mboost-dp1

Reklamebranchen mangler nørder


Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
13. jul. 2009 09:42
Se lige denne DSB-reklame: http://imgur.com/hTm0U.gif

Det er ikke mig, der har konverteret til GIF.

Der er garanteret gået MANGE mandetimer med at lave det billede. Men ingen har brugt 10 minutter på at konvertere nogenlunde grums-frit til GIF.

På 5 minutter kunne jeg fjerne grumset, uden adgang til det originale billedmateriale. Havde jeg originalen, kunne jeg have gjort det uden at få grimme kanter på bogstaverne. Eller jeg kunne bruge lidt mere tid på det, og lave nye bogstaver.

Er det ikke sørgeligt?

Og jeg tænker så straks på alle de mange hjemmesider der er lavet af folk med forstand på markedsføring, MÅSKE hjemmeside-design, men ikke en hat forstand på teknikken. *suk* Består sådan et firma virkelig af jakkesæt, og ikke en eneste rigtig tekniker?
Gravatar #2 - klatretoesen
13. jul. 2009 09:54
Tror du der er gået mange mandetimer med at tage en frame fra en film, og så sætte noget tekst ind? :P Det burde ikke tage mange minutter. En anden ting er at det kan jo være hvem som helst der har konverteret det til så dårlig en opløsning - hvem siger det er DSB? Det ligger jo ikke engang på deres hjemmeside...
Gravatar #3 - reefermadness  
13. jul. 2009 10:37
Hehe det ser ud som om det har været en tur igennem MSpaint
Gravatar #4 - mat
13. jul. 2009 10:43
Den fylder lige omkring 30 kb, så mit bud er den komprimeret til at komme ned til de 30. Der er som regel krav til størrelser på den slags.
Gravatar #5 - Anders Fedеr
13. jul. 2009 10:54
myplacedk (1) skrev:
Der er garanteret gået MANGE mandetimer med at lave det billede.

Det er sandsynligvis et de har genbrugt fra en anden reklame eller som er en del af en serie der er lavet samlet. Og så har de kværnet det igennem et eller andet standardværktøj (CMS, reklametjeneste eller lign.) ved publiceringen, der giver ringe muligheder for optimering.
Gravatar #6 - Kris
13. jul. 2009 11:01
Det kan også være de bare godt kan li "grumse"-filteret i photoshop?
Gravatar #7 - nielsbuus
13. jul. 2009 11:23
Den har været igennem en "Save for web" af en person som ikke forstår at justere parametrene. Hvis den orangebrune baggrundsfarve havde været solid i stedet for diffus, så var filen antageligvis blev mindre. Man kan så undre sig over at en reklame hvor halvdelen af billedfladen er et foto ikke er gemt som JPEG med relativt lav kompression. Jeg tror det vil give et bedre resultat på 30 kilobyte.

DSB eller deres reklamebureau har brug for mediegrafikere uddannet inden for de sidste 5 år og ikke de gamle tudser som tror Quark Xpress vil få et comeback.
Gravatar #8 - myplacedk
13. jul. 2009 13:51
klatretoesen (2) skrev:
Tror du der er gået mange mandetimer med at tage en frame fra en film, og så sætte noget tekst ind? :P

På fotoet - måske. Men i grafikken i den nederste halvdel?
Gravatar #9 - 3214N
13. jul. 2009 13:52
Ledelsen / marketing afdelingen hos DSB er uden for pædagogisk rækkevidde. De kan ikke finde ud af at vælge, og ved ikke hvad de vil have. Desuden har de en helt forskruet opfattelse af hvordan man samarbejder. Suk!
Gravatar #10 - Norrah
13. jul. 2009 17:51
#8 Mandetimer er jo ikke individuelt. Hvis en person bare har brugt 5min så tæller det jo op.
Gravatar #11 - myplacedk
13. jul. 2009 19:05
#10
Øh, der gik noget galt der. Glem #8, jeg prøver igen:

klatretoesen (2) skrev:
Tror du der er gået mange mandetimer med at tage en frame fra en film, og så sætte noget tekst ind? :P

God pointe, måske er det bare det, de har gjort. Men de bruger stadig en masse penge på at vise banneret frem. ;-)

Kris (6) skrev:
Det kan også være de bare godt kan li "grumse"-filteret i photoshop?

På fotoet - måske. Men i grafikken i den nederste halvdel?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login