mboost-dp1

priser på yousee tekniker besøg.. kan det passe?

Gå til bund
Gravatar #1 - -xero-
15. jul. 2010 09:22
Har lige haft en tekniker fra YouSee på besøg fordi det internet jeg har købt og betalt hos dem, bliver ved med at fucke op. Han kommer ind og roder lidt i mine ledninger og kan så fortælle at den antenneboks som de selv har anbragt hos mig i sin tid, er defekt, hvorefter han henter en ny. Tog ham vel alt i alt 10 min. Jeg får så at vide at jeg skal regne med at komme til at betale 900 kr. for besøget. Ni hundrede fucking kroner.

Hvor fanden ligger logikken i det?
Gravatar #2 - fjols
15. jul. 2010 09:25
Jeg mener da et teknikerbesøg plejer at være gratis hvis det er deres udstyr den er gal med.
Hvis ikke, så er 500-1000 kr vist meget normalt.
Gravatar #3 - -xero-
15. jul. 2010 09:27
Det var ikke gratis ifølge ham. Han mumlede bare noget med timeløn og "det er priserne". :S
Gravatar #4 - Fjolle
15. jul. 2010 09:32
Spurgte han "hvordan har du det med det?"

Hvis ja er du nok kommet til at betale for en terapi-time hos en psykolog.
Gravatar #5 - Wickedmike
15. jul. 2010 09:32
Så vidt jeg ved siger Yousee hvis fejlen ligger hos kunden så skal der betales.

Man kan så diskutere om antenneboksen er kundensansvar hvis den er defekt, det vil jeg jo sige det ikke er.
Gravatar #6 - -xero-
15. jul. 2010 09:34
Wickedmike (5) skrev:
Så vidt jeg ved siger Yousee hvis fejlen ligger hos kunden så skal der betales.

Man kan så diskutere om antenneboksen er kundensansvar hvis den er defekt, det vil jeg jo sige det ikke er.

Nej, jeg har jo stort set ikke rørt den. Plus det at problemet altid har været der, altså må den have været defekt da jeg fik den.
Gravatar #7 - fjols
15. jul. 2010 09:36
Så klag. De plejer at være hurtige til at overgive sig i sådanne sager.
Gravatar #8 - -xero-
15. jul. 2010 09:48
Har lige ringet. De var sgu ikke særlig nemme til at overgive sig. Damen sagde at hvis man havde et defekt produkt der skulle erstattes eller laves så skulle man selv betale, uanset hvad.
Gravatar #9 - Wickedmike
15. jul. 2010 09:49
#8 Det scorer man altså ikke point på.

Der må da være et eller andet der dækker omkostningen, så som garanti.
Gravatar #10 - Faergemeister
15. jul. 2010 09:53
Hvem ejer den såkaldte antennebox?
Gravatar #11 - -xero-
15. jul. 2010 09:53
#9 Det er ikke noget jeg ligger inde med i hvert fald.
Den nye som han kom med, var der jo heller ingen papirer på eller noget. Den hentede han fra sin vogn uindpakket, det var det.

Og du har ret, det er til at blive en smule harm over.
Gravatar #12 - Wickedmike
15. jul. 2010 09:56
#9 Hvis der ikke er fremført at DU ejer boksen, så kan de ikke kræve penge for en reparation af deres eget ejet produkt, hvis du ikke er skyld i fejlen.
Gravatar #13 - -xero-
15. jul. 2010 09:58
Det blev netop fremført i telefonsamtalen at det var MIN boks, ikke deres. Ganske bekvemt for dem. Det var dem der kom med den, dem der installerede den, men på papiret er den altså min.
Gravatar #14 - Faergemeister
15. jul. 2010 10:07
#13: Hvilket papir?

Om ikke andet så bare tru med at klage til forbrugerklagenævnet, og evt. gør noget ved det.
Gravatar #15 - Wickedmike
15. jul. 2010 10:07
#13 Så har de fejlet godt og grundigt.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Abonnement/Abonnementsvilkaar/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/Tv/YC_Vilkaar_010310.ashx skrev:
5.C. Ejendomsret og ansvar for YouSee’s udstyr og installationer

YouSee har ejendomsretten til alle installationer (kabler, ledninger, stik mv.) til og med det af
YouSee etablerede kabelafslutningspunkt, jf. pkt. 5.A. YouSee har endvidere normalt ejendomsretten
til tilslutningsudstyret, jf. pkt. 5.B.
Kunden kan ikke disponere over (sælge, udleje, pantsætte mv.) YouSee’s udstyr og installationer
og må ikke foretage indgreb i disse. Kunden må bl.a. ikke gøre indgreb i YouSee’s udendørs
installationer og i kabelafslutningspunktet, jf. pkt. 5.A.
Kunden er erstatningsansvarlig i henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler for skader
på YouSee’s udstyr og installationer på installationsadressen, som kunden – eller nogen, som
kunden har ansvar for – forvolder. For YouSee’s udstyr og installationer på installationsadressen
bærer kunden desuden risikoen for tyveri, bortkomst og hændelige skader, f.eks. brandskader,
vandskader og lynskader. Kunden skal godtgøre YouSee’s tab i de nævnte tilfælde.
Gravatar #16 - Faergemeister
15. jul. 2010 10:09
#15: I så fald skal yousee vel påvise at kunden har ødelagt udstyret selv.
Gravatar #17 - -xero-
15. jul. 2010 10:14
#15 Har du så noget på priserne for reperationer af teknikere osv? Grundlæggende var der ikke så meget diskussion i og med at det simpelthen var prisen for reperationen. Tror egentlig ikke det ændrer det store uanset hvem der ejer boxen.
Gravatar #18 - Wickedmike
15. jul. 2010 10:21
Gravatar #19 - MiniatureZeus
18. jul. 2010 07:49
Wickedmike (18) skrev:
http://ej.blot.dk/#post7

http://iloapp.blot.dk/blog/ej?Home&post=14
Gravatar #20 - onetreehell
18. jul. 2010 09:06
Send en email til dem med et link til denne tråd :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login