mboost-dp1

Nørdet


Gå til bund
Gravatar #2 - CBM
19. apr. 2019 17:15
Lisp er ikke nem at have med at gøre. Jeg skal engang tage mig sammen til at øve mig noget mere i at bruge lisp/scheme

På den anden side så er dem der er eksperter i lisp sikkert af en anden overbevisning :-)
Gravatar #3 - arne_v
19. apr. 2019 17:30
#2

Syntaxen i Lisp er meget anderledes sammenlignet med nyere sprog.

Men det er ret generelt at ældre sprog er mere unikke end nyere sprog.

Fortran, Cobol, Mumps, Lisp, APL, Forth etc. er alle ret specielle sammenlignet med sprog af idag.

Idag er det overvejende C familie sprog (også kendt som curly bracket sprog) med en lille smule Pascal familie sprog (begin end sprog) og Basic familie sprog.

Gravatar #4 - CBM
20. apr. 2019 05:05
#3: ja

Jeg har altid haft det svært med alle de parenteser i lisp og hele konceptet med at alt er "en liste"

Jeg har stiftet bekendtskab med lisp og scheme på uni men blev aldrig gode venner med sproget

Har du nogle tips ift at lære lisp bedre at kende og forstå hvordan alt kan være en "liste" ?
Gravatar #5 - arne_v
20. apr. 2019 22:16
#4

Der er en del sprog som jeg kan og en del sprog som jeg kender lidt til, men jeg er helt blank på Lisp.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login