mboost-dp1

Lidt bil-spørgsmål...

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
22. apr. 2008 05:25
Jeg har flere gange lagt mærke til nogle ting i trafikken, som jeg simpelthen undrer mig over. Jeg håber, at en vidende sjæl kan oplyse mig :)

Der er ufatteligt mange biler, der har påklistret en sort silhuet af en elg på bagenden. Hvorfor? Kommer bilen sådan fra forhandleren, eller er det et aktivt valg fra billistens side?

Ind imellem støder jeg på en bil, hvor der i bagruden er et papirskilt med bogstaverne "RY". Hvad betyder det?

Tråden er i øvrigt åben for andre tvivlsspørgsmål af ovenstående karakter.
Gravatar #2 - buch
22. apr. 2008 06:12
Elgen er en eller anden underlig ting der kommer fra norge, har en idé om at folk køber denne elg som en souvineer.
Gravatar #3 - texaN
22. apr. 2008 06:46
#1+2

Elgen svarer lidt til folk der køber et billed af en i dæmonen/hundepruten eller andre rutsjebaner. = We were there and we did it... Ja, de så en elg!!

RY; Jeg er ikke sikker, men er det ikke beviset på der er betalt tilpas mange afgifter så firmabilen godt på køre i udlandet + bruges privat...?

-Fortsat go' dag.. :)
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
22. apr. 2008 06:53
Hvorfor kan danskere ikke trække ind i højre vognbane på motorvejen, hvis de alligevel vil ligge og køre sygt langsomt?

Hvorfor kører folk med under 80 km/t på landeveje under normale forhold?

Hvorfor skal lastbiler altid overhæle når jeg er i nærheden?

Hvorfor er der altid kø på vejlebroen?

Hvorfor siger de at man må køre 130 km/t på motorvejen, når det i realiteten er meget få steder man må?
Gravatar #5 - Magten
22. apr. 2008 07:05
Har du set Carsten Bangs show - Har Satan En Fætter? Mange af dine spørgsmål, finder han svar på.. Det er faktisk de prostitueredes skyld ;)
Gravatar #6 - Azuria
22. apr. 2008 07:06

Den kan jeg svare på... Fordi en gammel kælling ikke har overholdt sin sikkerheds afstand, og derfra er knaldet op i en anden.

Endnu værre, hvorfor har de spærret den sydgående tilkørsel ved vejle?!
Skulle snakke i telefon sidst på motorvejen, så jeg tager pænt afkørslen ved vejle og holder ind imens jeg snakker...
Da jeg så vil afsted igen skal jeg køre 2km i nordgående retning før jeg kan komme den rigtige vej igen!

¤ Hvad betyder det så når der er en fisk på bilens bagklap?
Gravatar #7 - buch
22. apr. 2008 07:07
6 skrev:

¤ Hvad betyder det så når der er en fisk på bilens bagklap?

Det betyder at det er en bil fra esbjerg, det giver da sig selv?
Gravatar #8 - rackbox
22. apr. 2008 07:42
Den der fisk er vistnok et symbol for at man er i familie med en kræftramt... Eller noget i den stil.
Gravatar #9 - holmen
22. apr. 2008 07:47
#6 http://da.wikipedia.org/wiki/Fisken_som_kristent_s...

Hvis det sltså er den type fisk. Normalt står der ikk enoget inde i selve fisken....
Gravatar #10 - myplacedk
22. apr. 2008 08:09
4 skrev:
Hvorfor kan danskere ikke trække ind i højre vognbane på motorvejen, hvis de alligevel vil ligge og køre sygt langsomt?

Og hvorfor kan dem bag ved ikke finde ud af at brokke sig? Jeg kan jo dårligt sidde og dytte af en bil foran mig, når der er 4 andre biler imellem. På den anden side er det p*sse irriterende at køre fra Skærup-krydset til Horsens S, med 90 km/t, med 5 biler foran mig, og så ellers bar asfalt så langt frem jeg kan se. Grr...

4 skrev:

Jeg tror der er mange der sætter farten ned, fordi de forventer problemer. Selvopfyldende forudsigelse?
Anyway, hvad fanden de så laver i overhalingssporet forstår jeg ikke.

4 skrev:
Hvorfor siger de at man må køre 130 km/t på motorvejen, når det i realiteten er meget få steder man må?

