mboost-dp1

Politiken fatter hat!


Gå til bund
Gravatar #1 - vonB
7. apr. 2004 11:25
For helvede hvor er jeg træt af at Politiken aldrig fatter en skid af den rigtige historie og teknikken som de desperat prøver at beskrive:

eks:
Skype giver gratis telefoni over internettet
http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=314225

Hvornår fatter de at det ikke drejer som om telefoni, men lyddeling mellem brugere som man har haft det på ICQ, MSN osv gennem mange år.

Tag jer nu sammen! Det kan godt være at i ikke selv forstår forskellen, men i behøves ikke missionere med jeres uvidenhed!
Gravatar #2 - Viperaberus
7. apr. 2004 11:33
#1
Så skriv dog en mail til dem der forklarer forskellen!
Det er sgu den eneste måde at lære dem, at de skal undersøge tingene lidt inden de skriver nyhedder (Hvilket efterhånden er ret sjældent indenfor IT for mainstream aviser)
Gravatar #3 - Deternal
7. apr. 2004 11:35
#2: Du mener altså at det er særligt for IT at journalisterne ikke ved hvad de skriver om? :)

De har iøvrigt ikke gidet svare mig på mit spørgsmål om definitionen på en "kopipirat" endnu :P
Gravatar #4 - Viperaberus
7. apr. 2004 11:44
#3
Det sagde jeg ikke! Jeg lægger nok bare ikke mærke til det på andre områder ;)
Det er sgu ikke ret længe siden, at medierne ikke kune kende forskel på spam/vira/orme/spyware/addware etc. (Og de vrøvler stadig til tider)
Men jeg sender skam en mail hver gang jeg falder over noget (der er slemt nok!)
Gravatar #5 - vonB
7. apr. 2004 12:04
Jeg har skrevet en del gange til politiken bla vedr. deres historier om DeCSS, som ifølge politiken, fuldstændigt misforstået, gik ud på at man kunne komme til at kopiere DVD film. Det rettede de dog også til at man blot kunne dekryptere og aflæse. Den dag idag fatter de stadig ikke at man kan kopiere krypteret materiale :/

Da der sidst var noget om Skype, skrev jeg ind at det var noget vrøvl. De skrev tilbage at de godt kunne forstå hvad jeg mente, men det var fordi Skype var så nem at bruge (OK! hvad havde det så med sagen at gøre????).

#3 Det er primært IT-sektionen der er fucked.. Resten er ok, hvis de kunne begynde at indføre stavekontrol i deres IT-system!
Gravatar #6 - Deternal
7. apr. 2004 12:09
#5: tjeah, jeg synes nu der er ganske mange ting de roder rundt i og ikke gider undersøge.

Det forekommer blandt andet ikke sjældent at de gentager beskyldninger som sandheder selvom det er mange år siden det er blevet tilbagevist. Især religioner og politikere er ude for dette fænomen.

De fremturer også ofte med påstande som ingen sammenhæng har med virkeligheden (men ok, kan så være en politisk selvforståelse der gør at de skriver det sådan, for så virker deres mening rigtig - det er dog stadig forkert...).
Gravatar #7 - Gruesome
18. apr. 2004 11:24
Hævede også et øjenbryn den anden dag da jeg læste at google tilbød _10_GB mail storage på gmail...
Ellers må jeg indrømme at Politiken er den avis jeg læser mest. Synes den er ganske udemærket.
Gravatar #8 - Yasw
18. apr. 2004 12:25
Ja, det sker gang på gang at medierne vrøvler på det område. Nu kan vi som vidende jo nemt se alle de fejl, men jeg kommer til at tænke på om de ikke også laver samme slags fejl indenfor alle andre emner? Altså, inden for andre emner er vi nørder jo ligeså uvidende som den øvrige befolkning er inde for IT. Det er lidt bekymrende at se at medierne vrøvler så tit.

Den sag jeg bedst kan huske hvor det gik helt galt, var hvor der i en debat her på newz.dk blev fundet en liste over alle e-mails der havde deltaget i konkurence på APG's hjemmeside, fordi APG ikke havde beskyttet den ordentligt. Det var virkelig interessant at se udviklingen i hvordan de forskellige medier skrev om den historie. Det startede nogenlunde sandfærdigt og endte til sidst i noget i retning af, at nogen slemmere hackere (crackere) havde brudt ind i APG's database og offenliggjort en tophemmelig fil. Og som vi jo ved havde man blot kigget i kildekoden til hjemmesiden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login