mboost-dp1

Pas på lange opsigelsevarsler hos One.com


Gå til bund
Gravatar #1 - newzuser
17. jun. 2008 18:19
Jeg har i tidens løb prøvet en del forskellige webhoteller i forbindelse med forskellige projekter for forskellige kunder.

Nogle er dyre og typisk i den bedre ende af scalaen rent supportmæssigt (og oppetider mm.) Andre er billige og enten stabile eller ustabile rent driftsmæssigt. Alle disse ting kan man leve med hvis man ellers har indstillet sig på en billig ydelse fra starten eller måske man har indstillet sig på at betale kassen for at få det bedste webhotel-produkt.

Den mest utilfredsstillende situation jeg hidtil har oplevet har dog været meget langt opsigelsesvarsel hos One.com, som jeg her er nødt til at få luft for (efter nu at have diskutteret dette med One.com i et års tid). Min hensigt med dette indlæg er alene at gøre andre opmærksom på at MAN SKAL SÆTTE sig grundigt ind i opsigelsesbetingelserne inden man skriver under på et abonnement selv om det kun koster 9 kr. pr. måned.

Følgende svar har jeg modtaget fra One.com efter igennem det sidste år at have opsagt mit webhotel hos One.com, fået bekræftelse pr. email hvorefter faktureringen stadig kører videre som om intet var hændt.

Jeg har været gjort opmærksom på forretningsbetingelserne og har selv indgået aftalen med One.com. Derfor er der ikke så meget andet at gøre end at forsøge at opfylde opsigelsesbetingelserne som er:

Opsigelse skal ske inden 45 dage før din (1-års) abonnementperiode udløber. I modsat fald er man forpligtet som kunde til at betale for den følgende 12-måneders periode ifølge One.com
Jeg kender desværre en række personer, udover mig selv, som simpelthen ikke kan slippe ud af et aftaleforhold med One.com. Ikke mindst fordi en rettidig opsigelse ignoreres hvorefter de 45 dage til udløb nu er overskredet og så kan kunden igen faktureres for et år.
Ud over de 9kr/md tilløber også gebyrer, moms, oprettelse mm. og sidste år kostede over 700kr for mit vedkommende for et webhotel jeg gerne ville slippe for.

Hvis man gerne vil benytte One.com så kan man jo frit gøre det. Jeg advarer bare om, at man sætter sig grundigt ind i betingelserne inden man skriver under på et langvarigt leverandørforhold.

/Lars
Gravatar #2 - stargate
17. jun. 2008 18:30
jamen jeg har da lige betalt for mit 4 år ved dem og hvis du vil ud af det hvorfor betaler du ikke bare de 9 kr x 12 mdr og opsiger det med det samme, det er ikke mange penge .

Men jo 45 dage er lidt lang tid, men så er det jo nok fordi du er en af de folk der ikke læsser aftalen igennem inden man tegner en aftale

Men jeg er også ved at overveje en anden udbyder, men hvem ???
Gravatar #3 - IT-ekspert Kejser
17. jun. 2008 19:58
#1

Nu ved jeg ikke helt hvor du har dine tal fra - men mit første år betalte jeg 322,50 kr. for oprettelse, webhotel, domæne i 1 år samt moms. Mit andet år, som jeg nu er 2 måneder inde i, har kostet mig 135 kr. alt inkl. Hvor du får de "over 700kr" fra tør jeg ikke spå.

Det skal samtidigt siges at jeg er så tilfreds med One.com´s service og oppetider at jeg ikke kun har et domæne men hele 3 stk.

EDIT: Sjovt som newzuser er oprettet lige inden han poster denne "advarsel"????
Gravatar #4 - milandt
18. jun. 2008 11:58
Jeg er enig i at det er bondefangeri at der skal være 3 måneders opsigelse og 12 måneders binding. Det ser man ikke ret mange andre steder - end ikke i telebranchen.

Mit største problem er at det ikke betyder noget for One med flere om du opsiger din aftale 3 måneder eller 1 måneder inden aftalens udløb.

De har tilsyneladende ikke noget problem med at sende dig en mail når der er 1 måned tilbage af din aftale, hvor du informeres om at nu har du tabt og er automatisk bundet af 12 nye måneder, så hvorfor skal det være så svært at sende en mail 4 måneder inden, hvor man venligt gøres opmærksom på at det er på tide at opsige sin aftale hvis man ikke ønsker at betale for 12 nye måneder.

Havde der været en grund til at de er nødt til at vide 3 måneder i forvejen at du ikke ønsker at forlænge aftalen, så kunne jeg til nød acceptere det.

Realiteten er at den eneste grund til at deres forretningsbetingelser er skrevet som de er, er at fange deres kunder i aftaler det er svært at komme ud af.

Jeg sidder lige nu i en lignede situation med Web10, og de har netop sendt opkrævningen til inkasso. Dels er det ulovligt at sende opkrævningen til inkasso når kravet er bestridt (uanset grunden til dette), og dels er en checkbox på deres website når man opretter sig ikke juridisk bindende på nogen måde. Det eneste de kan gøre er at sende en stævning, og for ~300 kr tror jeg ikke jeg behøver ligge søvnløs om natten og være bange for at blive stævnet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login