mboost-dp1

Køb af kamera


Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
21. jul. 2016 05:48
Så har jeg skisme brug for hjælp.
Jeg ved at der engang var en masse foto-interesserede folk her, og jeg håber at der stadig er nogen tilbage.

Jeg er på udkik efter et kamera. Ikke noget vildt, men på den anden side, må det meget gerne tage nogle fornuftige billeder.

Jeg kikker lidt på det her: Canon PowerShot SX420 IS
https://www.proshop.dk/Kamera/Canon-PowerShot-SX42...

20 Megapixel
42x optisk zoom
GPS via mobil

Jeg skal primært bruge det til naturbilleder.
Det bekymre mig lidt, at lyden kun er mono, men på den anden side, så forventer jeg ikke at bruge det så meget til video.
Hvor meget betyder det, at den kun gemmer som JPEG, og ikke i RAW? Jeg forventer ikke at kaste mig ud i en masse redigering af billederne, så det er vel ikke det store problem?

Er der nogen der har en holdning, eller en ide til et andet kamera? (Jeg har endnu ikke en holdning til mærker, så jeg er også åben over for ikke-Canon ideer)
Gravatar #2 - mvoigt27
21. jul. 2016 06:19
Altså konen har et Sony Alpha 3000, som hun er ret glad for og det har stereo mikrofon. Der fåes desuden et utal af linser og tilbehør til det, der er ikke wifi men det kan man komme rundt omkring ved at købe et SD-kort med wifi i.
Gravatar #3 - BurningShadow
21. jul. 2016 10:07
#2

Meget interessant.
(og wifi er ikke et krav)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login