mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Magten (44876) skrev:Problemet er jo lidt at der rent faktisk er folk der er nogle dovne nassere der æder samfundets penge. Jeg kender et par stykker selv. De gør absolut intet for at få et job og hvis de får et eller starter en ny uddannelse så dropper de det kort efter "for så har de jo prøvet"..
Men derfra og så til folk der ikke kan få et arbejde eller ikke kan arbejde (og her mener jeg ikke dem der faker), der er rimelig langt.
Selvfølgelig er der folk, der bare nasser. Men sådan vil det jo altid være. Ligesom at der altid vil være kriminelle invandrere. Men derfor mener man da ikke, at det er dem alle, der er kriminelle. Det kaldes racisme, og det er lidt samme princip: at skære alle over én kam. Desuden er det jo kun nasserne man hører om, så jeg kan da til nøds godt forstå, hvorfor man tror alle på kontanthjælp er nasserøve. Men... det er tilladt at tænke sig frem til, at dem i medierne ikke nødvendigvis repræsenterer flertallet. Personligt tror jeg ikke, at særligt mange foretrækker arbejdsløshed. Man bliver tosset af ikke at lave noget til daglig.
Windcape (44877) skrev:Her er problemet. Man bør jo netop skamme sig over at være arbejdsløs (i længere tid.)
Hvis man ikke betragter det at være arbejdsløs som noget der sårer ens stolthed, så har man jo givet fortabt.
Så hvis man er på kontanthjælp/bistand, og ikke skammer sig, så er man altså en nasserøv.
(Og hvis man ikke er kvalificeret til arbejdsmarkedet, så er der førtidspension.)
Ikke at skamme sig er ikke det samme som at være stolt af det. Bør man skamme sig, hvis man vitterligt gør alt for at komme videre? Hvis det ikke er ens egen skyld, at man er endt i den situation? Bare fordi man ikke skammer sig, betyder det ikke, at det er en situation, man ønsker at være i.
Jeg siger ikke, at man skal hylde sin arbejdsløshed og råbe "In your face, suckers!" til de, der arbejder, men hvorfor skal man kravle sammen i et hjørne, fordi man midlertidigt befinder sig i en uønsket situation?
Og nu nævner du førtidspension til de, der ikke kan arbejde. Dét er da at give fortabt. Fx er jeg på kontanthjælp midlertidigt (og laver noget!) for at blive klar til uddannelse og arbejde senere hen. Jeg nægter sgu at gå på førtidspension, hvor jeg kan sidde på min flade røv og ikke få det bedre.
Det er jo kun for at skjule deres lyssky aktiviteter!Fjolle (44904) skrev:Nogen af dem kører taxa.
...der har været til MUS.. Det gik godt! Kunderne er meget tilfredse og nogle af dem er kede af jeg ikke har tid og mulighed for at komme ud til dem noget oftere.
Og vigtigst af alt blev der godkendt kurser i PowerShell og Windows Server 2012 :D
Magten (44907) skrev:Det gik godt! Kunderne er meget tilfredse og nogle af dem er kede af jeg ikke har tid og mulighed for at komme ud til dem noget oftere.
Er der happy ending på dine service besøg, da?
Magten (44909) skrev:Ikke ligefrem happy endings, men jeg har på et tidspunkt pillet bh'en af en tøs hos en kunde hvor jeg passede deres helpdesk/overvågning imens de holdte julefrokost. Tæller det?
Well, det er da hvert fald god service ;)
Magten (44911) skrev:Den strammede og hun var fuld, så må man jo være en gentleman :)
Ja, det mangler da bare ;)
...der hygger sig lidt :-)
(Det findes selvfølgelig vildere, men det er sjældent vi har så lækker HW her i afdelingen)
(Det findes selvfølgelig vildere, men det er sjældent vi har så lækker HW her i afdelingen)
Magten (44914) skrev:...der hygger sig lidt :-)
64 kerner? :o Hvilken CPU er det?
Det er ihvertfald en del mere end hvad vi leger med her i firmaet.
Jeg ved ikke præcis hvad det er for modeller, men det er 4 stks 2.0 GHz 16 core AMD CPU'er.KopNudler (44915) skrev:Magten (44914) skrev:...der hygger sig lidt :-)
64 kerner? :o Hvilken CPU er det?
