mboost-dp1

OSX86


Gå til bund
Gravatar #1 - Zeus
17. jul. 2009 09:57
Hvad er jeres erfaringer med det?
Hvad synes i om det?

Håber ikke det er imod forumreglerne da dette 100% er et spørgsmål for at lære mere om emnet og på ingen måde reklame for OSX86, warez, eller på nogen måde en opfordring for folk til at prøve det.
Gravatar #2 - donoe
17. jul. 2009 10:08
Jeg har kun prøvet iPC's udgave 10.5.6, og synes det fungerer godt, det jeg fik prøvet af det. Lige nu har jeg bare det problem at jeg har tilføjet en EDID i ATIinject.kext (en noget længere histori) som har en forkert checksum - så skærmen slukker helt og aldeles under opstart. Planlægger en geninstallation :)

Jeg håber heller ikke det er imod reglerne - det er kun Apples EULA man bryder (og intet lovmæssigt)
Gravatar #3 - Bundy
17. jul. 2009 10:16
Jeg har længe haft lyst til at prøve, men ikke rigtig tid - Er det ikke noget bøvl med drivere og sådan?
Gravatar #4 - Zeus
17. jul. 2009 11:24
Jeg har kun prøvet iPC's udgave 10.5.6, og synes det fungerer godt, det jeg fik prøvet af det. Lige nu har jeg bare det problem at jeg har tilføjet en EDID i ATIinject.kext (en noget længere histori) som har en forkert checksum - så skærmen slukker helt og aldeles under opstart. Planlægger en geninstallation :)


Prøvede du den nyeste udgave "iPC X-DL 10.5.6" jeg tror det er PFF5?
Det med skærmen er da bare virkelig trælst, men det lyder som om alt andet har været positivt siden du geninstallerer :)

Jeg har længe haft lyst til at prøve, men ikke rigtig tid - Er det ikke noget bøvl med drivere og sådan?


Du kan prøve at tjekke iPc's blog post hvor de annoncerede den nyeste udgave das link
De har taget et screenshot af hvad den understøtter og en helt masse andet :) men der er nogen problemer med SSE2
Gravatar #5 - Listesen
17. jul. 2009 11:27
Jeg har prøvet med en iDeneb installation. Version 1.4 - 10.5.6.

Det forløb uden problemer, fik dog en kernel panic, men det var fordi jeg ikke havde læst tingene ordenligt igennem. Der var drivers til alle mit hardware, og havde både lyd, internet og grafik.

Jeg bruger dog vista som primært OS, og det var kun for at eksperimentere med OSX.

Så hvis du vil prøve, vil jeg anbefale dig iDeneb installationen:)
Gravatar #6 - donoe
17. jul. 2009 13:17
#3: Alt viker (virkede) her lige pånær trådløst netkort - Intel 3945 ABG. Nogle arbejder på en driver - http://code.google.com/p/iwidarwin/ , men den er vist endnu ikke særlig brugbar - den tog stadig kun ukrypterede netværk sidst jeg tjekkede.
Grafik virker med CI/QE, hvis det ikke var fordi jeg fuckede op med edid'en. Fulgte denne guide: http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?f=32&...

#4: Det er den med MD5'en: 9CEB2E8DAAA182A1071A337AD9B81E3F
Det er ikke X-DL'en, da jeg ikke lige havde en duallayer disk, eller stor USB stick liggende.

Men mit råd ville være at følge en guide skrevet lige præcis til din computermodel, hvis det er muligt - der står tit mange ting man ikke lige kunne have gættet :)
Gravatar #7 - nielsbuus
17. jul. 2009 13:55
Det er ligesom at installere en Linux distro fra 90'erne. Du skal være lykkelig hvis installationsprogrammet overhovedet kan finde din harddisk.

Jeg har prøvet flere version af iAtkos og Kalyway på både min stationære og min laptop, men endnu er det ikke lykkedes mig at installere OS X. Det længste jeg er noget til er at gennemføre en installation og så kigge på en blå skærm, mens jeg kan høre lyden fra velkomstvideoen til Mac OS X.

Men jeg har så heller ikke været igang med at rode med kexts og terminaler og pis og lort... :)
Gravatar #8 - Zeus
17. jul. 2009 22:35
Jeg har prøvet med en iDeneb installation. Version 1.4 - 10.5.6.
Det forløb uden problemer, fik dog en kernel panic, men det var fordi jeg ikke havde læst tingene ordenligt igennem. Der var drivers til alle mit hardware, og havlyd, internet og grafik.
Jeg bruger dog vista som primært OS, og det var kun for at eksperimentere med OSX.
Så hvis du vil prøve, vil jeg anbefale dig iDeneb installationen:)


iDeneb, den har jeg ikke lige læst på, men jeg sidder og tjekker den atm :)
Ja det er der det går galt for de fleste, driversne. Det er virkelig essentielt at tjekke før man går igang. Det er virkelig lækkert at du havde internet, der er flere der har problemer med det.
Tak for anbefalingen. Hvad ville du gerne eksperimentere, jeg kunne forestille mig noget som iPhone SDK 3.0 hvor man skal bruge Xcode som kun er for Mac?

Det er ikke X-DL'en, da jeg ikke lige havde en duallayer disk, eller stor USB stick liggende.
Men mit råd ville være at følge en guide skrevet lige præcis til din computermodel, hvis det er muligt - der står tit mange ting man ikke lige kunne have gættet :)


Ja jeg har overvejet at teste X-DL'en, men jeg er lidt usikker på mit Hardware osv som jeg er igang med at få tjekket :) den ligger desuden som 52 .rar filer på nettet over noget som jeg ikke må skrive her men som kan blive oversat som "meget hurtig deling" ;)

Jeg har prøvet flere version af iAtkos og Kalyway på både min stationære og min laptop, men endnu er det ikke lykkedes mig at installere OS X. Det længste jeg er noget til er at gennemføre en installation og så kigge på en blå skærm, mens jeg kan høre lyden fra velkomstvideoen til Mac OS X.


Det lyder da som om du har været rigtig uheldig med de der versioner. Du kan prøve at tjekke The Newbies FAQ to Mac OSx86 . Hvis du går længere ned på siden kan du se en masse forskellige versioner af OSX86 og hvilket hardware de understøtter, det er generalt en god side at starte ud med og god at vende tilbage til :)

Jeg har selv overvejet stærkt at prøve OSX86 iPC X-DL 10.5.6, men jeg er stadig bange for at den ikke understøtter mit hardware (det meste er dog ret typisk, nvidia, realtek osv). Hvordan ved man om man har en duallayer disk, jeg har nogen rimlig dyre 4.7 GB disks liggende, måske er det dem :b?

Desuden er jeg ikke helt i orden med det der chameleon, dualbooting osv.

#6
Jeg har en Zepto Nox A15 15.4 tommer version, har ikke kunne finde en specifik guide, kun for en anden A15, men den var vidst for en anden distro, fandt den over wiki OSX86 Project - Zepto Nexus A15 der er en lille liste med de ting der virkede, blandt andet virkede Wlan ikke og Audio1 Realtek ALC268, der er til gengæld en Audio2 som virkede :) det er faktisk det eneste der ikke virkede.

Hvis der skulle være en grund for mig til at installere OSX86 ville det helt sikkert være iPhone/iPod Touch SDK 3.0. Har gerne ville lære objective-c. + Jeg vil meget gerne opleve hvordan en Mac virker for senere at overveje at købe en :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login