mboost-dp1

Post.dk, post.dk, post.dk, tsk tsk tsk


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
27. maj 2008 07:42
For noget tid siden bestilte jeg en pakke fra emp-online.com. Den indeholdte 28 cd'er og 2 T-shirts til en værdi af ~2800 kr.

Der var ingen hjemme på det tidspunkt postbuddet kom forbi, så der er ingen der har kunnet modtage pakken.

For ca 2-3 mdr. siden skulle min bror modtage en pakke (et højttalerkabel købt privat gennem dba for 1800 + porto). Der var ingen hjemme da buddet villle levere pakken (omkring middag) og min bror kom hjemm fra arbejde (kl 16) fandt han sin pakke stående foran hoveddøren.

Hoveddøren kan ses fra vejen og på nabogrunden (en mark der er blevet udstykket) vrimler det med håndværkere, så han var heldig den ikke blev stjålet.

Jeg frygter at et af følgende er sket:

#1 Buddet har leveret pakken forkert.

#2 Buddet har selv kvitteret for pakken og beholdt den.

#3 Buddet har kvitteret for pakken, stillet den foran hoveddøren og så er den blevet stjålet.

Følger man track and trace nummeret på post.dk ser man følgende signatur har kvitteret for pakken: http://peecee.dk/upload/view/116163

Jeg har kontaktet post DK og de svarer at omdeleren ikke kan huske min pakke og jeg skal få afsender til at efterlyse den. Det har jeg gjort, men afsender kan ikke fortælle hvornår de ved noget.

Jeg betalte med dankort og jeg har ikke lyst til at miste ~2800 kr.

Jeg er vel i min gode ret til at kontakte min bank og få dem til at trække mine penge igen (penge blev først trukket d. 21. eller 22 maj).
Gravatar #2 - Cyrack
27. maj 2008 07:56
En strategi der har virket for mig er at dukke op på posthuset hvor omdeleren har basis og bede om at snakke med personalechefen (de er der næsten altid om morgenen). Forklar dit problem med store bogstaver og fortæl dem at du agter at indgive så mange klager som det er fysisk muligt at udprinte. Det plejer at få dem i omdrejninger.

Samtidig kan du jo gøre dem det klart at pakkens indhold skal bruges _nu_ og ikke om to uger, og du agter at holde dem ansvarlig for evt. tab eller omkostninger du måtte have pga. pakkens forsvinden.

Ellers kan man altid råbe af budet næste gang han/hun kommer forbi :-) ikke at det hjælper, men det føles rart hvis det rent faktisk er fjolset der har neglet pakken (desværre ved jeg at det kan ske allerede i sorteringen, hvor en ansat sætter sin egen adresse oven på din og derved får den sendt ud på egen rute/adresse).
Gravatar #3 - holmen
27. maj 2008 08:07
Jeg skrev en ny mail til post dk, hvor de svarede at hvis pakken var forsvundet, så var de erstatnings-ansvarlige.

Jeg frygter at hvis jeg ikke trækker mine penge igen, så gider afsender ikke gøre ret meget for at finde min pakke, eller få post dk til at erstatte den.

Hvis de kontakter post dk og får fat i en random medarbejder som kan se at der er kvitteret for pakken, så anser de den måske bare for leveret og lader så mig sejle i min egen sø.

Hvis de nu mangler næsten 3K, så kan det være de er lidt mere motiverede til at gøre noget ved sagen.

Jeg gider ihvertfald ikke ende som taber i den her sag.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
27. maj 2008 09:20
Det kommer du heller ikke til, det bedste du kan gøre er nok at vente, Post DK vil højest sandsynligt betale.
Gravatar #5 - holmen
27. maj 2008 09:45
#4 Jeg har også gruet lidt for at lægge mig ud med firmaet, som jeg også gerne vil kunne handle hos fremover.

