mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Dehydrering.
Hvis vi antager at du er en 80kg mand - vil 7 flasker (7*750ml = 43glas á 120ml) over 8 timer dig en alkohol promille på 8,28.
"der er 55 timer til du er ædru."
http://www.drikkeabc.dk/alkohol%20promille%20bereg...
Selv hvis man kun drikker et par øl - skal der så meget væske til at rense det ud, at man er dehydreret dagen efter.
Hvis vi antager at du er en 80kg mand - vil 7 flasker (7*750ml = 43glas á 120ml) over 8 timer dig en alkohol promille på 8,28.
"der er 55 timer til du er ædru."
http://www.drikkeabc.dk/alkohol%20promille%20bereg...
Selv hvis man kun drikker et par øl - skal der så meget væske til at rense det ud, at man er dehydreret dagen efter.
...Der nemt vil gi ekstra penge for drinks - bar stedet er lidt rent. Føj der er mange ulækre steder i Esbjerg.
Haha, blandt andet. Det er virkelig et sted hvor man forventer at blive raped i en bunke klistret affald på gulvet.
Men nej mange andre steder hvor "de unge kommer"
Den kække (da næsten alle mine regulære drikke-partnere er rygere så ender vi gerne på den kække),
Havanna, (det ligner bar pis, ville gerne være der en dag hvor der IKKE er dæmpet belysning)
A-Bar (har været ved at vælte to uafhængige gange pga voldsomt klistret gulv - og så er deres dansegulv mit imellem et røg-kanon og deres åbne rygelokale)
Men nej mange andre steder hvor "de unge kommer"
Den kække (da næsten alle mine regulære drikke-partnere er rygere så ender vi gerne på den kække),
Havanna, (det ligner bar pis, ville gerne være der en dag hvor der IKKE er dæmpet belysning)
A-Bar (har været ved at vælte to uafhængige gange pga voldsomt klistret gulv - og så er deres dansegulv mit imellem et røg-kanon og deres åbne rygelokale)
...der vil game lidt DIII.
Ikke fordi det er vildt spændende, men nu har man jo betalt 350kr for lortet.
...der elsker fejl 37
Ikke fordi det er vildt spændende, men nu har man jo betalt 350kr for lortet.
...der elsker fejl 37
7 flasker vin á 750 ml @ 11% alkohol svarer til ca 34 øl (genstande?)
Vi var også to mand :)
Og porre - det er nok nærmere 90 kg ;)
Jeg må køre bil! :D
Vi var også to mand :)
Og porre - det er nok nærmere 90 kg ;)
Porres link skrev:
Din promille er 0,27 Du har drukket 18 genstande. Der er 1,83 timer til du er ædru.
Jeg må køre bil! :D
Thoroughbreed (42911) skrev:... der har spist for meget ... Dumme grill!
Samme her. Føles ikke godt lige efter en tarmoperation.
Apropos, JJ, du har jo prøvet alt i et køkken - hvad har du at sige om denne:
http://www.tefal.dk/All+Products/Cooking+Appliance...
Wait what?Porres link skrev:1 skefuld olie til 1 kg pommes frites!
Jeg kan ikke lige lure hvor på siden de forklarer hvad der er specielt ved den maskine... Sååeeh, hvorn faen virker den?
1 skefuld? Jeg er vant til at friture = svømme i olie.
Også derfor jeg bruger ovnen til sådan noget.
Virker som om det er en mini speciel varmluftsovn der er meget effektiv til at vende indholdet i olie.
SlettetBruger (42915) skrev:Apropos, JJ, du har jo prøvet alt i et køkken - hvad har du at sige om denne:
Køb en chips-pande til ovnen i stedet (den har en ujævn og hullet bund). Den koster 50-100 kr. og laver et lige så godt job hvis du lige kaster kartoflerne med lidt olie og sørger for at ryste panden et par gange under bagningen.
Tvivler på at den maskine er pengene og pladsen værd.
Jakob Jakobsen (42920) skrev:SlettetBruger (42915) skrev:Apropos, JJ, du har jo prøvet alt i et køkken - hvad har du at sige om denne:
Køb en chips-pande til ovnen i stedet (den har en ujævn og hullet bund). Den koster 50-100 kr. og laver et lige så godt job hvis du lige kaster kartoflerne med lidt olie og sørger for at ryste panden et par gange under bagningen.
