mboost-dp1

Overtræk på Dankortet

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
24. jun. 2008 16:34
Hej.

Dag modtog min kæreste et brev fra banken - idet stod der at hun har overtræk på 112kr.
Desuden står der at overtræk skal man ikke have... bla.bla .bla

Det er selvfølgelig også rigtigt - men hallo, for 112kr

Til slut skriver de at hvis man ikke kan håndtere dette så bliver de nød til at lave kortet om til et Visa Electron i stedet for et dankort.

Kan det virkelig være rigtigt at de koncentrere sig om så små summer - jeg kunne da forstå hvis hun havde brændt 3K af på en by tur eller sådan noget.

Sidder med lysten til at ringe til vores bank i morgen og spørge om de har lyst til at gætte på hvor vi ikke låner 100K til ny bil om ikke så længe...

Ved så bare ikke om det kan betale sig - hehe
Gravatar #2 - trylleklovn
24. jun. 2008 16:38
Hvis din kæreste har lyst til at overtrække kan hun da bare få lavet en kassekredit. Kan ikke se hvad problemet er.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
Tror vidst i skal have jer en snak med jeres bankrådgiver ;)
Gravatar #4 - myplacedk
Hvor gammel er hun?

Men bortset fra da, ja det er da lidt småligt. Mit overtræk på nogle tusinde for kort tid siden skete er intet ved. Det blev så også dækket ind i løbet af et par dage.
Gravatar #5 - johanmw
Det skal vist tages med et gran salt, sådan nogle brev. Nu ved jeg ikke hvilken bank i har, men min, og mine venners, erfaring med Danske Bank, er at det er lidt hip som hap, hvem der modtager sådan nogle breve. Jeg har haft et overtræk på 2k uden at modtage et brev, eller blive trukket i renter. Derimod har nogle af mine venner modtaget det samme brev som din kæreste, med et overtræk på et par hundrede.

Det kan selvfølgelig have noget med kreditværdighed at gøre (ikke at jeg forstår at min skulle være særlig god). Kunne man forestille sig at i bor sammen, og i ikke har bevist god kreditværdighed, og at banken så lige vil vise at i altså ikke bare skal tro at der er gratis penge, når man får oprettet dankort.
Gravatar #6 - siliankaas
24. jun. 2008 16:51
Jamen - selvfølgelig kunne hun det - men hallo et brev for 112 kr.
Er som sagt også godt klar over at det med overtræk ikke er det rigtige, men synes det var lidt vildt.

Netop hva jeg har lyst - tror det er meget godt hun ik fik brevet åbnet før banken havde lukket - kan faktisk mærke det pisser mig lidt af.
Selve brevet hvor der står "Din konto er i overtræk på....." er et standart brev, men derunder har han skrevet med håndskrift "PS. Hvis din konto er i overtræk, bliver jeg nød til at lave et Visa Electron i stedet for et Dankort" og det synes jeg om noget er at gå lidt i små sko...

Hun er 25
Hun har været på SU så okay hun har ikke lagt specielt mange knapper hver måned, men som sagt få en "advarsel" her 5 - 6 dage før der gå penge ind.

Hehe du har nok ret - synes bare stadigvæk at det er latterligt at smide et brev afsted for 112kr - Synes det er fair nok at man får en oplysning om at man er ude i noget men ikke skal gøre - men for 112kr?

Ja ja - måske jeg også bare skulle af med lidt harme, hehe - det går jo nok alt sammen.
Gravatar #7 - EmailFX
24. jun. 2008 16:52
Må man af ren interesse spørge hvilken bank det er?
Gravatar #8 - siliankaas
24. jun. 2008 16:54
Det er Jyske Bank
Gravatar #9 - KaW
24. jun. 2008 16:54
Min erfaring siger mig det er forskelligt for hver afdeling. Da jeg havde Nordea i Hillerød kunne jeg nogle måneder have et minus på op imod 4200. Da jeg så rykkede til Nordea i Helsinge fik jeg oprettet en kassekredit på 5.000, den efterfølgende måned modtager jeg et brev hvori der står at jeg har et overtræk på 2.000 og de skal betales inden 10 dage.