Hvis jeg ikke trækker pengene og jeg ender op uden pakke eller erstatning, så må jeg jo ændre procedure og adressere fremtidige pakker til mit arbejde.
Gravatar #6 - milandt
27. maj 2008 10:41
Hvis de vælger at sætte pakken uden foran døren - hvilket i mine øjne er komplet uansvarligt, uanset om der er tale om en gård ude på landet eller i en opgang på tredie sal - så ville jeg ikke tøve med at melde den som bortkommet.

Det er egentlig uanset om pakken stod der når jeg kom hjem, eller om den var blevet taget af andre.

Hvis alle gør det - kræver erstatning af alle pakker der de ikke kvitterer for, så kan det være PostDK vænner sig til at aflevere pakker personligt.

Indtil videre arbejder vi altså med følgende:
1: Smid dine reklamer i den røde postkasse, hvis du modtager dem på trods af "Nej tak til reklamer"
2: Kræv konsekvent erstatning for alle pakker hvor du ikke har kvitteret for modtagelse
Gravatar #7 - holmen
27. maj 2008 11:08
Som sagt har vi før oplevet at en pakke er blevet dumpet foran hoveddøren, desværre har vi ikke track and trace nummeret, så jeg kan ikke se om der blev kvitteret den gang.

Men jeg tror at buddet har kvitteret for pakken, stillet den og derefter er den blevet stjålet.

Men det er da problematisk hvis post DK's bude kan finde på at kvittere for modtagelse af pakker de leverer.
Gravatar #8 - Magten
27. maj 2008 11:16
Jeg var uden at tøve gået helt kold og faret op på posthuset, og havde forlangt en forklaring, erstatning og undskyldning med det samme. Hvis den rigtige person ikke var til stede på det tidspunkt var jeg taget videre med det samme, og havde fundet en "højere" person der kunne ordne det.
Jeg har intet tilovers for PostDK efterhånden, og når jeg får sendt en pakke (endnu værre når det er 2800 det drejer sig om) så forventer jeg at få den afleveret i hånden, enten på min adresse, eller på posthuset. Det koster i forvejen ekstremt meget at få sin pakke bragt ud, så de har bare at komme igang..

Så kan nogen argumentere for at det ikke hjælper noget at "gå amok".. Det gør det så nogle gange (det er ikke sådan så jeg står og kalder damen bag disken for en kælling eller lignende, men jeg er bestemt ikke "kedelig") har jeg erfaret...
Gravatar #9 - melac
27. maj 2008 11:33
Jeg har faktisk også oplevet, at postDK bare stiller pakken oven på post kassen, selv om at jeg har klaget og sagt at de skal tage den med tilbage til posthuset, så jeg selv kan hente den. Jeg bor nemlig også lige ud til en vej.

Det med at kvittere for modtagelsen har jeg spurgt mange gange om, men hvergang siger de at det behøves ikke :S.
Gravatar #10 - siliankaas
27. maj 2008 12:25
Tror faktisk også det ofte hjælper at gå ned på posthuset og læse lektien op.

Kan huske engang min kran skulle sende et brev (ikke normal størrelse og vægt) jeg bad hende gå ned på posthuset for at sikre at porto var som det skulle være.

..og JA!!! Vi fik en regning for forkert frankeret porto - tror ikke der gik 3 min så stod jeg nede på posthuset.


Men husk nu, de er bare mennesker... :-)
Gravatar #11 - TWFH
27. maj 2008 12:53
Da jeg søgte ind på universitetet sidst, fik jeg en strafporto smidt i nakken, selv om jeg havde afleveret og betalt for brevet på posthuset.

Der hvor jeg bor får vi en tre-fire gange om ugen post der ikke vedkommer vores adresse. En enkelt genganger skyldes at der på en af mine husfællers adresse boede to med samme for- og efternavn (men ikke mellemnavn), og der dermed er gået totalt kludder i deres registrering af flytteanmeldelser. Dette er de klar over, men har endnu ikke rettet.
De øvrige forsendelser vi modtager har ingen relation til vores adresse (og ved opslag i CPR-registret har de aldrig haft det).

Det har stået på et par år nu, og på trods af gentagne henvendelser til Post DK har de endnu ikke formået at få styr på det. Go go privatisering!