Tvivler på at den maskine er pengene og pladsen værd.
Også taget i betragtning at jeg har en gammel ikke-varmluftsovn ?
Systran (42921) skrev:Nu har jeg fået købt min Zenbook. Føj, hvor tager det ikke mange sekunder at bruge så mange penge på et dankort...
Hvor har du fundet den?
Det er ikke lykkedes mig at finde den nye model nogen steder endnu.
Norrah (42924) skrev:I det mindste har du brugt pengene på noget spændende!
Jeg har lige brugt 1000,- på praktisk talt at lappe min cykel..
En anden gang gør jeg det for 500 ^^)
...som har købt et billigt spil på ezykey.net og som ikke kan registrere det på steam da spillet ikke er tilgendeligt i Danmark.
:-/ nogen som ved hvordan jeg køre steam igennem en Russisk ip?? har prøvet med proxycap men der crasher steam når jeg bruger det
:-/ nogen som ved hvordan jeg køre steam igennem en Russisk ip?? har prøvet med proxycap men der crasher steam når jeg bruger det
...fik det fixet ;-P brugte denne side hideme.ru til at få en gratis vpn tjeneste i en time og kunne på den måde få en russisk ip :-D (42926) skrev:...som har købt et billigt spil på ezykey.net og som ikke kan registrere det på steam da spillet ikke er tilgendeligt i Danmark.
Jakob Jakobsen (42923) skrev:Systran (42921) skrev:Nu har jeg fået købt min Zenbook. Føj, hvor tager det ikke mange sekunder at bruge så mange penge på et dankort...
Hvor har du fundet den?
Det er ikke lykkedes mig at finde den nye model nogen steder endnu.
Jeg købte den model, der hedder ux31e ry009v, hos Føniks i København. Der var den billigst - 7800. Og så fik jeg svar på en mail fra Wupti om at de nu havde den på lager igen. Men der er den nogle hundrede kroner dyrere.
...der i dag har brugt 2500 på helt nyt sengetøj, incl. tempura hovedpude og dyne med silkefyld.
...der glæder sig til at komme i seng i aften.
...der glæder sig til at komme i seng i aften.
Silke-fyld ligefrem.
Bruger du silke lagner også egentlig? har altid undret mig over - i mit hovedet ser jeg det som en klistret fornemmelse.
Bruger du silke lagner også egentlig? har altid undret mig over - i mit hovedet ser jeg det som en klistret fornemmelse.
Nej, jeg bruger kun bomuld, men silkefyld skulle være noget af det bedste til at transportere sved væk fra kroppen. Jeg kan ikke holde sengetøj i silke, microfiber, velour osv. ud. Det er kun bomuld der virker der :)
Nej, jeg bruger kun bomuld, men silkefyld skulle være noget af det bedste til at transportere sved væk fra kroppen. Jeg kan ikke holde sengetøj i silke, microfiber, velour osv. ud. Det er kun bomuld der virker der :)
Jeg får det for varmt under bomuld. Min primære dyne er i microsatin hvis jeg ikke husker forkert - der er varme overførslen pga den høje kontaktflade voldsomt god - så jeg har trænet mig til, mere eller mindre i søvne, at kunne vende dynen i ny og næ så den kolde side kommer ned - føles nærmest som is - selv her i varmen.
Der på det seneste har drukket en drik der er 50% stærkere end hvad den skulle være.
"Dark'n Stormy" med Ginger Ale og Rom - I Cocktail Flow-appen til WP står der
"2 parts Gold Rum
2 parts Ginger Ale"
Min logiske sans fortalte mig at det betød 50/50 - hvilket giver en meget stærk, men drikkebar drik - tænkte "oh well det er sku nok sådan de drikker dem - de britiske gentlemænd. men nej nej.
Wikipedia siger 60ml rom, 120 ml Ginger ale.
Hvordan fungere det der "Parts" system så ?
"Dark'n Stormy" med Ginger Ale og Rom - I Cocktail Flow-appen til WP står der
"2 parts Gold Rum
2 parts Ginger Ale"
Min logiske sans fortalte mig at det betød 50/50 - hvilket giver en meget stærk, men drikkebar drik - tænkte "oh well det er sku nok sådan de drikker dem - de britiske gentlemænd. men nej nej.
Wikipedia siger 60ml rom, 120 ml Ginger ale.