Der blev jeg lidt arrig og ringede til dem, men det var fordi de ikke havde aktiveret min kassekredit :S
Gravatar #10 - Ronson ⅍
24. jun. 2008 17:08
Hvis man ikke har en aftale om overtræk så er det da lige meget om det er 10 eller 5000 kr - aftalen er brudt og de er nødt til at reagere.

Og mon ikke det bare er deres system der spytter sådan et brev ud automatisk.
Gravatar #11 - siliankaas
24. jun. 2008 17:24
Ja sådan kan du godt se på det - men prøv at se det fra kundens synspunkt - er det det værd, er det god kunde service?

De får deres renter osv.

Kunne som sagt bedre acceptere det hvis der var snakke om overtræk på 1000
Gravatar #12 - myplacedk
24. jun. 2008 17:45
10 skrev:
Hvis man ikke har en aftale om overtræk så er det da lige meget om det er 10 eller 5000 kr - aftalen er brudt og de er nødt til at reagere.

Ja, aftalen er brudt. Men man er ikke NØDT til at reagere. Man kan også vælge at opføre sig pænt over for sine kunder.

10 skrev:
Og mon ikke det bare er deres system der spytter sådan et brev ud automatisk.

Ja, med håndskrevne noter og det hele. :-/
Gravatar #13 - trylleklovn
24. jun. 2008 17:49
#12 Er at "opføre sig pænt" ikke, at notificere sin kunde om, at der er foretaget et ikke aftalt overtræk på kontoen? Hvad nu hvis kunden ikke var opmærksom på dette, eller hvis det evt. kunne være fordelagtigt for kunden at få aftalt et overtræk, som ikke resulterede i latterlig rente?
Gravatar #14 - myplacedk
24. jun. 2008 18:02
Der ligger forskellen i formuleringen. Jeg har ikke set formuleringen af selve brevet, men den kommentar til sidst ville da gøre mig sur.

I øvrigt betyder renterne af minus 112 kr i 5 dage ikke alverden. Selv 50% i rente vil stadig være under en krone.
Gravatar #15 - myplacedk
24. jun. 2008 18:08
Har i set Jyske Bank's beskrivelse af kortet?
Visa Electron - et "rigtigt" betalingskort
Visa Electron er et "rigtigt" betalingskort, som du kan bruge ude i byen.

Kan man så også købe "ægte" tæpper med det? Eller hvad med en "lækker" pizza til rackbox?
Gravatar #16 - rackbox
24. jun. 2008 18:30
#8 jeg har selv jyske bank... Jeg har jævnligt et overtræk på mange (adskillelige!) tusinde kroner. Jeg har også fortalt banken, at jeg selv styrer min økonomi, så de skal ikke reagere...

At jeg så har en anden konto med et noget større og negativt overtræk på hjælper måske min situation.

Mon ikke en brev om et overtræk på kr. 112,- er automatisk genereret?
Gravatar #17 - myplacedk
24. jun. 2008 18:40
16 skrev:
Mon ikke en brev om et overtræk på kr. 112,- er automatisk genereret?

Med håndskrevne noter?
Gravatar #18 - rackbox
24. jun. 2008 18:57
ok, sorry - overså den oplysning...
Gravatar #19 - Ronson ⅍
24. jun. 2008 19:14
#17: Men hvis de har en regel om at når maskinen har spyttet brevet ud, så skal det sendes? Så kan din rådgiver jo altid skrive noget på bagefter.
Gravatar #20 - myplacedk
24. jun. 2008 19:34
Mjoh, men der er vel ingen regel om at han skal true med at inddrage dankortet.
Gravatar #21 - siliankaas
24. jun. 2008 19:36
Brevet lyder som følge:

Maskinskrevet (jeg antager derfor denne del er standard)

"Du har overtrukket din konto!

Din konto nr. xxxxxxx er overtrukket med 112,98kr

Jeg beder dig indbetale beløbet med det samme. Kan du ikke indbetale beløbet på én gang, skal du komme ind i banken og lave en aftale om det. Du vil så også slippe for dyre renter og rykkergebyrer."

Der er derunder skrevet med håndskrift:

"PS.
Din konto må ikke stå i overtræk.
Ellers må jeg bestille et visaelektron
til dig i stedet for dankortet."