Det er ihvertfald en del mere end hvad vi leger med her i firmaet.
Skal bruges i et Hyper-V cluster med 5 af de maskiner.. Bliver et lækkert nok setup tror jeg :)
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/560995_10151031391542072_1430894578_n.jpgQw_freak (44916) skrev:@ magten
Den avatar der har du vist ikke delt i fuld format...
Thy Rock ftw.
Magten (44914) skrev:...der hygger sig lidt :-)
64 kerner, men kun 250 mb ram?..
Er det til hver kerne eller hvordan :S
- anyway, nice lille maskine :D Jeg må "nøjes" med 16 at most :/
Magten (44917) skrev:http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/560995_10151031391542072_1430894578_n.jpg
Thy Rock ftw.
Venstre ftw
Magten (44919) skrev:256 GB ;)
Gud ja - der står sguda 250.000 MB :P Min fjel!
Magten (44919) skrev:
I don't care, ku' begge to.
Jaja, man skal jo ikke være kræsen ... Spørgsmålet er bare hvem man tager først ^_^
... der nu har leget lidt med W8 RP og ikke kan forstå hvad folk tuder over mht. den nye start-menu/-skærm, den virker da meget fint og om man skal køre musen 50 pixels længere på x-/y-aksen, det tror jeg næppe dræber nogen.
...Der sku ha været til Aarhus lørdag med frøkenen. men jeg havde da aldrig forestillet mig at det koster så voldsomt meget at komme dertil med tur. No thanks -.-
Fjolle (44904) skrev:Nogen af dem kører taxa.
Fjolle (44904) skrev:Nogen af dem
Fjolle (44904) skrev:Nogen
http://alltheragefaces.com/img/faces/large/misc-ar...
250-280 kr. er da ikke dyrt.SlettetBruger (44924) skrev:...Der sku ha været til Aarhus lørdag med frøkenen. men jeg havde da aldrig forestillet mig at det koster så voldsomt meget at komme dertil med tur. No thanks -.-
At køre til København koster endnu mere, og til modsætning for mod Esbjerg, er der faktisk folk i togene.
... og så skal man betale for internet i toget i Danmark, pfft...
Magten (44930) skrev:Jep, Kbh NV! :)KopNudler (44928) skrev:#44917
Thy Rock? Er du fra det fine nord-vest?!
Tænkte nu nærmere Thy :P
Hehe ja, det var et forsøg på en dårlig joke :)KopNudler (44931) skrev:Magten (44930) skrev:Jep, Kbh NV! :)KopNudler (44928) skrev:#44917
Thy Rock? Er du fra det fine nord-vest?!
Tænkte nu nærmere Thy :P
...der er steget 1% i løn.. Tilgengæld har de nedlagt min fritvalgskonto ^^
...der glæder sig til en weekend i sommerhus med en masse venner.. Så skal det bare være tørvejr så vi kan spille ølbowling!
SlettetBruger (44941) skrev:...der skal bruge noget gys der kan skræmme jesus ud af tøsen iaften.
recommendations?
The Grudge? Dark Water?
Knægten i The Grudge, der er delvist død kat og dødt menneske er da lidt skummel om ikke andet.
The Grudge har hun set mindes jeg. The Others er ikke skræmmende, kun sørgelig.
The Dentist lyder god...
Dark water: skal det være den gamle eller den nye? (der er vist en asiatisk og en amerikansk udgave)
The Dentist lyder god...
Dark water: skal det være den gamle eller den nye? (der er vist en asiatisk og en amerikansk udgave)
TRÆK BUKSERNE NED HAHA!!SlettetBruger (44941) skrev:...der skal bruge noget gys der kan skræmme jesus ud af tøsen iaften.
recommendations?
...der fik flæskestegssandwich til frokost.. De havde ikke sat begrænsninger på hvor mange skiver man måtte fylde i så det skulle selvfølgelig udnyttes med 4 tykke saftige skiver. Nu er jeg godt nok mæt.
SlettetBruger (44947) skrev:Dark water: skal det være den gamle eller den nye? (der er vist en asiatisk og en amerikansk udgave)
Den asiatiske er endnu mere skummel i stemningen end The Grudge. Den amerikanske udgave har jeg ikke set.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.