mboost-dp1
Newz på Endomondo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Magten (99) skrev:Du troede rigtigt :) Jeg ved ikke hvor langt der var, jeg ved bare den ikke har taget hele turen :P
Min GPS lavede en omvendt manøvre på mig. Jeg løb min faste rute på 2,1 km. men GPS'en mente åbenbart, at jeg havde løbet næsten 4 km - på 9 minutter...
Så har jeg (måske) lagt noget workout ud :D
Skal man forøvrigt udfylde alle felter, altså f.eks puls osv?
Tester appen senere i dag hvis jeg husker det ...
Skal man forøvrigt udfylde alle felter, altså f.eks puls osv?
Tester appen senere i dag hvis jeg husker det ...
Du har ikke uploaded nogen workouts som er sket i de sidste 7 dagte siger den.
Leaderboards tæller kun KM :P så du kommer ikke langt med vægttræning dér ^^
Det må vente til jeg får fikset noget sammen :D
Leaderboards tæller kun KM :P så du kommer ikke langt med vægttræning dér ^^
Det må vente til jeg får fikset noget sammen :D
SlettetBruger (108) skrev:Leaderboardet kan ikke vise andet.
Hvis man nu lavede en månedlig 'udfordring', der var lukket, så linket til denne kun var at finde i denne tråd?!
Der kan man nemlig konkurrere på Flest km, Flest træningspas, Først til at nå X km, Flest kalorier, Flest aktive minutter eller Hurtigste X km.
Det kunne måske løse udfordringen?
Jeg har lavet en lukket udfordring nu, men der skal sendes invitationer.
Hvis I sender en PM til mig med jeres e-mail (som I benytter på Endomondo), kan I komme nmed i udfordringen.
Så kan vi se, om det udjævner det lidt mere, så løberne og dem fra motionscenterne ikke hænger helt i forhold til dem på cykler.
EDIT: Jeg har fået 143 kcal bare for at oprette udfordringen, så de tager vist det hele med! B~)
Hvis I sender en PM til mig med jeres e-mail (som I benytter på Endomondo), kan I komme nmed i udfordringen.
Så kan vi se, om det udjævner det lidt mere, så løberne og dem fra motionscenterne ikke hænger helt i forhold til dem på cykler.
EDIT: Jeg har fået 143 kcal bare for at oprette udfordringen, så de tager vist det hele med! B~)
Min kollega var ude og løbe en lille tur
http://i50.tinypic.com/34xqjq9.png
Det er bare direkte ulækkert det der.
http://i50.tinypic.com/34xqjq9.png
Det er bare direkte ulækkert det der.
Windcape (115) skrev:Jeg gad godt jeg kunne teste det på flat terræn :p
(Jeg løber normalt ~10km/timen, hvor jeg går op af stejlt terræn)
Jojo, jeg kan også snildt løbe 10 km/t - men spørgsmålet er hvor længe ;)
2 km i en cooper = 10 km/t - og så er du dumpet ved forsvaret :)
Nåede op på 3.732 meter da jeg var i form - 18.660 km/t, men det er så også 5 år siden nu :)
Thoroughbreed (116) skrev:
Nåede op på 3.732 meter da jeg var i form - 18.660 km/t, men det er så også 5 år siden nu :)
:O
Føjda
Apropos. Vinderen af 100km udgaven af det løb min tidligere nævnte kollega deltog i. Blev gennemført på 8:50 -
Lidt over 11km/t uafbrudt over 100km...
Nå ja, vinderen var forfodsløber og slog løbets rekord.
Apropos. Vinderen af 100km udgaven af det løb min tidligere nævnte kollega deltog i. Blev gennemført på 8:50 -
9km uden problemer indtil videre.Thoroughbreed (116) skrev:Jojo, jeg kan også snildt løbe 10 km/t - men spørgsmålet er hvor længe ;)
Min bedste cooper 2.1 km. Men det var ikke på fladt terræn -.-Thoroughbreed (116) skrev:
2 km i en cooper = 10 km/t - og så er du dumpet ved forsvaret :)
Det er ret svært at finde en flad 2km strækning på Södermalm :p
Well, så kan man i teorien ikke kalde det en Cooper? Den skal vel foregå i fladt terræn?..
--
Løb i snit 15 km på 60-70 minutter i skov/bakkelandskab :)
Well, så kan man i teorien ikke kalde det en Cooper? Den skal vel foregå i fladt terræn?..
--
Løb i snit 15 km på 60-70 minutter i skov/bakkelandskab :)
SlettetBruger (118) skrev:Føjda
Forfodsløber - hvad er forskellen på sådan en og en "normal" løber?..
Jeg vil selv mene at jeg kun bruger forfoden, men synes da ikke at der er noget specielt ved det?
Normale løbere lander på hælen. Forfodsløbere, eller barfodsløbere som de kalder det, lander på for- eller midtfod.
Typiske løbesko er bygget således at hælen er en god del højere oppe end forfoden - hvilket besværliggør, hvis ikke umuliggør barfodsløb uden at løbe som en freak :D
Heel-striking @ Harvard:
http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/2FootSt...
Typiske løbesko er bygget således at hælen er en god del højere oppe end forfoden - hvilket besværliggør, hvis ikke umuliggør barfodsløb uden at løbe som en freak :D
Heel-striking @ Harvard:
http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/2FootSt...
Klarede lige 2,51 km forrige gang på 12 minutter, går fremad for mig. Pt. er det svært at sige hvor hurtigt det går for mig, da jeg normalt sænker farten for at følges med kæresten når jeg indhenter hende. (Jeg løber længere end hende (1 km pt.) og vi løber samme vej ud/hjem). Det er heller ikke fladt terræn for mig der er vel godt 25-30 meter mellem højt/lavt, det er meget her i vestjylland. :)
Planen var at jeg skulle igang igen i morges - meeen efter weekendens strabadser blev det klart at min ankel ikke er klar til løb endnu.
