mboost-dp1

Newz's politik omkring private oplysninger


Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
2. jun. 2008 19:36
Jeg har kigget lidt rundt for at finde newz.dk's officielle regler omkring videregivelse af private oplysninger om jeres brugere, men har ikke fundet dem. Kan en af jer skrive et link eller blot fortælle om jeres regler indenfor området ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg faldt over et reklamelink som indeholdt oplysninger om min brugerprofil (Køn, alder, noget der hed gruppe og min IP addresse). Jeg er normalt forsigtig omkring hvem på internettet jeg udleverer disse oplysninger til, da jeg ikke er interesseret i at de bliver misbrugt.

Køn og alder alene giver ikke noget af værdi, men kombineret med min IP addresse (Som reklame udbyderen automatisk får da der bliver hentet et billede fra ham) så har et tredjeparts selskab pludselig personlige informationer som de kan kæde sammen med min IP addresse.

Hvis det havde været et tredjeparts selskab som jeg havde tiltro til og som havde lovet ikke at videregive disse oplysninger havde det heller ikke været en større irritation for mig, men da det er et udenlandsk selskab gælder den danske persondatalov ikke for dem og de kan reelt set sælge disse oplysninger videre til andre selskaber som kan misbruge dem (Feks sende personrelaterede spam mails til domænet der hører til min IP addresse).

Uden at være 100% sikker på det, så er det min opfattelse at persondataloven beskytter mig mod at et firma (I dette tilfælde newz.dk) videregiver mine personlige oplysninger, uden at have fået direkte lov til det af mig, er der nogen jurakyndige som vil kommentere på det ?
Gravatar #2 - Spiderboy
2. jun. 2008 19:42
Prøv at søge i FAQ'en. Jeg mener, at det blev puttet ind i midt i brødteksten et sted pga. lignende forespørgsel et stykke tid siden.

Svjh, så udleverer de oplysninger om brugernavn, alder, køn og ip til adtech.de.
Gravatar #3 - Spiderboy
2. jun. 2008 19:44
Jeg har fundet det.

FAQ'en, Hvorfor skal jeg oprette mig som bruger? skrev:
Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part. Dog tillader vi at sende oplysning om din alder og køn, såfremt du har oplyst dette, til Adtech, der håndterer vore reklamer. Det skulle gerne forhindre at man f.eks. som mand, kommer til at se på reklamer for f.eks. produkter til kvinder.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
2. jun. 2008 19:47
#1 har du et screenshot af, at din IP-adresse bliver sendt, for det burde ikke ske så vidt jeg er informeret. Eller eventuelt hvilken reklame?
Gravatar #5 - Fjolle
2. jun. 2008 19:51
Bare lad være med at lægge ting på nettet som du ikke vil have at andre ser, problem solved :)
Gravatar #6 - myplacedk
2. jun. 2008 19:52
4 skrev:
#1 har du et screenshot af, at din IP-adresse bliver sendt, for det burde ikke ske så vidt jeg er informeret. Eller eventuelt hvilken reklame?

IP-adressen kan de jo ikke undgå at se, når man downloader reklamen. Den er jo en naturlig del af requestet, hvor newz så tilføjer fx. alder og køn.
Gravatar #7 - Mort
3. jun. 2008 06:04
#5: Mit køn og min alder er relevante for dem jeg diskuterer med, for at de kan danne sig et billede af mig som person. Da dem jeg diskuterer med ikke har min IP addresse, kan de ikke kæde de informationer sammen med hvem jeg er i virkeligheden, hvilket gør mig anonym.

På de websteder som jeg ikke har tiltro til eller som kan finde på at videregive informationerne til andre som jeg ikke har tiltro til, sørger jeg for ikke at indtaste nogen personlige informationer, jeg var bare ikke klar over at newz var et af stederne.
Gravatar #8 - milandt
3. jun. 2008 06:26
#7 Jeg har skrevet køn og alder i min profiltekst, i stedet for i de dertil indrettede felter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login