mboost-dp1
Opskriften på tvebakker
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
De er åbenbart ikke så svære at lave, som man skulle tro.
http://www.danbbs.dk/~erikoest/opskr/tvebak.htm
Ingredienser:
* 1 pose tvebakker 300 g (ca. 36 stk.)
Fremgangsmåde:
Klargør ønsket mængde tvebakker.
http://www.danbbs.dk/~erikoest/opskr/tvebak.htm
Tjah.. Jeg har købt en pose tvebakker for et stykke tid siden. Og så kom jeg til at chatte med en om tvebakker (som om det aldrig er sket for dig), og om hvor fantastisk kiksekage, øllebrød og de der små blå dåseleverpostejer fra 'Faaborg' er - dog mest om fantastiske tvebakker. Men så kom jeg til at søge på nettet i stedet, og så lavede jeg en tråd på newz. For lad os indse det, hvis jeg har tid nok til at søge efter tvebakker så er jeg ikke højere hævet end at jeg kan lave en dårlig tråd om det på newz.
Hvis du virkelig gerne vil vide det.
Hvis du virkelig gerne vil vide det.
[OffTopic]
Nu kan jeg ikke styrer min nysgerrighed længere. Du kan vel ikke huske i hvilken tråd MiniatureZeus sagde "Tror lige vi slår et smut forbi efter bollerne er røget ned..."?
[/OffTopic]
Nu kan jeg ikke styrer min nysgerrighed længere. Du kan vel ikke huske i hvilken tråd MiniatureZeus sagde "Tror lige vi slår et smut forbi efter bollerne er røget ned..."?
[/OffTopic]
Du får indimellem skrevet nogle skumle ting, og nu sidder jeg tilbage med spørgsmålet:
Kom hun fordi i lavede kikse kage, eller lavede i kikse kage fordi hun kom?
Du får indimellem skrevet nogle skumle ting, og nu sidder jeg tilbage med spørgsmålet:
Kom hun fordi i lavede kikse kage, eller lavede i kikse kage fordi hun kom?
Opskrift på kiksekage:
Ingredienser:
3 bægre hele pasteuriserede æg
125 g. kakao
200 g. flormelis
250 g. palmin
1 pakke firkantede vanille kiks (ca. 30 stk.)
Evt. reven skal af en appelsin, som ikke er sprøjtet.
Fremgangsmåde:
Æg, flormelis og kakao piskes sammen.
Palminen smeltes over svag varme og afkøles let.
Den afkølede palmin og kakaomassen piskes sammen.
Tilsæt evt. reven skal af en ikke sprøjtet appelsin.
I en bageform med bagepapir lægges nu et lag kakaomasse skiftevis med kiks. Der skal startes og sluttes med kakaomasse.
Kagen sættes til afkøling i køleskabet, og er klar til servering.
Kagen kan varieres ved at tilsætte smag efter ønske, fx. sæd. Har man ikke firkantede kiks, kan de runde brækkes i nogle stykker (ikke knuses), og blandes i, hertil kan man også tilsætte nødder.
Ingredienser:
3 bægre hele pasteuriserede æg
125 g. kakao
200 g. flormelis
250 g. palmin
1 pakke firkantede vanille kiks (ca. 30 stk.)
Evt. reven skal af en appelsin, som ikke er sprøjtet.
Fremgangsmåde:
Æg, flormelis og kakao piskes sammen.
Palminen smeltes over svag varme og afkøles let.
Den afkølede palmin og kakaomassen piskes sammen.
Tilsæt evt. reven skal af en ikke sprøjtet appelsin.
I en bageform med bagepapir lægges nu et lag kakaomasse skiftevis med kiks. Der skal startes og sluttes med kakaomasse.
Kagen sættes til afkøling i køleskabet, og er klar til servering.
Kagen kan varieres ved at tilsætte smag efter ønske, fx. sæd. Har man ikke firkantede kiks, kan de runde brækkes i nogle stykker (ikke knuses), og blandes i, hertil kan man også tilsætte nødder.
Daniels opskrift:
Få Stine til at lave det, mens du selv sidder på newz, samtidig med du spiller Xbox360.
Få Stine til at lave det, mens du selv sidder på newz, samtidig med du spiller Xbox360.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.