mboost-dp1

Klip i kørekortet


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
17. jun. 2008 08:08
EB har en artikel om hvor mange klip der er lavet i kørekort i år.

Der er et billedede at et almindeligt kørekort (dankort størrelse) med denne tekst under:
Sådan ser et kørekort ud, før en betjent har leget frisøg. Mange har fået klip i kørekortet i år
Så slog det mig at jeg faktisk ikke vidste om et klip rent faktisk var en fysisk skade på kortet, eller om det bare bliver tastet ind i en database at Hr. X har et klip i sit kort.

Jeg har googlet efter billeder af et klippet kort, men kan ikke finde et.

I tilfælde af at et klip i kortet rent faktisk er fysisk, er der så nogen der kan forklare hvordan det ser ud, eller evt. uploade et billede?
Gravatar #2 - vandfarve
17. jun. 2008 08:14
Et klip i kørekortet er ikke fysisk, men blot registreret digitalt. Ekstra Bladet har vel ladet deres praktikant skrive "nyheden", hvis de giver læserne indtrykket af, at et klip i kørekortet er et reelt klip.

Du skal desuden tænke på, at efter 3 år annuleres klippene (SVJH), og derfor vil det være dumt at rende rundt med et kørekort med glip i.

Generelt ville det bare se dumt ud, men you'll get the point! :)
Gravatar #3 - myplacedk
17. jun. 2008 08:16
Men hvis klippet var fysisk, ville det vel motivere flere folk til at få et stort kørekort - med plads til flere klip. Eller noget...
Gravatar #4 - holmen
17. jun. 2008 08:21
Det giver sig selv at et fysisk klip ikke ville kunne stå alene, for tænk hvor mange uautoriserede klip der ville forekomme.

Men takker for svaret.
Gravatar #5 - natterjack
17. jun. 2008 09:33
#3

Touché. ;D
Gravatar #6 - hgul
17. jun. 2008 09:57
#3 Haha, det minder mig om min 16 årige niece der efter at have boet 6 år i USA har glemt meget af det danske sprog.

Hun troede netop, at et stort kørekort havde noget med størrelsen at gøre :-P

Hvad skulle man dog gøre uden blonde familiemedlemmer :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login