jpg
http://www.teamz.dk/Pwonator/Pwonator2.jpg

en rolator med en computer der køber på et 12v bilbatteri(omformet til 220v)

Osse kaldet "pwonator" fordi den "ponerer" på en "rolator" og så med et stumt bilbatteri for at gøre det COOl :D

Spørgsmål bedes skrives :p
Gravatar #2 - Azuria
17. jun. 2008 19:47
Jeg tør bare ikke spørge hvordan i har skaffet en rolator til formålet..
Men hvorfor ikke bruge en bærbar istedet? ;)
Gravatar #3 - Happy-Cheese
17. jun. 2008 19:54
Vi slog en gammel dame ned:D Eller... Måden vi skaffede den rolator på var ved at ringe til Silkeborg plejehjem og få lkov til at komme og hente en. Tro mig at gå igennem Silkeborgog bagefter 20 km i bus til Bryrup igen var lidt at en oplevelse og mange kunne ikke lade være med at grine :D

Øhh har en bærbar indbyggede bremser :O

EDIT:
Glemte lige den med at vi har kun har brugt gaffatape til samlingen af Pwonatoren :D
Gravatar #4 - NioBe
17. jun. 2008 19:56
Hvilken stakkels gammel menneske har du slået ned for at få den rolator?!?!

Men hvad med en mindre fladskærm som skulle være indbrygget i sædet samt 2 bærbar højtalere?!
Ellers super fed idé :P
Gravatar #5 - Happy-Cheese
17. jun. 2008 19:59
#4 kig på #3 :)
Ja det kunne være fedt med indbygget skærm i sædet, men vi har kun denne 15 tommer FLAD som står på den (med gaffa)...

Der er jo sådan set højtaler på den lige ved siden af skærmen! aner ikke hvad du mener med bærbare højtalere :)
Gravatar #6 - hgul
17. jun. 2008 20:03
#2 Mangler du en, kan de bl.a. købes i Harald Nyborg. Altså rollatorer ;-)
Gravatar #7 - NioBe
17. jun. 2008 20:07
#5
Ser ud til at den besked kom da jeg indsendte min ind :P Det så jeg ikke lige ;)

Mht til højtalere, så sådan nogle små nogle fra en gammel bærbare der alligevel skal skrottes eller lign.

P.S. det var forsent for mig at rette min første besked.. tiden var lige udløbet! :/
Gravatar #8 - Happy-Cheese
17. jun. 2008 20:34
det var altså ret nemt at skaffe en rolator fra Silkeborg Plejehjem:
tlf: 21790594

Bare sig ligesom os at i har fået at hvide at i måske kunne få en brugt rolator herude fra til et fysikprojekt eller... sidste skoledag :)
Sådan scorede vi en :p
Gravatar #9 - myplacedk
17. jun. 2008 21:51
Hmm... Ja det ville nok at været (marginalt) mere relevant før de bærbare blev så billige. Hvor svært kan det være at lægge en bærbar på en rolator?

Anyway, BRYRUP??? Det lille hul i jorden er jeg jo opvokset i! Er der stadig nørder der? Jeg troede kun der var landsbytosser tilbage. (Og selvfølgelig mine forældre, og alle andre jeg kender, eller af anden årsag ikke vil fornærme.)

Den bustur har jeg taget sååå mange gange. Og jeg kan godt sætte mig en anelse ind i det med rolatoren - det er heller ikke specielt fedt med en (vandret) computer mellem hænderne, derpå en skærm (billedrør jo), derpå et tastatur. På ryggen den største sportstaske jeg kunne finde, fyldt med kabler, CD'er, adaptorer, mus, joystick osv. Kort sagt, halvdelen af hvad en moderne bærbar indeholder.
Anyway, så står man der i vejkanten og kan knapt nok holde sig på fødderne. Og så skal man ind i bussen, finde klippekortet frem, og så ellers helst nå at sætte det hele forsigtigt fra sig inden bussen accellerer.

Det gjorde jeg kun én gang.

[/nostalgi]
Gravatar #10 - myplacedk
17. jun. 2008 21:58
Gravatar #11 - olfda
17. jun. 2008 22:27
Det er da mere en rolator med påklistret computer ;)

Hvor længe kan den holde sig vågen? (Batteri levetid)
Gravatar #12 - Derfor
17. jun. 2008 22:39
Alt for lækkert lavet, hvad er jeres næste projekt?

En kørestol, krykker? who knows..
Gravatar #13 - Happy-Cheese
19. jun. 2008 11:31
#9 Nice med en fra Bryrup? hvem er du :)

#11 den kan desværre kun holde til 30 minutters intensiv CS:S ;) tror det er fordi at bilbateriet er så gammet vi havde elers regnet noget i retning af 2.5 timer ud :O

#12 faktisk sidder jeg inde med en gammel el scooter eler hvad det nu hedder jeg har fået af min fætter :) sån en ny en koster fanme 30k - 80k :O men den jeg har ligner lidt den her:
http://www.karlsmotorservice.dk/Elscooter/L4/elsco...

Så vi har faktisk tænk os at sætte noget computer halløj på den :P
Gravatar #14 - NioBe
19. jun. 2008 11:37
#13
UH! så skal der være 2 højtalere i nakkestøtten og 2 foran, så kan de gamle fyre op for surrounden :P OG BASS I SÆDET!
Gravatar #15 - Derfor
19. jun. 2008 11:44
#14 Ja bassen skal være i sædet, så får man massage i røven samtidig med at man kører... genialt
Gravatar #16 - Cugel
19. jun. 2008 12:36
haha sjov ide =) har den så også 3g så i nu kan komme på nettet når i går en tur? =P og gps til at finde rundt med =P
Gravatar #17 - Happy-Cheese
19. jun. 2008 12:55
#16 men vores forskere arbejder på sagen :D men den har da trådløst internet så man bare kan connecte til et af de 10 netværk uden sikkerhedsnøgle ved siden af en :)
Gravatar #18 - BluepaiN
19. jun. 2008 16:17
Så mangler den pæne finish bare. Og nej, gaffa er ikke pænt. :)
Tænk på alt den street-credit i ville få, hvis i gjorde noget ud af den. ;)
Gravatar #19 - Happy-Cheese
19. jun. 2008 18:00
:) opdagede lige den meget fejlede sætning jeg har lavet oppe i selve posten:
"Osse kaldet "pwonator" fordi den "ponerer" på en "rolator" og så med et stumt bilbatteri for at gøre det COOl :D"

Aner ikke hvad der skete der :) der skulle selvfølgelig have stået:
"Osse kaldet "pwonator" fordi den "ponerer" på en "rolator" og så med et stumt "w" for at gøre det COOl :D"

#18 Ja okay gaffa er ikke vildt kønt, men det udståler alligevel et lidt råt look
Gravatar #20 - cazotaro
20. jun. 2008 13:50
Og så er det et vidundermiddel!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login