mboost-dp1

Martin Fowler om Agile 2018


Gå til bund
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
24. okt. 2018 18:41
Jeg kan specielt godt lide denne her del “... Refactoring is small changes, each of which keeps everything working. It doesn't change the observable behavior of the software, that's its definition. And I should know because I was the one who got to define it.“
Gravatar #3 - arne_v
24. okt. 2018 18:52
Mine favorit sætninger er:


The second problem is the lack of recognition of the importance of technical excellence to what we do.



Raise the importance of technical excellence, and never forget that when writing software, the technology side is really vital,


Hvis folk ikke kan lave god kode, så kan de ikke lave god kode uanset processen.
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
24. okt. 2018 19:21
#3

Helt sikkert. Og det har også en stor betydning for agile, da jeg typisk oplever at folk der ikke er super dygtige teknisk ikke har det nødvendige overskud til at kunne håntere processor oveni.

Jo dygtigere et team, jo mere præcist kan man "(tids)estimere", og ligeledes laver et dygtigt team (formodenligt) færre fejl, så man kan bruge mere til på at forbedre koden (hvilket jo altid er nødvendigt), uden at det skal undskyldes.

Jeg oplever typisk at det er de mindre tekniske dygtige udviklere som siger at de ikke har tid til at forbedre koden, eller endda, ikke har tid til at skrive tests, etc. fordi de at de så ikke kan "nå at blive færdige til tiden".

Når jeg har arbejdet med hold af de helt super dygtige i deres felt, så synes jeg altid vi har haft mere tid og frihed til at sikre en bedre kodebase -- og deraf færre fejl, og så igen, mere til.

Mangel på "technical excellence" skaber simpelthen en ond cirkel, som er utrolig svær at komme ud af, specielt hvis man ikke sørger for at få folk op på niveau.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login