mboost-dp1

Nyt bund niveau på V2


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
8. okt. 2019 15:38
https://www.version2.dk/artikel/dovne-copy-paste-u...

Jeg forstår ikke konklusionen.

Normalt så finder man ikke produktions klar kode i hjælpe fora på nettet.

Man finder et eksempel som viser hvordan man gør noget bestemt.

For effektiv kommunikation bør både spørgsmål og svar være reducereret til det mest simple som kan henholdsvis vise problem og vise løsning.

Og så er det udviklerens ansvar at tilføje fejl-håndtering, input validering, dokumentation etc. i den kode som faktisk skal i produktion.
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
8. okt. 2019 15:51
Except fra et Engelsk tabloid, lol. Det svarer lidt til at de quoter Ekstra Bladet.

Gravatar #3 - Claus Jørgensen
8. okt. 2019 15:53
Og jeg har heldigvis aldrig arbejdet i en virksomhed hvor man bliver "tvunget" til at skrive kode hurtigt. Typisk det modsatte, vi bliver tvunget til at arbejde langsommere med processor, kode reviews, etc.

Jeg er begyndt at tvivle paa at den slags virksomheder hvor udviklerne presses, ikke maa skrive tests pga. tid, etc. overhovedet findes mere. Det lyder som noget tilbage fra 90erne
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
8. okt. 2019 15:56
"Relateret jobannonce: Dynamics NAV konsulenter"

fantastisk velplaceret i nyheden :D
Gravatar #5 - Claus Jørgensen
8. okt. 2019 15:57
https://arxiv.org/abs/1910.01321

Orginalen omhandler kun C++
Gravatar #6 - arne_v
8. okt. 2019 16:16
#5

Jeg vil forvente nogenlunde tilsvarende resultater i andre sprog.


Gravatar #7 - arne_v
8. okt. 2019 16:27
#3

Virksomheder hvor der af princip fokuseres på et højt LOC/måned/udvikler er nok sjældne.

Men virksomheder som kører udvikling med fast deadline (produktet skal shippe bestemt dag fordi marketing kampagne er planlagt, projektet skal afleveres bestemt dag fordi ellers skal der betales bøde) er der mange af.

Og i sådanne situationer bliver der pres på udviklerne. Mest mulig funktionalitet helst al skal med. Flest mulige helst alle M og H severity bugs skal fixes.

Og da der ikke findes en magisk pille som kan øge udvikleres produktivitet, så bliver der lavet nogle genveje. Nogle er "lidt sjusket men formentligt OK" - andre er "katstrofer som venter på at ske".

Jeg gætter på at de fleste har prøvet at skulel arbejde med et stykke software, som åbenlyst ville have haft godt af 6 måneders yderligere finpudsning.


Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login