Første del af brevet synes jeg som udgangspunkt er okay.

"Din konto nr. xxxxxxx er overtrukket med 112,98kr"
Selvfølgelig er den en form for service at gøre opmærksom på en konto er i overtræk, men for 112krkr 5 dage før der går løn ind?
Det vil nok altid være smag og behag - havde brevet kun indeholdt denne ene sætning ville jeg se det som en service.

Jeg beder dig indbetale beløbet med det samme. Kan du ikke indbetale beløbet på én gang, skal du komme ind i banken og lave en aftale om det. Du vil så også slippe for dyre renter og rykkergebyrer

Denne del af brevet synes jeg høre hjemme hvis hun havde trukket over med 1000 kr, eller der var over 14 dage til der gik penge ind (det må forventes at ingen kan leve for 0 kr i 14 dage - men vi kunne nok klare os for et minumus i 5 dage)

Den håndskrevende del ser jeg som direkte dårlig kundepleje.
Klart det er rigtigt at man har lavet et brud på en aftale - men som #12 skriver er de vel ikke NØD til at reagere sådan?

Jeg har stadigvæk lysten til at skrive til ham for at spørge om det er normal procedure, og min helt klare holdning er lige nu (i hvert fal) at jeg IKKE har lyst til at låne penge til en kommende bil det sted.

Men til historien høre, som jeg vist allerede har skrevet at min kæreste har været på SU indtil nu, og får pr d. 1 alm. løn - derfor kom hun måske til at forkæle sig selv lidt mere end økonomien tillod - men igen - helt ærlig 112 kr! ?
Gravatar #22 - MiniatureZeus
24. jun. 2008 19:44
Jeg tror jeres bankrådgiver har tænkt på det som en slags tjeneste, så i/din kæreste ikke lever på overtræk. Kan jo også være at din kæreste eller dig har tæt familie som har meget dårlig økonomi, eller har haft det før i tiden, og han/hun så igen lige vil advare jer om, at i begynder at gå længere ud, end i kan bunde.

Tror sgu ikke, at han har tænkt over at det er sidst på måneden, eller at det kun handler om 112 kr.

Men helt klart, så bør du da tage en snak med ham, hvis du mener han er gået for langt over jeres/din grænse for, hvad han kan tillade sig..
Gravatar #23 - siliankaas
24. jun. 2008 19:50
Jeg tror jeres bankrådgiver har tænkt på det som en slags tjeneste, så i/din kæreste ikke lever på overtræk

Det kunne man jo håbe - det er vel i Jyske Banks ånd - det kan ogsvå være jeg overfortolker hvad han skriver i hånden - det var måske også bla. det jeg gerne ville have jeres hjælp til :-)

Kan jo også være at din kæreste eller dig har tæt familie som har meget dårlig økonomi, eller har haft det før i tiden...

Er det overhovedet lovligt? Lad os sige der var økonomi problemer i familien, hvem siger det i så fald vil være aktuelt for os?
Og nej det er der ikke - tvært imod (??) ;-)

Men helt klart, så bør du da tage en snak med ham, hvis du mener han er gået for langt over jeres/din grænse for, hvad han kan tillade sig..

Der har du nok en pointe, vil jeg tro....
Gravatar #24 - myplacedk
24. jun. 2008 19:57
23 skrev:
Er det overhovedet lovligt? Lad os sige der var økonomi problemer i familien, hvem siger det i så fald vil være aktuelt for os?

Da jeg var flyttet hjemmefra ville jeg åbne en kassekredit i hvad der var blevet den lokale Jyske Bank-filial. I hele mit liv havde jeg og mine forældre brugt Jyske Bank.

Rådgiveren sagde direkte, at han havde ringen til min gamle filial, og truffet en beslutning ud fra mine forældres rådgivers udtalelse om familiens økonomi.

Slap af, jeg var teenager og bad om en kassekredit på 1.000 kr. Mon ikke jeg ville få mulighed for at betale pengene tilbage før eller siden, så stor risiko er der altså heller ikke hos unge kunder.
Gravatar #25 - Bundy
24. jun. 2008 20:07
Fuck det mand, jeg havde ringet og givet ham en sviner for den der, også skiftet bank.
Gravatar #26 - siliankaas
24. jun. 2008 20:15
24 skrev:

Rådgiveren sagde direkte, at han havde ringen til min gamle filial, og truffet en beslutning ud fra mine forældres rådgivers udtalelse om familiens økonomi.

