mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
...der har fundet ud af hvorfor den ene fod er meget øm..Magten (44734) skrev:...der er ualmindeligt øm i fødder og ben efter 2 timers fodbold med fuld fart på igår.. Det er sgu en dejlig følelse efter 6-7 år uden rigtig at spille :D
...der ikke orker at skulle på arbejde imorgen...
Der lige er kommet hjem efter en dejlig sejltur til Bogense
Vejret var ikke helt godt nok fredag, så der tog vi i sommerhus og drak jeg til kl. 2 og gik kolde, vågnede kl. 11 næste dag, var klar til at sejle kl 12.
Var ved bogense kl. 7, gik på fiskeresturants buffet, maden var herlig, men buffé kostede 160 kr, jeg kunne have klaret mig for 100 kr, og mindre mad.....men det var sjovt at prøve.
Så købte vi en kasse øl og en flaske vodka, og satte os ned på havnen, røg nogle joints og drak de ting, og så gik vi kold på båden ved 3 tiden.
Idag sejlede vi hjem ved 1 tiden men var først hjemme ved 5 tiden da vi tog den 100% med vind(ingen motor) hyggelig tur :)
Vejret var ikke helt godt nok fredag, så der tog vi i sommerhus og drak jeg til kl. 2 og gik kolde, vågnede kl. 11 næste dag, var klar til at sejle kl 12.
Var ved bogense kl. 7, gik på fiskeresturants buffet, maden var herlig, men buffé kostede 160 kr, jeg kunne have klaret mig for 100 kr, og mindre mad.....men det var sjovt at prøve.
Så købte vi en kasse øl og en flaske vodka, og satte os ned på havnen, røg nogle joints og drak de ting, og så gik vi kold på båden ved 3 tiden.
Idag sejlede vi hjem ved 1 tiden men var først hjemme ved 5 tiden da vi tog den 100% med vind(ingen motor) hyggelig tur :)
..jeg er ham der beklager mine fuckups.......
vi tog afsted fredag, der drak vil til 02:00 lørdag, lørdag stod vi på kl: 14:00, var ved bogense 19:00, så drak vi til 03:00 søndag, og sejlede hhjemaf 13:00 søndag og var hjemme 17:00
Giver det bedre mening?
Jeg er i øvrigt ham der overvejer at købe en båd med 2 venner....
Det er hyggelige ture med vennerne, og en perfekt måde at tage en pige med på en date :)
vi tog afsted fredag, der drak vil til 02:00 lørdag, lørdag stod vi på kl: 14:00, var ved bogense 19:00, så drak vi til 03:00 søndag, og sejlede hhjemaf 13:00 søndag og var hjemme 17:00
Giver det bedre mening?
Jeg er i øvrigt ham der overvejer at købe en båd med 2 venner....
Det er hyggelige ture med vennerne, og en perfekt måde at tage en pige med på en date :)
Ronson (44749) skrev:Jeg kan se 4 google-biler (og nr. 5 er den der tager billedet)
4 biler bagved, den der tager billedet og en foran.
XorpiZ (44761) skrev:Men ja, både er sgu nice her om sommeren. Hvad sejlede i i?
Åhh ikke noget særligt, bare en 28 fods sejlbåd fra firsene, kan ikke lige huske mærket men det bliver kaldt en folkebåd :)
XorpiZ (44756) skrev:... der netop har klaret første mission i Zombies, Run!
Hvordan fungerer det? Bruger den et kort over ens lokale omgivelser eller er det kun via "radio" kommandoer?
drbravo (44765) skrev:Hvordan fungerer det? Bruger den et kort over ens lokale omgivelser eller er det kun via "radio" kommandoer?
Det er ikke interaktivt med omgivelserne, så at sige. I princippet kan du sidde stille i 30 min og bare høre missionerne, tror jeg.
Men eftersom jeg ikke kan løbe med musik i ørene, så er det her en fremragende erstatning. Glæder mig ihvf. til afsnit 2 for at se hvad der så sker.
Skal dog have slået zombie chases fra tror jeg.. er sgu ikke i form til at spurte fra zombier :D
Ronson (44764) skrev:Mamad (moveax1ret) (44760) skrev:Jeg er i øvrigt ham der overvejer at købe en båd med 2 venner
Så har vi ligesom dét på det rene.
