mboost-dp1

Køre bil med dummy telefon


Gå til bund
Gravatar #1 - Cloud02
30. jul. 2009 06:47
Er det ulovligt at køre i bil og holde en mobiltelefon dummy op til øret og lade som om man snakker i telefon?
Gravatar #2 - themuss
30. jul. 2009 06:48
Er det ulovligt at gå ind i en bank med en plasticpistol?
Gravatar #3 - mvoigt27
30. jul. 2009 06:55
Skulle den ikke have været under tråden til dumme spørgsmål? Og har du lyst til at sidde og tale i en falsk mobiltelefon med en fiktiv person mens du kører, så synes jeg du skulle klippe dit kørekort i stykker eller søge psykolog, eller du har måske ikke råd til en rigtig Iphone? :)
Gravatar #4 - themuss
30. jul. 2009 06:59
Come on jeg vil ha en "sjov"-rating. Er fandme for tidligt på dagen til at være relevant.
Gravatar #5 - Norrah
30. jul. 2009 07:09
#1 Eftersom du sagtens kan køre med en dummy telefon uden at fjerne fokus, så rent videnskabeligt kan du argumentere for det.
Grunden til det er "farligt" at køre mens man snakker i telefon er at man bliver distraheret af at skulle føre en samtale med en anden person over telefonen. Det er ikke som snakke med en anden person da dine sanser i det tilfælde forbliver åbne for at "analysere" din modtagers respons.*

Men ved ikke hvad loven siger!

*Hvilket også er grunden til det er lige så farligt at kører med et headset, men det er så ikke ulovligt.
Gravatar #6 - siliankaas
30. jul. 2009 09:31
#4 Du får nu stadigvæk en Relevant af mig
Gravatar #7 - BluepaiN
30. jul. 2009 19:39
#2
Ikke hvis den er neon-grøn og skrig-gul.

Ontopic:
Er en gråzone. Bliver du stoppet, kan du jo altid vise din dummy frem. Får du derimod taget et billede bliver det noget mere tricky.
Gravatar #8 - gnаrfsan
30. jul. 2009 19:48
#1:
Men... hvorfor?

#2: themuss
Well, jeg har en gang skudt en politibetjent med en legetøjspistol, men jeg fik ikke så meget som en bøde. (Han var godtnok svensker, men stadig...)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
30. jul. 2009 19:50
Du kan med 99% chance regne med en bøde.
Du skal bevise at det var en dummy du holdte op til øret og det kan være lidt svært hvis du har din normale telefon med i bilen eller du er blevet taget i en fotofælde og først får regningen senere.
Det er jo ikke ligefrem normalt at man kører rundt med en dummy holdt til øret, så du får nok svært at overbevise en dommer.
Gravatar #10 - Cloud02
30. jul. 2009 19:59
gnarfsan (8) skrev:
#1:
Men... hvorfor?
læste en artikel om at det ikke var ulovligt at sms'e så længe telefonen stod i en håndfri holder. Så kom jeg til at tænke på at man kunne være det største asshole og sidde med en dummy mobiltelefon når en politibil kom.
Men det er jo selvføgelig lidt problematisk, hvis de istedet kan smække en bøde for uagtsom kørsel eller lign. fordi man kun kører med en hånd.




themuss (2) skrev:
Er det ulovligt at gå ind i en bank med en plasticpistol?
hvilket egentlig er et ret interessant spørgsmål.
Hvor megen uskreven lov gælder egentlig?
Vi har jo set eksemplet med at blive dømt for at snakke om bomber på lufthavnen.
Jeg kan forestille mig, at man i dette tilfælde vil blive dømt for at ville begå røveri med en attrap, selvom det om muligt aldrig var hensigten.
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
30. jul. 2009 22:09
#2 #10
[url=
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login