Troede jeg faktisk ikke man måtte - sæt nu jeg bare ikke kunne udstå min familie, eller de ikke kunne udstå mig - ved godt man hver især ikke får noget afvide om hinanden så måske et dårligt eksempel - fatter bare ik det kan være lovligt ??

24 skrev:

Slap af, jeg var teenager og bad om en kassekredit på 1.000 kr. Mon ikke jeg ville få mulighed for at betale pengene tilbage før eller siden,...

Enig!
Nu kan man selvfølgelig ikke drage konklusioner ud fra 2 oplevelser, men måske JB er lidt mere forsigtige end andre banker...?
Gravatar #27 - Emil
24. jun. 2008 20:21
Noget der er endnu værre. Min far er radio- og tv-forhandler, og han skulle engang sætte en parabol op for en kunde, der så efterfølgende skulle have Canal Digitals guldpakke. Den nægtede Canal Digital at udstede, da der var to andre beboere i samme lejlighedskompleks, der var registreret hos dem som dårlige betalere. Det endda på trods af, at de to ikke boede der længere.
Gravatar #28 - thomash
25. jun. 2008 08:25
Jeg ville kunne acceptere et standard brev systemet selv skriver ud, men at min bankrådgiver personligt truer mig med at konfiskere mit dankort på grund af 112,- går sgu over mine grænser.

Hvis det var mig der havde fået sådan et brev, havde min bankrådgiver nok haft mig i røret for 27 min siden, med den besked at sådanne beskeder ikke accepteres.

Jeg har danske bank (former BG bank), og jeg har aldrig haft de problemer. Dog har min bankrådgiver haft ringet til mig, og spurgt om mit dankort var blevet stjålet, da der havde været lidt for mange transaktioner = lidt for meget minus.. Det kan jeg forstå, men 112,- en lille uge før d. første, og truet med bål og brand om konfiskering af dankort, synes jeg sgu er for langt ude.
Gravatar #29 - Windcape
25. jun. 2008 08:29
Min bankrådgiver ringer til mig hvis der er overtræk på mere end 500 kr. og der er mere end 2 dage til lønningsdag.

For at spørge om jeg vil have en kassekredit, selfølgelig :-)

Hvad nu hvis kunden ikke var opmærksom på dette, eller hvis det evt. kunne være fordelagtigt for kunden at få aftalt et overtræk, som ikke resulterede i latterlig rente?

En kassekredit er MEGET DYRERE hvis det er under en månede du har overtræk, eller over 5000 kr.

Det er først hvis vi snakker om flere måneder at en kassekredit er bedre rentmæssigt.

At have ~500 kr. i overtræk i en uge koster vel 5-6 kr. i renter, hvor at en kassekredit koster knap 100 kr. i oprettelse ;-)
Gravatar #30 - holmen
25. jun. 2008 08:34
Helt enig med #25.
Gravatar #31 - karga
25. jun. 2008 08:48
Jeg kan ikke helt se problemet.. i har tydeligvis ingen aftale med jeres rådgiver om overtræk, så selvfølgelig sender han et brev ud.. nogle banker ser rigtigt skidt på overtræk, fordi det egentlig også ER skidt.. i skulle ha fået en kassekredit, da det jo er en aftale med banken om at i godt må have kontoen x antal kroner i negativ (negativ er ikke det samme som overtræk)

Når det så er sagt skal det lige siges at jeg har været ude i selvsamme problem, da jeg pludselig fik ændret min su og trækprocent (så jeg betalte alt for meget i skat) mens jeg gik på htx.. var kunde i amagerbanken og fik frarøvet mig dankort af dem, fordi jeg havde overtræk.. så jeg skiftede bank efter at ha givet dem en verbal overhaling, pga. den amatøragtige måde de gjorde det på - de lukkede det uden at sige noget, sendte mig ingen advarsel om at det måske ville ske og ville ikke snakke med mig, da jeg stod med et lukket dankort

#29 det afhænger helt og aldeles af banken og hvor god en rådgiver er.. og så lidt hvor god man er til at snakke sig til gode aftaler..

