mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Daniel-Dane (42450) skrev:[quote=Brugernavn (42447)]Det sjove er at han smider sådan en kommentar på, bare for at få folk, der føler sig truffet til at bide på krogen. Og det virker. Det er provokationen, jeg synes der er sjov. Slap dog af.
Alrekr [SLETTET]
Jep :-\ ærgerligt at han smutter. Jeg tror sådan set bare at han har en møgdag.
Windcape (42451) skrev:http://twitpic.com/9g0jip
hahahaha
Se, det er humor!.. Synd at alkrekrkerekkrkr ikke kan se det .... Oh well, måske er han bare blevet til en lurker!
...der var til spinning i aften og fik synsforstyrrelser og problemer med ballancen bagefter. Så må jeg have trænet hårdt nok.
... der overvejer at få jagttegn ...
Vågnede her kl 05:11 til den ondeste gang fugle kvidren .... *sigh* ...
... der har fået irriterende hovedpine på grund af de åndssvage flyvende skadedyr!...
... der har fået irriterende hovedpine på grund af de åndssvage flyvende skadedyr!...
Thoroughbreed (42462) skrev:... der overvejer at få jagttegn ...
Hvad med at få dig en kat i stedet for?
Evt tøjre en kat til trækronen i hvert af dine træer.
OxxY (42459) skrev:Ja det der med at cykle er vildt farligt, og løb er super godt for ledene *rolleyes*
Der er sku en væsentlig forskel...
Min tidligere kollega havde en kammerat der var spinnings instruktør - sådan en instruktør "spinner" jo en del mere end dem han instruere - iogmed de har flere klasser.
Han måtte tage piller imod smerter i led fordi spinning er så voldsomt unaturligt for især knæ... Sidde der og gentage den samme højhastigheds bevægelse en milliard gange.
SlettetBruger (42464) skrev:Han måtte tage piller imod smerter i led fordi spinning er så voldsomt unaturligt for især knæ... Sidde der og gentage den samme højhastigheds bevægelse en milliard gange.
Min instruktør er også elite cykelrytter. Han har aldrig klaget. Jeg har heller aldrig haft ondt i leddene efter en dobbelttime.
Men jeg har ondt alle andre steder.
Jeg vil næsten mene at de potentiele rygsmerter/skader man kan få nederst på ryggen af at spinne er det værste.
Fuck benene - dem kan man erstatte med robotdele. Men ryggen.. :P
Fuck benene - dem kan man erstatte med robotdele. Men ryggen.. :P
Gå iseng så du falder i søvn 2130. :P
...Der har haft hævet tandkød ved fortænderne i snart 2 måneder nu - det plejer normalt at gå over efter 1 uge/1,5
Det slog mig først nu at det har stået på så længe. -.-'
Suk, måske man skulle få kigget efter en tandlæge :P det er jo også kun 4-5 år siden sidst.
...Der har haft hævet tandkød ved fortænderne i snart 2 måneder nu - det plejer normalt at gå over efter 1 uge/1,5
Det slog mig først nu at det har stået på så længe. -.-'
Suk, måske man skulle få kigget efter en tandlæge :P det er jo også kun 4-5 år siden sidst.
SlettetBruger (42464) skrev:OxxY (42459) skrev:Ja det der med at cykle er vildt farligt, og løb er super godt for ledene *rolleyes*
Der er sku en væsentlig forskel...
Min tidligere kollega havde en kammerat der var spinnings instruktør - sådan en instruktør "spinner" jo en del mere end dem han instruere - iogmed de har flere klasser.
Han måtte tage piller imod smerter i led fordi spinning er så voldsomt unaturligt for især knæ... Sidde der og gentage den samme højhastigheds bevægelse en milliard gange.
Så gør han det dælme forkert. Min far er 60 og spinningsinstruktør og har sku aldrig problemer, andet end at være øm der hvor man skal være øm. Man kan overtræne i alle sportsgrene, det er klart, men igen hvis din kammerat har problemer så gør han det nok forkert. (man kan f.eks. nemt få ondt hvis man sider med høj hastighed uden belastning).
amaby (42471) skrev:
... Der syntes det er svært at hitte rede i hvilke 3. semesterfag man skal tilmelde sig på RUC. Ikke så mums.
Jeg kan anbefale "Sidde i rundkreds og snakke om hvordan man reder verden" - "Kaffebrygning for hipsters" og "Snak om dine følelser med en vejleder" :P (fordomme om RUC siger i? Nejda!)
SlettetBruger (42468) skrev:
Gå tidligere i seng så det passer med at du har fået søvn nok kl 5. problem solved.
http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png
SlettetBruger (42466) skrev:Jeg vil næsten mene at de potentiele rygsmerter/skader man kan få nederst på ryggen af at spinne er det værste.
Kan du nævne en sport, der egner sig til fitness og ikke kan mærkes i ryggen?
Hamderbob (42476) skrev:wild guess: Svømning?
Det mærker jeg mere i ryggen. Hvis man ikke holder sig strakt hele tiden, får man en dårlig svømmestil.
Brugernavn (42475) skrev:an du nævne en sport, der egner sig til fitness og ikke kan mærkes i ryggen?
Er stationær cykling en sport? :P
Løb
SlettetBruger (42478) skrev:Løb
Får jeg mere ondt i ryggen af end spinning. Ikke så mærkeligt når det er en hel masse hop. På cyklen belaster du ikke ryggen med slag.
Fjolle (42480) skrev:Det er vel bare indtil du får din ryg rettet ud.
Det kræver da hele tiden energi at holde den strakt. Ellers sætter du ikke nok af med benene eller også har du den særeste crawl stil, jeg har set.
