mboost-dp1

Random opkald fra indien

Gå til bund
Gravatar #1 - Imperial
9. okt. 2010 19:09
Hej Newz.

Jeg fik for et par minutter siden et opkald fra indien.

Eller, det tror jeg.

+919596547485 var nummeret, og efter noget søgning på google og andre steder kom jeg frem til dette;
http://www.searchpeopledirectory.com/international...

Ser du til at være fra Indien. Jeg accepterede ikke opkaldet fordi jeg regnede med at det kunne koste ret mange penge, og hvis det endelig er noget vigtigt så kan jeg vel ringe tilbage.

Er der andre som har oplevet det her? O.o
Gravatar #2 - DiZaster
9. okt. 2010 19:21
Jeg er stødt på det nogle gange før, og har selv modtaget opkald fra både Indien, samt Kina.

Finten er at de lader den ringe 1 gang for derefter at lægge på. De håber så du ringer dem op for at se hvem det var, hvorefter du får en pæn ekstra regning.
Gravatar #3 - vandfarve
9. okt. 2010 19:23
Jeg prøvet det samme, hvor jeg tog den.

Efter et par sekunder, hvor jeg absolut intet forstod af personer, lagde jeg på og ringede aldrig igen (tak til #2 for at bekræfte min mistanke).
Gravatar #4 - Imperial
9. okt. 2010 19:28
Jeg har også hørt en af mine venner fortælle om en lignende episode hvor han så fik en ret stor regning.

Hvad fanden får folkene som ringer overhovedet ud af det, ud over følelsen af at en eller anden random person et random sted i verden går i ragemode over den store regning? O.o
Gravatar #5 - DiZaster
9. okt. 2010 19:32

Dit opkald bliver rutet videre, og du kan risikere at det er en pay to call service du ringer op. Så de kan tjene en del penge ved det...

Se f.eks en meddelelse fra FCC her
Gravatar #6 - Imperial
9. okt. 2010 19:36

Okay. Det er ret svinsk. Men hvordan får de fat i mit nummer? Eller er det bare fuldstændig random nummer de ringer til?
Gravatar #7 - KC
9. okt. 2010 20:21
Så du kan kort sagt ikke blive scammet med mindre du hopper i og ringer tilbage...
Gravatar #8 - squad2nd
9. okt. 2010 20:31
Jeg er også engang blevet ringet op af en person fra Yemen.
Da telefonen ringede troede jeg at der var et eller andet galt med min mobil fordi nummeret var så pisselangt.

Heldigvis er jeg sindssyg paranoid, så jeg tog ikke telefonen, men undersøgte først landekoden og dernæst tlf nummeret.

Anyway... nu har jeg ændret mit mobil abonnement så jeg ikke kan ringe til udlandet, så hvis der skulle ske en svipser i at ringe op, får en jeg tlf svarer hos BiBob der fortæller mig hvor inkompetent jeg er.
Gravatar #9 - vandfarve
9. okt. 2010 20:35
squad2nd (8) skrev:
Anyway... nu har jeg ændret mit mobil abonnement så jeg ikke kan ringe til udlandet, så hvis der skulle ske en svipser i at ringe op, får en jeg tlf svarer hos BiBob der fortæller mig hvor inkompetent jeg er.

Det kan jeg fortælle dig helt gratis. Det behøver du ikke at betale BiBob for.
Gravatar #10 - Ronson ⅍
9. okt. 2010 22:19
Du burde åbne en 24/7 "Du er fucking inkompetent!"-hotline
Gravatar #11 - Norrah
10. okt. 2010 11:59
Har jeg også prøvet en gang.. en mand fra indien der ville sælge mig aktie tips, eller sådan noget bullshit.. 6 gang han ringede så prøvede jeg at konvertere ham til jehovas vidner, og han har ikke ringet siden.
Gravatar #12 - myplacedk
10. okt. 2010 12:28
Imperial (1) skrev:
Jeg accepterede ikke opkaldet fordi jeg regnede med at det kunne koste ret mange penge, og hvis det endelig er noget vigtigt så kan jeg vel ringe tilbage.

Med et dansk abonnement i Danmark vil det aldrig koste penge at modtage et opkald.
Gravatar #13 - myplacedk
10. okt. 2010 12:28
Jeg afviser aldrig et opkald fordi det er fra udlandet. Det er altid spændende, vigtigt eller scam.

Og scam er jo sjovt, når nu det sker så sjældent. Man føler sig vel altid som et lidt bedre menneske, når man kan grine af en scammers dårlige forsøg på at narre sig til nogle penge. Indtil man kommer i tanker om at de gør det fordi det virker, og man bliver lidt ked af verdens tilstand. Og så har man en ekstra grund til at føle sig som et bedre menneske, og kan grine lidt af ofrene.

Det er sådan en lille ting, som gør dagen lidt mere speciel.
Gravatar #14 - Flemhans
10. okt. 2010 14:01
Engang blev jeg ringet op af en scammer. Efter endt "leg" med dem nægtede jeg at lægge på, og af en eller anden grund blev jeg koblet ind i en anden samtale (listen-only) hvor man kunne høre scammerne scamme en anden person fra KBH Nordvest som hoppede på den og sagde sit kreditkortnummer! Hun havde også sagt sit telefonnummer (som opvarmning fik scammeren hende til at sige andre ting så hun følte sig hjemme ved at sige oplysninger til ham), så jeg ringede selvfølgelig tilbage og bad hende spærre kortet Ø-J-E-B-L-I-K-K-E-L-I-G-T.

Dog tror jeg det var for sent, for det lød som om de prøvede at hæve på kortet mens hun var i røret.
Gravatar #15 - noramskull
12. okt. 2010 22:17
Jeg har også modtaget sådan et opkald.

Jeg blev straks mistænksom eftersom at det var den første person som nogensinde har ringet til mig :/
Gravatar #16 - Riotfellow
12. okt. 2010 23:14
Modtog sådan et opkald så sent som i dag, ikke at jeg tog den. Har et eller andet med ikke at modtage opkald når tlfnummeret er så langt, at nummerviseren ikke kan vise alle tallene i det.
Gravatar #17 - Anakardian
13. okt. 2010 05:09
Har godt nok ikke modtaget den slags opkald men et trick for at irritere dem i den anden ende skulle være at lade være med at lægge på.
Der er tilsyneladende nogle callcenter systemer hvor man ikke kan lægge på.
Vi har en på arbejdet der lavede nummeret og efter en god time lød de rimelig desperate i den anden ende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login