mboost-dp1

PS3 standby strømforbrug


Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
3. sep. 2007 12:56
Vi ved alle at hvis vi gider bruge 10-20 minutter ekstra om dagen på at slukke for alt elektronik om natten og når vi er på arbejde, så vil man spare 12-15 kr om året.. ikke noget der endnu har fået mig op af stolen.

Elsparefondens nye målinger af Sony PlayStation 3 viser at en PS3 koster 2800 kr i standby strømforbrug.. wtf?!

Hvis man samtidig glemmer at slukke for konsollerne efter brug, koster det cirka 2800 kroner om året oveni hatten for PlayStation 3


http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/art...
Gravatar #2 - milandt
3. sep. 2007 13:04
uhmm.. efter at have læst artiklen et par gange, virker det som om at der alligevel ikke er tale om standby forbrug, men det forbrug konsollen har hvis den står tændt men ikke lige er i brug.. synes ikke artiklen er specielt godt skrevet.

Elsparefonden

Det kan koste op mod 3000 kr. om året ekstra på elregningen at lade konsollen stå tændt.


EB's artikel

Det koster op mod 3000 kroner om året, hvis du lader din spillekonsol køre døgnet rundt


Oh well.. så må man jo huske at slukke konsollen når man ikke spiller på den eller ser film.. Vi kan jo også godt finde ud af at lukke for køleskabet og ovnen kører også kun når vi laver mad..
Gravatar #3 - Dreadnought
3. sep. 2007 13:33
Er der ikke lige en der kan måle PS3'ens effektforbrug i både standby og idle?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
3. sep. 2007 13:45
Er det ikke sjælendt at man lader sin konsol stå tændt når man ik bruger den. En konsol står jo someregel i stuen eller på et værelse hvor man normalt opholder sig, og da hverken x360 eller ps3 er stumme, må det da være en irreterende larm..

Min xbox står ihvertfald sjælendt tændt når jeg ikke bruger den..
Gravatar #5 - Jace
3. sep. 2007 13:59
#4 - Jo, det vil jeg også mene - medmindre man har været så smart at installere folding@home på den, så giver det ikke ret meget mening at advare mod.
Gravatar #6 - jeldtoft
3. sep. 2007 20:34
Det var da et dumt regnestykke..

Selvfølgelig kan man spare penge VED AT SLUKKE for elektronikken eller alt muligt andet, der kører. Jeg slukker fx aldrig min bil, hvis jeg gjorde det, så har greenpeace regnet ud, at jeg vil spare 500.000 kr om året.. Smart
Gravatar #7 - Saxov
3. sep. 2007 22:05
Hvis man læser artiklen på politiken, kan man se at de lister priserne for forskellige "modes".

Politiken skrev:

Hvis du aldrig slukker din PlayStation 3, bruger den så meget i strøm om året:

Standby: 28 kroner
Tændt: 2.782 kroner
Tændt med screensaver: 2.747 kroner
Tændt med 'Motor Storm' PS3-udgave kørende: 2.949 kroner
Gravatar #8 - milandt
3. sep. 2007 23:33
#7 så hvis man er i stand til at holde sig vågen og spille Motor Storm i 24/7/365 så koster det 2.949 kr.. det er da egentlig ikke så galt endda.. Gad vide hvad det koster at have min PC tændt 24/7/365 og afvikle et tilsvarende spil..
Gravatar #9 - Saxov
4. sep. 2007 06:27
#8, tror måske du skal læse det som,
Hvis du bare forlader maskinen med en motor storm skive siddende i maskinen og kører, kan det give en ekstra regning på et par 100 kr, og at screensaveren faktisk er ligegyldig - set fra et strøm forbrugs perspektiv.
Gravatar #10 - helsinghof
4. sep. 2007 07:03
Jeg undrede mig også meget over dette. Især denne artikel fra tv2, hvor der står at det koster 300 kr at spille to timer...

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=814089...

Det koster, ifølge målingerne, 300 kroner i strømforbrug at spille 2 timer om dagen på en PlayStation 3. Derimod koster det knap 50 kroner at spille på en Nintendo Wii i 2 timer.


Det må altså være på årsbasis, selv det ikke er det de skriver. Dumme venstreorienterede journalister!
Gravatar #11 - Jace
4. sep. 2007 13:09
#10 - Det er jo faktisk det de skriver.

300 kroner i strømforbrug at spille 2 timer om dagen


Når de skriver "om dagen" kan det jo ikke være en engangsfornøjelse, men altså noget der sker hver dag.
Gravatar #12 - Norrah
4. sep. 2007 14:54
#11 ja, det er inbefattet. Men ikke desto mindre er det dårlig karma.

Lidt som at sige, hvis du spiller 2 timer om dagen. Så kommer det til at koste dig 24.900,- *
Det er sgu ikke pænt at undlade at fortælle folk de vigtige informationer. I stedet for smider de rundt med tal.
Du kan dø i morgen hvis du spiser på MacDonalds. Hvis du vejer over 400kg og har tildens til blodpropper. Eller hvis du bliver kvalt. Eller hvis kødet er døde af rotte gift.


*Følgende er beregnet på 2 timers spil om dagen, i en gennemsnits mands liv.
Gravatar #13 - Norrah
4. sep. 2007 14:54
Ja ja, der er stavefejl. Kan ikke rette det nu!
Gravatar #14 - Jace
4. sep. 2007 22:53
#12 - Ja, jeg vil gerne dig ret i at det er underligt at man ikke skriver sætninger færdig...
Gravatar #15 - Saxov
5. sep. 2007 08:26
#10, 11, 12
Hvis man nu læser nyheden fra TV-finans som #10 linker til, og læser mere end det snip som #10 har taget ud, så læser man der står

TV2 skrev:
Nye målinger fra Elsparefonden viser, at det kan koste op til 3000 kroner på den årlige elregning, hvis spilkonsollen står tændt efter brug.

Det koster, ifølge målingerne, 300 kroner i strømforbrug at spille 2 timer om dagen på en PlayStation 3. Derimod koster det knap 50 kroner at spille på en Nintendo Wii i 2 timer.

*Bolding is mine*

Altså, Elsparefonden har lavet måling for hvad det koster på årsbasis. I følge de målinger, koster det 300 kr hvis man spiller to timer om dagen. Hvor er det at det er usikkert om de 300 kr er per dag, per uge, per år eller per livstid. ?
Gravatar #16 - helsinghof
5. sep. 2007 08:39
#15

Det kan misforstås da der står at 'holde den tændt' koster 3000 om året.

Når der så står at det koster 300 for to timers spil om dagen, kan man godt komme i tvivl om det er pr dag eller år.

ja - det står sikkert rigtigt nok, men det kan misforstås.
Gravatar #17 - Norrah
6. sep. 2007 09:30
Det er ikke fair at overlade så meget til ens fantasi.

Snart kommer der en nyhed:

Mand døde af naturlige årsager i Mexico.

Hvor man lige glemmer at nævne at naturlige årsager i mexico også inbefatter at blive kidnappet, skudt, stukket og brændt levende, og oftest på samme tid og i den rækkefølge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login