Og hvorfor er det så få steder? Den eneste undskyldning er vist længdene af til- og afkørselsramperne. Men typisk er det jo alligevel umuligt at komme over 90 i første spor, så meh...
(I hvert fald er hvor jeg kører, på de tidspunkter jeg kører.)
Gravatar #11 - myplacedk
22. apr. 2008 08:15
6 skrev:
Den kan jeg svare på... Fordi en gammel kælling ikke har overholdt sin sikkerheds afstand, og derfra er knaldet op i en anden.

Det er nu sjældent på grund af uheld, at tingene går i stå på Vejle-broen. Der var en overgang for et års tid siden (?) hvor der ugentligt var et uheld mens jeg kørte over, men det giver stadig 9 ud af 10 langsomme overkørsler uden uheld.

6 skrev:
Endnu værre, hvorfor har de spærret den sydgående tilkørsel ved vejle?!

For at aflaste broen mens der er vejarbejde. Hvis vi snakker om de samme spærringer, så er det for at man ikke kan bruge broen for at komme fra den ene ende af Vejle til den anden.

6 skrev:
Hvad betyder det så når der er en fisk på bilens bagklap?

Det er vist noget med en gren af kristendom der gerne reklamerer sig selv på den måde (eller blot genkender hinanden). Om det er jehovaer eller hvad det er ved jeg ikke.
Gravatar #12 - myplacedk
22. apr. 2008 08:19
Hvor er det "hold-afstand" mærker typisk er skrevet med meget små bogstaver?

Man ligger der på motorvejen i en passende hastighed, og har 2 sekunders afstand. Man småkeder sig, og ser at der er et klistermærke på bilen foran. "Der står nok noget sjovt" tænker man, og kører forsigtigt tættere på, så man kan læse det. Så står der "hold afstand, tak".

Og hvad mener de, med mærket "børn i bilen"? Skal jeg så holde større afstand, fordi dem skal vi passe ekstra på? Yeah right. :)
Eller er det for at gøre mig i bedre humør, fordi jeg bliver mindet om at mens jeg hører Prodigy, er andre tvunget til at høre "Jeg vil ha' salaaaamiiiii"?
Hvis børnene virkelig er så slemme at have med i bilen, at den er farlig for sine omgivelser, så skulle de nok spænde børnene bedre fast. Eller sætte et "særtransport"-skilt på i stedet, og få nogle gule blink på.
Gravatar #13 - Jonasee
22. apr. 2008 09:10

grunde til "børn i bilen" er for at gøre dig opmærksom på at køren til hver en tid kan vender sig om og flytte opmærksomhede fra vejen
Gravatar #14 - myplacedk
22. apr. 2008 09:59
13 skrev:
grunde til "børn i bilen" er for at gøre dig opmærksom på at køren til hver en tid kan vender sig om og flytte opmærksomhede fra vejen

I så fald er det sidste afsnit i #12 (Hvis børnene virkelig...) lidt mere seriøst.

Hvis man har børn i bilen, som forhindrer en i at passe kørslen, skal man ikke køre. Jeg ved godt det giver mange forældre problemer. Men så er det i det mindste deres eget problem, og ikke et problem i trafikken. (Der er både køer og uheld nok.)
Gravatar #15 - gentox
22. apr. 2008 10:17
Kendte en gut på Århus produktionsskole for snart 10 år siden, der masseproducerede de elge, for så at sætte dem på biler når han og vennerne gik hjem fra byen om aftnen.

Kan huske der var en historie fremme hvor stort set alle biler, i en lokal by, havde fået en ny udsmykning, efter en åbenbart vellykket aften :P

Så det behøver ikke være folk selv, der har sat elgen på ;)
Gravatar #16 - Borg[One]
22. apr. 2008 20:13
#1 De skal fungere på samme måde, som dem der sætter en silhuet af en rovfugl på deres vindue.

Når du kommer kørende med sådan en fyr på din rude, så ser elgene din silhuet og tænker: "Pføj mand, der er allerede en elg der er rendt ud foran den bil - og staklen er blevet helt flad...lad mig komme væk", på den måde undgår de, at komme til at kører elgene ned.