Jeg har gratis visa dankort, og den aftale har ikke noget smart reklamenavn, den har jeg nemlig selv bedt om.. da jeg skiftede bank lagde jeg nogle helt klare krav overfor dem, hvis jeg skulle vælge dem..

Fik sågar også en kassekredit på en tusse for et par måneder siden, den kostede ikke noget i oprettelse...
Gravatar #32 - madeinrussia
25. jun. 2008 09:34
bagatel grænsen ligger på 100 kr mener jeg ;D been there done that så mange gange at jeg burde vide det :D
Gravatar #33 - fidomuh
25. jun. 2008 11:45

Bagatel graensen for danske bank ligger vist paa 1200kr, bare for at sammenligne :)

#topic

Tjah, har dig og kaeresten faelles oekonomi i samme bank?
Hvis hun har faaet SU hele tiden ( dvs lav / ingen reel indkomst ) saa er det nok derfor han reagerer..
Specielt hvis der ikke har vaeret overtraek foer, saa er det jo klart at han evt. tror hun ikke ved det..

Men altsaa, jeg har overtraek ( over min kassekredit ) paa 6-7k ret tit, uden noget whine.. Faktisk fik jeg kun lidt whine her for et par uger siden - fordi jeg havde faaet ny raadgiver.. Men han fik en lille sviner ( da han havde "truet" med at "inddrage" mit VISA ) og en kort sviner fra min gamle raadgiver, saa var alt godt igen :)

Nu surmuler han bare naar jeg siger jeg skal laane penge, men det maa han selv om. Saalaenge jeg faar pengene er jeg ligeglad :P
Gravatar #34 - KaW
25. jun. 2008 12:05
33 skrev:
Hvis hun har faaet SU hele tiden ( dvs lav / ingen reel indkomst ) saa er det nok derfor han reagerer..

Ja uha, for så kommer der jo ikke 112 kr. ind på kontoen relativt kort tid efter.
Gravatar #35 - siliankaas
25. jun. 2008 12:07
33 skrev:

Bagatel graensen for danske bank ligger vist paa 1200kr, bare for at sammenligne :)

Se det er jo god viden, hvis jeg skal ringe og snakke med ham...

33 skrev:
#topic

Tjah, har dig og kaeresten faelles oekonomi i samme bank?
Specielt hvis der ikke har vaeret overtraek foer, saa er det jo klart at han evt. tror hun ikke ved det..

Nej vi har ikke fælles økonomi som sådan - altså ikke den samme konto.

33 skrev:
Nu surmuler han bare naar jeg siger jeg skal laane penge, men det maa han selv om. Saalaenge jeg faar pengene er jeg ligeglad :P

Det forstår jeg altså ikke - burde bankerne ikke være glade når vi låner penge og laver overtræk - det er sgu da knapper ned i deres lommer, og de får dem da igen.. i hvert fald i vores tilfælde...
Gravatar #36 - karga
25. jun. 2008 12:14
#35 de tjener flere penge på investeringer lavet med kundernes kapital.. så nej, de renter de tager på overtræk og lån er ikke særligt meget
Gravatar #37 - fidomuh
25. jun. 2008 12:40

Ja uha, for så kommer der jo ikke 112 kr. ind på kontoen relativt kort tid efter.

Det er nok ikke det der er pointen.
Pointen er at det er en ret daarlig ide ( og statistisk set en glidebane ) naar folk paa SU traekker over deres graense.
Dertil kommer jo at der rent faktisk ikke er en kreditaftale..

Det forstår jeg altså ikke - burde bankerne ikke være glade når vi låner penge og laver overtræk

Nej, banken er nok ikke ligeglad med at du laaner en milliard og skrider til mexico ;)

Problemet er nok mere at de ikke kan "tvinge" dig til at betale, hvis du reelt ikke har pengene..
Du kan ikke betale 100kr hvis du har 0kr..