Hvordan fungere det der "Parts" system så ?
Lyder som om din originale opskrift er skrevet forkert.
Normalt vil man jo finde laveste fællesnævner, så det ville blive en del X og en del Y, i stedet for 2 dele X og 2 dele Y.
Så mon ikke der skulle have stået en del rom og to dele ginger ale.
Lyder som om din originale opskrift er skrevet forkert.
Normalt vil man jo finde laveste fællesnævner, så det ville blive en del X og en del Y, i stedet for 2 dele X og 2 dele Y.
Så mon ikke der skulle have stået en del rom og to dele ginger ale.
Jakob Jakobsen (42930) skrev:#29
Ikke for at skuffe dig, men du ved godt at det er sidste års model, og der kommer en helt ny række modeller, der faktisk skulle have været her nu, men er udsat til den 1. på grund af chipmangel fra Intels side.
Jeg vil dog give dig dette link. Du kan jo lige så godt få noget ud af det :)
Nej, det vidste jeg ikke, men den opfylder alle mine behov. Let, hurtig, lang batterilevetid og power nok. Jeg har dog hørt, der er en model på vej med Intel HD 4000 grafikkort, men jeg er ligeglad med om mit kort er integreret. Desuden fik jeg at vide, der ville gå et par måneder og den ville være 1000-1500 kr dyrere...
Den model du har købt har HD3000, som er en integreret GPU i i5/7 processoren.
Den nye i5/7 som kommer i de nye modeller, har bare den nye iGPU HD4000 indbygget.
Skal du ikke spille, vil du nok ikke kunne mærke forskel.
Og vil man generelt spille, så er hverken HD3000 eller HD4000 noget man skal satse på.
Den model du har købt har HD3000, som er en integreret GPU i i5/7 processoren.
Den nye i5/7 som kommer i de nye modeller, har bare den nye iGPU HD4000 indbygget.
Skal du ikke spille, vil du nok ikke kunne mærke forskel.
Og vil man generelt spille, så er hverken HD3000 eller HD4000 noget man skal satse på.
Ja, har faktisk overvejet den, men skal lige finde ud af hvor meget det går ud over tykkelse og batteritid.
Ja, har faktisk overvejet den, men skal lige finde ud af hvor meget det går ud over tykkelse og batteritid.
Tror jeg nøjes med den uden dedikeret grafikkort.
Hybrid-drev i stedet for SSD trækker voldsomt ned og grafikkortet er kun marginalt bedre end det indbyggede HD4000 og vil ikke kunne drive ret mange spil i den native opløsning.
Hybrid-drev i stedet for SSD trækker voldsomt ned og grafikkortet er kun marginalt bedre end det indbyggede HD4000 og vil ikke kunne drive ret mange spil i den native opløsning.
Jakob Jakobsen (42940) skrev:Den model du har købt har HD3000, som er en integreret GPU i i5/7 processoren.
Systran (42939) skrev:jeg er ligeglad med om mit kort er integreret
Jeg regner ikke med at skulle spille spil eller lave noget voldsomt, der på nogen måde vil belaste mit grafikkort. Sidst, jeg spillede, var det Need for Speed: Most Wanted eller The Sims 1...
Jakob Jakobsen (42940) skrev:hverken HD3000 eller HD4000 noget man skal satse på.
Med HD4000 kan du nemt fyre op for noget mellemhøjkvalitets Skyrim i fuld opløsning.
...der hastigt nærmer sig at skulle genstarte sin Lumia 800 dagligt.
Hvis det var sådan noget jeg ville udsættes for havde jeg beholdt min sidste Android telefon.
Hvis det var sådan noget jeg ville udsættes for havde jeg beholdt min sidste Android telefon.
Jeg genstarter kun min Omnia W når Spotify går full retard og intet andet hjælper.
...der overvejer at købe en Galaxy Tab 2 7.0".. Men vil gerne lige prøve den først :(
Så søgte man lige på kiwi juice på Google og fandt http://www.123kondomer.dk/shop/nature-kiwi-glidecr...
wtf
...der overvejer at købe en Galaxy Tab 2 7.0".. Men vil gerne lige prøve den først :(
Så søgte man lige på kiwi juice på Google og fandt http://www.123kondomer.dk/shop/nature-kiwi-glidecr...
wtf
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.