Jaja, jeg ved godt at det næste spørgsmål er hvad de klistermærker laver på bagruden af bilerne - men hvad forventer du af en befolkning, der indkøber Jäkaborg, og margarine i øknomi-kasser, øl efter alkoholprocenten, og istedet for en god rødvin, så en flaske blå bols?!??
Gravatar #17 - Zombie Steve Jobs
25. apr. 2008 13:43
Ahh! Vand på min mølle af had!

Ja! Hvorfor kører nogle mennesker konsekvent under hastighedsgrænsen? Det er så sindssygt belastende.

Og hvorfor skal bertha bentballast brækben absolut køre ud af et regeluleret kryds efter rødt sådan her:

Ok, 1200 omdrejninger: Skift gear, 1200 omdrejninger: skift gear igen og så videre. VI SKAL UD AF DET KRYDS BESSE! Du får alle andre til at vente unødigt, tryk på den skide speeder, det er ikke ulovligt at accelerere.

Hvorfor, HVORFOR kører nogle mennesker i ydersporet, når der er frit i indersporet? Det burde være lovligt at overhale indenom i de tilfælde, altså, hvis det er muligt at overhale indenom, så er der noget i vejen med den, der kører foran.

Signal til sløv forankørende: langt lys, langt lys, langt lys, derefter, kør op i røven på ham, virker ikke = gentag, gentag gentag, derefter gå amok.

Og en anekdote:

Jeg kører fra berlin en aften, lalala, det går fint omkring 160-180 hele vejen, jeg flytter mig for en Mercer eller porsche ind i mellem, men ellers er det fremad. Sådan cirka 30 km før grænsen trækker en bil ud foran mig, jeg er nødt til at hamre bremserne, og hvem er det? Det er en grim, dansk 4hjulstrækker med gule plader. Danskere kan ikke køre bil. Og slet ikke på motorvejen.

Yderligere kan jeg eksplodere over idioter, der absolut skal købe en eller anden lille snottet skod spand med latterlige accelerationsevner.
Det tager dem ti millioner år at overhale en lastbil. Hvis de skal have sådan en spand, så må de sgu sikre sig, at der ikke er nogle bagved. Eller undgå motorvejen.

Og hvorfor er hastighedsgrænserne så vanvittige, 120 på landevejene, nogle steder er 80 selvfølgelig påkrævet, men de fleste er så lange lige og kedelige, at 120 ikke er noget problem. Motorvejen kunne sagtens sættes til 160, bilerne har udviklet sig de sidste 40 år.

Der burde sidde klistermærker på dem, max 80, max 130, max 160, whatever, alt efter bremser/evner/ etc,, og så burde ydersporet have en MIN hastighed. Straffe for at køre for langsomt er, at bilen selvantænder.

Endnu en ting:
Bremser = alle bremser = kø
Gør alle andre en tjeneste: slip speederen eller gear ned i stedet for, mednindre, der sker en katastrofe foran.

Men mere seriøst så tror jeg det handler om, at landet er så lille. Danskere er ikke vant til motorvejen, og så når de endelig kommer derud går de i panik. Der er selvfølgelig nogle, der kører hver dag, men sgu ofte jeg oplever folk, der ikke fatter en skid. Har I nogensinde set nordmænd på motorvejen? Slowmuch. Og de har, så vidt jeg husker, stortset ingen motorvej deroppe.
Gravatar #18 - Zombie Steve Jobs
25. apr. 2008 13:51
http://www.EvolveFISH.com/fish/emblems.html
Og her er en pendant til jesusfisken, for os, der ikke tror på det der magitamtam.

Der er blandt andet darwin-fisk og Flying Spaghetti Monster-fisk
Gravatar #19 - Borg[One]
25. apr. 2008 13:57
#17 Jeg skal nok hilse at vinke til dig, næste gang jeg wanker ind foran dig, og overhaler en lastbil med +1 km/t.
Gravatar #20 - MiniatureZeus
25. apr. 2008 14:02
Baptist kirkens håndlangere har fisk bag på deres håndlanger biler... Og tit står der også JESUS inden i.
Gravatar #21 - searchia
28. apr. 2008 20:33
det er fordi at det har kørt en elg over også opfodrer de andre til det så de ikke er de eneste
Gravatar #22 - Zombie Steve Jobs
29. apr. 2008 14:35
#19 Så dør du! Har fået monteret granatkastere og maskingeværere på slæden, så bare prøv!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login