Also: Jeg kan ikke finde nogen artikler om hvorfor løbetøj skal være "svedtransporterende" - og samtidig ha videnskabelige test som argumenter. De eneste jeg kan finde der påstår det skal være svedtransporterende er dem der laver det, eller sælger det.
Also: Jeg kan ikke finde nogen artikler om hvorfor løbetøj skal være "svedtransporterende" - og samtidig ha videnskabelige test som argumenter. De eneste jeg kan finde der påstår det skal være svedtransporterende er dem der laver det, eller sælger det.
Jeg bruger normalt svedtransporterende tøj, blandt andet fordi jeg synes det er mere behagelig. F.eks. i en bomulds t-shirt bliver jeg i vind meget mere kold og hvis det er varmt, uden vind, så sveder jeg en del mere og bliver en del mere rød i knoppen. For mig handler det om at det skal være behageligt og hvis tøj der står "svedtransporterende" på gør det, så bliver det sådan.
Hvad er det du vil have videnskabeligt bevist om sådan et stykke klæde?
Jeg bruger normalt svedtransporterende tøj, blandt andet fordi jeg synes det er mere behagelig. F.eks. i en bomulds t-shirt bliver jeg i vind meget mere kold og hvis det er varmt, uden vind, så sveder jeg en del mere og bliver en del mere rød i knoppen. For mig handler det om at det skal være behageligt og hvis tøj der står "svedtransporterende" på gør det, så bliver det sådan.
Hvad er det du vil have videnskabeligt bevist om sådan et stykke klæde?
Hmm, jeg vil vove at påstå at jeg er en forfodsløber så :)
Minder min forøvrigt om, at jeg skal have testet det dersens endomondo iPhone halløj
Minder min forøvrigt om, at jeg skal have testet det dersens endomondo iPhone halløj
Well, det er meget svært at løbe ret meget andet når det går hurtigt - du kan bare se Rocky hvor han kommer op på forfoden når han sprinter :D
Hvad løber du i for nogen sko?
En anden vigtig del af barfodsløb er feedback fra ens fødder - hvilket jo er lavt eller ikke relevant når sålen kommer op over 7mm.
"Proprioception"
http://en.wikipedia.org/wiki/Proprioception
Bare for videns skyld. kom til at tænke over det da der blev snakket om at køle øld med et stykke vådt stof i sommer-solen.
En anden vigtig del af barfodsløb er feedback fra ens fødder - hvilket jo er lavt eller ikke relevant når sålen kommer op over 7mm.
"Proprioception"
http://en.wikipedia.org/wiki/Proprioception
Vossen (127) skrev:Hvad er det du vil have videnskabeligt bevist om sådan et stykke klæde?
Bare for videns skyld. kom til at tænke over det da der blev snakket om at køle øld med et stykke vådt stof i sommer-solen.
SlettetBruger (129) skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Evaporation skrev:For molecules of a liquid to evaporate, they must be located near the surface, be moving in the proper direction, and have sufficient kinetic energy to overcome liquid-phase intermolecular forces.[1] Only a small proportion of the molecules meet these criteria, so the rate of evaporation is limited. Since the kinetic energy of a molecule is proportional to its temperature, evaporation proceeds more quickly at higher temperatures. As the faster-moving molecules escape, the remaining molecules have lower average kinetic energy, and the temperature of the liquid, thus, decreases. This phenomenon is also called evaporative cooling. This is why evaporating sweat cools the human body.[...]
Det er nok derfor du kan køle øl med vådt stof i sommer solen. Det kan også være af samme grund at det er godt at få sveden ud hvor det kan fordampe, du bliver kølet af.
Hvis kluden lader vandet fordampe med en større hastighed, så vil det lyde logisk for mig, men jeg er nok ikke kompetent til at udtale mig meget på det område.
SlettetBruger (129) skrev:Well, det er meget svært at løbe ret meget andet når det går hurtigt - du kan bare se Rocky hvor han kommer op på forfoden når han sprinter :D
Rocky rules :p
Det er lidt blandet ... Har et par Nike, Asics Vibram fivefingers (speed hedder de vist - sort med snøre) ... Og så sent som i fredags var det i nogle puma klipklapper :P
SlettetBruger (126) skrev:Also: Jeg kan ikke finde nogen artikler om hvorfor løbetøj skal være "svedtransporterende" - og samtidig ha videnskabelige test som argumenter. De eneste jeg kan finde der påstår det skal være svedtransporterende er dem der laver det, eller sælger det.
I Go' morgen danmark sagde de at hvis man brugte nogle løbesokker så kunne man løbe 20% hurtigere/bedre. Det siger vel egentligt mest om mig fordi jeg ser det lort.
Fuck det der svedtransporterende. men ikke bomuld t-shirt er nice så man mere undgår runners nipple
På den ene side er det selvfølgeligt fedt at være nummer et - men på den anden side er det også lidt sørgeligt B~(
http://peecee.dk/upload/view/369285/full
Danish Dude (136) skrev:På den ene side er det selvfølgeligt fedt at være nummer et - men på den anden side er det også lidt sørgeligt B~(
http://peecee.dk/upload/view/369285/full
wait. Billedet før og billedet efter på peecee. av mine øjne
2 nedern hændelser i weekenden - første selvforskyldt da jeg i travlhed valgte at små-løbe ned i byen på trods af stadig ondt i min ankel. anden var at vrikle om på den dagen efter.
Forhelvede der findes ikke is køligt nok til at lamme området :P
Forhelvede der findes ikke is køligt nok til at lamme området :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.