Og hvis du laaner mere end du kan betale, saa kan banken ikke faa sine penge igen, derfor er de ikke ligeglade.

det er sgu da knapper ned i deres lommer, og de får dem da igen.. i hvert fald i vores tilfælde...

Det koster vist 100kr at faa afvide at man har trukket over, saa det har sikkert kun vaeret 12kr som nu er blevet til 112kr :P

Tag en snak med din raadgiver om det, indtil du har gjort det er det kun fair at han tager den 100% efter bogen.
Gravatar #38 - myplacedk
25. jun. 2008 14:46
36 skrev:
#35 de tjener flere penge på investeringer lavet med kundernes kapital.. så nej, de renter de tager på overtræk og lån er ikke særligt meget

Hvilke investeringer tror du de foretager? De låner dem ud til andre kunder.

Hvis vi kigger list på Sydbanks årsrapport for 2007 fremgår det at de har tjent 4.027 mio kr. Heraf 2.060 på rentemarginaler og 1.488 på handel med aktier, obligationer osv. (Og 128 på gebyrer og provisioner.) (Side 6)

Dvs. halvdelen af deres indtægter kommer af at låne penge ud. Så jo, som udgangspunkt ER banken interesseret i udlån.

Jeg kender 4 overvejelser der er væsentlige inden man vurderer om udlån (uanset formen) er en god forretning:
1) Er renten er højerer end hvad de selv låner penge til? (Dvs. indlånsrenten og den rente de betaler på kapitalmarkedet. Ja, udlånet er større end indlånet, så banken låner penge andre steder.)

2) Hvor stor er risikoen for at kunden ikke kan betale tilbage?

3) Hvor nemt er det at skaffe penge til udlån? Hint: Kreditkrisen. Renterne stiger fordi det er svært at skaffe billige penge til kunderne. Derfor har mange rådgivere fået besked på ikke at udlåne helt så agressivt som de har gjort.

4) Kundeservice. Nogle gange laver man en dårlig handel, for at beholde en kunde. Fx. ser man mange unge få nogle latterlige renter der aldrig kan hænge sammen forretningsmæssigt. Til gengæld bliver mange af dem til trofaste kunder.

Lad os tage dem fra en ende af:

1) Renten. Ja den sætter banken jo bare til noget fornuftigt. End of story.
2) Hun er 25. Mon ikke hun på et eller andet tidspunkt i sit liv kan finde 112,98 kr. plus renter? Fx. næste gang hun får SU?
3) Mon ikke banken kan finde de godt 100 kr. et eller andet sted? Det er ikke ligefrem et huslån vi snakker om her.
4) Kig her i tråden. Mange er klar til at skifte bank alene på grund af den kommentar rådgiveren kom med. Og selv om hun får lov til at beholde dankortet, så vil hun nu have følelsen af at være tæt på at miste det, rigtigt længe, medmindre rådgiveren er dygtigere end han ser ud til.

(Jeg har aldrig arbejdet direkte i en bank. Men jeg har skrevet software til at håndtere lån og kredit i banken, og kender bla. derfra noget til hvordan det foregår.)
Gravatar #39 - Bundy
25. jun. 2008 17:15
37 skrev:

Tag en snak med din raadgiver om det, indtil du har gjort det er det kun fair at han tager den 100% efter bogen.

Det er fair hvis han sender det standard brev ud ja, men det er sgu ikke fair at han skriver den håndskrevne "trussel" i bunden.
Gravatar #40 - trylleklovn
25. jun. 2008 17:17
#39 Ej nu må i altså lige spænde hjelmen, synes overhovedet ikke at den håndskrevne besked udelukkende kan tolkes som en trussel. Den kan sagtens være skrevet i god tro, jeg kender selv til en del, som har visa electron fordi de rent faktisk ikke kan styre, at have visa dankort.
Gravatar #41 - fidomuh
25. jun. 2008 17:23

... HVis hun ikke kan lade vaere med at traekke sin konto over, saa er det fair at hun faar et visa electron istedet.

Det er fint fair, specielt naar hun tydeligvis ikke har talt med sin raadgiver om behov for kredit eller lignende..
Gravatar #42 - Bundy
25. jun. 2008 17:33
#40, 41 : Der er vi så overhovedet ikke enige.