Så hvis du mangler noget post og du bor i nummer 5a et tilfældigt sted i landet, har det sikkert været forbi os på et tidspunkt...
Gravatar #12 - myplacedk
27. maj 2008 13:42
1 skrev:
Jeg betalte med dankort og jeg har ikke lyst til at miste ~2800 kr.

Bare rolig, du har flere måneder til at få banken til at trække beløbet tilbage.
Jeg kan ikke huske præcist hvor lang tid (tror det er 6 måneder) eller hvornår tiden tæller fra (forventet modtagelse eller selve trækningsdagen vil jeg tro). Spørg din bank.

Gør dit bedste for at ordne det med afsender eller post.dk først. Det tror jeg faktisk du har pligt til.
Hvis banken trækker beløbet tilbage koster det butikken et gebyr på temmeligt mange penge, 600 kr. så vidt jeg husker. Noget i den stil. Det gør man kun hvis butikken nægter at samarbejde.
Det er i øvrigt nok det gebyr der gør, at blot truslen om at blande banken ind i det, ofte hjælper.

Jeg kæmpede engang i flere måneder med at få nogle penge tilbage, og de blev bare ved med at trække det ud. Så sagde jeg at hvis ikke jeg havde pengene inden en bestemt dato (omkring en måned senere) ville jeg bede banken om at trække pengene tilbage, og gjorde opmærksom på gebyret. To dage efter havde jeg pengene.
Gravatar #13 - Spiderboy
27. maj 2008 16:55
Post DK har bevisbyrden for at du har modtaget din pakke. Har de ikke din underskrift på modtagelse, så har de et problem. Længere er den såmænd ikke.

Jeg vil også anbefale dig at holde Post DK til ilden indtil sagen er i orden. Kontakt dem jævnligt for at høre, om der er nyt og spar ikke på ord som f.eks. klage, forbrugerstyrrelse og sagsanlæg. :-)

#11
Da jeg søgte ind på universitetet sidst, fik jeg en strafporto smidt i nakken, selv om jeg havde afleveret og betalt for brevet på posthuset.

Akkurat det samme skete for min kæreste - selv om det var en Post DK-medarbejder, der vejede og puttede frimærker på!
Gravatar #14 - holmen
28. maj 2008 14:22
De bliver satme ved. Denne gang lå pakken oven på postkassen, som står under 100 CM fra vejen og der går hundeluftere forbi flere gange dagligt.

Min far fandt den heldigvis som den første. Hvis der er signeret med samme underskrift som på min anden pakke (den er er bortkommet), så er jeg 100% sikker på at det er buddet der underskriver og dumper pakkerne.

Jeg burde satme også melde den her savnet.

Edit: Ehm... Jeg ringede lige for at bede om pakkenummeret, så jeg kunne slå pakken op på post dk, men så viste det sig at der kun var frankeret med frimærker.

Der skal man nok blame afsender, men havde jeg været postbudet, så havde jeg lige set om der ikke var nogen hjemme.
Gravatar #15 - holmen
3. jun. 2008 19:10
Nå, firmaet har indvilgiet i at sende pakken igen. Det er jo godt. Jeg har mest lyst til at få mine penge igen, det skrev jeg til firmaet og her er deres reply til da jeg spurgte om jeg kunne få pengene igen:

yes it´s possible. We cancelled your order. But we could not transfer the amount to your credit card. So could you please mail us your bank giro account details including the IBAN and SWIFT code?!

Det skal siges jeg har handlet med firmaet flere gange gennem de sidste 7-8 år, så jeg er helt sikker på at de ikke vil snyde.

Nogen der ved hvad IBAN and SWIFT code er?
Gravatar #16 - buch
3. jun. 2008 19:17
#15
Det er en kode der fortæller hvilken bank/land pengene skal sendes til, ligesom en landekode.

Du kan højest sandsynlig se den på din banks hjemmeside, ellers kan banken oplyse dig denne.
Gravatar #17 - holmen
10. jun. 2008 07:05
Så har jeg fået mine penge igen. No harm done. Men for fanden jeg synes post dk er elendige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login