Jeg tænkte mere på denne her:
drbravo (44768) skrev:så i realiteten er det bare random snak mens man løber? Jeg troede det var sådan noget med "løb ind til nørreport og derefter ud forbi trianglen" etc. hvor den faktisk udnyttede vilkårlige steder på telefonens kort.
Det er det ja. Det andet havde været federe, men om det er realistisk at lave ved jeg ikke.
Elskov (44774) skrev:Jeg tænkte mest på denne:
http://www.yout ube.com/watch?v=k8F3UE9qFsg
The Loneley Island er fandme for cool :P
...der i går blev ramt af en svingende bil, da jeg kørte over et lyskryds.
...der i dag får at vide, fra værkstedet, at det vil koste så meget at reparere min bil, at forsikringsselskabet ikke vil betale for reparation.
...der ikke forstår hvordan det kan koste 53.000 kroner at reparere en påkørsel af mit venstre baghjul, på en bil til 90.000, når hverken motor, døre, styretøj, kabine eller noget som helst andet kompliceret er blevet beskadiget.
Farewell, my dear new car, I hardly knew ye!
...der i dag får at vide, fra værkstedet, at det vil koste så meget at reparere min bil, at forsikringsselskabet ikke vil betale for reparation.
...der ikke forstår hvordan det kan koste 53.000 kroner at reparere en påkørsel af mit venstre baghjul, på en bil til 90.000, når hverken motor, døre, styretøj, kabine eller noget som helst andet kompliceret er blevet beskadiget.
Farewell, my dear new car, I hardly knew ye!
Mort (44776) skrev:...der ikke forstår hvordan det kan koste 53.000 kroner at reparere en påkørsel af mit venstre baghjul, på en bil til 90.000, når hverken motor, døre, styretøj, kabine eller noget som helst andet kompliceret er blevet beskadiget.
Reservedele nypris falder jo ikke ret meget fra nypris.. så hvis du reparere en brugt bil med nye reservedele, så nærmer du dig også org. indkøbspris.
Og RIP..
Det giver da helt bestemt mening at reservedelene koster nypris. Kigger man på nypris for en hel ny bil af den slags, ligger den på omkring 160.000.
Af den pris er cirka 2/3 af prisen skatter og afgifter. Fjerner man dem (Fordi der ikke er 180% afgift på reservedele) er vi nede på omkring 53.000.
53.000 er sjovt nok samme pris som det koster at reparere den skade som der er påført bilen, ved at køre ind i dens baghjul.
Af den pris er cirka 2/3 af prisen skatter og afgifter. Fjerner man dem (Fordi der ikke er 180% afgift på reservedele) er vi nede på omkring 53.000.
53.000 er sjovt nok samme pris som det koster at reparere den skade som der er påført bilen, ved at køre ind i dens baghjul.
Ronson (44780) skrev:Hvis forsikringen erklærer den totalskadet så får du vel noget tilsvarende?
Jeg formoder at forsikringen har tænkt sig at udbetale mig den pris som de vurderer at bilen var værd da den blev ramt (Dvs min købspris minus slitage).
Det vil desværre for mig være en dårlig handel, da jeg ikke kan købe en tilsvarende bil for den pris.
Jeg venter på at høre fra mit forsikringsselskab, som nok først skal høre fra den anden bilists forsikringsselskab, før jeg ved noget.
Det betyder så at jeg, indtil det er ordnet, ikke har nogen bil - Heller ikke den lånebil som jeg ellers er blevet stillet i udsigt, mens min bil skulle repareres.
Magten (44779) skrev:Nu kan der vel godt være sket noget med bilen som ikke er direkte synligt?
Men du må vel kunne få en liste over hvad der skal laves?
Der kan selvfølgelig godt være ting som er blevet beskadiget, selvom jeg ikke kan se dem. Jeg sprugte den rare telefondame, fra værkstedet, hvordan det kunne være at prisen var så høj, og hun sagde at hun godt kunne lave en udspecificeret oversigt over det, hvis jeg havde brug for det.
Det sagde jeg venligt nej tak til, da jeg alligevel ikke ville kunne forstå det meste af hvad der ville stå på listen (Min ekspertise er indenfor computere - Ikke biler).
Hun sagde dog at cirka 24.000 ville være reservedele, 12.000 ville være arbejdsløn og 8000 ville være lakering af bilen.
8000 for en lakering? Jamen var det ikke kun baghjulet?...