Nu kender vi ikke det fulde billede, men jeg tolker det som en trussel det der - Overtræk igen, og jeg tager dit dankort.

Jeg ville fandme blive pissed hvis jeg skulle høre på den slags hver gang min konto ikke lige ramte 0..
Gravatar #43 - fidomuh
25. jun. 2008 17:41

Men nu er det saa foerste gang de har faaet den kommentar i det hele taget og naar du ikke har lavet en aftale om noget kredit ( samt har en meget lav indkomst ) saa synes jeg det er helt fint at de prikker dig paa skulderen og siger du skal tage dig sammen.

Som sagt, hun kan bare tage en snak med banken hvis det endelig er, det er dybt latterligt at tro man bare kan bruge andre folks penge uden at lave en aftale om det!
Og naar de saa goer en opmaerksom paa det, saa bliver i sure?

... Lame.
Gravatar #44 - myplacedk
25. jun. 2008 19:08
43 skrev:
det er dybt latterligt at tro man bare kan bruge andre folks penge uden at lave en aftale om det!
Og naar de saa goer en opmaerksom paa det, saa bliver i sure?

... Lame.

Nej, jeg tror vist vi generelt er "sure" over at der skal så lidt til, før de truer med at lukke dankortet.
Gravatar #45 - siliankaas
25. jun. 2008 20:06
#44 nemlig

#40 og #41 vi snakker 112 kr
Men måske i Misforstår mig - for det er ikke det maskinskrevet brev jeg er lidt træt af - okay service at blive mindet om det - men det er første "rykker" hun får - havde hun nu fået 4 rykkere, så kunne jeg bedre acceptere den håndskrevet note....
Gravatar #46 - fidomuh
26. jun. 2008 00:00

Som sagt, tag en snak med manden.
I har ikke snakket med ham, saa han aner ikke om i begge to kaster alle jeres penge paa crack og ludere ...

Saa fra hans synspunkt har i bare overtraadt jeres aftale, hvordan kan det saa ikke vaere fair at han pointere at i kan faa et Visa electron, hvor dette ikke kan ske?

Men de har stadig ikke snakket med manden - og det er ganske normal bank-praksis at tilbyde at "fjerne" visa-kort hvis folk ikke kan overholde deres aftale.

Foer de har snakket med ham har de reelt intet at vaere sure over..
Manden aner jo intet om hvad der er sket naar de ikke har kontaktet ham.
Gravatar #47 - starn
26. jun. 2008 00:22
Jeg kan heller ikke se problemet, hvis du har et visa kort og trækker over UDEN aftale med banken. Så er de i deres gode ret til at lukke kortet. Om det så er 1 kr, 2 kr eller 2000 kr. At de så tilbuder et andet kort er det fint.
Det kan godt være at 112 kr ikke lyder af meget, men det er stadig ikke dine penge der bliver lavet overtræk med.

Det er jo ikke fedt at vide folk bare "låner" dine penge uden du ved det, selv om du nok har mange :)
Gravatar #48 - siliankaas
26. jun. 2008 05:17
Du har ret - vi har ikke snakket med ham endnu - ville først prikke lidt i overfladen og høre folks syn på sagen - og det må man sige jeg har fået - og mange tak for det :-)

Du skriver som så mange andre - "gode ret" - "lov til"
og der kan jeg jo nok ikke være uenig, vist er de vel i "deres gode ret" - spørgsmålet for mig er om jeg anser det for god "service" når det drejer sig om 112 kr.

Jeg er også i min gode ret til at brokke mig når der i firma frugt ordningen ikke er et stykke til mig, men det handler om at kende forskel på hvor det er nødvendigt at "kræve sin ret"

(sådan ser jeg på det)
Gravatar #49 - fidomuh
26. jun. 2008 13:15

Problemet med at "brokke sig" nu, er at i ikke har haft nogen snak om dette med ham.
Hvis han vidste at hun fik ny loen nu, samt at der kom en lidt mere brugbar indtaegt paa kortet, saa ville han nok ikke have sendt brevet ud ;)

Men bare snak med ham, og sig til ham at i ikke behoever et brev hver gang der er smaa overtraek paa kortet.. Saa plejer de bare at sige "okay" :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login