mboost-dp1

Køb af Demineraliseret vand

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
7. jul. 2009 14:28
Hej derude,

Hvor køber man billigst Demineraliseret vand i potioner fra 5L til 25L (i dunke) ?

Jeg mindes at får nogle år siden, kostede en dunk med 3 L ca. 15 kr., men kan ikke huske hvor det var henne jeg købte det.

Nu har jeg så ledt nettet tyndt, og det billigste jeg har kunnet finde, er hos silvan, som har det til 6 kr. pr. liter (60 kr. for 2x5L)

Er der nogle som kender et andet sted, hvor man kan købe det, til en billigere pris?
Gravatar #2 - Norrah
7. jul. 2009 15:32
nam.. det smager godt...

Ville prøve et sted de sælger "brugte" batterier...
Mener man bruger demineraliseret vand til at genfylde dem.

Hvor meget skal du da bruge?

Det eneste jeg nogensinde selv er stødt på er nemlig i store fadølslignende dunke.
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
7. jul. 2009 16:08
Hvis du har en sy/strik butik i nærheden, kunne du snakke med dem.
De bruger det i store mængder til at stryge med.
Gravatar #4 - vandfarve
7. jul. 2009 18:07
#1 Nogle særlige medicinalfirmaer (de, der leverer til skoler, gymnasier, universiteter osv.) sælger dem, men det er nok usandsynligt, at de også kan sælge det til dig.

Prøv at høre dig frem på din gamle skole eller lignende.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
7. jul. 2009 20:26
Demineraliseret vand er ikke det bedste at drikke.
For det første er det kun demineraliseret og ikke sterilt, så vandet er en god grobund for bakterier. For det andet så er der netop ikke mineraler i det, så hvis du drak det over længere tid, ville du dø af det. ironisk nok druknedøden da det ofte først går ud over lungerne :)

Hvis det skal være helt rent, skal det være destileret vand, så er det meget rent H2O der som regel er sterilt... Men det skal stadig ikke drikkes :D
Gravatar #6 - Dreadnought
8. jul. 2009 06:18
Der kan også være syrerester fra demineraliseringsprocessen.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
8. jul. 2009 11:26
Selvom i sikkert ikke tror på det, så er det min kæreste som skal bruge vandet til nogle specielle planter hun er igang med at dyrke..

Vi købte dog en dunk i Silvan, og fandt så ud af at vi nok kan få det fra min onkel som laver det selv, eller køber det meget billigt.

#1 Der står på kanden med ret store typer, at det ikke må bruges som menneske-, eller dyreføde, da det indeholder affaldsstoffer..!

Men tak for hjælpen ;)
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
8. jul. 2009 13:24
Hvis det er orkideer, er regnvand noget af det bedste du kan bruge.
Gravatar #9 - Rufo
8. jul. 2009 14:55
hvad med vandet fra en Kondenstørretumblere ? har hørt det skulle være demineraliseret vand. nogen der kan bekræfte dette ?
Gravatar #10 - themuss
8. jul. 2009 15:05
#9 Det er det, jeg har selv et klima-anlæg stående her der laver et ton demineraliseret vand.
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
8. jul. 2009 15:21
#9+10
Det er mere eller mere destileret vand, altså renere end dem. vand, men ikke sterilt.
Gravatar #12 - Daniel-Dane
8. jul. 2009 15:24
Køb en ionbytter.
Gravatar #13 - themuss
8. jul. 2009 15:56
#11 Hvad kalder man demineraliseret, sterilt vand?

Ville kondensvandet blive sterilt af en tur i vandkogeren?

Ikke at jeg skal bruge det til noget, men en dag får jeg nok brug for at toppe vandkølingen af, og så havde jeg da tænkt mig at bruge kondensvand til det, netop fordi det er demineraliseret.
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
8. jul. 2009 16:51
Destiliseret vand er vand der er fordampet og kondenseret ved bestemte temperaturer for at undgå at andet end vand kommer med. Hvis det bliver lavet og opbevaret rigtigt er det sterilt.
Demineraliseret vand, er ofte bare vand der er tilsat syre i bestemte mængder der opløser mineralerne og derefter bliver vandet filtreret.

Hvis du koger dem. vand bliver det "næsten" sterilt, men sterilt nok til at du ville kunne bruge det.
For at sterilisere det rigtigt, skal det opvarmes i en trykkoger til minimum 121 grader i minimum 20 minutter.
Ved 134 grader kan du nøjes med 5 minutter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login