mboost-dp1

Min fryser går ud!


Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
15. jun. 2008 23:26
Jeg har tidligere set, hvordan folk (især Rackbox :D) har fået svar på alt muligt underligt, så nu vil jeg lige prøve lykken.

Min fryser er begyndt at slukke med jævne mellemrum. Dvs. jeg skal trykke på "Freeze" knappen igen et par sekunder for at tænde den. Så går der måske en 3-4-5 dage, og så slukker den igen. Det har stået på i en lille måneds tid, og det har umuliggjort at opretholde mit ellers udmærkede lager af frosne færdigretter. Jeg har været panikslagen, jeg har grædt, jeg har skældt og smældet, men lige lidt har det hjulpet på fryseren!

Er der noget jeg kan gøre ved den, eller er den klar til at blive udskiftet? Den er ellers forholdsvis ny (læs: den stod her, da jeg flyttede ind og den er pæn og ikke snavset).
Gravatar #2 - buch
15. jun. 2008 23:31
Nu ved jeg intet in frysere, udover at min er fyldt op med pizza og bacon.. Men kunne man tænke at der sad en sikring, der opførte sig lidt underligt i den?
Gravatar #3 - XorpiZ
15. jun. 2008 23:51
Det kunne bestemt godt tænkes.. men jeg ved ikke hvor den sidder :D Men burde en sikring ikke enten virke eller ikke virke?
Gravatar #4 - buch
16. jun. 2008 00:02
Så lad os kalde sikringen en termostat.

Fryseren kunne komme til at fryse så meget, at termostaten slukker og glemmer at tænde igen.
Gravatar #5 - XorpiZ
16. jun. 2008 00:02
Aha. Det kan være.

Hva kan man gøre mod det?
Gravatar #6 - buch
16. jun. 2008 00:14
Købe en ny og skifte den selv, eller købe en ny fryser.
Gravatar #7 - XorpiZ
16. jun. 2008 00:20
Puh.. Det lyder som en dyr løsning. Men heldigvis så bor jeg til leje, så det er vel viceværtens problem :D
Gravatar #8 - jeldtoft
16. jun. 2008 00:22
Hvad med en god gammeldags affrysning (eller hvad det nu hedder).
Gravatar #9 - ajust
16. jun. 2008 00:50
Prøv at afrime den :)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
16. jun. 2008 05:59
Nu ved jeg ikke hvilken slags fryser det er og sådan noget, men vores har sådan en helt utrolig smart teknik (<- ironi) som gør, at hvis fryselågen ikke har været lukket ordentligt i 6 timer, så slår fryseren fra, så man ikke bruger så meget energi, men istedet ødelægges alt hvad man har i den... Så prøv at tjekke om den kan lukkes ordentligt, hvis nu din fryser også har sådan en genial udført sikkerhedsanordning, som endda ikke engang giver nogen alarm inden den slukker!
Gravatar #11 - XorpiZ
16. jun. 2008 07:32
#8,9

Den er afrimet - det blev den første gang den slukkede. Der var jeg jo ikke klar over, at den gjorde det :p

#10

Det er en Gram af en art. Men det kan da godt tænkes, at det er det. Prøver lige at holde øje :)
Gravatar #12 - myplacedk
16. jun. 2008 09:42
Tjek hvor meget strøm den bruger. Måske kan en ny fryser tjene sig selv hjem.

Da jeg skiftede min gamle kummefryser ud, sparede den nye sig hjem på under et år!

Men hvis det er udlejeren der betaler fryseren, og dig der betaler strømmen, så kan jeg godt se problemet.
Dvs. så kan jeg især ikke se problemet, for så fortæller du bare udlejer at fryseren er gået i stykker.
Gravatar #13 - XorpiZ
16. jun. 2008 09:49
#12

Der er nok ikke anden udvej nej. Tror bare det bliver en hård kamp. Boligforeningen er i forvejen ikke ret glade for os hehe.

Jeg siger tak til alle :)
Gravatar #14 - rackbox
16. jun. 2008 19:17
Glad I could be of assistance... :)
Gravatar #15 - XERXES
17. jun. 2008 03:26
Det er også lige årstiden til, at sådan nogle ting går i stykker pga. sommer varmen. Jeg har lige fået nyt køleskab da det gamle ikke kunne håndtere varmen, og derved holde en konstant temperatur. Dette resulterede i, at min mælk blev sur hele tiden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login