Nå, men alt efter hvor i landet du bor, så prøv et andet værksted - evt udenlandsk
Nå, men alt efter hvor i landet du bor, så prøv et andet værksted - evt udenlandsk
Magten (44784) skrev:Hvilken bil er det?
24k i reservedele, og 12k i arbejdsløn ... Monstro det er en Ferrari? :P
Spøg til side
12k i arbejdsløn = 24 timers arbejde ... Lad os sige 3 svende i 8 timer ...
Det lyder rimeligt overdrevent ... Nu ved jeg ikke hvad bilen fejler, men jeg fik skiftet bremser hele vejen rundt (skiver samt caliper) samtidig med at jeg fik skiftet hjul-lejre ... Og det tog 4 timer :P
...der sendte denne sms til mor og begge søstre: "er hjemme kl 1630"
Mor skriver så at hun henter mig dér.
Det gjorde min ene søster også, så nu har jeg sagt det er en overraskelse at jeg kom er hjem og de ikke må sige det. :P Gad godt se når det går op for dem at de begge skal ind til tønder på samme tid
D
Mor skriver så at hun henter mig dér.
Det gjorde min ene søster også, så nu har jeg sagt det er en overraskelse at jeg kom er hjem og de ikke må sige det. :P Gad godt se når det går op for dem at de begge skal ind til tønder på samme tid
D
Magten (44787) skrev:Det kommer så sandelig an på værkstedet :) 1000 kr i timen er ikke unormalt her i Kbh.
NO SHIT?!... Hold da kæft ..
Dog er det stadig 12 timers arbejde, hvilket imho er nok til at skifte en motor/gearkasse :)
Tønder Nord eller stationen? :P
Ja billigt er det ikke, men deres udgifter er sikkert også lidt højere :)Thoroughbreed (44789) skrev:NO SHIT?!... Hold da kæft ..
Dog er det stadig 12 timers arbejde, hvilket imho er nok til at skifte en motor/gearkasse :)
Hvor lang tid de forskellige ting tager har jeg ingen ide om :P
...der ikke længere har sine egne maskiner at teste på, på jobbet.. Så nu må jeg leve med vores fælles testmiljø som kører ESXi 4.1, dvs ingen Windows 8/Server 2012 :(
"Der er ikke tid til at opdatere det" - gawd, man forstår godt firmaet er bagud på mange punkter..
Jeg kunne fristes til at være der for at "hente dig" ... Bare for at se de to andres ansigtsudtryk ...
Although - vejret er lidt "Don't go outside" ...
Jeg kunne fristes til at være der for at "hente dig" ... Bare for at se de to andres ansigtsudtryk ...
Although - vejret er lidt "Don't go outside" ...
Mort (44781) skrev:Det vil desværre for mig være en dårlig handel, da jeg ikke kan købe en tilsvarende bil for den pris.
Hvis du mener at du ikke kan få en tilsvarende bil for erstatningen, kan du kræve at forsikringen skaffer dig en tilsvarende pris.
Desuden ser de ikke på hvad du har givet for bilen, men hvad taksator mener bilen er værd.
Da jeg totalskadede min 45-scooter ved at prøve at flytte en traktor. Fik jeg omkring 30% mere i erstatning end hvad jeg gav for scooteren fra ny, da den var parallel importeret.
Thoroughbreed (44783) skrev:#44782
Forsikringsselskabet kræver at jeg bruger et af deres godkendte værksteder - Det her er et af dem.
Magten (44784) skrev:Hvilken bil er det?
Det er en Toyota Yaris.
Bilen blev ramt over baghjulet, hvilket vil sige at bagakslen er slået skæv og der skal laves noget pladearbejde bagpå den. Til den pris vil jeg også tro at der sidder en fusionsreaktor lige omkring det område - Den skal nok også skiftes :)
amaby (44795) skrev:.. der er hjemvendt fra Roskilde Festival uden min iPhone :(
1: Ring til den
2: Find my iPhone
3: No biggie, forsikringen betaler vel, og du har vel backups?
---
... der vistnok har franarret en penge o_O
... der vistnok har givet SlettetBruger 1.500 kr ufrivilligt >_<
... der kom til at købe Season Plus
... der bestilte en nyt ur 30 minutter før
Et par ugers fattigdom, here I come!
... der bestilte en nyt ur 30 minutter før
Et par ugers fattigdom, here I come!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.