Brugernavn (42479) skrev:Får jeg mere ondt i ryggen af end spinning. Ikke så mærkeligt når det er en hel masse hop. På cyklen belaster du ikke ryggen med slag.
Nu et overdrevet eksempel:
http://mrbarlow.files.wordpress.com/2010/01/barefo...
Men hvad fik dig til at tro jeg mente den selvdestruktive løb baseret på heel-striking? :P
^^ nu skrev jeg med vilje "Løb" frem for "forfodsløb" sådan så jeg fik chancen her til at lyde bedrevidene og arrogant :D
Fjolle (42482) skrev:Jeg har svømmet i alt for lang til til at jeg lægger mærke til hvordan jeg svømmer. Men det kommer naturligt for mig uden at jeg kan mærke det i ryggen (Undtagen når jeg ikke har svømmet i et stykke tid og det tager et par baner før min ryg er "normal" igen).
Sådan har jeg det også med spinning. Men begge dele belaster ryggen, det kan bare mest mærkes i starten.
SlettetBruger (42483) skrev:Men hvad fik dig til at tro jeg mente den selvdestruktive løb baseret på heel-striking? :P
Det er stadig hop. Din overkrop holder sig ikke helt statisk i samme højde, så jeg ved ikke helt hvor du vil hen...
I Born To Run fortæller forfatteren om Tarahumara indianerne (verdens nok bedste løbere) der gennemførte Leadville100 (verdens nok sværeste løb)
Han beskriver at de bevægede sig som skyer - kroppene svævene over jorden imens benene bare pumpede afsted, små men hurtige skridt.
Hop = ueffektivt, men hop er en af kendetegnene ved heel strike metoden.
Har i snart 3 år (det trækker ud når man mister motivation om sommeren) forsøgt at replikere det. Og synes da også at der ikke er meget hopperi i sidste fjerdel af den her video:
og det var endda et tidligt eksperiment :P
Anyhow hvad jeg prøver at sige: HVis man løber rigtig får man ikke sådanne skader - Det ville være evolutionært ulogisk.
Hvad der så er den rigtige måde at gøre det på, og hvor meget effort det kræver at mestre det er åbent for diskussion.
(Jeg vil gerne ha kodus for den sidste sætning...)
Sjov Bonusinfo: Da Tarahumara banditterne deltog i leadville100 smed de deres sponsorsko, og lavede deres egne ud af dækrester og affald de fandt i byen :P
Han beskriver at de bevægede sig som skyer - kroppene svævene over jorden imens benene bare pumpede afsted, små men hurtige skridt.
Hop = ueffektivt, men hop er en af kendetegnene ved heel strike metoden.
Har i snart 3 år (det trækker ud når man mister motivation om sommeren) forsøgt at replikere det. Og synes da også at der ikke er meget hopperi i sidste fjerdel af den her video:
og det var endda et tidligt eksperiment :P
Anyhow hvad jeg prøver at sige: HVis man løber rigtig får man ikke sådanne skader - Det ville være evolutionært ulogisk.
Hvad der så er den rigtige måde at gøre det på, og hvor meget effort det kræver at mestre det er åbent for diskussion.
(Jeg vil gerne ha kodus for den sidste sætning...)
Sjov Bonusinfo: Da Tarahumara banditterne deltog i leadville100 smed de deres sponsorsko, og lavede deres egne ud af dækrester og affald de fandt i byen :P
SlettetBruger (42485) skrev:I Born To Run fortæller forfatteren om Tarahumara indianerne (verdens nok bedste løbere) der gennemførte Leadville100 (verdens nok sværeste løb)
Pfff...
SlettetBruger (42485) skrev:Han beskriver at de bevægede sig som skyer - kroppene svævene over jorden imens benene bare pumpede afsted, små men hurtige skridt.
Ja, man siger så meget. Man siger vel også at cykelryttere har rygmuskler. så de ikke holder sig til ryggen i smerte under hele Tour de France.
Daniel-Dane (42450) skrev:Jeg undrede mig blot over, at Camilla har bagt tærte med Camilla. Det kunne jo være, at Eva havde skrevet det hos Camilla.
.___. Mille bagte tærte med Camilla. K? :D
Brugernavn (42488) skrev:Ja, man siger så meget. Man siger vel også at cykelryttere har rygmuskler. så de ikke holder sig til ryggen i smerte under hele Tour de France.
Skal jeg udlede her at du mener man så bare skal blive med at løbe/Spinne så det gør nas i ryggen - indtil ens muskler er stærke nok?
:-D
SlettetBruger (42492) skrev:Skal jeg udlede her at du mener man så bare skal blive med at løbe/Spinne så det gør nas i ryggen - indtil ens muskler er stærke nok?
:-D
Nej, du skal nok nærmer udlede at jeg ikke mener det er et større problem med spinning end med alle mulige andre sportsgrene. Ryggen er et af de få steder, jeg ikke er øm i dag iøvrigt.
SlettetBruger (42494) skrev:Men vi har en teorietisk vinder^^
At det at holde sig oprejst at lade ryggen balancere på din hofte mens du løber derudad, mere eller mindre hoppende er mere belastende for ryggen end at den er hviler på hoften, der er fikseret tilsadlen i den ene ende og armene i den anden? Ja, det lyder som om teorien understøtter cykeløb som en udemærket sportsgren for rykken ganske fint.
Mort (42491) skrev:Ah Mille bagte tærte med Camilla som bagte tærte med Caek of Doom... Det giver meget bedre mening!
>.< Y U NO understand?! :p
Det gik lige op for mig at jeg ikke har hørt sirenerne i dag ... Og jeg postede endda #42474 kl 12:00 O_o
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.